![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 19 October 2006 Skąd: STALOWA WOLA ![]() |
Witam. Mam Bmw 740 z motorem m60 i chciałem poprawić wydech. Może robił ktoś coś takiego z tym silnikiem. Napewno chcę pozbyć się katalizatorów i czy mogę zrobić przy okazji coś jeszcze???
Moim celem jest żeby było w miarę cicho i szybciej:) Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za odpowiedzi. Ps. Jak jeździ v8 bez katalizatorów?????? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: Wa-wa ![]() |
miałem V8 3 literki, wycinałem katy, bo nie spełniały już swojej roli - wg. moich odczuć nie było głośno ale nie było też szybciej, nie licz na to ...
dedykowane wydechy zanych marek (bez katów) dają kilka marnych koników i są głośne a kosztują majątek ... -------------------- Będziesz
Mógł Więcej |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Safik, powiedzmy szczerze, prawie nikt nie zrobił tego z piszących jak należy.
A co zrobiłeś ze stopniowaniem przekroju wydechu - za katem rury są 10mm węższe, i pewnie zrobiłeś próg 5mm próg po obwodzie łącząc obie rury..... Przy takiej właśnie przeróbce na szybko w M60 4.0 przybywa 20 KM. Dobry pomysł żeby odelżyć wydech. Trzeba to tylko zrobić dobrze, a nie jest to takie łatwe. -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: Wa-wa ![]() |
mówiłem tylko o odczuciach, samochód miałem krótko, nie byłem na hamowni ...
20 KM samym wycięciem katów ? - nie dotknę nie uwierzę ... -------------------- Będziesz
Mógł Więcej |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 19 October 2006 Skąd: STALOWA WOLA ![]() |
Może ktoś jeszcze się wypowie?
Dochodzi następne pytanie jak zlikwidować ten próg bo przed katem i za nim są inne średnice rur. Czy ten schodek o którym wspominał HighMen (Booge, na innym forum ) jest do przeskoczenia? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Wszystko jest do zrobienia.
Trzeba zrobić wydech na wzór supersprinta dedykowanego do M5 od kolektorów przez sportowe katalizatory x pipe i do końcowego tłumika i już . Inne rozwiązania będą mniej skuteczne. Tylko trzeba dobrze wykonać jest X pipe bo można zjebać robotę i będą duże zawirowania. -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 19 October 2006 Skąd: STALOWA WOLA ![]() |
Dzwoniłem do El-tec 'a kazali przyjechać, i chyba tak zrobię.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: Wa-wa ![]() |
żeby obalić mit ( albo potwierdzić ) osiągania dziesiątków koni wycięciem katów, proponuję Ci jechać na hamownię przed tą operacją i po niej - na tą samą hamownię ...
-------------------- Będziesz
Mógł Więcej |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
w naszej 540i po sporym przebiegu, katalizatory nie spełniały już swojej roli... po ich wycięciu wróciło 20KM czy coś więcej nawet... ale
teraz duża uwaga, wycięciem katów, można odzyskać 20KM, a nie uzyskać... to raczej znacząca różnica jeśli chodzi o głośność, to jest to nieznaczna różnica, samochód wcale nie zrobił się głośny |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Jest tak jak pisze Keyser. Pozatym pamietajcie- Katalizator to nie tłumik- wycięcie kata nie zwiększa hałasu.
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: Wa-wa ![]() |
z odzyskaniem to się zgodzę, ale kolega pisał o przeróbce dającej na szybko 20 KM
-------------------- Będziesz
Mógł Więcej |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Racja, że lepsze jest słowo "odzyskanie".
Ale.... dla przykładu, model 735i był produkowany bez kat. i z katalizatorem. Moc podawana przez producenta była odpowiednio 220 i 211 KM, co daje 5% więcej. Dla 4.0V8 będzie to ok. 15 KM - jeśli można przyjąć takie rozumowanie. Na pewno 540-ka to auto cywilne, i osiągi osiągami, ale fabryka skutecznie uekologiczniła auto, wyciszyła, zekonomizowała ( ), stąd pozbywanie się takich kagańców z auta, może dać pozytywne rezulaltaty. -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
CYTAT("Bullitt":1l083rof) Pozatym pamietajcie- Katalizator to nie tłumik- wycięcie kata nie zwiększa hałasu.
Niezgodzę się z Tobą bo już temat przerabiałem kilka razy i zawsze było głośniej po wycięciu katów nie mówiąc już o cudownym smrodzie spalin w kabinie -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
CYTAT("Mario":34w7u0i1) CYTAT("Bullitt":34w7u0i1) Pozatym pamietajcie- Katalizator to nie tłumik- wycięcie kata nie zwiększa hałasu. Niezgodzę się z Tobą bo już temat przerabiałem kilka razy i zawsze było głośniej po wycięciu katów nie mówiąc już o cudownym smrodzie spalin w kabinie moze mi ktos po ludzku wytlumaczyc dlaczego po wycieciu katow ma smierdziec spalinami nie mam kata seryjnie i nic nie smierdzi -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: Wa-wa ![]() |
Mario, nie wiem skąd masz takie złe doświadczenia, ja wycinałem katy w 3 samochodach, w tym 2 beemkach i nie było ani głośniej ani tym bardziej smrodliwie ...
we wszystkich przypadkach odczucia po tej operacji były pozytywne, a M-ką byłem nawet na hamowni przed i po i coś tam nawet przybyło dla tych którzy oczekują spektakularnych wyników po modyfikacji wydechu - wymieniłem układ wydechowy na dedykowany supersprinta bez katalizatorów - od kolektora do końca - byłem na hamowni przed i po zabiegu - przybyło KILKA, 7-8 wychudzonych koników i trochę więcej niutonometrów, ale w dolnym zakresie obrotów. rezultat zgadza się to z tym, co obiecuje supersprint ... wychodzi na to że fabryka dosyć dobrze dobiera wydechy -------------------- Będziesz
Mógł Więcej |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
CYTAT("Mario":1zm871nt) CYTAT("Bullitt":1zm871nt) Pozatym pamietajcie- Katalizator to nie tłumik- wycięcie kata nie zwiększa hałasu. Niezgodzę się z Tobą bo już temat przerabiałem kilka razy i zawsze było głośniej po wycięciu katów nie mówiąc już o cudownym smrodzie spalin w kabinie To miałeś zapchane katy i jak je wyciąłeś to źle pospawałes wydech. Efekt głosniej i smierdzi. Dobrze wycięte (sprawne) katy nie zwiekszają hałasu i na pewno nie powodują smrodu spalin. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Smród w kabinie spowodowany był minimalnym cofnięciem wydechu podczas wycinania katów więc tu faktycznie trzeba było lekko wysunąć wydech poza zderzak żeby nie zaciągało do kabiny ale auto było wyraźnie głośniejsze no i strasznie śmierdziało jak się leżało z piwkiem przy rurze wydechowej .
Nie wiem czy mam zapchane katy czy nie ale z obecną usterką elektroniki (auto mi przerywa od 1000-3500obr) na hamowni wychodzi 285KM po zdemontowaniu katalizatorów jest lepiej ale nie robiłem pomiarów. Nie mam czasu na zrobienie sobie całego wydechu z kwasiaka bo albo praca albo ktoś czasemwpadnie na jakąś robotę z kwasiaka. -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
Ja tez w trzech autach wycinalem katalizator i niczym nie smierdzialo ani nie robilo sie glosniej. Zmieniala sie troche barwa dzwieku - na nizsza, troszke bardziej basowa, ale tez nieduzo.
Aha, slyszalem jak kilku mechanikow sugerowalo zeby wyciac katalizator, wywalic wszystko ze srodka i wspawac z powrotem - tak nie rob, straszny metaliczny dzwiek powstaje. Tylko kawal rury o srednicy reszty wydechu i tyle... |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 19 October 2006 Skąd: STALOWA WOLA ![]() |
CYTAT("rottie":26y196uq) Tylko kawal rury o srednicy reszty wydechu i tyle...
Ale w v8 jest ten problem że za katem średnica jest mniejsza i nie jest to takie proste. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 30 October 2006 Skąd: Inowrocław ![]() |
Panowie kupiłem 740 i z 96r. w 99r. i oczywiście powstał problem z katalizatorami... Wybecylowałem 4 tauzeny na oryginały i spokuj... 740-tka to nie sport ?@#$%^... Dlaczego BMW nie wykupuje maszyn na które pewnych ludzi nie stać... Przyjemność z jazdy jest tylko samochodem który jest sprawny... Ps. Kiedyś na Rosję robili wersję bez katów może kupujcie tam...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 13:46 |