![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 28 April 2010 ![]() |
Od czego zalezy potrzeba stosowania dodatkowych odpowietrzen pokrywy zaworow ?? Niektore silniki lataja bez dodatkowych odpowietrzen a niektore (podobne mocowo) maja zrobione nawet po 2 dodatkowe odpowietrzenia.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
też mnie to bardzo ciekawi nikt nienapisze ??
może chodzi o to iż gorsze konstrukcyjnie silniki mają wieksze przedmuchy w "góre" ? -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 18 October 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
odświeżam temat, bo bardzo mnie to interesuje, założyłem dolot shaman racing (jakaś niby USA) tz big płaska tuba i ma opcję wpięcia wężyka od odmy, albo zaślepke, teraz pytanie czy lepiej wrzucić to do dolotu, czy założyć zbiorniczek odmy, czy sam filterek na dekiel.
dodam tylko że chodzi o eclipse GST 4g63T 96r. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Jeżeli do silnika montujesz przypuszczalnie turbo i wyciągasz z niego dwa, trzy razy więcej mocy, to wiadome jest że taki silnik będzie miał większe przedmuchy do skrzyni korbowej. I nie wynika to ze złego montażu, uszkodzonych pierścieni, tłoków czy gładzi cylindrów, tylko z tego że w komorze spalania panują duuuużo większe ciśnienia niż przy seryjnej mocy. Jeżeli tych przedmuchów mamy dość sporo, to w skrzyni korbowej tworzy się większe ciśnienie, a zatem seryjna odma może nie wystarczyć, ba ciśnienie w skrzyni korbowej może być na tyle duże, że odmą zaczną lecieć drobiny oleju, albo co gorsza wywali nam któryś uszczelniacz. Ponadto seryjne odpowietrzenie z pokrywy zaworów, zazwyczaj skierowane jest przed przepustnice, co powoduje nie tylko większy syf, ale i tłoczy nam do dolotu ciepłe/gorące powietrze.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 02 September 2010 Skąd: Zabrze ![]() |
Tutaj głównym pytaniem powinno być, co zrobić z powietrzem z odmy- czy po prostu do atmosfery (przez catch tank) czy z powrotem w dolot (tak to seryjnie jest rozwiązywane).
Kiedyś znalazłem takie dokładne porównanie z wadami i zaletami konkretnych rozwiązań (na przykładzie SR20 akurat) bardzo ciekawa lektura: http://www.enginebasics.com/Engine%20Basic...entilation.html -------------------- Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
-------------------- "Kto hamuje, ten przegrywa" |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 10:54 |