Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Opony niskoprofilowe, obnizenie samochodu a uszkodzenia
SavX
post Tue, 14 Nov 2006 - 10:41
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Witam. 2 tygodnie temu przyprowadzilem Honde Accord rocznik 1997 aerodeck ver USA z za granicy, podczas badań technicznych w Fiacie powiedziano mi zebym wymienil opony i felgi gdyz po pol roku bede musial wymieniac zawieszenie. Powiedzieli tak gdyz mam zalozone zamiast 15 calowych opon 17 215/45 do tego prawdopodobnie autko jest obnizone gdyz przedni zderzak od ziemi wisi zaledwie 13cm. Moje pytanie jest nastepujace: Czy to prawda ze przy jezdzie po naszych cudnych drogach uszkodzenia zawieszenia beda szybciej nastepowaly przy uzyciu niskoprofilowych opon i obnizajacych sprężyn? pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedzi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 14 Nov 2006 - 10:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
EASYKATO
post Tue, 14 Nov 2006 - 10:48
Post #2


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 February 2005
Skąd: DW-R





niestety prawda


--------------------
Perfect Preparation Prevents Poor Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SavX
post Tue, 14 Nov 2006 - 10:50
Post #3


Rookie
Dołączył: Tue, 14 November 2006





a co ma wiekszy wplyw na zuzycie, opony niskoprofilowe czy sprezyny?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zwierzak
post Tue, 14 Nov 2006 - 11:08
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 27 January 2003
Skąd: warszawa





jedno i drugie ale naraz to sie kumuluje
nie przesadzajmy jak nie mieszkasz na wiosce to lataj na tym.


--------------------

Kopnac to mozesz swoja starą
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SavX
post Tue, 14 Nov 2006 - 11:14
Post #5


Rookie
Dołączył: Tue, 14 November 2006





mieszkam w miescie (Bialystok) ale dojezdzam do wioski spręzyny i tak bede musial wymienic przynajmniej na przod bo za plug bede w swojej wiosce robil. Zajefajnie to wyglada ale tam gdzie mieszkam zbyt praktyczne zima to nie bedzie, mysle ze felgi zmienie z czasem na 16 bo teraz zalozone mam oponki goodyear ktore przejezdzily tylko jeden sezon po niemieckich drogach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Tue, 14 Nov 2006 - 12:53
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





musisz zaczac jezdzic slalomem tzn omijac dziury i inne wystajace studzienki. ludzie zazwyczaj przesadzaja ale niestety tak jest ze szybciej zuzyja sie tuleje i silentbloki zawieszenia.
jednak ja w corsie majac 195/45/16 i zawieszenie nizej ok 45mm przejechalem 50kkm na tym zestawie i nie wymienilem jeszcze nic w zawieszeniu, a takze nic nie stuka


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rav
post Tue, 14 Nov 2006 - 13:33
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 January 2003
Skąd: Bogatynia





CYTAT("Porszak":mu746int)
musisz zaczac jezdzic slalomem tzn omijac dziury i inne wystajace studzienki. ludzie zazwyczaj przesadzaja ale niestety tak jest ze szybciej zuzyja sie tuleje i silentbloki zawieszenia.
jednak ja w corsie majac 195/45/16 i zawieszenie nizej ok 45mm przejechalem 50kkm na tym zestawie i nie wymienilem jeszcze nic w zawieszeniu, a takze nic nie stuka

Zacznijmy od tego ze Corsa ma bardzo "pancerne" zawieszenie w porownaniu do powyzszego japonca. Ale na przyklad zawieszenie w Vectrze B (zwlaszcza tyl) juz dawno poszloby na spacer przy tym setupie

Rav


--------------------
Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 14 Nov 2006 - 15:09
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





A tak na marginesie to co takiego strasznego w tym ze zderzak do drogi ma 13cm? Ja jezdzilem na zawieszce gdzie bylo niecale 7cm przeswitu pod calym autem (astra gsi) i nic sie nie dzialo tylko trzeba uwazac na studzienki i dziury.
Co do jazdy miasto/wies to Zwierzak mylisz sie bo w kraku niektore drogi sa takie ze u nas po wioskach to sie jezdzi jak po stole.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tntos
post Tue, 14 Nov 2006 - 17:48
Post #9


Rookie
Dołączył: Sun, 04 June 2006
Skąd: bialystok





po pol roku to moze przesada, ale po roku to prawda. ja cale lato przejezdzilem w bialym wlasnie na 225/45/17 i sworznie zaczely siadac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Asgaard
post Tue, 14 Nov 2006 - 18:11
Post #10


SRTW
Dołączył: Mon, 20 October 2003
Skąd: Wrocław





wszystko zależy od tego jak się jeździ, wiadomo, że jak na 17-18" i utwardzonym zawiasie będziesz jeździł tak samo jak jeździłeś na 15" to siłą rzeczy wytłuczesz zawieszenie bo to co do tej pory amortyzowała opona i miękka sprężyna teraz muszą na siebie przyjąć silentbloki, nie zmieni to jednak faktu, że jak się omija studzienki i wyrwy w asfalcie to twardszy zawias i niższy profil dają nieporównywalnie lepsze trzymanie w zakrętach i czucie samochodu od kanapowego zawiasu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
domi.pudlo
post Tue, 14 Nov 2006 - 18:13
Post #11


Rookie
Dołączył: Wed, 18 May 2005





ja mam za soba caly sezon na 18 i nie przezywam....
zrobilem jakies 50000km i napewno sie bardziej zuzywa zawiast i wiecej pali .......

ale sa tez plusy....
jak hamowanie, skrecanie.... i oczywiscie wyglad
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SavX
post Tue, 14 Nov 2006 - 18:31
Post #12


Rookie
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Moze mi ktos jeszcze doradzic jak sprawdzic czy sprezyny sa nieoryginalne obnizajace samochod, i czy amrotyzatory takze sa zmieniane? Znalazlem w komisie tez honde accord tylko z 94r. na felach 15 zmierzylem od styku kola z podlozem do nadkola i wyszlo mi tyle samo co w mojej, tyl zderzaka tez mniej wiecej sie zgadza natomiast przod zderzaka do podloza w hondzie z 94 wynosil 20cm a u mnie 13 tyle ze w 94 nie bylo dokladki platykowej a u mnie jest. Sprezyny mam koloru niebieskiego ale brak jakichkolwiek napisow, przynajmniej nie widoczne po zdjeciu kola.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GR44Z
post Tue, 14 Nov 2006 - 19:04
Post #13


Super User
Dołączył: Fri, 19 May 2006
Skąd: Dolny Śląsk





CYTAT("SavX":1bk3i19s)
Znalazlem w komisie tez honde accord tylko z 94r. na felach 15 zmierzylem od styku kola z podlozem do nadkola i wyszlo mi tyle samo co w mojej

Mierzenie wysokości nadwozia nad powierzchnią, na dwóch różnych rodzajach kół (inne średnice) nic Ci nie da jeśli chcesz zmierzyć obniżenie zawieszenia.
Na upartego możesz za to zmierzyć odległość między środkiem koła, a dolną krawędzią błotnika (czyli miejscem gdzie pionowo nad kołem pojawia się blacha). Różnica między wartością w Twoim aucie, a w tym drugim pokaże jakie jest obniżenie na zawiasie.
Co innego obniżenie nadwozia, które faktycznie będzie mniejsze niż obniżenie zawieszenia, ze względu na to iż odległość między środkiem koła a nawierzchnią w Twoich kołach będzie większa (większy promień) niż w przypadku kół w tym samochodzie z komisu.
Pozostaje tylko pytanie czy ten drugi samochód ma fabryczne zawieszenie, i czy jest ono identyczne jak Twoje -fabryczne z USA.
Z Twojego postu wynika że obniżenie zniwelowało się przez większe felgi, więc teoretycznie masz auto na fabrycznym poziomie.
Podjedź może z samochodem do serwisu, tam powinni Ci powiedzieć czy masz seryjne amory.
CYTAT("SavX":1bk3i19s)
przod zderzaka do podloza w hondzie z 94 wynosil 20cm a u mnie 13 tyle ze w 94 nie bylo dokladki platykowej a u mnie jest.

-pozostaje więc odczepić dokładkę, albo wsadzić EU zderzak.

Pozdro.


--------------------
Twój silnik może robić w moim za rozrusznik :P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 14 Nov 2006 - 19:04
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





CYTAT
A tak na marginesie to co takiego strasznego w tym ze zderzak do drogi ma 13cm? Ja jezdzilem na zawieszce gdzie bylo niecale 7cm przeswitu pod calym autem (astra gsi) i nic sie nie dzialo tylko trzeba uwazac na studzienki i dziury


A chocby to strasznego ze accord ma takie nawisy przed i za kołami że ryje wszędzie.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_>STAN<_*
post Tue, 14 Nov 2006 - 19:19
Post #15









Moje BMW było na tyle obniżone ekstremalnie przez zawias Koni 1130 że pod przedni zderzak nie dało się całej ręki włożyc(chyba że złożyłes dłoń w pięść)...

koła u mnie z przodu to 225/40/18 tył 255/35/18 ...

myśle że tak naprawde jak się ma dobry zawias...to nie powinno być problemu...jedyne co to buda auta dostaje no i zderzaki trzeba traktować jako elementy eksplotacyjne...Ja naszczęscie już nie mam tak niskiego auta...i ponownie szybko się na to nie zdecyduje.

zgodze się że nieprzesadzone obniżone auto fajnie wygląda...ale do takiej zabawy najlepiej miec zawias z regulacją wysokoci

SavX
sugeruje zmienić spręzyny(aby auto bylo wyższe) i będzie ok jężeli nie chesz zmieniać kół.
Natomiast jeżeli zalezy Ci nie na lansie a użytkowaniu auta na codzień to załatw sobie normalne koła...Niski profil utwardza auto i niektórym częściom się przez to skraca żywotność.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SavX
post Tue, 14 Nov 2006 - 19:30
Post #16


Rookie
Dołączył: Tue, 14 November 2006





(">STAN<":yyj9bn6l)
SavX
sugeruje zmienić spręzyny(aby auto bylo wyższe) i będzie ok jężeli nie chesz zmieniać kół.
Natomiast jeżeli zalezy Ci nie na lansie a użytkowaniu auta na codzień to załatw sobie normalne koła...Niski profil utwardza auto i niektórym częściom się przez to skraca żywotność.[/quote]

zimowki juz kupilem 195/60/15 sprezyny jutro bede mierzyl i zobacze czy sa firmowe czy zmieniane jak sa zmieniane to bede musial zainwestowac w sprezyny, a co do tych 17 co mam to chyba wstawie na najblizsze lato jakies alusy 16 (taki kompromis pomiedzy 15 a 17) z nieco wiekszymi oponami i moze bedzie dobrze jak myslicie? Do tej pory mialem forda escorta 93 kombi 1,6 a wiec ta honde z silniczkiem 2,0 traktuje jak dziecko i za bardzo nie chce zeby po roku zaczelo sypac mi sie zawieszenie. Honda ma przynosic mi ucieche z jazdy a nie problemy, zreszta biedny student ze mnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedrus
post Tue, 14 Nov 2006 - 21:06
Post #17


User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("Rav":ocakh4q1)
Zacznijmy od tego ze Corsa ma bardzo "pancerne" zawieszenie w porownaniu do powyzszego japonca. Ale na przyklad zawieszenie w Vectrze B (zwlaszcza tyl) juz dawno poszloby na spacer przy tym setupie
Rav


A skad takie dane?
Znam Vectrę B która przejeździła 150 t km na zestawie - lato 225/35R18, zima 205/50R16 i zyje do dziś (obecnie ma jakieś 250 t km).
Wiec jakoś nie widze "spaceru" ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ade
post Tue, 14 Nov 2006 - 21:29
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Wed, 12 November 2003
Skąd: Krakow





CYTAT("Jedrus":2hfw7hmg)
CYTAT("Rav":2hfw7hmg)
Zacznijmy od tego ze Corsa ma bardzo "pancerne" zawieszenie w porownaniu do powyzszego japonca. Ale na przyklad zawieszenie w Vectrze B (zwlaszcza tyl) juz dawno poszloby na spacer przy tym setupie
Rav


A skad takie dane?
Znam Vectrę B która przejeździła 150 t km na zestawie - lato 225/35R18, zima 205/50R16 i zyje do dziś (obecnie ma jakieś 250 t km).
Wiec jakoś nie widze "spaceru" ?


to jakis cud bo seryjny zawias na 15tce ze 3x musi byc robione przez to 50tys km...


--------------------
http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rav
post Tue, 14 Nov 2006 - 21:52
Post #19


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 January 2003
Skąd: Bogatynia





CYTAT("Jedrus":p24pxr4r)
CYTAT("Rav":p24pxr4r)
Zacznijmy od tego ze Corsa ma bardzo "pancerne" zawieszenie w porownaniu do powyzszego japonca. Ale na przyklad zawieszenie w Vectrze B (zwlaszcza tyl) juz dawno poszloby na spacer przy tym setupie
Rav


A skad takie dane?


Naprawiam te auta i swoja wiedze opieram na wlasnym doswiadczeniu....

Rav


--------------------
Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Velocity
post Tue, 14 Nov 2006 - 23:47
Post #20


Frequent User
Dołączył: Sun, 21 November 2004
Skąd: Wrocław





CYTAT("Wombat":13tunbjo)
A chocby to strasznego ze accord ma takie nawisy przed i za kołami że ryje wszędzie.

A racja, racja...
Dlugosc przedniego zwisu jest cholernie wazna, zwlaszcza w przypadku kraweznikow, progow zwalniajacych, wszelkich "krotkich" nierownosci.
Kiedyś, dawno, dawno temu mialem okazje uzytkowac Toyote Paseo. To ustrojstwo, mimo nieznacznie obnizonego zawieszenia, wlasnie "dzieki" ultra-hiper-dlugiemu zwisowi przedniemu przy kazdej okazji staralo sie zostawic slad w postaci odrobiny plastiku z przedniego zderzaka, ba - kiedys nawet caly zderzak chciala zostawic


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 18:06