Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Opel Senator 2,5 S co w nim można zrobić ???
BuB3L
post Sun, 15 Jun 2003 - 21:39
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Śląsk





Brakuje mi pomysłu a w okolicy nie ma firmy zajmującej sie tunningiem , zresztą wolę sam na sam z autem czyli garaż i kanał itd... Nie mam absolutnie pomysłu od czego zacząć podkręcanie silnika Opel Senator 2,5 rzędowa 6 na gaźniku (jeszcze .. hihihihi) . Gdzie można znaleźć specyfikacje czy opisy przeróbek w/w silnika od lightowego do extremalnego podkręcenia ... (nawet nie wiem ile ma kucyków w oryginale) . Za wszelkie sugestie czy pomysły (byle realne) dziękuje z góry ....


--------------------
... Nie droga jest ważna tylko cel ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 15 Jun 2003 - 21:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Piotrek83
post Sun, 15 Jun 2003 - 21:41
Post #2


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 November 2002
Skąd: Kraków / Stalowa Wola





http://www.google.pl -to tak na poczatek, zebys sie dowiedzial ile koni mial w oryginale, a nuz znajdziesz cos o podkrecaniu silnika...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kanap4
post Sun, 15 Jun 2003 - 21:44
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Thu, 09 January 2003
Skąd: Olsztyn





mozna zrobic w Twoim silniku bardzo duzo.wszystko zalezy od $$$.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BuB3L
post Sun, 15 Jun 2003 - 21:49
Post #4


Rookie
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Śląsk





Można robic sekwencjami dzieląc prace na etapy na początek jakieś 5K by się znalazło może w porywach do 8K ale to nie koniec możliwości $$$ .... Chciałbym przyjąć jakąś strategię ... nie wiem zbytnio jaka byłaby najlepsza ... ale wiem że etapowości w moim przypadku nie da się uniknąć ... Dzięki za pogooglanie ... (hihihihi) tyle to ja wiem ale połowa z moich źrebaków biega już po okolicznych drogach (żart ???)


--------------------
... Nie droga jest ważna tylko cel ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kovi
post Fri, 20 Jun 2003 - 15:25
Post #5


Super User
Dołączył: Mon, 30 December 2002
Skąd: Gdańsk





ja bym zrobił 1gaznik na 1cylinder osobny dolot do kazdego cylindra + wydech aby sobie poradził.
wiesz jak z takiej pojemnosci by to zapie........


--------------------
[url=http://www.iiig.piwko.pl/:3o0cq2gu]Stara dobra klasa[/url:3o0cq2gu]
[url=http://www.gdmoto.pl/php_nuke/pliki/filmy/tvn_3miasto.avi:3o0cq2gu]Rajdowcy z 3Miasta[/url:3o0cq2gu] - Film 80Mb

Uno 1.4 i.e - 17,9s/400m , z 0-100Km/h 11,7s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 20 Jun 2003 - 15:30
Post #6


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Na poczatek robota glowicy,potem gazniki,wydech,nitro jakowes. To na poczatek


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Fri, 20 Jun 2003 - 15:31
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Tylko kto zestroi 6 gaźników?! Miałem kiedyś fiata uno z dwoma dwugardzielowymi gaźnikami i już z tym były problemy.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 20 Jun 2003 - 15:38
Post #8


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





13 lat temu byli jeszcze tacy mocni co ojcu fiata 130TC Abarth na 4 gaznikach stroili,tylko ze teraz wszystko to by chcialo w serwisach komputerami tylko operowac...


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zyzy
post Fri, 20 Jun 2003 - 15:40
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Pruszków





i zawiszonko bo jak wydłubiesz silniczek to ten "tapczan" bedzie ciężki do opanowania


--------------------
Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dr Red Devil
post Fri, 20 Jun 2003 - 15:48
Post #10


ProRacingTechnology
Dołączył: Tue, 15 October 2002
Skąd: Marki k/Warszawy





Żadne gaźniki, a już z pewnością nie 6 sztuk, tak poważnie to lepiej przerobić silnik na wtrysk, do tego kompa od 3.0 i już można się bawić w sterowanie. Oczywiście wymaga to zmiany kolektora dolotowego, wtryskiwaczy i całej wiązki pod kompa, no i kilku czujników, które w wersji gaźnikowej nie istnieją, ale za to więcej możliwości do działania otrzymujemy.


--------------------
UNIT Racing
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rav
post Fri, 20 Jun 2003 - 16:31
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 January 2003
Skąd: Bogatynia





CYTAT("BuB3L":2fp6ougn)
Brakuje mi pomysłu a w okolicy nie ma firmy zajmującej sie tunningiem , zresztą wolę sam na sam z autem czyli garaż i kanał itd... Nie mam absolutnie pomysłu od czego zacząć podkręcanie silnika Opel Senator 2,5 rzędowa 6 na gaźniku (jeszcze .. hihihihi) . Gdzie można znaleźć specyfikacje czy opisy przeróbek w/w silnika od lightowego do extremalnego podkręcenia ... (nawet nie wiem ile ma kucyków w oryginale) . Za wszelkie sugestie czy pomysły (byle realne) dziękuje z góry ....

Poszukaj innego silnika i dopiero zacznij dłubanko. Najciekawszą opcją byłby 3.0 24V z Omegi A/Senatora B. 204PS na wstępie. Gorzej ze znalezieniem niezajeżdżonego okazu. Może w D prędzej..ale za większe pieniądze. Można się pokusić o montaż MV6 z Omegi B 211 PS na początek. Ale większa kasa Jak ma się taki motor,wtedy można coś zacząć myśleć....
Rav


--------------------
Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rav
post Fri, 20 Jun 2003 - 16:35
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 January 2003
Skąd: Bogatynia





CYTAT("BuB3L":35x7omjd)
Brakuje mi pomysłu a w okolicy nie ma firmy zajmującej sie tunningiem , zresztą wolę sam na sam z autem czyli garaż i kanał itd... Nie mam absolutnie pomysłu od czego zacząć podkręcanie silnika Opel Senator 2,5 rzędowa 6 na gaźniku (jeszcze .. hihihihi) . Gdzie można znaleźć specyfikacje czy opisy przeróbek w/w silnika od lightowego do extremalnego podkręcenia ... (nawet nie wiem ile ma kucyków w oryginale) . Za wszelkie sugestie czy pomysły (byle realne) dziękuje z góry ....

Poszukaj innego silnika i dopiero zacznij dłubanko. Najciekawszą opcją byłby 3.0 24V z Omegi A/Senatora B. 204PS na wstępie. Gorzej ze znalezieniem niezajeżdżonego okazu. Może w D prędzej..ale za większe pieniądze. Można się pokusić o montaż MV6 z Omegi B 211 PS na początek. Ale większa kasa Jak ma się taki motor,wtedy można coś zacząć myśleć....
Rav


--------------------
Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rav
post Fri, 20 Jun 2003 - 16:36
Post #13


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 January 2003
Skąd: Bogatynia





CYTAT("BuB3L":2ct27m0s)
Brakuje mi pomysłu a w okolicy nie ma firmy zajmującej sie tunningiem , zresztą wolę sam na sam z autem czyli garaż i kanał itd... Nie mam absolutnie pomysłu od czego zacząć podkręcanie silnika Opel Senator 2,5 rzędowa 6 na gaźniku (jeszcze .. hihihihi) . Gdzie można znaleźć specyfikacje czy opisy przeróbek w/w silnika od lightowego do extremalnego podkręcenia ... (nawet nie wiem ile ma kucyków w oryginale) . Za wszelkie sugestie czy pomysły (byle realne) dziękuje z góry ....

Poszukaj innego silnika i dopiero zacznij dłubanko. Najciekawszą opcją byłby 3.0 24V z Omegi A/Senatora B. 204PS na wstępie. Gorzej ze znalezieniem niezajeżdżonego okazu. Może w D prędzej..ale za większe pieniądze. Można się pokusić o montaż MV6 z Omegi B 211 PS na początek. Ale większa kasa Jak ma się taki motor,wtedy można coś zacząć myśleć....
Rav


--------------------
Opel Senator 3.0 24v
Vectra Unlimited #001
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kovi
post Fri, 20 Jun 2003 - 16:39
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 30 December 2002
Skąd: Gdańsk





CYTAT("Dr Red Devil":2bme8pwp)
Żadne gaźniki, a już z pewnością nie 6 sztuk, tak poważnie to lepiej przerobić silnik na wtrysk, do tego kompa od 3.0 i już można się bawić w sterowanie. Oczywiście wymaga to zmiany kolektora dolotowego, wtryskiwaczy i całej wiązki pod kompa, no i kilku czujników, które w wersji gaźnikowej nie istnieją, ale za to więcej możliwości do działania otrzymujemy.


Dobry pomysł i chyba nawet zywotnosc silnika wzrosnie i nie trzeba bedzie co jakis czas regulowac( komputer sie nie da rozregulowac).
Ja bym jeszcze dodał jakies wieksze wtryskiwacze


--------------------
[url=http://www.iiig.piwko.pl/:3o0cq2gu]Stara dobra klasa[/url:3o0cq2gu]
[url=http://www.gdmoto.pl/php_nuke/pliki/filmy/tvn_3miasto.avi:3o0cq2gu]Rajdowcy z 3Miasta[/url:3o0cq2gu] - Film 80Mb

Uno 1.4 i.e - 17,9s/400m , z 0-100Km/h 11,7s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kovi
post Fri, 20 Jun 2003 - 16:41
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 30 December 2002
Skąd: Gdańsk





a i jeszcze jedno. ja bym takiego kloca odciazył


--------------------
[url=http://www.iiig.piwko.pl/:3o0cq2gu]Stara dobra klasa[/url:3o0cq2gu]
[url=http://www.gdmoto.pl/php_nuke/pliki/filmy/tvn_3miasto.avi:3o0cq2gu]Rajdowcy z 3Miasta[/url:3o0cq2gu] - Film 80Mb

Uno 1.4 i.e - 17,9s/400m , z 0-100Km/h 11,7s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
---==Mały==--
post Fri, 20 Jun 2003 - 17:17
Post #16


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





Wiadomo, że w tym silniku można zrobić bardzo wiele jednak pochłonie to duże koszty. Np turbo przeciez ono bedzie kosztowac prawie tyle co cały samochód. Lub np wałki planowanie głowicy polerowanie kanałów itd ale to też będzie drogie. Niestety wszystko co jest związane z podnoszeniem mocy kosztuje dużo i pewnie nie będziesz chciał inwestować 5tyś w samochód który jest warty 10.


--------------------
Można umrzeć ze starości i z głodu lub we wnętrzu rozbitego samochodu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 20 Jun 2003 - 17:23
Post #17


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Robota glowicy przeciez to tylko 600-800zl


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dvr
post Fri, 20 Jun 2003 - 18:31
Post #18


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 January 2003
Skąd: Rzeszów





CYTAT("---==Mały==--":3pr669qc)
Wiadomo, że w tym silniku można zrobić bardzo wiele jednak pochłonie to duże koszty. Np turbo przeciez ono bedzie kosztowac prawie tyle co cały samochód. Lub np wałki planowanie głowicy polerowanie kanałów itd ale to też będzie drogie. Niestety wszystko co jest związane z podnoszeniem mocy kosztuje dużo i pewnie nie będziesz chciał inwestować 5tyś w samochód który jest warty 10.



no ale kolega juz w drugim poscie napisal ze dysponuje kwota 5k, w porywach do 8


--------------------
Tansze Ferrari :]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
---==Mały==--
post Fri, 20 Jun 2003 - 19:15
Post #19


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





Sorki nie doczytałem ale za taką kwote to najlepszy był by swap na silniczek z omegi mv6 i wtedy jeszcze powinno zostać na podtlenek.


--------------------
Można umrzeć ze starości i z głodu lub we wnętrzu rozbitego samochodu...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kanap4
post Fri, 20 Jun 2003 - 20:19
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Thu, 09 January 2003
Skąd: Olsztyn





mysle ze na podtlenek juz niestety nie wystarczy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:11