Shoutbox 0 nowych PW 


11 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Omega B B234 2,3T z saaba, Omega z fajnym silnikiem
ILKU
post Sat, 15 Sep 2012 - 09:48
Post #1


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





Witam
Chciałbym przedstawić mój projekt. Jest to omega B z silnikiem saaba B234 czyli 2,3 turbo.
Silnik został poddany remontowi i dopasowany do wsadzenia do omegi.
Auto służy do jazdy na codzień, w komorze gościł już kiedyś silnik 3,2V6 ale niestety nie spełnił oczekiwań wink.gif

MODEL:
Omega B MV6 1996r




Modyfikacje

Silnik: skończony
Silnik saaba B234 z saaba 9000. Kompletny remont, nowy rozrząd, pierścinie, panewki, pompa oleju.





Modyfikacje głowicy: skończony
Głowica z silnika B205, wałki z B234. Wszystko po kompletnym remoncie.


Modyfikacje bloku: skończony
Dorobione łapy silnika pod oryginalne poduszki silnika z V6:



Dorobiony uchwyt pod kompresor klimatyzacji z omegi (został w tym samym miejscu co w V6):


Miska zrobiona została od podstaw, wzorem była miska z omegi V6. Dolna część miski jest z omegi V6:






Układ dolotowy:
Kolektor dolotowy z saaba 9000 z przeniesioną przepustnicą (od C20NE).
FMIC 600x300x76, orurowanie 63mm.


Układ wydechowy: skończony
Zrobiony kolektor wydechowy pod TD0516G. Niestety ze względu na miejsce (a raczej jego brak) kolektor nie stanowi ideału wink.gif
Turbo TD05 z evo.

Reszta układu przelotowa 76mm a dalej 2x55mm.

Układ wtryskowy: skończony
Wtryski siemens deka 630ccm. Listwa seryjna z saaba. Pompa walbro 255.

Elektronika: skończony
Sterowanie silnika to TRIONIC 5.5 saaba odpowiednio zmodyfikowany przez Coobcia. Spięte z wiązką nadwozia omegi.

Układ chłodzenia: skończony
Chłodnica wody i oleju z omegi X25DT (tzw. TDS). Chłodnica wspomagania.

Układ napędowy: skończony
Skrzynia biegów R25 opel omega (dzwon pasuje bez przeróbek pod saaba).
Koło zamachowe z B205.
Sprzęgło 240mm z wzmocnionym dociskiem, tarcza Y22DT ze sprężynkami.
Seryjna szpera z omegi 45%.

Zawieszenie: skończony
Gwint KWv2

Hamulce:
Przód zaciski brembo 4ro tłoczkowe, tarcze 323x30, tył dwutłoczkowe tarcze 284x20, przewody w stalowym oplocie


Porównanie do seryjnych 296mm

BODY KIT: w trakcie
Steinmetz. Planowane odnowienie blach z malowaniem.

PODZIĘKOWANIA:
Dla wszystkich, którzy pomagali w projekcie.


Pierwsze strojenie przy 1,5bara. Okazało się, że są problemy z uciekającym ciśnieniem na łącznikach więc po poprawieniu powinno być lepiej.

Strojenie na nowym setupie (2,44l pojemność, turbo GT3/7065)


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 15 Sep 2012 - 09:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DOHC
post Sat, 15 Sep 2012 - 10:00
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Omega idealna , jak jeszcze dostanie troche koksu to będzie naprawde to... smile.gif

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 15 Sep 2012 - 10:02
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(ILKU @ Sat, 15 Sep 2012 - 09:48) *
Auto służy do jazdy na codzień, w komorze gościł już kiedyś silnik 3,2V6 ale niestety nie spełnił oczekiwań wink.gif

Już tam nie narzekaj na tą dużą ciężką, paliwożerną i badziewną V6 3.2L, przecież na śniegu, lodzie błocie i mokrej nawierzchni szło auto postawić bokiem strzelając ze sprzęgła na 1 biegu tongue.gif
Ps. Wynik na hamowni niestety wyszedł kiepski ale ta nieszczelność myślę że to ona o tym przesądziła... Godzinkę przed Tobą hamowany/strojony był Gti-R na dokładnie takiej samej suszarce i na 1,4 bara wyszło 348KM... Tak wiec głowa do góry smile.gif

Ps. Swap auta na żywo wygląd obłędnie - jestem dumny że poznałem tak zdolnego kolegę z daleka smile.gif

Pss. Przedmówca dobrze mówi nieco więcej koksu trzeba dołożyć, tak z 550-600Nm i z 450-500KM biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Sat, 15 Sep 2012 - 10:21
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Myśle że 4 z przodu robiło by robote biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kredens_*
post Sat, 15 Sep 2012 - 10:26
Post #5









Tak jak pisałem na FB, ciekawi mnie jakie przyśpieszenie ma teraz Twoja Omega smile.gif

Swap widać, że wykonany zgodnie ze sztuką i bez żadnego druciarstwa !! A to jest ważne i mi się bardzo podoba.
Ogarniaj te łączniki, dodajcie trochę koksu i będzie super auto do bardzo szybkiego i wygodnego przemieszczania smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
arek-lin
post Sat, 15 Sep 2012 - 10:44
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 03 February 2007
Skąd: Grudziądz/Gdańsk





Oglądałem już projekt na innym forum i jestem pod wrażeniem. Z czego masz hamulce zapożyczone? Aku do bagażnika powędrowało?


--------------------
Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44
Go to the top of the page
 
+Quote Post
roboform550
post Sat, 15 Sep 2012 - 10:48
Post #7


User
Dołączył: Wed, 02 June 2010
Skąd: Kalisz





Jeżdżąc na LPG przy ilu masz przepinkę na benzynę? Bo patrząc na osprzęt to te 300 km to on nie uciągnie...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Sat, 15 Sep 2012 - 10:49
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





Bardzo mi się podoba, silnik pasuje jakby tam go fabryka zamontowała. Nareszcie do ładnej i wygodnej budy trafił porządny silnik. Dobra robota, czekamy na więcej smile.gif


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Sat, 15 Sep 2012 - 10:58
Post #9


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





Hej
A więc:
LPG chodzi w podciśnieniu i do 0,2-0,5bara nadciśnienia w zależności od biegu (przełączenie po obciążeniu).
Akumulator jest w bagażniku, ze względu na dolot.
Hamulce: zaciski są z E38, tarcze z S8 323x30.
Przyspieszenia na razie nie sprawdzałem, ale w fotel wciska wink.gif
W tym tygodniu ogarnę łączniki i zobaczę czy doładowanie wzrośnie.
P.S. Dzięki za słowa uznania. Staram się jak mogę wink.gif


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ffsapher
post Sat, 15 Sep 2012 - 15:04
Post #10


User
Dołączył: Thu, 30 December 2010





na lpg tez?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 15 Sep 2012 - 15:18
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





LPG jest i ponoc wolniej schodzi niz w przypadku poprzedniego silnika jakim bylo 3.2 v6...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
admeen
post Sat, 15 Sep 2012 - 15:46
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sat, 08 February 2003
Skąd: Gdańsk





Zabrakło mi w pierwszym poscie jeszcze wzmianki o upgradzie ukladu hamulcowego, koniecznie ze zdjeciami smile.gif
...i okreslenie "wciska w fotel" jest zdecydowanie malo adekwatne, szczegolnie dla posiadaczy Omeg smile.gif


--------------------
Omega B Irmscher X20XEV
Corsa C GSi Z18XE
Omega Evo500 C30NE/SE
Szybciej wyglądają, niż jeżdżą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szeniman
post Sat, 15 Sep 2012 - 16:36
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 06 June 2006
Skąd: warszawa





wiec jednak były jakies nieszczelnosci ? Jak droga do domu z wwa , nie zgubiłeś calej wody ?


--------------------
Mini r53....

sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 15 Sep 2012 - 17:20
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Dojechał bez problemu biggrin.gif
Węża wodnego silikonowego zapodać miał ponoć odrazu...
Ciekawe co z tego wyjdzie po uszczelnieniu dolotu, Suszarka z EVO 8 w piku w silniku 2.3 powinna dać ok. 650Nm @ 2,5-2,7bara dla tego specjalnie na taką okazję zapodaliśmy 4ro barowy map sensor tongue.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Sat, 15 Sep 2012 - 17:44
Post #15


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





Dzięki Admin, już poprawiłem smile.gif Rzeczywiście jak na omegę jest bardzo szybka wink.gif
Tak jak pisał Coobcio dojechałem bez problemu, chociaż z duszą na ramieniu. Na szczęście tymczasowe kolanko wytrzymało. Okazało się, że sprawcą zamieszania był korek zbiorniczka.
W każdym razie podziękowanie dla Coobcia i Szeniego za pomoc w gardłowej sprawie biggrin.gif
Nieszczelności były duże, dopiero po napompowaniu dolotu w garażu wyszło gdzie. Teraz daje do opasek śruby 10.9 i kręce grzechotą na maxa laugh.gif
Zobaczymy ile nadmucha, ale zgodnie z informacją od Coobcia 2 barów na razie nie chciałbym przekraczać.


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mx79
post Sat, 15 Sep 2012 - 20:30
Post #16


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 October 2009





1000% Pasji

ale

Ciekawe Ilku na ile ten setup Ci wystarczy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
std1984
post Sat, 15 Sep 2012 - 21:54
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Wrexham/Rzeszów





CYTAT(Coobcio @ Sat, 15 Sep 2012 - 17:20) *
Suszarka z EVO 8 w piku w silniku 2.3 powinna dać ok. 650Nm @ 2,5-2,7bara dla tego specjalnie na taką okazję zapodaliśmy 4ro barowy map sensor tongue.gif



Ile ta turbina pożyje przy takim doładowaniu???

Projekt konkret smile.gif


--------------------
Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Sat, 15 Sep 2012 - 21:55
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Bardzo słuszna droga, odpowiedni rodzaj napędu dla tego silnika, skrzynia wytrzyma tyle niutona? Fajne zastosowanie LPG do przelotów z niskim obciążeniem.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 15 Sep 2012 - 22:07
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Skrzynia bardzo delikatna zapewne jak to w oplach więc znacząco ponad 500Nm nie ma co robić ale niech te 500Nm będzie w jak najszerszym zakresie no i dostępne od niższych obrotów.
Suszarka po mimo całkowicie zblokowanego WG nadmuchała jedynie 1,5 bara i to dopiero od ok 3200obr.min więc strasznie późno...

ILKU poskręcałeś już to co miałeś poskręcać tongue.gif ??


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
s13owner
post Sat, 15 Sep 2012 - 23:56
Post #20


Super User
Dołączył: Tue, 03 January 2012





Mi się wydaje że ten kolektor coś nie teges... cylindry zamiast w turbo to pchają spaliny w siebie nawzajem...

0.5b nie znika na łaczeniach!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 06:28