![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Śląsk ![]() |
Brakuje mi pomysłu a w okolicy nie ma firmy zajmującej sie tunningiem , zresztą wolę sam na sam z autem czyli garaż i kanał itd... Nie mam absolutnie pomysłu od czego zacząć podkręcanie silnika Opel Senator 2,5 rzędowa 6 na gaźniku (jeszcze .. hihihihi) . Gdzie można znaleźć specyfikacje czy opisy przeróbek w/w silnika od lightowego do extremalnego podkręcenia ... (nawet nie wiem ile ma kucyków w oryginale) . Za wszelkie sugestie czy pomysły (byle realne) dziękuje z góry ....
-------------------- ... Nie droga jest ważna tylko cel ...
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 05 November 2002 Skąd: Kraków / Stalowa Wola ![]() |
http://www.google.pl -to tak na poczatek, zebys sie dowiedzial ile koni mial w oryginale, a nuz znajdziesz cos o podkrecaniu silnika...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 09 January 2003 Skąd: Olsztyn ![]() |
mozna zrobic w Twoim silniku bardzo duzo.wszystko zalezy od $$$.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Śląsk ![]() |
Można robic sekwencjami dzieląc prace na etapy na początek jakieś 5K by się znalazło może w porywach do 8K ale to nie koniec możliwości $$$ .... Chciałbym przyjąć jakąś strategię ... nie wiem zbytnio jaka byłaby najlepsza ... ale wiem że etapowości w moim przypadku nie da się uniknąć ... Dzięki za pogooglanie ... (hihihihi) tyle to ja wiem ale połowa z moich źrebaków biega już po okolicznych drogach (żart ???)
-------------------- ... Nie droga jest ważna tylko cel ...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 30 December 2002 Skąd: Gdańsk ![]() |
ja bym zrobił 1gaznik na 1cylinder osobny dolot do kazdego cylindra + wydech aby sobie poradził.
wiesz jak z takiej pojemnosci by to zapie........ -------------------- [url=http://www.iiig.piwko.pl/:3o0cq2gu]Stara dobra klasa[/url:3o0cq2gu]
[url=http://www.gdmoto.pl/php_nuke/pliki/filmy/tvn_3miasto.avi:3o0cq2gu]Rajdowcy z 3Miasta[/url:3o0cq2gu] - Film 80Mb Uno 1.4 i.e - 17,9s/400m , z 0-100Km/h 11,7s |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Na poczatek robota glowicy,potem gazniki,wydech,nitro jakowes. To na poczatek
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Tylko kto zestroi 6 gaźników?! Miałem kiedyś fiata uno z dwoma dwugardzielowymi gaźnikami i już z tym były problemy.
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
13 lat temu byli jeszcze tacy mocni co ojcu fiata 130TC Abarth na 4 gaznikach stroili,tylko ze teraz wszystko to by chcialo w serwisach komputerami tylko operowac...
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 17 October 2002 Skąd: Pruszków ![]() |
i zawiszonko bo jak wydłubiesz silniczek to ten "tapczan" bedzie ciężki do opanowania
-------------------- Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
ProRacingTechnology Dołączył: Tue, 15 October 2002 Skąd: Marki k/Warszawy ![]() |
Żadne gaźniki, a już z pewnością nie 6 sztuk, tak poważnie to lepiej przerobić silnik na wtrysk, do tego kompa od 3.0 i już można się bawić w sterowanie. Oczywiście wymaga to zmiany kolektora dolotowego, wtryskiwaczy i całej wiązki pod kompa, no i kilku czujników, które w wersji gaźnikowej nie istnieją, ale za to więcej możliwości do działania otrzymujemy.
-------------------- UNIT Racing
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 January 2003 Skąd: Bogatynia ![]() |
CYTAT("BuB3L":2fp6ougn) Brakuje mi pomysłu a w okolicy nie ma firmy zajmującej sie tunningiem , zresztą wolę sam na sam z autem czyli garaż i kanał itd... Nie mam absolutnie pomysłu od czego zacząć podkręcanie silnika Opel Senator 2,5 rzędowa 6 na gaźniku (jeszcze .. hihihihi) . Gdzie można znaleźć specyfikacje czy opisy przeróbek w/w silnika od lightowego do extremalnego podkręcenia ... (nawet nie wiem ile ma kucyków w oryginale) . Za wszelkie sugestie czy pomysły (byle realne) dziękuje z góry ....
Poszukaj innego silnika i dopiero zacznij dłubanko. Najciekawszą opcją byłby 3.0 24V z Omegi A/Senatora B. 204PS na wstępie. Gorzej ze znalezieniem niezajeżdżonego okazu. Może w D prędzej..ale za większe pieniądze. Można się pokusić o montaż MV6 z Omegi B 211 PS na początek. Ale większa kasa Jak ma się taki motor,wtedy można coś zacząć myśleć.... Rav -------------------- Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001 |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 January 2003 Skąd: Bogatynia ![]() |
CYTAT("BuB3L":35x7omjd) Brakuje mi pomysłu a w okolicy nie ma firmy zajmującej sie tunningiem , zresztą wolę sam na sam z autem czyli garaż i kanał itd... Nie mam absolutnie pomysłu od czego zacząć podkręcanie silnika Opel Senator 2,5 rzędowa 6 na gaźniku (jeszcze .. hihihihi) . Gdzie można znaleźć specyfikacje czy opisy przeróbek w/w silnika od lightowego do extremalnego podkręcenia ... (nawet nie wiem ile ma kucyków w oryginale) . Za wszelkie sugestie czy pomysły (byle realne) dziękuje z góry ....
Poszukaj innego silnika i dopiero zacznij dłubanko. Najciekawszą opcją byłby 3.0 24V z Omegi A/Senatora B. 204PS na wstępie. Gorzej ze znalezieniem niezajeżdżonego okazu. Może w D prędzej..ale za większe pieniądze. Można się pokusić o montaż MV6 z Omegi B 211 PS na początek. Ale większa kasa Jak ma się taki motor,wtedy można coś zacząć myśleć.... Rav -------------------- Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 20 January 2003 Skąd: Bogatynia ![]() |
CYTAT("BuB3L":2ct27m0s) Brakuje mi pomysłu a w okolicy nie ma firmy zajmującej sie tunningiem , zresztą wolę sam na sam z autem czyli garaż i kanał itd... Nie mam absolutnie pomysłu od czego zacząć podkręcanie silnika Opel Senator 2,5 rzędowa 6 na gaźniku (jeszcze .. hihihihi) . Gdzie można znaleźć specyfikacje czy opisy przeróbek w/w silnika od lightowego do extremalnego podkręcenia ... (nawet nie wiem ile ma kucyków w oryginale) . Za wszelkie sugestie czy pomysły (byle realne) dziękuje z góry ....
Poszukaj innego silnika i dopiero zacznij dłubanko. Najciekawszą opcją byłby 3.0 24V z Omegi A/Senatora B. 204PS na wstępie. Gorzej ze znalezieniem niezajeżdżonego okazu. Może w D prędzej..ale za większe pieniądze. Można się pokusić o montaż MV6 z Omegi B 211 PS na początek. Ale większa kasa Jak ma się taki motor,wtedy można coś zacząć myśleć.... Rav -------------------- Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 30 December 2002 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT("Dr Red Devil":2bme8pwp) Żadne gaźniki, a już z pewnością nie 6 sztuk, tak poważnie to lepiej przerobić silnik na wtrysk, do tego kompa od 3.0 i już można się bawić w sterowanie. Oczywiście wymaga to zmiany kolektora dolotowego, wtryskiwaczy i całej wiązki pod kompa, no i kilku czujników, które w wersji gaźnikowej nie istnieją, ale za to więcej możliwości do działania otrzymujemy.
Dobry pomysł i chyba nawet zywotnosc silnika wzrosnie i nie trzeba bedzie co jakis czas regulowac( komputer sie nie da rozregulowac). Ja bym jeszcze dodał jakies wieksze wtryskiwacze -------------------- [url=http://www.iiig.piwko.pl/:3o0cq2gu]Stara dobra klasa[/url:3o0cq2gu]
[url=http://www.gdmoto.pl/php_nuke/pliki/filmy/tvn_3miasto.avi:3o0cq2gu]Rajdowcy z 3Miasta[/url:3o0cq2gu] - Film 80Mb Uno 1.4 i.e - 17,9s/400m , z 0-100Km/h 11,7s |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 30 December 2002 Skąd: Gdańsk ![]() |
a i jeszcze jedno. ja bym takiego kloca odciazył
-------------------- [url=http://www.iiig.piwko.pl/:3o0cq2gu]Stara dobra klasa[/url:3o0cq2gu]
[url=http://www.gdmoto.pl/php_nuke/pliki/filmy/tvn_3miasto.avi:3o0cq2gu]Rajdowcy z 3Miasta[/url:3o0cq2gu] - Film 80Mb Uno 1.4 i.e - 17,9s/400m , z 0-100Km/h 11,7s |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Wiadomo, że w tym silniku można zrobić bardzo wiele jednak pochłonie to duże koszty. Np turbo przeciez ono bedzie kosztowac prawie tyle co cały samochód. Lub np wałki planowanie głowicy polerowanie kanałów itd ale to też będzie drogie. Niestety wszystko co jest związane z podnoszeniem mocy kosztuje dużo i pewnie nie będziesz chciał inwestować 5tyś w samochód który jest warty 10.
-------------------- Można umrzeć ze starości i z głodu lub we wnętrzu rozbitego samochodu...
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Robota glowicy przeciez to tylko 600-800zl
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 30 January 2003 Skąd: Rzeszów ![]() |
CYTAT("---==Mały==--":3pr669qc) Wiadomo, że w tym silniku można zrobić bardzo wiele jednak pochłonie to duże koszty. Np turbo przeciez ono bedzie kosztowac prawie tyle co cały samochód. Lub np wałki planowanie głowicy polerowanie kanałów itd ale to też będzie drogie. Niestety wszystko co jest związane z podnoszeniem mocy kosztuje dużo i pewnie nie będziesz chciał inwestować 5tyś w samochód który jest warty 10.
no ale kolega juz w drugim poscie napisal ze dysponuje kwota 5k, w porywach do 8 -------------------- Tansze Ferrari :]
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Sorki nie doczytałem ale za taką kwote to najlepszy był by swap na silniczek z omegi mv6 i wtedy jeszcze powinno zostać na podtlenek.
-------------------- Można umrzeć ze starości i z głodu lub we wnętrzu rozbitego samochodu...
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 09 January 2003 Skąd: Olsztyn ![]() |
mysle ze na podtlenek juz niestety nie wystarczy.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:11 |