![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Witam
Z gory informuje ze szukam rozwiazania i pomocy , ponizej pisany tekst nie sluzy bron boze jakiejkolwiek antyreklamie tylko jest prosba o pomoc Panowie borykam sie z problemem bardzo nietypowym Od okolo 140 auto miala standardowego wirusa wrzuconego na okolo 140 koni . Do 190 tys bys spokoj z autem pod kazdym katem, problemy sie zaczely od momentu wymiany rozrzadu i szklanek Stan auta Silnik 1.9 BKC 2005 5ciobieg / jednomas 1Z / Sprzeglo Sachs G60 . Auto po wymiany sprezarki na nowa z ASZ ta 130 konnej soft robiony w diagtroniku ![]() Na 180 konnym sofcie z diagtronika zrobilem okolo 10 tys bez jakichkolwiek problemow. (dolek w sofcie wynikal jak to mowili chlopki z diagtronika z zmeczonego napinacza rozrzadu) 1 // auto mialo juz kolo 200 tys przebiegu wobec czego zaprowadzilem auto do sasiedniego mechanika by wymienic rozrzad , kompletny INA wraz z pompa wody, szklanki INA czarne Auto jak zwykle zostalo zalane pelnym syntetykiem Motul specific 505.01 2 // robilem srednio 3- 5 tys kilometrow I jeb , zerwalo czesc zebow z rozrzadu Weryfikacja mechanika / pasek byl zlezaly ( chodz pochodzil z dystrybucji intercarsu , wiec raczej w to watpie) Auto zostalo zrobione tylko dwa zawory dostaly po czterech literach napinacz wygiety i nowy pasek wjechal tym razem rekomendowany przez mechnika Dayco wzmiacniany poniewaz ma z nimi bardzo dobre doswiadczenie 3 // zrobilem kolejne okolo 3-5 tys jeb ponownie ta samam sytuacja tym razem 100 km poza stolica Diagnoza mechanika na panewkach od walka rozrzadu widac przytarcia, i znowu dwa badz trzy zawory dostaly po duxx glowica z walkiem i wszystkim zostala ponownie spasowana i wszystko skrecone do kupy , super auto hula i smiga 4 // lece S8mka przy okolo 130 kmh i jeb znajomy mi objaw ponownie ta samam sytuacja tym razem juz cala glowice z wszystkim zmielilo. 5 // Zmiana mechanika na Masters Tuning w piasecznie Masters rozebral starego grata i stwierdzil iz rozrzad byl zle zlozony ( skoro tak mowi pewnie tak bylo ). W calym wkurwieniu stwierdzilem ze nie ma co ratowac trupa wobec czego wpadl swiezy silnik z potwierdzonym przelotem ~ 60 tys ![]() Sprawdzone zostaly gniazda pompowtryskow wszystko w idealnym stanie , walek i szklanki tez bajka U mastersa zostal przeprowadzony caly swap , i przy okazji tez wleciala swieza skrzynia biegow o dluzszych przelozeniach Zastosowane graty Pasek wzmacniany dayco napinacz INA na moje oko zostala pompa vw z nowego silnika nowa oliwa motul specific 505.01 nowa oliwa do skrzyni biegow Przelozony zostal caly osprzet czyli chlodniczka oleju z 2.0 tdi jednomas z sprzeglem od G60 pompki vacum pompa alternator sprezarka klimy itp itd Auto zostalo przez mastersa zhamowane i wyplulo wedle ich hamowni 170 + koni i cos kolo 360+ Nm Jak powiedzieli soft jest bezdymny i dobrze zrobiony. Cieszac sie zupelnie w sumie nowym ukladem napedowym zrobilem lokalnie z 2 tys km i przed wyjazdem nad morze jeszcze polecialem do mastersa na sprawdzenie wszystkiego. Auto ponownie na hamownie wyplulo nawet 2-3 koni wiecej i tyci NM , w sumie milo silnik sie ulozyl i gra / wtryski tez wszystkie w normie BIPy dawki bajka . Bedac dobrej mysli polecialem nad polskie morze , niestety juz o wlasnych silach NIE wrocilem . 200 km od domu auto ponownie padlo Podpiecie VCDSa 16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal P0341 - 000 - - Freeze Frame: RPM: 189 /min Torque: 102.0 Nm Speed: 121.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 10.56 V Bin. Bits: 00101100 Idle Stabilization: 0.0°KW (no units): 32.0 Znowu zerwalo czesc zebow z rozrzadu i sie przestawil , dostaly po dupie trzy zawory w nowym silniku :/ Na ta chwile Pan Marek twierdzi iz jest to wina lichej jakosci paska rozrzadu ponizej zdjecie ![]() Ja osobiscie , nie wiem co robic z ta informacja teraz auto ma byc zlozone na czesciach z ASO co nie zmienia postaci rzeczy iz sam osobiscie po tylu rozrzadach nie wierze w Pasek . W najblizszy poniedzialek glowica ma zostac rozlozona w celu dalszej weryfikacji . Nauczony doswiadczeniem niestety watpie mocno w to iz rozrzad z ASO rozwiaze problem. Moze ktos z was mial podobny problem lub spotkal sie z taka sytuacja . Jeszcze raz tylko powtarzam szukam rozwiazania problemu , post ten nie ma na celu krytykowania kogokolwiek tylko chce miec ten temat w koncu z glowy. Kazda rada mile widziana. Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków ![]() |
a jakiś gates racing nie rozwiązał by problemu ??
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Wiesz to nie jest normalne by cztery paski wlanely , Ina i Dayco gdzie jedna i druga firma to jak moje oko dobrzy producenci . Zalozenie Gates racing tylko wydluzylo by interwal zerwania zeby o kilka km , lecz mocno watpie by to rozwiazaloby problem.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
nie posiłkując sie na siłe wiedza i doświadczeniem które i tak jest malutkie w porównaniu do np Mastersa próbowałbym ugryźdz sprawę od logicznej strony - czyli sprawdził bym niezywkle dokładnie ten osprzęt który był wspólny w obu silnikach p[onieważ ja nie wierze w takie przypadki i napewno jest jakas wspólna ptrzyczyna. Niestety podejrzewam że to nic typowego ale zacząłbym od elementów obciązających rozrzad - czyli np pompowtrysków.
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, mi to też się nie podoba, że trzeci z kolei pasek szczelił po 3000-5000km, a przeciez producent zaleca zmiane po mniej więcej 20x więcej kilometrach.
My też zakładamy klijentą paski DAYCO lub Conti i jak narazie wszystko ok. Dziwna sprawa? ![]() Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Jedyne co mi przychodzi do glowy to pompki lub vacum pompa , nic poza tym .
Czy vacum moze takie zniszczenie siac ?? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 October 2005 Skąd: Trojmiasto ![]() |
Mega dziwna sprawa....
Jakie czesci wspolne zostaly w obu słupkach ?? To jest kluczowe. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Własnie nad tym też sie zastanawiałem,
CYTAT("Rob555") Jakie czesci wspolne zostaly w obu słupkach ?? Jednak krisv pisał, że wleciał nowy CYTAT("krisv") wpadl swiezy silnik z potwierdzonym przelotem Tzeba poczekać na odpowiedź właściciela. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
moze cos z rorzadu zostalo stare ?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 October 2005 Skąd: Trojmiasto ![]() |
Tomek1980 > ale np moze pompki zostaly stare...walek....pompa tandemowa
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Wspolne czesci to
Vacum Pompa Pompowtryski Alternator Sprezarka klimy chlodniczka spalin egr chlodniczka oleju jednomas z sprzeglem od G60 Turbo od ASZta 130 Rozrzad zostal kompletnie nowy Pasek Dayco Napinacz INA pompa wody nie pamietamale to byl ruville lub z aso Na wszystkie pompki zostaly zalozone komplety nowych uszczelek I wiadomo kupe innych uszczelek |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 October 2005 Skąd: Trojmiasto ![]() |
Przyjrzal bym sie pompowtryskom, vacuum pompie oraz....dzwigienkom do pompek jesli zostaly stare.
Ew...zobacz czy nie masz wyciekow oleju (ropy) w okolice rozrzadu co powoduje rozmiekczanie paska. Enigma... |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Witam, mi to też się nie podoba, że trzeci z kolei pasek szczelił po 3000-5000km, a przeciez producent zaleca zmiane po mniej więcej 20x więcej kilometrach. My też zakładamy klijentą paski DAYCO lub Conti i jak narazie wszystko ok. Dziwna sprawa? ![]() Pozdrawiam. Mega dziwna sprawa.... Jakie czesci wspolne zostaly w obu słupkach ?? To jest kluczowe. Przyjrzal bym sie pompowtryskom, vacuum pompie oraz....dzwigienkom do pompek jesli zostaly stare. Ew...zobacz czy nie masz wyciekow oleju (ropy) w okolice rozrzadu co powoduje rozmiekczanie paska. Enigma... Dzwigienki pompek wjechaly z nowego silnika wiec raczej wykluczam, wyciekow ropy brak w miejscu rozrzadu pasek byl zawsze sychu i brak jakichkolwiek onzak ropy . Pozostaja same pompki i vacuum , czy sprzegielko alternatora moglo sie przyczynic choc tam wszystko leci na zwyklym pasku wiec obstawiam ze bardziej by sie slizgalo. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 October 2005 Skąd: Trojmiasto ![]() |
czy chlodniczka oleju byla na starym slupku tez zamontowana?
czy usterki zazwyczaj byly po dluzszej jezdzie z obciazeniem? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Chlodniczka byla na starym slupku ale wjechala dopiero przy 200 tys jak wrzucalem chyba pierwszy rozrzad .
Problem zawsze w trasie sie ukazywal. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 09 February 2006 Skąd: Wrocław/ Oborniki Śląskie ![]() |
mega dziwna sytuacja...podejrzewam że czujnik położenia wału i wałka sa z obecnego silnika a nie starego...
z tego co widać rozrząd przez sasiadów Diagtronika był dobrze zrobiony, Mastersa tez ja bym po poskładaniu pod diagnozą pooglądał odczyt G40 --> kanał 004. raz w życiu miałem przypadek w AWX....za jaja z G40 odpowiadał sterownik silnika -------------------- www.vagtune.pl tel.502730289
indywidualny chiptuning, hamownia 4x4 Dynostar 4W-X |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
mega dziwna sytuacja...podejrzewam że czujnik położenia wału i wałka sa z obecnego silnika a nie starego... z tego co widać rozrząd przez sasiadów Diagtronika był dobrze zrobiony, Mastersa tez ja bym po poskładaniu pod diagnozą pooglądał odczyt G40 --> kanał 004. raz w życiu miałem przypadek w AWX....za jaja z G40 odpowiadał sterownik silnika Czujnik polozenia walu i G40 zostal z nowego silnika. Nie podejrzewam by ktorykolwiek z wyzej wymienionych Fachowcow i firm zle ustawil rozrzad. Jakby zle byl ustawiony to by odrazu padalo. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 October 2005 Skąd: Trojmiasto ![]() |
Chlodniczka byla na starym slupku ale wjechala dopiero przy 200 tys jak wrzucalem chyba pierwszy rozrzad . Problem zawsze w trasie sie ukazywal. Jak dla mnie...zobacz czy jest drozna...wyglada to na to ze po zagrzaniu motor puchnie a ze naprezenia na pasku w PD sa normalnie wielkie to jak spuchnie to rwie zeby bez problemu. Moze ona krzaczyc na tyle ze zainwestowalbym w czujnik cisnienia i temp oleju....bo problem z tym mi sie wydaje jest zwiazany |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 10 May 2014 ![]() |
Wiec do sprawdzenia
- Vacuum pompa - Droznosc chlodniczki oleju - Pompowtryski Dziekuje za wszelkie rady jak cos wam jeszcze wpadnie do glowy prosze pisac , kazda uwaga jest mile widziana. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
A może po zamontowaniu chłodniczki zaczęło gdzieś oleju brakować i staje dęba.
Sprawdziliście czy nigdzie się nic nie przytarło? BKC to prawie jak BXE ze swoimi panewkami ;-) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 10:02 |