![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 April 2003 ![]() |
Jaki olej powinno się stosować w 11 letnim moście z wiskotyczną szperą, o nieznanej przeszłości olejowej?
Czy lepszy będzie minerał (Motul 90PA) czy syntetyk (Castrol SAF-XJ), czy może nada się zwykły olej przekładniowy (bo to wiskoza)? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
Dowolny, wiskoza jest zamknieta w oddzielnej obudowie i nie mam kontaktu z olejem w moscie.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 March 2005 ![]() |
CYTAT("Kubek":1szpgook) Dowolny, wiskoza jest zamknieta w oddzielnej obudowie i nie mam kontaktu z olejem w moscie.
-------------------- wszystkiego razem będzie 2080km & 2750nm
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 April 2003 ![]() |
Zdania są podzielone?
Czekam na inne wypowiedzi, by wszystko było jasne. Czy wiskozę również można wymieniać (np. na "szybciej łapiącą") czy to jest zamknięty, niewymienialny element? Dziękuję z góry za pomoc. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 07 November 2004 Skąd: Nottingham,UK ![]() |
w bmw producent zaleca do mostow z wiskotyczna blokada olej Castrola SAF-XO
-------------------- ..........
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
Też jestem zdania że wiskoza nie ma kontaktu z olejem smarujacym most.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 April 2003 ![]() |
Olej SAF-XO jest do mostów bez blokady, czyli wynik: 3 głosy za zwykłym olejem i 1 uśmieszek chyba przeciwko...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 07 November 2004 Skąd: Nottingham,UK ![]() |
tylko jest różnica miedzy blokadami ciernymi i wiskotycznymi,z tego co czytalem w TIS to blokada wiskotyczna SAF-XO ,płytkowa to SAF-XJ.
-------------------- ..........
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 April 2003 ![]() |
Dzięki. A wracając jeszcze do 2. mojego pytania: czy z samą wiskozą coś się robi, czy to jest element bezobsługowy?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Rasta":32d6jxxm) Dzięki. A wracając jeszcze do 2. mojego pytania: czy z samą wiskozą coś się robi, czy to jest element bezobsługowy?
Z punktu widzenia zwykłego śmiertelnika się wymienia na inną. Specjalistyczne firmy mogą zmieniać jej charakterystykę. http://www.gearboxman.co.uk Z olejem oczywiście kontaktu nie ma. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
SAF-XJ - dostępny w serwisach BMW, np. AUTO FUS, weź ze sobą jakąś bańkę, to ci odleją
na MOTUL'u słyszałem, że głośno chodzą dyfry, nie twierdzę, że jest zły, ale z taką opinią się spotkałem pzdr |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Keyser - SAF-XJ jest to BMW z płytkami....
-------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
a' propos sprzęgieł visco - słyszałem że kiedyś praktykowało się w Polsce zalewanie ich jakimś silikonowym smarem, stosowanym w wentylatorze chłodnicy forda transita Brzmi głupio, ale z kilku niezależnych i szanowanych źródeł takie info wychodziłlo.
sama operacja jest o tyle skomplikowana, że trzeba naprawdę zadbać o szczelność. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Marlon: to jest płyn wiskozowy do Transita owszem, bo wiskoza od wentylatora działa podobnie.
Tak naprawdę niestety to wiskzy powinny miec odessane powietrze i być hermetyczne, a takie napchanie smaru to trochę rzeźba. Jak zamawiałem do jednego auta wiskoze na konkretną ilośc Nm w Uk to trochę pogadałem o procesie produkcyjnym -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 06 April 2003 ![]() |
Jeszcze takie ogólne pytanie: lepiej wlać mineralny czy syntetyczny? SAF-XO jest syntetykiem. Nawet na stronie Castrola zalecają olej mineralny (którego nota bene nie ma już w sprzedaży), a SAF-XO jest wpisany jako dopuszczalny.
Dodam, że nie wiem na jakim oleju jeździł przez 11 lat i będzie od czasu do czasu mocno wysilany... |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 ![]() |
W moscie nie ma zadnych synchronizatorow, zadnych sprzegiel itd. Masz tam kilka kolek zebatych i viscoze zamknieta w szczelnej obudowie. Wlej tam najlepszy olej jaki mozesz dostac w zakresie lepkosci zalecanym do twojego auta i bedziesz mial spokuj na dlugo.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Orientuje się ktoś czy nissanowska szpera wiskotyczna siedzaca w dyferencjałach r200v
ma układ z wisko szczelny czy nie?Po przestudiowaniu serwisówek z s13/s14, gdzie to taka szpera jest nie ma wzmianki o oleju specjalnym do szper, jest po prostu GL-5 i parę lepkości z tabeli SAE Na rodzimych forach nie uzyskałem odpowiedzi, na forach zagranicznych twierdzą że nie trzeba gdyż są szczelne i wisko nie ma kontaktu z olejem ostatnia odpowiedź odległa 7 lat, ale co tam ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
No jezeli z serwisówki wynika jaki olej się zaleca, to taki trzeba lać i nie pytać o radę
![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Wisko jest szczelne i zalane olejem, o ile dobrze pamiętam, silikonowym.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Olsztyn ![]() |
Troszkę tu namieszaliście. Wisko jest składane hermetycznie, uszczelniane oringami i simeringami i olej z wisko nie ma kontaktu z olejem z dyfra. Bo jakby miał, to wisko nie byłoby wiskiem... Nie byłoby wogole spięcia.
Nie da się zalać dyfra olejem który z jednej strony będzie smarował tryby i nie dawał dużych strat i dawał duże tarcie w mechanizmie różnicowym pomiędzy tarczkami. Niestety ![]() Specjalistyczne firmy zmienią charakterystykę wisko? My to robimy w garażu. Nie ma żadnego problemu ani kosmicznej technologii. ![]() ![]() W centralnej szperze w naszym 4x4 zawaliliśmy taki olej, że na metrowej ladze się wieszałem a koło obracało się z prędkością góra 1 obrót na 2 minuty. ![]() Żadne odsysanie powietrza i inne rzeczy nie są wymagane. ![]() ![]() -------------------- Ford Sierra 2,9 sedan 24v6 Cosworth + Holset HX40 + LPG
Ford Sierra 2,3 sedan 16v + td04hl-19t - Turbogruz - 243Km, 430Nm. Ford Sierra 2.0 coupe V6 1983r mk1 - Zabytek Ford Sierra 2,3 sedan 16v - żonowóz... I 4 inne.... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 05:38 |