Opel Omega B B234 2,3T z saaba, Omega z fajnym silnikiem |
Opel Omega B B234 2,3T z saaba, Omega z fajnym silnikiem |
Sat, 15 Sep 2012 - 09:48
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin |
Witam
Chciałbym przedstawić mój projekt. Jest to omega B z silnikiem saaba B234 czyli 2,3 turbo. Silnik został poddany remontowi i dopasowany do wsadzenia do omegi. Auto służy do jazdy na codzień, w komorze gościł już kiedyś silnik 3,2V6 ale niestety nie spełnił oczekiwań MODEL: Omega B MV6 1996r Modyfikacje Silnik: skończony Silnik saaba B234 z saaba 9000. Kompletny remont, nowy rozrząd, pierścinie, panewki, pompa oleju. Modyfikacje głowicy: skończony Głowica z silnika B205, wałki z B234. Wszystko po kompletnym remoncie. Modyfikacje bloku: skończony Dorobione łapy silnika pod oryginalne poduszki silnika z V6: Dorobiony uchwyt pod kompresor klimatyzacji z omegi (został w tym samym miejscu co w V6): Miska zrobiona została od podstaw, wzorem była miska z omegi V6. Dolna część miski jest z omegi V6: Układ dolotowy: Kolektor dolotowy z saaba 9000 z przeniesioną przepustnicą (od C20NE). FMIC 600x300x76, orurowanie 63mm. Układ wydechowy: skończony Zrobiony kolektor wydechowy pod TD0516G. Niestety ze względu na miejsce (a raczej jego brak) kolektor nie stanowi ideału Turbo TD05 z evo. Reszta układu przelotowa 76mm a dalej 2x55mm. Układ wtryskowy: skończony Wtryski siemens deka 630ccm. Listwa seryjna z saaba. Pompa walbro 255. Elektronika: skończony Sterowanie silnika to TRIONIC 5.5 saaba odpowiednio zmodyfikowany przez Coobcia. Spięte z wiązką nadwozia omegi. Układ chłodzenia: skończony Chłodnica wody i oleju z omegi X25DT (tzw. TDS). Chłodnica wspomagania. Układ napędowy: skończony Skrzynia biegów R25 opel omega (dzwon pasuje bez przeróbek pod saaba). Koło zamachowe z B205. Sprzęgło 240mm z wzmocnionym dociskiem, tarcza Y22DT ze sprężynkami. Seryjna szpera z omegi 45%. Zawieszenie: skończony Gwint KWv2 Hamulce: Przód zaciski brembo 4ro tłoczkowe, tarcze 323x30, tył dwutłoczkowe tarcze 284x20, przewody w stalowym oplocie Porównanie do seryjnych 296mm BODY KIT: w trakcie Steinmetz. Planowane odnowienie blach z malowaniem. PODZIĘKOWANIA: Dla wszystkich, którzy pomagali w projekcie. Pierwsze strojenie przy 1,5bara. Okazało się, że są problemy z uciekającym ciśnieniem na łącznikach więc po poprawieniu powinno być lepiej. Strojenie na nowym setupie (2,44l pojemność, turbo GT3/7065) -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 15 Sep 2012 - 09:48
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 10:00
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa |
Omega idealna , jak jeszcze dostanie troche koksu to będzie naprawde to...
pozdrawiam |
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 10:02
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów |
Auto służy do jazdy na codzień, w komorze gościł już kiedyś silnik 3,2V6 ale niestety nie spełnił oczekiwań Już tam nie narzekaj na tą dużą ciężką, paliwożerną i badziewną V6 3.2L, przecież na śniegu, lodzie błocie i mokrej nawierzchni szło auto postawić bokiem strzelając ze sprzęgła na 1 biegu Ps. Wynik na hamowni niestety wyszedł kiepski ale ta nieszczelność myślę że to ona o tym przesądziła... Godzinkę przed Tobą hamowany/strojony był Gti-R na dokładnie takiej samej suszarce i na 1,4 bara wyszło 348KM... Tak wiec głowa do góry Ps. Swap auta na żywo wygląd obłędnie - jestem dumny że poznałem tak zdolnego kolegę z daleka Pss. Przedmówca dobrze mówi nieco więcej koksu trzeba dołożyć, tak z 550-600Nm i z 450-500KM -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 10:21
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa |
Myśle że 4 z przodu robiło by robote
|
|
|
gość_kredens_* |
Sat, 15 Sep 2012 - 10:26
Post
#5
|
|
Tak jak pisałem na FB, ciekawi mnie jakie przyśpieszenie ma teraz Twoja Omega
Swap widać, że wykonany zgodnie ze sztuką i bez żadnego druciarstwa !! A to jest ważne i mi się bardzo podoba. Ogarniaj te łączniki, dodajcie trochę koksu i będzie super auto do bardzo szybkiego i wygodnego przemieszczania |
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 10:44
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sat, 03 February 2007 Skąd: Grudziądz/Gdańsk |
Oglądałem już projekt na innym forum i jestem pod wrażeniem. Z czego masz hamulce zapożyczone? Aku do bagażnika powędrowało?
-------------------- Było M52TUB28
Jest OM 642, M62B44 |
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 10:48
Post
#7
|
|
User Dołączył: Wed, 02 June 2010 Skąd: Kalisz |
Jeżdżąc na LPG przy ilu masz przepinkę na benzynę? Bo patrząc na osprzęt to te 300 km to on nie uciągnie...
|
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 10:49
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin |
Bardzo mi się podoba, silnik pasuje jakby tam go fabryka zamontowała. Nareszcie do ładnej i wygodnej budy trafił porządny silnik. Dobra robota, czekamy na więcej
-------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 10:58
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin |
Hej
A więc: LPG chodzi w podciśnieniu i do 0,2-0,5bara nadciśnienia w zależności od biegu (przełączenie po obciążeniu). Akumulator jest w bagażniku, ze względu na dolot. Hamulce: zaciski są z E38, tarcze z S8 323x30. Przyspieszenia na razie nie sprawdzałem, ale w fotel wciska W tym tygodniu ogarnę łączniki i zobaczę czy doładowanie wzrośnie. P.S. Dzięki za słowa uznania. Staram się jak mogę -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 15:04
Post
#10
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 |
na lpg tez?
|
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 15:18
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów |
LPG jest i ponoc wolniej schodzi niz w przypadku poprzedniego silnika jakim bylo 3.2 v6...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 15:46
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 08 February 2003 Skąd: Gdańsk |
Zabrakło mi w pierwszym poscie jeszcze wzmianki o upgradzie ukladu hamulcowego, koniecznie ze zdjeciami
...i okreslenie "wciska w fotel" jest zdecydowanie malo adekwatne, szczegolnie dla posiadaczy Omeg -------------------- Omega B Irmscher X20XEV
Corsa C GSi Z18XE Omega Evo500 C30NE/SE Szybciej wyglądają, niż jeżdżą. |
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 16:36
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 06 June 2006 Skąd: warszawa |
wiec jednak były jakies nieszczelnosci ? Jak droga do domu z wwa , nie zgubiłeś calej wody ?
-------------------- Mini r53....
sprzedam adapter 1jz/2jz - 350z 6speed . pw |
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 17:20
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów |
Dojechał bez problemu
Węża wodnego silikonowego zapodać miał ponoć odrazu... Ciekawe co z tego wyjdzie po uszczelnieniu dolotu, Suszarka z EVO 8 w piku w silniku 2.3 powinna dać ok. 650Nm @ 2,5-2,7bara dla tego specjalnie na taką okazję zapodaliśmy 4ro barowy map sensor -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 17:44
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin |
Dzięki Admin, już poprawiłem Rzeczywiście jak na omegę jest bardzo szybka
Tak jak pisał Coobcio dojechałem bez problemu, chociaż z duszą na ramieniu. Na szczęście tymczasowe kolanko wytrzymało. Okazało się, że sprawcą zamieszania był korek zbiorniczka. W każdym razie podziękowanie dla Coobcia i Szeniego za pomoc w gardłowej sprawie Nieszczelności były duże, dopiero po napompowaniu dolotu w garażu wyszło gdzie. Teraz daje do opasek śruby 10.9 i kręce grzechotą na maxa Zobaczymy ile nadmucha, ale zgodnie z informacją od Coobcia 2 barów na razie nie chciałbym przekraczać. -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 20:30
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 October 2009 |
1000% Pasji
ale Ciekawe Ilku na ile ten setup Ci wystarczy |
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 21:54
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Wrexham/Rzeszów |
Suszarka z EVO 8 w piku w silniku 2.3 powinna dać ok. 650Nm @ 2,5-2,7bara dla tego specjalnie na taką okazję zapodaliśmy 4ro barowy map sensor Ile ta turbina pożyje przy takim doładowaniu??? Projekt konkret -------------------- Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było |
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 21:55
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ |
Bardzo słuszna droga, odpowiedni rodzaj napędu dla tego silnika, skrzynia wytrzyma tyle niutona? Fajne zastosowanie LPG do przelotów z niskim obciążeniem.
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 22:07
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów |
Skrzynia bardzo delikatna zapewne jak to w oplach więc znacząco ponad 500Nm nie ma co robić ale niech te 500Nm będzie w jak najszerszym zakresie no i dostępne od niższych obrotów.
Suszarka po mimo całkowicie zblokowanego WG nadmuchała jedynie 1,5 bara i to dopiero od ok 3200obr.min więc strasznie późno... ILKU poskręcałeś już to co miałeś poskręcać ?? -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 23:56
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Tue, 03 January 2012 |
Mi się wydaje że ten kolektor coś nie teges... cylindry zamiast w turbo to pchają spaliny w siebie nawzajem...
0.5b nie znika na łaczeniach! |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 06:28 |