Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Pare pytań dotyczących BMW E39 525d, 530d - przed zakupem
Glin@
post Tue, 26 Jun 2007 - 18:44
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 26 June 2007
Skąd: Poznań





Witam....

Szukałem tematów o podobnej treści lecz nie zbyt wiele udało mi się znaleźć więc założyłem nowy. Więc tak, zastanawiam się nad kupnem nowego auta. Chodzi mi o duże rodzinne kombi. Pod uwagę wziąłem 3 auta, mercedesa e, audi a6 i bmw 5. Po jazdach najbardziej przypadło mi do gustu właśnie BMW.
Interesuje mnie model po liftingu (2001<), w wariancie 2,5 lub 3,0 diesel na common rail'u (silniki bodajże m57). I tu rodzi się parę moich pytań gdyż jeśli zdecyduje się na kupno, to będzie to moja pierwsza bawara.

Auta dla przykładu:
http://allegro.pl/item209767296_530d_19 ... kazja.html

http://allegro.pl/item208170218__bmw_52 ... lnie_.html


1. Jak wygląda sprawa awaryjności, nie tylko silnika lecz całego auta.
W końcu tłumaczenie skrótu BMW (będziesz miał wydatki) chyba jest czymś poparte.
2. Jaka jest trwałość silnika, wtrysków, zawieszenia itp.
3. Z czym najczęściej są problemy w tych autach.

Mam nadzieje, że mi pomożecie. Bardzo mile widziane są opinie osób jeżdżącymi takimi autami na co dzień. Z góry dziękuję.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 26 Jun 2007 - 18:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
IMPACT
post Tue, 26 Jun 2007 - 18:54
Post #2


User
Dołączył: Tue, 20 February 2007
Skąd: D.G/NJ/NORTWICH





Z takimi pytaniami to raczej nie tutaj . Proponuje forum BMW tam jest ogromna skarbnica wiedzy na w/w przez Ciebie pytania.
To forum, da Ci wiedze jak zrobic by twoje jezdzidelko smigalo szybciej i lepiej.
Poza tym nie ten dzial
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Glin@
post Tue, 26 Jun 2007 - 19:07
Post #3


Rookie
Dołączył: Tue, 26 June 2007
Skąd: Poznań





Sorry ale używam tego forum pierwszy raz. Szukałem przed chwilką forum bmw i całkiem sporo tego jest. Mógłbyś mi powiedzieć które jest najlepsze??
A temat póki co niech tu też zostanie, może znajdzie się ktoś kto zna "ten typ" .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 26 Jun 2007 - 20:14
Post #4


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Temat przechodzi na lokalne podforum BMW.

Przy okazji: "Będziesz Miał Wydatki" to zasadniczo mit, jeśli kupujesz auto, które nie jest trafione, zarżnięte, lub trafione i zarżnięte.

Przy okazji 2: E39 525d nie ma żadnego podejścia do 530d.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
P@welll
post Tue, 26 Jun 2007 - 20:49
Post #5


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 November 2006
Skąd: Knurow(slask)





530d ja bym polecal choc nie jezdzilem ale kiedys troche czytalem. Bo moj ojciec chcial takie. I co do bmw "bedziesz mial wydatki" to bradziej sie tyczy jakis gazownikow zle eksploatowanych, a tak to w utrzymaniu jak kazde inne auto tego typu.
Pozdrawiam Pawel
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Tue, 26 Jun 2007 - 20:53
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





530d, wyłącznie w manualu, ponieważ automat to skrzynia GM i jest niestety awaryjna...

a tak poza tym, to samochody bardzo fajne, silnik bardzo przyjemny, po chipie ok230KM i 530Nm

UWAŻAĆ, na auta po wypadkach, sprowadzanych na zarobek, wybrakowanych, źle żłożonych... bo nigdy nie dojdziesz do ładu z nimi!!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Glin@
post Tue, 26 Jun 2007 - 22:04
Post #7


Rookie
Dołączył: Tue, 26 June 2007
Skąd: Poznań





Z tego co piszecie to wnioskuje że rozwinięcie "będziesz miał wydatki" wymyślili ludzie którzy niedokładnie przyglądali się przy zakupie auta.
Miło słyszeć, że to jednak "mit".

Jest może coś szczególnego w tych autach na co zwracać uwagę przy kupnie??

Może wypowie się ktoś kto użytkuje takie auto??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dkosowa1
post Wed, 27 Jun 2007 - 10:18
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sat, 18 October 2003
Skąd: Kielce





CYTAT("keyser":3cc2egld)
530d, wyłącznie w manualu, ponieważ automat to skrzynia GM i jest niestety awaryjna...

a tak poza tym, to samochody bardzo fajne, silnik bardzo przyjemny, po chipie ok230KM i 530Nm

UWAŻAĆ, na auta po wypadkach, sprowadzanych na zarobek, wybrakowanych, źle żłożonych... bo nigdy nie dojdziesz do ładu z nimi!!!!


keyser, to ja moze zapytam jakie sa mozliwosci jesli chodzi o wersje 3.0 184ps? da sie tam podpasowac od czegos wieksza sprezarke? na ile ps/nm mozna liczyc?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Łukasz
post Wed, 27 Jun 2007 - 14:20
Post #9


Super User
Dołączył: Sat, 08 March 2003
Skąd: Kraków





CYTAT("dkosowa1":pm47l3jx)
CYTAT("keyser":pm47l3jx)
530d, wyłącznie w manualu, ponieważ automat to skrzynia GM i jest niestety awaryjna...

a tak poza tym, to samochody bardzo fajne, silnik bardzo przyjemny, po chipie ok230KM i 530Nm

UWAŻAĆ, na auta po wypadkach, sprowadzanych na zarobek, wybrakowanych, źle żłożonych... bo nigdy nie dojdziesz do ładu z nimi!!!!


keyser, to ja moze zapytam jakie sa mozliwosci jesli chodzi o wersje 3.0 184ps? da sie tam podpasowac od czegos wieksza sprezarke? na ile ps/nm mozna liczyc?

Tu masz trochę informacji:
viewtopic.php?t=35873&highlight=
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lech
post Thu, 28 Jun 2007 - 20:49
Post #10


User
Dołączył: Mon, 11 September 2006





szukałem kiedys tez sobie 530d i we wszystkich po odkręceniu korka wlewu oleju pojawiał sie parowóz (dym ) i zgłupiałem czy te silniki tak maja?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
puz
post Fri, 29 Jun 2007 - 05:20
Post #11


User
Dołączył: Thu, 22 February 2007
Skąd: okolice Torunia





tylko 530d tak jak pisze keyser, 525d jest mniej, cześci duzo drozsze a uzywke dostac właściiwe graniczy z cudem


--------------------
Power Ultimate Zone
http://www.puz.com.pl
Swapy, Mechanika, Części BMW, kompleksowa budowa aut do sportu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arti_dg
post Fri, 29 Jun 2007 - 13:35
Post #12


User
Dołączył: Mon, 10 April 2006
Skąd: dąbrowa g.





CYTAT("keyser":1mn2df95)
530d, wyłącznie w manualu, ponieważ automat to skrzynia GM i jest niestety awaryjna...

a tak poza tym, to samochody bardzo fajne, silnik bardzo przyjemny, po chipie ok230KM i 530Nm

UWAŻAĆ, na auta po wypadkach, sprowadzanych na zarobek, wybrakowanych, źle żłożonych... bo nigdy nie dojdziesz do ładu z nimi!!!!


Ojciec tydzien temu kupil 530d 01' w automacie wlasnie... Orgilane 100k przebiegu. Skrzynia dziala bardzo plynnie, nie szarpie przy zmianie na postuj, generalnie jest ok. Mimo to mozna sie jzu bac awarii skrzyn, czy jeszcze mozna autem spokojnie pojezdzic?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Glin@
post Fri, 29 Jun 2007 - 22:50
Post #13


Rookie
Dołączył: Tue, 26 June 2007
Skąd: Poznań





Czyli 525d odradzacie, a ile więcej pali 530d (orientacyjnie)?? Czy jest jakiś typowy awaryjny element w silniku 3.0d?? Jeśli tak to jakie mogą być koszty naprawy tego elementu??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Armani01
post Sat, 30 Jun 2007 - 15:40
Post #14


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 May 2004
Skąd: Wrocław





Według mojego kuzynka 330d 183 km pali mu średnio 7l/100km ... tyle co mi 2.0d


--------------------
BMW E46 320d = Takie sobie BMW by TTC Kraków ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dkosowa1
post Sun, 01 Jul 2007 - 11:26
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sat, 18 October 2003
Skąd: Kielce





CYTAT("KoniQ":1j7os5zb)
CYTAT("dkosowa1":1j7os5zb)
CYTAT("keyser":1j7os5zb)
530d, wyłącznie w manualu, ponieważ automat to skrzynia GM i jest niestety awaryjna...

a tak poza tym, to samochody bardzo fajne, silnik bardzo przyjemny, po chipie ok230KM i 530Nm

UWAŻAĆ, na auta po wypadkach, sprowadzanych na zarobek, wybrakowanych, źle żłożonych... bo nigdy nie dojdziesz do ładu z nimi!!!!


keyser, to ja moze zapytam jakie sa mozliwosci jesli chodzi o wersje 3.0 184ps? da sie tam podpasowac od czegos wieksza sprezarke? na ile ps/nm mozna liczyc?

Tu masz trochę informacji:
viewtopic.php?t=35873&highlight=


to juz kiedys wyczytalem...
takze wiemy ze turbo mozna zalozyc od 218ps i powinno nam do dac 230km/~500Nm...hmm a co dalej jesli chodzi o mechaniczne sprawy? sa jakies sprawdzone metody czy pozostaje juz zmiana motoru na ten mosniejszy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 04:01