Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Olej do LSD wiskotycznego
Rasta
post Sun, 02 Apr 2006 - 10:41
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 April 2003





Jaki olej powinno się stosować w 11 letnim moście z wiskotyczną szperą, o nieznanej przeszłości olejowej?
Czy lepszy będzie minerał (Motul 90PA) czy syntetyk (Castrol SAF-XJ), czy może nada się zwykły olej przekładniowy (bo to wiskoza)?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 02 Apr 2006 - 10:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kubek
post Sun, 02 Apr 2006 - 15:51
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Dowolny, wiskoza jest zamknieta w oddzielnej obudowie i nie mam kontaktu z olejem w moscie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cziko200sx
post Sun, 02 Apr 2006 - 16:16
Post #3


User
Dołączył: Mon, 07 March 2005





CYTAT("Kubek":1szpgook)
Dowolny, wiskoza jest zamknieta w oddzielnej obudowie i nie mam kontaktu z olejem w moscie.




--------------------
wszystkiego razem będzie 2080km & 2750nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rasta
post Sun, 02 Apr 2006 - 16:56
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 April 2003





Zdania są podzielone?
Czekam na inne wypowiedzi, by wszystko było jasne.

Czy wiskozę również można wymieniać (np. na "szybciej łapiącą") czy to jest zamknięty, niewymienialny element?

Dziękuję z góry za pomoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes
post Sun, 02 Apr 2006 - 18:47
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sun, 07 November 2004
Skąd: Nottingham,UK





w bmw producent zaleca do mostow z wiskotyczna blokada olej Castrola SAF-XO


--------------------
..........
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Sun, 02 Apr 2006 - 19:17
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





Też jestem zdania że wiskoza nie ma kontaktu z olejem smarujacym most.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rasta
post Sun, 02 Apr 2006 - 23:06
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 April 2003





Olej SAF-XO jest do mostów bez blokady, czyli wynik: 3 głosy za zwykłym olejem i 1 uśmieszek chyba przeciwko...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jankes
post Sun, 02 Apr 2006 - 23:57
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Sun, 07 November 2004
Skąd: Nottingham,UK





tylko jest różnica miedzy blokadami ciernymi i wiskotycznymi,z tego co czytalem w TIS to blokada wiskotyczna SAF-XO ,płytkowa to SAF-XJ.


--------------------
..........
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rasta
post Mon, 03 Apr 2006 - 00:05
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 April 2003





Dzięki. A wracając jeszcze do 2. mojego pytania: czy z samą wiskozą coś się robi, czy to jest element bezobsługowy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Mon, 03 Apr 2006 - 02:01
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT("Rasta":32d6jxxm)
Dzięki. A wracając jeszcze do 2. mojego pytania: czy z samą wiskozą coś się robi, czy to jest element bezobsługowy?


Z punktu widzenia zwykłego śmiertelnika się wymienia na inną. Specjalistyczne firmy mogą zmieniać jej charakterystykę. http://www.gearboxman.co.uk


Z olejem oczywiście kontaktu nie ma.


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
keyser
post Mon, 03 Apr 2006 - 07:35
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 28 August 2003
Skąd: z przypadku





SAF-XJ - dostępny w serwisach BMW, np. AUTO FUS, weź ze sobą jakąś bańkę, to ci odleją

na MOTUL'u słyszałem, że głośno chodzą dyfry, nie twierdzę, że jest zły, ale z taką opinią się spotkałem

pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Mon, 03 Apr 2006 - 11:14
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Keyser - SAF-XJ jest to BMW z płytkami....


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Mon, 03 Apr 2006 - 11:47
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





a' propos sprzęgieł visco - słyszałem że kiedyś praktykowało się w Polsce zalewanie ich jakimś silikonowym smarem, stosowanym w wentylatorze chłodnicy forda transita Brzmi głupio, ale z kilku niezależnych i szanowanych źródeł takie info wychodziłlo.
sama operacja jest o tyle skomplikowana, że trzeba naprawdę zadbać o szczelność.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Azrael
post Mon, 03 Apr 2006 - 11:56
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: Warszawa





Marlon: to jest płyn wiskozowy do Transita owszem, bo wiskoza od wentylatora działa podobnie.

Tak naprawdę niestety to wiskzy powinny miec odessane powietrze i być hermetyczne, a takie napchanie smaru to trochę rzeźba. Jak zamawiałem do jednego auta wiskoze na konkretną ilośc Nm w Uk to trochę pogadałem o procesie produkcyjnym


--------------------
Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rasta
post Mon, 03 Apr 2006 - 14:30
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sun, 06 April 2003





Jeszcze takie ogólne pytanie: lepiej wlać mineralny czy syntetyczny? SAF-XO jest syntetykiem. Nawet na stronie Castrola zalecają olej mineralny (którego nota bene nie ma już w sprzedaży), a SAF-XO jest wpisany jako dopuszczalny.

Dodam, że nie wiem na jakim oleju jeździł przez 11 lat i będzie od czasu do czasu mocno wysilany...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Mon, 03 Apr 2006 - 23:51
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





W moscie nie ma zadnych synchronizatorow, zadnych sprzegiel itd. Masz tam kilka kolek zebatych i viscoze zamknieta w szczelnej obudowie. Wlej tam najlepszy olej jaki mozesz dostac w zakresie lepkosci zalecanym do twojego auta i bedziesz mial spokuj na dlugo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Thu, 04 Apr 2013 - 17:44
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Orientuje się ktoś czy nissanowska szpera wiskotyczna siedzaca w dyferencjałach r200v
ma układ z wisko szczelny czy nie?Po przestudiowaniu serwisówek z s13/s14,
gdzie to taka szpera jest nie ma wzmianki o oleju specjalnym do szper, jest po prostu GL-5 i parę lepkości z tabeli SAE
Na rodzimych forach nie uzyskałem odpowiedzi, na forach zagranicznych twierdzą że nie trzeba gdyż są szczelne i wisko nie ma kontaktu z olejem

ostatnia odpowiedź odległa 7 lat, ale co tam smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Thu, 04 Apr 2013 - 19:17
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





No jezeli z serwisówki wynika jaki olej się zaleca, to taki trzeba lać i nie pytać o radę smile.gif


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Thu, 04 Apr 2013 - 22:47
Post #19


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Wisko jest szczelne i zalane olejem, o ile dobrze pamiętam, silikonowym.

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
paww99
post Fri, 05 Apr 2013 - 08:52
Post #20


Super User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Olsztyn





Troszkę tu namieszaliście. Wisko jest składane hermetycznie, uszczelniane oringami i simeringami i olej z wisko nie ma kontaktu z olejem z dyfra. Bo jakby miał, to wisko nie byłoby wiskiem... Nie byłoby wogole spięcia.
Nie da się zalać dyfra olejem który z jednej strony będzie smarował tryby i nie dawał dużych strat i dawał duże tarcie w mechanizmie różnicowym pomiędzy tarczkami. Niestety smile.gif Dlatego wszystko jest oddzielone.

Specjalistyczne firmy zmienią charakterystykę wisko? My to robimy w garażu. Nie ma żadnego problemu ani kosmicznej technologii.




W centralnej szperze w naszym 4x4 zawaliliśmy taki olej, że na metrowej ladze się wieszałem a koło obracało się z prędkością góra 1 obrót na 2 minuty.


Żadne odsysanie powietrza i inne rzeczy nie są wymagane. smile.gif A oleje z wiska wentylatorów są zdecydowanie za mało lepkie żeby dały dobre spięcie. Poza tym po co kombinować jak oleje silikonowe o odpowiednich lepkościach są ogolnie dostępne, ba, nawet w takim zadupiu jak olsztyn tongue.gif


--------------------
Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm.
Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek
Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne....
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 05:38