Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Padajacy rozrzad co 2-3 tys 1.9 TDI BKC
krisv
post Sat, 10 May 2014 - 17:09
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 10 May 2014





Witam

Z gory informuje ze szukam rozwiazania i pomocy , ponizej pisany tekst nie sluzy bron boze jakiejkolwiek antyreklamie tylko jest prosba o pomoc

Panowie borykam sie z problemem bardzo nietypowym

Od okolo 140 auto miala standardowego wirusa wrzuconego na okolo 140 koni .
Do 190 tys bys spokoj z autem pod kazdym katem, problemy sie zaczely od momentu wymiany rozrzadu i szklanek

Stan auta Silnik 1.9 BKC 2005 5ciobieg / jednomas 1Z / Sprzeglo Sachs G60 .
Auto po wymiany sprezarki na nowa z ASZ ta 130 konnej soft robiony w diagtroniku

Na 180 konnym sofcie z diagtronika zrobilem okolo 10 tys bez jakichkolwiek problemow.
(dolek w sofcie wynikal jak to mowili chlopki z diagtronika z zmeczonego napinacza rozrzadu)

1 // auto mialo juz kolo 200 tys przebiegu
wobec czego zaprowadzilem auto do sasiedniego mechanika by wymienic rozrzad , kompletny INA wraz z pompa wody, szklanki INA czarne
Auto jak zwykle zostalo zalane pelnym syntetykiem Motul specific 505.01

2 // robilem srednio 3- 5 tys kilometrow
I jeb , zerwalo czesc zebow z rozrzadu

Weryfikacja mechanika / pasek byl zlezaly ( chodz pochodzil z dystrybucji intercarsu , wiec raczej w to watpie)
Auto zostalo zrobione tylko dwa zawory dostaly po czterech literach napinacz wygiety i nowy pasek wjechal tym razem
rekomendowany przez mechnika Dayco wzmiacniany poniewaz ma z nimi bardzo dobre doswiadczenie

3 // zrobilem kolejne okolo 3-5 tys jeb ponownie ta samam sytuacja tym razem 100 km poza stolica
Diagnoza mechanika na panewkach od walka rozrzadu widac przytarcia, i znowu dwa badz trzy zawory dostaly po duxx
glowica z walkiem i wszystkim zostala ponownie spasowana i wszystko skrecone do kupy , super auto hula i smiga

4 // lece S8mka przy okolo 130 kmh i jeb znajomy mi objaw ponownie ta samam sytuacja
tym razem juz cala glowice z wszystkim zmielilo.

5 // Zmiana mechanika na Masters Tuning w piasecznie
Masters rozebral starego grata i stwierdzil iz rozrzad byl zle zlozony ( skoro tak mowi pewnie tak bylo ).
W calym wkurwieniu stwierdzilem ze nie ma co ratowac trupa wobec czego wpadl swiezy silnik z potwierdzonym przelotem ~ 60 tys

Sprawdzone zostaly gniazda pompowtryskow wszystko w idealnym stanie , walek i szklanki tez bajka

U mastersa zostal przeprowadzony caly swap , i przy okazji tez wleciala swieza skrzynia biegow o dluzszych przelozeniach
Zastosowane graty
Pasek wzmacniany dayco
napinacz INA
na moje oko zostala pompa vw z nowego silnika
nowa oliwa motul specific 505.01
nowa oliwa do skrzyni biegow
Przelozony zostal caly osprzet czyli
chlodniczka oleju z 2.0 tdi
jednomas z sprzeglem od G60
pompki
vacum pompa
alternator
sprezarka klimy itp itd

Auto zostalo przez mastersa zhamowane i wyplulo wedle ich hamowni 170 + koni i cos kolo 360+ Nm
Jak powiedzieli soft jest bezdymny i dobrze zrobiony.

Cieszac sie zupelnie w sumie nowym ukladem napedowym zrobilem lokalnie z 2 tys km i przed wyjazdem nad morze jeszcze polecialem do mastersa na sprawdzenie wszystkiego. Auto ponownie na hamownie wyplulo nawet 2-3 koni wiecej i tyci NM , w sumie milo silnik sie ulozyl i gra / wtryski tez wszystkie w normie BIPy dawki bajka . Bedac dobrej mysli polecialem nad polskie morze , niestety juz o wlasnych silach NIE wrocilem .
200 km od domu auto ponownie padlo

Podpiecie VCDSa
16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 189 /min
Torque: 102.0 Nm
Speed: 121.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 10.56 V
Bin. Bits: 00101100
Idle Stabilization: 0.0°KW
(no units): 32.0

Znowu zerwalo czesc zebow z rozrzadu i sie przestawil , dostaly po dupie trzy zawory w nowym silniku :/
Na ta chwile Pan Marek twierdzi iz jest to wina lichej jakosci paska rozrzadu ponizej zdjecie



Ja osobiscie , nie wiem co robic z ta informacja teraz auto ma byc zlozone na czesciach z ASO co nie zmienia postaci rzeczy iz sam osobiscie po tylu rozrzadach nie wierze w Pasek .
W najblizszy poniedzialek glowica ma zostac rozlozona w celu dalszej weryfikacji .

Nauczony doswiadczeniem niestety watpie mocno w to iz rozrzad z ASO rozwiaze problem.

Moze ktos z was mial podobny problem lub spotkal sie z taka sytuacja .
Jeszcze raz tylko powtarzam szukam rozwiazania problemu , post ten nie ma na celu krytykowania kogokolwiek tylko chce miec ten temat w koncu z glowy.
Kazda rada mile widziana.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 10 May 2014 - 17:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rene
post Sat, 10 May 2014 - 17:14
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 28 July 2007
Skąd: Kraków





a jakiś gates racing nie rozwiązał by problemu ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krisv
post Sat, 10 May 2014 - 17:27
Post #3


Rookie
Dołączył: Sat, 10 May 2014





Wiesz to nie jest normalne by cztery paski wlanely , Ina i Dayco gdzie jedna i druga firma to jak moje oko dobrzy producenci . Zalozenie Gates racing tylko wydluzylo by interwal zerwania zeby o kilka km , lecz mocno watpie by to rozwiazaloby problem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Sat, 10 May 2014 - 19:05
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





nie posiłkując sie na siłe wiedza i doświadczeniem które i tak jest malutkie w porównaniu do np Mastersa próbowałbym ugryźdz sprawę od logicznej strony - czyli sprawdził bym niezywkle dokładnie ten osprzęt który był wspólny w obu silnikach p[onieważ ja nie wierze w takie przypadki i napewno jest jakas wspólna ptrzyczyna. Niestety podejrzewam że to nic typowego ale zacząłbym od elementów obciązających rozrzad - czyli np pompowtrysków.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Sat, 10 May 2014 - 19:08
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, mi to też się nie podoba, że trzeci z kolei pasek szczelił po 3000-5000km, a przeciez producent zaleca zmiane po mniej więcej 20x więcej kilometrach.
My też zakładamy klijentą paski DAYCO lub Conti i jak narazie wszystko ok.
Dziwna sprawa? dry.gif
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krisv
post Sat, 10 May 2014 - 19:33
Post #6


Rookie
Dołączył: Sat, 10 May 2014





Jedyne co mi przychodzi do glowy to pompki lub vacum pompa , nic poza tym .
Czy vacum moze takie zniszczenie siac ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob555
post Sat, 10 May 2014 - 21:04
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Trojmiasto





Mega dziwna sprawa....
Jakie czesci wspolne zostaly w obu słupkach ??
To jest kluczowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Sat, 10 May 2014 - 21:12
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Własnie nad tym też sie zastanawiałem,
CYTAT("Rob555")
Jakie czesci wspolne zostaly w obu słupkach ??

Jednak krisv pisał, że wleciał nowy
CYTAT("krisv")
wpadl swiezy silnik z potwierdzonym przelotem

Tzeba poczekać na odpowiedź właściciela.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wymiot
post Sat, 10 May 2014 - 21:37
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 March 2013





moze cos z rorzadu zostalo stare ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob555
post Sat, 10 May 2014 - 21:48
Post #10


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Trojmiasto





Tomek1980 > ale np moze pompki zostaly stare...walek....pompa tandemowa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krisv
post Sat, 10 May 2014 - 21:51
Post #11


Rookie
Dołączył: Sat, 10 May 2014





Wspolne czesci to

Vacum Pompa
Pompowtryski
Alternator
Sprezarka klimy
chlodniczka spalin
egr
chlodniczka oleju
jednomas z sprzeglem od G60
Turbo od ASZta 130

Rozrzad zostal kompletnie nowy
Pasek Dayco
Napinacz INA
pompa wody nie pamietamale to byl ruville lub z aso

Na wszystkie pompki zostaly zalozone komplety nowych uszczelek
I wiadomo kupe innych uszczelek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob555
post Sat, 10 May 2014 - 21:53
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Trojmiasto





Przyjrzal bym sie pompowtryskom, vacuum pompie oraz....dzwigienkom do pompek jesli zostaly stare.
Ew...zobacz czy nie masz wyciekow oleju (ropy) w okolice rozrzadu co powoduje rozmiekczanie paska.

Enigma...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krisv
post Sat, 10 May 2014 - 21:57
Post #13


Rookie
Dołączył: Sat, 10 May 2014





CYTAT(tomek 1980 @ Sat, 10 May 2014 - 19:08) *
Witam, mi to też się nie podoba, że trzeci z kolei pasek szczelił po 3000-5000km, a przeciez producent zaleca zmiane po mniej więcej 20x więcej kilometrach.
My też zakładamy klijentą paski DAYCO lub Conti i jak narazie wszystko ok.
Dziwna sprawa? dry.gif
Pozdrawiam.



CYTAT(Rob555 @ Sat, 10 May 2014 - 21:04) *
Mega dziwna sprawa....
Jakie czesci wspolne zostaly w obu słupkach ??
To jest kluczowe.



CYTAT(Rob555 @ Sat, 10 May 2014 - 21:53) *
Przyjrzal bym sie pompowtryskom, vacuum pompie oraz....dzwigienkom do pompek jesli zostaly stare.
Ew...zobacz czy nie masz wyciekow oleju (ropy) w okolice rozrzadu co powoduje rozmiekczanie paska.

Enigma...


Dzwigienki pompek wjechaly z nowego silnika wiec raczej wykluczam, wyciekow ropy brak w miejscu rozrzadu pasek byl zawsze sychu i brak jakichkolwiek onzak ropy .
Pozostaja same pompki i vacuum , czy sprzegielko alternatora moglo sie przyczynic choc tam wszystko leci na zwyklym pasku wiec obstawiam ze bardziej by sie slizgalo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob555
post Sat, 10 May 2014 - 22:06
Post #14


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Trojmiasto





czy chlodniczka oleju byla na starym slupku tez zamontowana?
czy usterki zazwyczaj byly po dluzszej jezdzie z obciazeniem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krisv
post Sat, 10 May 2014 - 22:10
Post #15


Rookie
Dołączył: Sat, 10 May 2014





Chlodniczka byla na starym slupku ale wjechala dopiero przy 200 tys jak wrzucalem chyba pierwszy rozrzad .

Problem zawsze w trasie sie ukazywal.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mirass
post Sat, 10 May 2014 - 22:13
Post #16


Frequent User
Dołączył: Thu, 09 February 2006
Skąd: Wrocław/ Oborniki Śląskie





mega dziwna sytuacja...podejrzewam że czujnik położenia wału i wałka sa z obecnego silnika a nie starego...
z tego co widać rozrząd przez sasiadów Diagtronika był dobrze zrobiony, Mastersa tez
ja bym po poskładaniu pod diagnozą pooglądał odczyt G40 --> kanał 004.
raz w życiu miałem przypadek w AWX....za jaja z G40 odpowiadał sterownik silnika


--------------------
www.vagtune.pl tel.502730289

indywidualny chiptuning, hamownia 4x4 Dynostar 4W-X
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krisv
post Sat, 10 May 2014 - 22:16
Post #17


Rookie
Dołączył: Sat, 10 May 2014





CYTAT(mirass @ Sat, 10 May 2014 - 22:13) *
mega dziwna sytuacja...podejrzewam że czujnik położenia wału i wałka sa z obecnego silnika a nie starego...
z tego co widać rozrząd przez sasiadów Diagtronika był dobrze zrobiony, Mastersa tez
ja bym po poskładaniu pod diagnozą pooglądał odczyt G40 --> kanał 004.
raz w życiu miałem przypadek w AWX....za jaja z G40 odpowiadał sterownik silnika


Czujnik polozenia walu i G40 zostal z nowego silnika.

Nie podejrzewam by ktorykolwiek z wyzej wymienionych Fachowcow i firm zle ustawil rozrzad. Jakby zle byl ustawiony to by odrazu padalo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob555
post Sat, 10 May 2014 - 22:17
Post #18


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Trojmiasto





CYTAT(krisv @ Sat, 10 May 2014 - 22:10) *
Chlodniczka byla na starym slupku ale wjechala dopiero przy 200 tys jak wrzucalem chyba pierwszy rozrzad .

Problem zawsze w trasie sie ukazywal.


Jak dla mnie...zobacz czy jest drozna...wyglada to na to ze po zagrzaniu motor puchnie a ze naprezenia na pasku w PD sa normalnie wielkie
to jak spuchnie to rwie zeby bez problemu.
Moze ona krzaczyc na tyle ze zainwestowalbym w czujnik cisnienia i temp oleju....bo problem z tym mi sie wydaje jest zwiazany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krisv
post Sat, 10 May 2014 - 22:21
Post #19


Rookie
Dołączył: Sat, 10 May 2014





Wiec do sprawdzenia

- Vacuum pompa
- Droznosc chlodniczki oleju
- Pompowtryski

Dziekuje za wszelkie rady jak cos wam jeszcze wpadnie do glowy prosze pisac , kazda uwaga jest mile widziana.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
slavi
post Sun, 11 May 2014 - 22:17
Post #20


User
Dołączył: Mon, 24 March 2003





A może po zamontowaniu chłodniczki zaczęło gdzieś oleju brakować i staje dęba.
Sprawdziliście czy nigdzie się nic nie przytarło? BKC to prawie jak BXE ze swoimi panewkami ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 10:02