![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Witam. Mam w golfie mk1 1.9 tdi . Temperatura na seryjnym sofcie podchodzi mi czasami do 110stopni. Jaka powinna być odpowiednia temperatura oleju w dieslu. Olej to valvoline 10w40.
-------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
normalny stan jak pobutujesz
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
przy normalnej jeździe okolice 90*C.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
to chyba w chlodny dzien
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
nie, mi w tdi w upalny dzień przy normalnej jeździe pokazywało 92, przy ujemnych temp 88.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Ponoć temp oleju nie powinna byc duzo wyzsza niz wody. pamietam jak u kumpla w mk3 byl bzęczyk ustawiony w benzynie!! przy 120 stopniach oleju.
Zakładam chłodnice oleju bo jak jechałem dłużej 160 obwodnicą to temp oleju dochodziła do 115 i ciut wyżej. Teraz przy normalnej jeździ i ori sofcie mam ok 100-105 ale to też chyba za dużo jak na serie a co dopiero by się działo po podrasowaniu. -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
nie wiem jak w vp ale w pd 120 stopni to juz jest max dla oliwy
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 28 December 2011 ![]() |
To zależy gdzie mierzona jest ta temperatura, w misce olejowej może dochodzić czasami do 130 stopni, w magistrali olejowej po przejściu przez wymiennik ciepła nie powinna przekraczać 120 stopni.
-------------------- E90 M54B30, E36 m42b18 + TD04
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
ja mialem czujnik w ori miejscu na niego przewidzianym czyli w glowicy
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sat, 11 November 2006 Skąd: Śląsk ![]() |
mnie tylko raz udało się do 110 dobić a tak średnio szybka jazda i od czasu do czasu but w podłodze to 84-90 stopni mierzone w głowicy w misce było ok 6-8 stopni mniej tylko dodam że staram się kupować ori olej z pewnych źródeł gdzie cena jest czasem wyższa od tej z allegro o 60-70%
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Ja mam czujnik w misce, na amsoil 5w40 może raz udało mi się dobić do 110 stopni a tak zazwyczaj podczas mocnego deptania po autostradach temp. oscyluje pomiedzy 90-95 stopni, dolnej osłony brak.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 23 April 2011 ![]() |
W swoim TDI VP 211KM i 465Nm 1Z, miałem kilka razy 127st. przy około 160km/h na autostradzie. Teraz mam zewnętrzą chłodnicę oleju z termostatem i temp. przy "bucie" utrzymuje się na poziomie 112st., jak widać ori chłodniczka z mk1 GTI nie wyrabia, musi byc większa.
-------------------- Zapraszam do polubienia FUNPAGE golfa
www.facebook.com/Rkameleon |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Założyłem zewnętrzna chłodnicę. Temperatura maksymalna jaką osiągnłem to 0k. 90-95 stopni podczas butowania.
Czyli rewelacja. Ciśnienie oleju się nie zmieniło. koszt jaki poniosłem to zakucie przewodów ok 200zł. chłodniczke i podstawke mam z samochodu seryjnego ale termostat sprawny. otwiera się przy około 60-70(zaczyna grzać chłodniczke). Naseryjnym sofcie miałem wyższą temp niż terazna dłubniętym... -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 08:38 |