Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Pekniety pierscien(ie) - co dalej?, jak najlepiej sie zabrac do naprawy?
dejv667
post Sat, 06 Feb 2010 - 20:33
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





Zdjalem wlasnie glowice w moim struclu. na 4 cylindrze pekl conajmniej jeden pierscien. Na pierwszy rzut oka widac, ze pierscien uszcelniajacy jest do wymiany.
Ktos orientuje sie jaka moze byc przyczyna?

Trochę informacji:
Pierścienie były zmieniane 2tys km temu. Cylindry nie wykazywały oznak zużycia (wizualnie). Poleciał 4 tłok będący najbliżej przepustnicy.

Co z tym teraz zrobić? wkładać nowe pierścienie i składać silnik czy raczej myśleć o tulejowaniu bloku? Nie uśmiecha mi się złożyć tego w całość i za 2 tys km znów rozbierać.

pacjent to fiatowski 2.0 16v.

EDIT: jakie sa obecnie ceny w PL za szlif cylindrow?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 06 Feb 2010 - 20:33
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hz10
post Sat, 06 Feb 2010 - 21:00
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





daj foty bo po opisie nie wiele można wywnioskować ale stawiam na błędny montaż pierścieni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Sat, 06 Feb 2010 - 21:20
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT(hz10 @ Sat, 06 Feb 2010 - 21:00) *
daj foty bo po opisie nie wiele można wywnioskować ale stawiam na błędny montaż pierścieni

Nie dam foty bo tłoki jeszcze nie wyjęte. W każdym razie tłok rusza się w cylindrze (można go poruszyć palcem) i widać pierścień który "wystaje". Widać to po zdjęciu głowicy. O ile takie zdjęcie coś da to mogę je wrzucić.
Dumam teraz co z tym zrobić... najrozsądniej byłoby dać blok do szlifu i zacząć myśleć o kutych tłokach. Z drugiej strony dobrze by było gdyby samochód był na chodzie.
No i pytanie komu to dać ewentualnie do naprawy żeby było zrobione jak należy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cieniu
post Sat, 06 Feb 2010 - 21:21
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





Tak i ciężko jest też stwierdzić że pierścien pękł jak jest wszystko zmontowane
jakie były objawy zalewałeś naftą ? przepuszcza ?

w Olsztynie wiem że wstawienie tulei to koszt 300pln
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Sat, 06 Feb 2010 - 21:23
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





wywalolalo olej i spaliny korkiem wlewu oleju. kompletny brak mocy, auto ewidetnie ciaglo na 3 cylindry.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 06 Feb 2010 - 21:56
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





upaliłeś tłok po prostu znaczy za mało paliwa było tongue.gif ręcznie przehonować, pomierzyć, ocenić ewntualne rysy i dopiero decydować czy tulejować czy sam tłok wystarczy zmienić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Sat, 06 Feb 2010 - 22:03
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT(hz10 @ Sat, 06 Feb 2010 - 21:56) *
upaliłeś tłok po prostu znaczy za mało paliwa było tongue.gif ręcznie przehonować, pomierzyć, ocenić ewntualne rysy i dopiero decydować czy tulejować czy sam tłok wystarczy zmienić

czekaj, fotki się lądują. rzucisz okiem i ocenisz. Komora spalania tez tak jakby się lekko odbarwiła w jednym miejscu... W sumie wtrysk mógł zawieść, swoje lata ma.




ruszajacy sie tlok
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 06 Feb 2010 - 22:46
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





ewidentnie za duże egt tongue.gif ale gładź wygląda na nie uszkodzoną więc czeka cie tylko wymiana tłoka smile.gif nie zapomnij znaleźć przyczyny problemu żebyś jeszcze raz nie rozbierał
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 06 Feb 2010 - 22:49
Post #9


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





na zdjeciach wiele nie widac , cylindry bez rys ?

zciagaj miske i wywal tlok a sprawa sie wyjasni


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 06 Feb 2010 - 22:52
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





artix nie widzisz dziury w tłoku huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Sat, 06 Feb 2010 - 22:54
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT(artix @ Sat, 06 Feb 2010 - 22:49) *
na zdjeciach wiele nie widac , cylindry bez rys ?

zciagaj miske i wywal tlok a sprawa sie wyjasni

Rys na cylindrach nie ma nie licząc śladów po honowaniu. w każdym razie brak widocznych rys w osi cylindra. jutro postaram się ściągnąć miskę. będzie to iście wyczyn bo garaż mam taki, ze praktycznie nie ma miejsca po wstawieniu samochodu.

A to odbarwienie na komorze spalania? to slad po wysokiej temperaturze? Jesli tak to dlaczego jest z boku komory a nie przy zaworach ssacych?

200 euro za nowe tłoki to dobra cena?

Gdzie dostane wtryski do tego silnika? Jakie koszta? Obstawiam, ze winny będzie wtryskiwacz (ma 15 lat). Co jeszcze sprawdzić aby zapobiec powtórce z rozrywki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 06 Feb 2010 - 23:08
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(dejv667 @ Sat, 06 Feb 2010 - 22:54) *
Co jeszcze sprawdzić aby zapobiec powtórce z rozrywki?

generalnie wszystko co ma wpływ na skład mieszanki (ciśnienie paliwa , przepływka itp)odbarwień nie bierz pod uwage bo mogły powstać np już po przepaleniu tłoka, co do ceny to widziałem kpl za 200pln na którymś forum smile.gif oczywiście używek ale nie widze sensu zakładać nowych
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 06 Feb 2010 - 23:17
Post #13


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





CYTAT(hz10 @ Sat, 06 Feb 2010 - 22:52) *
artix nie widzisz dziury w tłoku huh.gif



a no nie zauwazylem biggrin.gif


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Sat, 06 Feb 2010 - 23:47
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT(hz10 @ Sat, 06 Feb 2010 - 23:08) *
generalnie wszystko co ma wpływ na skład mieszanki (ciśnienie paliwa , przepływka itp)

Przeplywki nie mam. W każdym razie pompę paliwa chyba można skreślić z listy nie? Inne tłoki wyglądają ok, wiec ogólnie paliwa było chyba dość.
Problem tez w tym, ze np wtryskiwaczy nie mam czym zdiagnozować a nawet jakbym miał czym to nie wiem jak.

Podpowiecie czym i jak zdiagnozować w garażowych poszczególne elementy układu paliowego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sat, 06 Feb 2010 - 23:56
Post #15


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





Mozna wyciagnac cala listwe wraz z wtryskami , skierowac ja do gory i zakrecic silnikiem pare razy.
Ty trzymasz listwe a kolega kreci :
Porownasz jak podaja , lub czy w ogule wszystkie podaja .


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sun, 07 Feb 2010 - 01:10
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Każdego wytryska jak pisze artix wkładasz w osobną szklankę/kubek, kręcisz kilka razy, potem przyda się jakaś miarka i mierzysz czy podają tyle samo itp. Odchyłki może być max pewnie kilka %.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Golfista_*
post Sun, 07 Feb 2010 - 07:04
Post #17









CYTAT(dejv667 @ Sat, 06 Feb 2010 - 20:33) *
Cylindry nie wykazywały oznak zużycia (wizualnie).



Czemu nie mierzyłeś?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Sun, 07 Feb 2010 - 09:13
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





CYTAT(Golfista @ Sun, 07 Feb 2010 - 07:04) *
Czemu nie mierzyłeś?

jakos tak glupio wyszlo. tym razem nie popelnie tego bledu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 07 Feb 2010 - 10:59
Post #19


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





A cha , i najwazniejsze aby wtryski rozpryskiwaly paliwio na bardzo drobna mgielke , i kazdy z nich robil to w podobny sposob . Praktycznie wyglada to jak stozek bardzo drobno rozpylonego paliwa .


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dejv667
post Sun, 07 Feb 2010 - 13:40
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 May 2005
Skąd: Brachttal / Niemcy





a orientuje sie ktos ile moze kosztowac komplet nowych wtryskow? gdyby koszta nie byly kolosalne to zwyczajnie bym je wymienil i mial pewnosc, ze jest ok.

na marginesie, sciaganie miski w tym samochodzie lezac pod autem to masakra :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 09:39