![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
Poleciała (obróciła) mi panewka na korbowodzie. Była bez zamka a korbowód miał miejsce na ten zamek. Szukałem informacji o tym ale nic pewnego nie znalazłem.
Moje pytanie brzmi jak to na prawdę jest z tymi panewkami bez zamków? Słyszałem, że to przede wszystkim cięcie kosztów ale i też zwiększone ryzyko obrócenia panewki. Jak to jest? Znalazłem tylko ten temat: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...newki+bez+zamka Ale za wiele mi nie pomógł. Co w takiej sytuacji zrobić? Dorobić zamek w nowej panewce tak, żeby pasował do zamka w stopce korbowodu czy wsadzić jak było wcześniej? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 05 August 2012 ![]() |
Zamki nie zabezpieczają panewki przed obrotem. Wsadź jak było wcześniej.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
A co w takim razie zabezpiecza? I dlaczego słychać często właśnie narzekania na panewki płaskie?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 05 August 2012 ![]() |
Zamki mają za zadanie właściwie osadzić półpanewki jeżeli są niesymetryczne (w jednej jest otwor,kanal olejowy) A panewka ma się trzymać po prostu otworu osadczego.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
To po co w takim razie zamek w stopce korbowodu?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 August 2006 Skąd: POMORZE ![]() |
właśnie po to aby zapobiec obróceniu
-------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
Zaraz zaraz. Jak niby zapobiega obróceniu skoro zamek w stopce korbowodu jest pusty? Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy:
Moje panewki są płaskie. żadnego uwypuklenia na nich nie ma. Natomiast stopka korbowodu ma zamki. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
właściwe smarowanie to zabezpiecza panewkę przed obróceniem oczywiście wał i korbowód też musi trzymać wymiary...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
To w jaki sposób zabezpieczyć się przed ponownym obróceniem? Kanały olejowe były drożne, panewki wyglądały w miarę ok.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
sprawdzić pasowanie, owalizację i pompę olejową oraz złożyć wg instrukcji
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
Panewki są tak wykonane, że wystają nieco poza płaszczyznę stopy korbowodu. Dzięki temu po skręceniu są dociskane odpowiednią siłą do płaszczyzny gniazda. Jeżeli gniazdo ulegnie jakiemuś odkształceniu, owalizacji itp. to siła docisku może znacznie zmaleć a panewka obrócić się.
-------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 August 2006 Skąd: POMORZE ![]() |
musisz załozyc panewki z zamkiem tak jak jest w korbowodzie, bo takie panewki bez zamka to dla mnie nieporozumienie
-------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
zamki nic nie przytrzymają jak coś jest nie tak to i tak się obróci...
ja kiedyś miałem kiepską korbę założyłem na to nowe panewki i po 30 km rozebrałem to z powrotem efekt był taki że już zaczynało ją obracać zamki nic nie przytrzymają , po prostu musi wszystko grać z panewkami bez zamków to tak jak ktoś napisał wcześniej są dobrze zaparte o korbę i dlatego to działa... autor tematu mógł by jeszcze napisać co to za auto i jaki silnik... |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
S80 T6. 260KKm przebiegu.
Planowałem mu zrobić program ale muszę mieć pewność, że dobre panewki będą, może sputtery da sie zmontować? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
jest tak jak pisze Slawo2000
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
jak ci obróciło panewkę to i tak musisz rozebrać silnik żeby korbę i wał sprawdzić bez tego za chwilę będzie to samo na nowych panewkach...
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
Silnik rozebrany wał idzie do szlifu i wyważania. Panewki idą nowe. Korbowód pewnie też będzie musiał być nowy.
A gdybym miał do wyboru panewki płaskie a z zamkiem to jakie wybrać? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
zamek służy tylko do centrowania panewki, w żadnym wypadku nie zapobiega obróceniu.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sat, 26 December 2009 ![]() |
Hmm jeśli chodzi o centrowanie to tutaj może być coś na rzeczy. Otóż podstawki są płaskie i też można by było założyć panewkę na samym początku. Nic nie stoi na przeszkodzie. Więc jednak te panewki z zamkiem są potrzebne tak?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:49 |