![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Witam. 2 tygodnie temu przyprowadzilem Honde Accord rocznik 1997 aerodeck ver USA z za granicy, podczas badań technicznych w Fiacie powiedziano mi zebym wymienil opony i felgi gdyz po pol roku bede musial wymieniac zawieszenie. Powiedzieli tak gdyz mam zalozone zamiast 15 calowych opon 17 215/45 do tego prawdopodobnie autko jest obnizone gdyz przedni zderzak od ziemi wisi zaledwie 13cm. Moje pytanie jest nastepujace: Czy to prawda ze przy jezdzie po naszych cudnych drogach uszkodzenia zawieszenia beda szybciej nastepowaly przy uzyciu niskoprofilowych opon i obnizajacych sprężyn? pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedzi
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 February 2005 Skąd: DW-R ![]() |
niestety prawda
-------------------- Perfect Preparation Prevents Poor Performance
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
a co ma wiekszy wplyw na zuzycie, opony niskoprofilowe czy sprezyny?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 27 January 2003 Skąd: warszawa ![]() |
jedno i drugie ale naraz to sie kumuluje
nie przesadzajmy jak nie mieszkasz na wiosce to lataj na tym. -------------------- Kopnac to mozesz swoja starą |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
mieszkam w miescie (Bialystok) ale dojezdzam do wioski spręzyny i tak bede musial wymienic przynajmniej na przod bo za plug bede w swojej wiosce robil. Zajefajnie to wyglada ale tam gdzie mieszkam zbyt praktyczne zima to nie bedzie, mysle ze felgi zmienie z czasem na 16 bo teraz zalozone mam oponki goodyear ktore przejezdzily tylko jeden sezon po niemieckich drogach.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
musisz zaczac jezdzic slalomem tzn omijac dziury i inne wystajace studzienki. ludzie zazwyczaj przesadzaja ale niestety tak jest ze szybciej zuzyja sie tuleje i silentbloki zawieszenia.
jednak ja w corsie majac 195/45/16 i zawieszenie nizej ok 45mm przejechalem 50kkm na tym zestawie i nie wymienilem jeszcze nic w zawieszeniu, a takze nic nie stuka -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 January 2003 Skąd: Bogatynia ![]() |
CYTAT("Porszak":mu746int) musisz zaczac jezdzic slalomem tzn omijac dziury i inne wystajace studzienki. ludzie zazwyczaj przesadzaja ale niestety tak jest ze szybciej zuzyja sie tuleje i silentbloki zawieszenia.
jednak ja w corsie majac 195/45/16 i zawieszenie nizej ok 45mm przejechalem 50kkm na tym zestawie i nie wymienilem jeszcze nic w zawieszeniu, a takze nic nie stuka Zacznijmy od tego ze Corsa ma bardzo "pancerne" zawieszenie w porownaniu do powyzszego japonca. Ale na przyklad zawieszenie w Vectrze B (zwlaszcza tyl) juz dawno poszloby na spacer przy tym setupie Rav -------------------- Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
A tak na marginesie to co takiego strasznego w tym ze zderzak do drogi ma 13cm? Ja jezdzilem na zawieszce gdzie bylo niecale 7cm przeswitu pod calym autem (astra gsi) i nic sie nie dzialo tylko trzeba uwazac na studzienki i dziury.
Co do jazdy miasto/wies to Zwierzak mylisz sie bo w kraku niektore drogi sa takie ze u nas po wioskach to sie jezdzi jak po stole. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 04 June 2006 Skąd: bialystok ![]() |
po pol roku to moze przesada, ale po roku to prawda. ja cale lato przejezdzilem w bialym wlasnie na 225/45/17 i sworznie zaczely siadac.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() SRTW Dołączył: Mon, 20 October 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
wszystko zależy od tego jak się jeździ, wiadomo, że jak na 17-18" i utwardzonym zawiasie będziesz jeździł tak samo jak jeździłeś na 15" to siłą rzeczy wytłuczesz zawieszenie bo to co do tej pory amortyzowała opona i miękka sprężyna teraz muszą na siebie przyjąć silentbloki, nie zmieni to jednak faktu, że jak się omija studzienki i wyrwy w asfalcie to twardszy zawias i niższy profil dają nieporównywalnie lepsze trzymanie w zakrętach i czucie samochodu od kanapowego zawiasu.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 18 May 2005 ![]() |
ja mam za soba caly sezon na 18 i nie przezywam....
zrobilem jakies 50000km i napewno sie bardziej zuzywa zawiast i wiecej pali ....... ale sa tez plusy.... jak hamowanie, skrecanie.... i oczywiscie wyglad |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Moze mi ktos jeszcze doradzic jak sprawdzic czy sprezyny sa nieoryginalne obnizajace samochod, i czy amrotyzatory takze sa zmieniane? Znalazlem w komisie tez honde accord tylko z 94r. na felach 15 zmierzylem od styku kola z podlozem do nadkola i wyszlo mi tyle samo co w mojej, tyl zderzaka tez mniej wiecej sie zgadza natomiast przod zderzaka do podloza w hondzie z 94 wynosil 20cm a u mnie 13 tyle ze w 94 nie bylo dokladki platykowej a u mnie jest. Sprezyny mam koloru niebieskiego ale brak jakichkolwiek napisow, przynajmniej nie widoczne po zdjeciu kola.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 May 2006 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
CYTAT("SavX":1bk3i19s) Znalazlem w komisie tez honde accord tylko z 94r. na felach 15 zmierzylem od styku kola z podlozem do nadkola i wyszlo mi tyle samo co w mojej Mierzenie wysokości nadwozia nad powierzchnią, na dwóch różnych rodzajach kół (inne średnice) nic Ci nie da jeśli chcesz zmierzyć obniżenie zawieszenia. Na upartego możesz za to zmierzyć odległość między środkiem koła, a dolną krawędzią błotnika (czyli miejscem gdzie pionowo nad kołem pojawia się blacha). Różnica między wartością w Twoim aucie, a w tym drugim pokaże jakie jest obniżenie na zawiasie. Co innego obniżenie nadwozia, które faktycznie będzie mniejsze niż obniżenie zawieszenia, ze względu na to iż odległość między środkiem koła a nawierzchnią w Twoich kołach będzie większa (większy promień) niż w przypadku kół w tym samochodzie z komisu. Pozostaje tylko pytanie czy ten drugi samochód ma fabryczne zawieszenie, i czy jest ono identyczne jak Twoje -fabryczne z USA. Z Twojego postu wynika że obniżenie zniwelowało się przez większe felgi, więc teoretycznie masz auto na fabrycznym poziomie. Podjedź może z samochodem do serwisu, tam powinni Ci powiedzieć czy masz seryjne amory. CYTAT("SavX":1bk3i19s) przod zderzaka do podloza w hondzie z 94 wynosil 20cm a u mnie 13 tyle ze w 94 nie bylo dokladki platykowej a u mnie jest.
-pozostaje więc odczepić dokładkę, albo wsadzić EU zderzak. Pozdro. -------------------- Twój silnik może robić w moim za rozrusznik :P
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT A tak na marginesie to co takiego strasznego w tym ze zderzak do drogi ma 13cm? Ja jezdzilem na zawieszce gdzie bylo niecale 7cm przeswitu pod calym autem (astra gsi) i nic sie nie dzialo tylko trzeba uwazac na studzienki i dziury
A chocby to strasznego ze accord ma takie nawisy przed i za kołami że ryje wszędzie. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
gość_>STAN<_* |
![]()
Post
#15
|
![]() |
Moje BMW było na tyle obniżone ekstremalnie przez zawias Koni 1130 że pod przedni zderzak nie dało się całej ręki włożyc(chyba że złożyłes dłoń w pięść)...
koła u mnie z przodu to 225/40/18 tył 255/35/18 ... myśle że tak naprawde jak się ma dobry zawias...to nie powinno być problemu...jedyne co to buda auta dostaje no i zderzaki trzeba traktować jako elementy eksplotacyjne...Ja naszczęscie już nie mam tak niskiego auta...i ponownie szybko się na to nie zdecyduje. zgodze się że nieprzesadzone obniżone auto fajnie wygląda...ale do takiej zabawy najlepiej miec zawias z regulacją wysokoci SavX sugeruje zmienić spręzyny(aby auto bylo wyższe) i będzie ok jężeli nie chesz zmieniać kół. Natomiast jeżeli zalezy Ci nie na lansie a użytkowaniu auta na codzień to załatw sobie normalne koła...Niski profil utwardza auto i niektórym częściom się przez to skraca żywotność. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
(">STAN<":yyj9bn6l) SavX
sugeruje zmienić spręzyny(aby auto bylo wyższe) i będzie ok jężeli nie chesz zmieniać kół. Natomiast jeżeli zalezy Ci nie na lansie a użytkowaniu auta na codzień to załatw sobie normalne koła...Niski profil utwardza auto i niektórym częściom się przez to skraca żywotność.[/quote] zimowki juz kupilem 195/60/15 sprezyny jutro bede mierzyl i zobacze czy sa firmowe czy zmieniane jak sa zmieniane to bede musial zainwestowac w sprezyny, a co do tych 17 co mam to chyba wstawie na najblizsze lato jakies alusy 16 (taki kompromis pomiedzy 15 a 17) z nieco wiekszymi oponami i moze bedzie dobrze jak myslicie? Do tej pory mialem forda escorta 93 kombi 1,6 a wiec ta honde z silniczkiem 2,0 traktuje jak dziecko i za bardzo nie chce zeby po roku zaczelo sypac mi sie zawieszenie. Honda ma przynosic mi ucieche z jazdy a nie problemy, zreszta biedny student ze mnie |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Rav":ocakh4q1) Zacznijmy od tego ze Corsa ma bardzo "pancerne" zawieszenie w porownaniu do powyzszego japonca. Ale na przyklad zawieszenie w Vectrze B (zwlaszcza tyl) juz dawno poszloby na spacer przy tym setupie
Rav A skad takie dane? Znam Vectrę B która przejeździła 150 t km na zestawie - lato 225/35R18, zima 205/50R16 i zyje do dziś (obecnie ma jakieś 250 t km). Wiec jakoś nie widze "spaceru" ? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 12 November 2003 Skąd: Krakow ![]() |
CYTAT("Jedrus":2hfw7hmg) CYTAT("Rav":2hfw7hmg) Zacznijmy od tego ze Corsa ma bardzo "pancerne" zawieszenie w porownaniu do powyzszego japonca. Ale na przyklad zawieszenie w Vectrze B (zwlaszcza tyl) juz dawno poszloby na spacer przy tym setupie Rav A skad takie dane? Znam Vectrę B która przejeździła 150 t km na zestawie - lato 225/35R18, zima 205/50R16 i zyje do dziś (obecnie ma jakieś 250 t km). Wiec jakoś nie widze "spaceru" ? to jakis cud bo seryjny zawias na 15tce ze 3x musi byc robione przez to 50tys km... -------------------- http://www.racingforum.pl/zmiana-w-regulaminie-dotyczAeca-sygnaturek-na-forum-t101875.html
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 January 2003 Skąd: Bogatynia ![]() |
CYTAT("Jedrus":p24pxr4r) CYTAT("Rav":p24pxr4r) Zacznijmy od tego ze Corsa ma bardzo "pancerne" zawieszenie w porownaniu do powyzszego japonca. Ale na przyklad zawieszenie w Vectrze B (zwlaszcza tyl) juz dawno poszloby na spacer przy tym setupie Rav A skad takie dane? Naprawiam te auta i swoja wiedze opieram na wlasnym doswiadczeniu.... Rav -------------------- Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001 |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 21 November 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT("Wombat":13tunbjo) A chocby to strasznego ze accord ma takie nawisy przed i za kołami że ryje wszędzie.
A racja, racja... Dlugosc przedniego zwisu jest cholernie wazna, zwlaszcza w przypadku kraweznikow, progow zwalniajacych, wszelkich "krotkich" nierownosci. Kiedyś, dawno, dawno temu mialem okazje uzytkowac Toyote Paseo. To ustrojstwo, mimo nieznacznie obnizonego zawieszenia, wlasnie "dzieki" ultra-hiper-dlugiemu zwisowi przedniemu przy kazdej okazji staralo sie zostawic slad w postaci odrobiny plastiku z przedniego zderzaka, ba - kiedys nawet caly zderzak chciala zostawic -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 18:06 |