![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 11 July 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Witam
Czy uzywacie pasow szelkowych w swoich "bolidach" ? Czym sie roznia pasy 3- i 4-punktowe i czy idzie je zamontowac do samochodu bez klatki? Jesli tak to gdzie je sie przymocowuje? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
jak sama nazwa wskazuje roznia sie iloscia punktow mocowania
ja mam zamontowane z tylu na ciasno spasowanej tylnej rozporce przykreconej do budy na 4 sruby 8mm z nakretkami samoblokujacymi, a z boku w seryjnych miejscach po zewnetrznej i na mocnych oczkach na wylot przez bude na tunelu |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
możesz też zamontować do mocowania od tylnych pasów(na słupku), a dalej jak u kolegi wyżej..
z tym, że do tych pasów potrzeba fotela z przelotkami.. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Pasy 4 punktowe sa dla samobujcow. Musi byc minimum 5 punktow.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
nie powinno mocowac sie szelek na slupkach c, bo przy rolce, czy innym dzwonie moga sie poluzowac i masz szelki, w ktorych nie jestes tak naprawde zapiety. nie musze mowic czym to moze sie skonczyc..
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
CYTAT("Kubek":2xaxpsnk) Pasy 4 punktowe sa dla samobujcow. Musi byc minimum 5 punktow.
mógłbyś rozwinąć swoją myśl.. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
jeżeli już do mocowania tylnych pasów to do dolnego... przykręcenie "szelek" do górnego mocowania tylnych pasów to proszenie się o kłopoty...
-------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
CYTAT("FilipN":7lk0lykw) jeżeli już do mocowania tylnych pasów to do dolnego... przykręcenie "szelek" do górnego mocowania tylnych pasów to proszenie się o kłopoty...
oczywiście chodziło mi o auto cywilne, a nie o sport.. sporo aut w niemczech jeździ z pasami zamontowanymi w ten sposób.. właściwie to macie racje, że to nie jest za dobre rozwiązanie, ale chyba jednak lepsze niż seryjne pasy 3 punktowe.. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 11 July 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Jestem troche ciemny. Pasy 3 punktowe maja miec 3 punkty zaczepienia tak?
1 punkt to mocowanie pasow tylnych - przy klamrze? 2 punkt to mocowanie pasow (to "stale" mocowanie - kolo szyby) 3 punkt gdzie? Sorki za taka "dociekliwosc" i glupote ale co jak co pasy trzebaby mocowac porzadnie i bez pomylek |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Pasy 3 punktowe masz seryjnie w kazdym aucie.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
CYTAT("Grucha_pl":2sns9qth) Jestem troche ciemny. Pasy 3 punktowe maja miec 3 punkty zaczepienia tak?
1 punkt to mocowanie pasow tylnych - przy klamrze? 2 punkt to mocowanie pasow (to "stale" mocowanie - kolo szyby) 3 punkt gdzie? Sorki za taka "dociekliwosc" i glupote ale co jak co pasy trzebaby mocowac porzadnie i bez pomylek 3. podłoga |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
CYTAT("radar":nypjt467) CYTAT("Kubek":nypjt467) Pasy 4 punktowe sa dla samobujcow. Musi byc minimum 5 punktow. mógłbyś rozwinąć swoją myśl.. [url:nypjt467]http://www.rcrewracing.com/dan/trackday/street%20007.jpg[/url:nypjt467] kierowca wysunol sie z 4 punktowych pasow i rozbil sobie buzie na kierownicy bez poduszki przy ~100km/h. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 11 July 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Wysunac sie z 4 punktowych?
A wlasnie jak to z nimi? Oczywiscie fotel kubelkowy z przelotkami, jak zamocowac takie pasy? Oczywisice tylej kanapy sie pozbywamy ale czy trzeba cos tam dospawac z tylu czy jak zamocowac takie czworki? -------------------- www.kamilwolski.pl - photofolio
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
musisz mieś belke (rurę) do której zamocujesz tylne mocowanie.. ważne żeby nie była zbyt nisko..
wydaję mi sie, że za słabo miał zapięte te pasy po prostu i dlatego się wysunął.. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 11 July 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
A nie mozna zamontowac obu prawycgh zaczepow do mocowania tylnego pasa (tam gdzie mocuje sie klamre od pasa tylnego) i lewe mocowania tam gdzie przymocowany jest pas kolo okna (u dolu kanapy tylnej oba mocowania?
Spodziewam sie ze nie Poza tym firmy jakiego typu moglyby zajac sie zamocowaniem pasow tego typu jesli obowiazkowe bedzie wspawanie rurki itd? Bo jesli juz cos mocowac to wolalbym zeby zrobil mi to ktos kto wie jak to sie robi a nie ze wspawam punkt zaczepienia ktory zamiast utrzymac pas podczas wypadku uderzy mnie w glowe -------------------- www.kamilwolski.pl - photofolio
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
CYTAT("Kubek":35p11a0n) kierowca wysunol sie z 4 punktowych pasow
no popatrz.. a z 3pkt seryjnych jakos sie ludzie nie wysuwaja.. na wszystko znajdzie sie jakies jedno zdarzenie, zeby powiedziec, ze cos jest be imho koles poprostu chcial, zeby mu bylo wygodnie i nie zapial szelek dostatecznie mocno.. wez pod uwage fakt, ze w kubelku nawet takim semi wyscigowym siedzi sie nieco inaczej niz w seryjnych fotelach, sa poprostu glebsze. nie zmienia to jednak faktu, ze w swoich kublach zrobilem sobie na zapas dodatkowe przelotki na 5 szelke a co do mocowania czesta praktyka jest mocowanie pasow wlasnie w dolnych punktach kotwiczenia pasow tylnych. im bardziej poziomo sa szelki za fotelem tym lepiej. tak beda dosc nisko, ale to i tak duzo lepsze rozwiazanie niz slupek c |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Kubek":1e1j84ah) kierowca wysunol sie z 4 punktowych pasow i rozbil sobie buzie na kierownicy bez poduszki przy ~100km/h.
ja dachowałem przy 150km/h i się nie wysunąłem ze zwykłych trzy punktowych... o czym to świadzczy? o niczym.... może miał źle zapięte a ja dobrze... a może ja mam więcej szczęścia niż on? a może na podstawie jednego przypadku nie można tworzyć reguły? -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2003 Skąd: Poznan ![]() |
to fakt ze ludzie czesto 4 punktowe zle zapinaja, pas powinien byc przedewszystkim sciagniety na dole( poziomy element) i to ponizej pasa. Natomiast wielu dol zapina luzno, a sciaga gorne czesci czasami do tego stopnia, ze pasy wygladaja jak stanik... ( pozioma czesc idzie przez brzuch) to nie ma prawa dzialac.
-------------------- pozdrawiam
Jakub Jędrzejczak gg# 35335 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 20:21 |