![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 June 2004 Skąd: Gdynia ![]() |
WITAM
CZY KTOS MOZE MI WYTŁUMACZYC NA CZYM POLEGA ROZNICA W PRZELOZENIACH ? CZY TAKIE SAMO AUTO Z INNYM MOSTEM POWIEDZMY 3.15 A DRUGIE 3.25 BEDZIE LEPIEJ PRZYSZPIESZAC CZY NA ODWROT,CZY ODBIJA SIE TO NA PREDKOSC MAKSYMALNA? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
przełożenie w moście 3.15 oznacza iż na każde 3.15 obrotu wału przypada 1 obrót kołami
czyli zmieniając na dyfer z przełożeniem 3.25 będziesz musiał szybciej kręcić wałem aby jechać z tą samą prędkością czyli: przy przełożeniu 3.25 w porównaniu do 3.15 będziesz miał "KRÓTSZE" BIEGI (lepiej będzie przyspieszał), ale MNIEJSZĄ PRĘDKOŚĆ MAX mam nadzieję, że w miare zrozumiale napisałem PS: mowa o wale napędowym, nie korbowym , choć w większości BMW, na piątym biegu można by to odnieść do wału korbowego hehe |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 22 September 2003 Skąd: Kielce ![]() |
Keyser nie zapominaj że w sumie mało kto ma skrzynię 6cio biegową. W 6tce przełożenie bezpośrednie czyli 1:1 jest na piątce. w skrzyni 5cio biegowej jest na czwórce.
Ogólnie to temat już był. w skrócie: Im wyższy numerek na dyfrze tym krótsze będziesz miał biegi. Jeśli natomiast na ostatnim biegu silnik nie odciął ci paliwa, to może się zdarzyć, że po zmianie dyfra na nieco krótszy nie dość że wóz będzie lepiej przyspieszał to jeszcze osiągnie wyższą prędkość maksymalną. Pamiętaj o przebiegu krzywej momentu obrotowego i jego wartości. Może się tak zdarzyć że wóz będzie lepiej przyspieszał na ciut krótszym moście niz na bardzo ktrótkim ... no ... może przesadzam -------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Chiba nie... wydaje mi się, że w nowszych modelach, (powiedzmy od E36 i E34 z silnikami 24V) piątki miały przełożenie 1. Tak jest w mojej skrzyni, tak samo było też np w 325 tds. Natomiast moja oryginalna skrzynia E30 318 musiała mieć piątkę "dłuższą"niź 1 (tzn i<1)
-------------------- Pozdro, Alek
Sprzedam E90 335i. Wiadomośc PW. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 June 2004 Skąd: Gdynia ![]() |
krotszy znaczy ze cyfra mniejsza czyli np2.79 jak alpina b6 czy 3.73 jak alpina b3?
moze inaczej chce miec lepsze przyspieszenie v-max mnie nie interesuje?jaki polecasz most do e30? a jaki to najkrotszy aby nie przesadzic jak napisales? moze w tym tkwi tajemnica przyspieszania nizej wymienionych aut: e36 m3 3.0 3.15 e36 m3 3.2 3.23 e46 m3 3.2 3.62 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Im wyższa cyfra, tym krótsze przełożenie. A optymalny most zależy od tego jaką masz skrzynie i jak mocny silnik.
-------------------- Pozdro, Alek
Sprzedam E90 335i. Wiadomośc PW. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 June 2004 Skąd: Gdynia ![]() |
silnik i skrzynia od e36 m3 3.0 i zastanawiam sie jaki most mam wsadzic?
to wszystko w e30 jest |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 22 September 2003 Skąd: Kielce ![]() |
Tam seryjnie jest 3.15. Wsadx taki sam. E30 to lekka buda. Przyspieszac będzie supr a most jest przystosowany do charakterystyki silnika. Ewentualnie któryś z tych krótszych jak nie znajdziesz tego 3,15 (czyli np. 3,23 czy 3,62)
Atur ... piątka w piątkach (normalnych) jest 0,81. Tak na prawdę nie wiem jak jest w 6tkach (brałem to na chłopski rozum ) -------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 June 2004 Skąd: Gdynia ![]() |
moze pojsc na calosc i wsadzic od m5 e34 przelozenie 3.91
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 22 September 2003 Skąd: Kielce ![]() |
jak lubisz utylizowac opony w kazdych warunkach to prosze bardzo, ale to będzie przypominało jazde e30 v12 i się szybko zmęczysz w codziennym uzytkowaniu, chyba że to będzie autko tylko do szaleństw. Jeśli chcesz osiągnąć optymalne przyspieszenia to nie polecam tego 3,91 bo skończysz jak TT
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 15 June 2004 Skąd: Gdynia ![]() |
to ma byc auto tylko na 1/4 mila!!!!!!!!
tt chodzi o twin turbo czy co? |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 22 September 2003 Skąd: Kielce ![]() |
tak chodzi o pana od Supry Kameleon (no grip)
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Mon, 15 March 2004 ![]() |
Trochę nie na temat ale...
Może ktoś mógłby mi podać jakie prędkości na poszczególnych biegach osiągało m3 e30, najlepiej wersja 195/200KM dzięki |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 06 July 2003 Skąd: Lux/Wawa ![]() |
CYTAT("m-powerek":3dpk3z1x) Trochę nie na temat ale...
Może ktoś mógłby mi podać jakie prędkości na poszczególnych biegach osiągało m3 e30, najlepiej wersja 195/200KM dzięki M3 E30 - 200KM (prz. mostu 3,25) : 67/104/141/198/241 M3 E30 Evo - 220KM (prz. mostu 3,15) : 69/107/146/205/238 (oraz 248 SPORT EVO - 238KM) -------------------- Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Przy jakich obrotach to auto miało odcinkę?
-------------------- Pozdro, Alek
Sprzedam E90 335i. Wiadomośc PW. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 06 July 2003 Skąd: Lux/Wawa ![]() |
CYTAT("atur":3olgqg08) Przy jakich obrotach to auto miało odcinkę?
7300 -------------------- Think different, think power ! <!-- s:) --><!-- s:) -->
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: Płock ![]() |
a jaki most polecacie do 1,8i m10 zakładając ze chodzi o lepsze przyspieszenie??
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 22 September 2003 Skąd: Kielce ![]() |
4,45
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
CYTAT("porscheee":lwcz4ma2) moze w tym tkwi tajemnica przyspieszania nizej wymienionych aut:
e36 m3 3.0 3.15 e36 m3 3.2 3.23 e46 m3 3.2 3.62 Pamietaj tez, ze M3 E46 kręci wyżej (obroty silnika) niż E36 także potrzebuje "krótszego" przełożenia, żeby biegi kończyły się przy podobnych prędkościach -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 02 October 2025 - 20:42 |