![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 30 March 2011 ![]() |
MODEL: Opel Ascona B, 1979r 1.9 automatic
Samochód posiadam już prawie 10 lat ( w tym roku będzie okrągła rocznica:) ) i z tej okazji ufundowałem babci przeszczep serducha. Wybór padł na silnik x30xe (3.0 V6 z Omegi B ). Od kilku lat planowałem ten zabieg, dlatego systematycznie przygotowywałem samochód pod nadchodzącą moc. Zmodyfikowane zostało zawieszenie i układ hamulcowy. ![]() ![]() Silnik: w trakcie Nad zmianą silnika pracuje TRS racing z Częstochowy. Silnik jest już w aucie, ma podpiętą elektronikę i odpala z kluczyka. Auto jeszcze nie jeździ - modyfikacje dotyczą teraz układu napędowego. Elektronika: zakończona Układ chłodzenia: zakończony Fabryczna chłodnica jest zastąpiona wydajniejszym odpowiednikiem z Passata Układ napędowy: w trakcie Jest założona szpera 40% z Omegi A 3000. W trakcie modyfikacji są teraz półosie i wał napędowy. Układ hamulcowy: zakończony przód: tarcze wentylowane Brembo 246mm + zaciski z Opla Rekorda E 2.2, tył: bębny Brembo 230mm Nowe przewody hamulcowe przew. elastyczne HEL w teflonowym oplocie Zawieszenie: zakończone sprężyny Thema, progresywane -35mm amortyzatory przód: Koni (z reg twardości), tył: Bilstein sport Zdjęcia z przebiegu prac: ostatnia podróż Omegą ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Przy zamkniętej jest trochę ciasnawo:) ![]() Skrzynia biegów z Omegi B 2.0 wymagała modyfikacji tunelu ![]() ![]() ![]() ![]() Zerowanie licznika z okazji nowego silnika ![]() Zmodyfikowany układ paliwowy + przewody w oplocie ![]() Prace nad nową miską olejową: ![]() ![]() ![]() Szpera z Omegi była za duża, wymagała podtoczenia i dopasowania ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
miska oleju na silikonie to nienajlepszy pomysł
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 May 2009 Skąd: Jelenia Góra ![]() |
Uwielbiam lekkie tylnonapędowe oldskulowe wózki
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 01 August 2008 Skąd: Szczytno ![]() |
Podoba mi się, mam sentyment do starych opli
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Europejski musclecar będzie
![]() ![]() pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Wed, 30 March 2011 ![]() |
Samochód ma byc do codziennego użytku (letnią porą) i okazjonalnie na amatorskie pojeżdżawki na tor. Także nie będę wybebeszał środka i nie będzie tu mocnej walki o każdy kilogram.
Jakie będzie kręciło czasy - nie mam pojęcia:) To jeden z pierwszych takich projektów w Polsce. Nie spotkałem jeszcze żadnego jeżdżącego starego Opla z tym silnikiem u nas. W internecie też nie za bardzo mozna znaleźc takie swapy. Popularniejsze jest wkładanie silników 3.0 R6 z Senatora/ Omegi A, ale ja wolałem postawic na V6. Jest krótsze i będzie lepszy rozkład masy. No i V ![]() Ascona seryjnie ważyła 960kg. Po finishu ponownie ja zważę. Silnik jest juz raczej maksymalnie cofnięty. Teoretycznie mozna zrobic go glębiej, ale kosztem wywalnia fabrycznego nawiewu szyby i cięcia komory silnika, a tego nie chciałem. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Uwielbiam stare tylnonapędowe ople ...gratuluje bryki
![]() ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Wybór silnika genialny
![]() Niezły z tego sleeper jest ![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 28 January 2010 Skąd: Kraków ![]() |
ascony i kadetty c mi się strasznie podobają.
Kiedyś sam ma nadzieję na takiego youngtimera ![]() kibicuje temu projektowi! -------------------- MX-5 - track
E55 AMG - daily |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 26 May 2011 Skąd: Stadnina Koni ![]() |
Super pomysł zawsze chciałem mieć coś takiego !!
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 April 2009 Skąd: BMN ![]() |
ogien rakieta,ale bardziej 2.4CIH by pasowal
jest ok joke.... ![]() -------------------- C20XE *******BLITZ.............
kadett 16v sold,FIAT 131 mirafiori 2.0DOHC czeka na lepsze czasy... AR 156 jtd . 302 tys km aktualnie-51 tys km na zaspawanym dwumasie |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Rewelacja !
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
swietny projekt, fajnie ze coraz wiecej buduje sie aut z lat 80-tych !
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sun, 30 April 2006 ![]() |
ladna i widac zadbana ta ascona . Jest tylko jeden problem - hamowac to nie będzie . Ale z pewnoscia sam na to wpadniesz za chwile
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
ladna i widac zadbana ta ascona . Jest tylko jeden problem - hamowac to nie będzie . Ale z pewnoscia sam na to wpadniesz za chwile ![]() Przecież autor napisał w pierwszym poście iż przygotował auto pod swap pod względem hamulców oraz zawieszenia... -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Wchodze w temat i mialem juz pisac jak sobie poradzicie z zacierajacymi sie panewkami we wzdluzniaku ale widze ze miska przerobiona wiec problemu byc nie powinno
![]() Bardzo fajny projekt. Uwielbiam "mocne" klasyki. -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Przecież autor napisał w pierwszym poście iż przygotował auto pod swap pod względem hamulców oraz zawieszenia... Napsał: Układ hamulcowy: zakończony przód: tarcze wentylowane Brembo 246mm + zaciski z Opla Rekorda E 2.2, tył: bębny Brembo 230mm Nowe przewody hamulcowe przew. elastyczne HEL w teflonowym oplocie Ale to hebel jest do zatrzymywania corsy 1.1 a nie 2xx konnego samochodu... No chyba że auto będzie jeździć tylko na wprost, a na zawody dowożone będzie lawetą... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 18 March 2011 Skąd: Sz-n ![]() |
Auta z tamtych lat maja coś w sobie i przyciągają zawsze!
gratulację pomysłu, auto super!! pozdr -------------------- Pozdrawiam
Piotrek |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 20 October 2002 Skąd: Wrocław/Kalisz ![]() |
Wstawi najwyżej 296 czy 312mm z omegi i będzie OK...
nie myślałeś nad wstawieniem "puszki na pająki"/rezonatora w dolot? (patent mantzela) projekt mniam, gratulacje dla właściciela za dobór "klocków" jak i firmy budującej auto ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Wed, 30 March 2011 ![]() |
Dolot jest dopiero w trakcie budowy, jeszcze nie znam szczegółów. W kwestii hamulców - jesli te będą puchły i nie będą chętne do współpracy, to pomyslę nad czymś wydajniejszym. Większe hamulce już by się raczej nie zmieściły w fabryczne felgi (widoczne na 1 foto) - juz w obecnej konfiguracji musiałem szlifowac zacisk i zastosowac dystanse 10mm.
Wiem, że to argument "z dupy", bo hamulce to podstawa. Ale to jest klasyk i jeśli tylko mozliwe, to nie chcę ingerowac w wygląd zewnętrzny. Samochód ma głównie slużyc do codziennej, raczej miejskiej jazdy. Jesli kilka razy w roku zrobię nim trasę lub track day, to będzie wszystko. Zork napisał: "gratulacje dla właściciela za dobór "klocków" jak i firmy budującej auto " Też jestem zadowolony z firmy, mają bardzo indywidualne podejscie do klienta, cierpliwośc dla coraz to nowych pomysłów i to co najbardziej cenię - mają dewizę "nie ma, że sie nie da!" ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 05:24 |