![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
eMpowered Dołączył: Thu, 23 September 2021 ![]() |
Witam
Jestem młodym chłopakiem, który chce spróbować swoich sił w wyścigach/rajdach amatorskich. Moje pytanie to od czego zacząć? Totalnie nie wiem jak się za to zabrać, a w necie nic nie mogę znaleźć. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Od kupna auta i zapisaniu się na jakieś jazdy najbliższe?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Najpierw to od sprecyzowania czy w wyścigach czy w rajdach ?
Wyścigi amatorskie to u nas nie istnieją . Rajdy to gruzowanie sprzętu cały czas , czyli nonstop dostępny serwis w tym na rajdzie (po pierwsze trzeba ukończyć żeby być pierwszym) Najtańsze i najbardziej przystępne z równymi klasami to gokarty zwłaszcza jak się jest faktycznie mlodym. Kolejne to chyba puchar fiata 500 , później mx5 i nie wiem czy działający już caterhama academy. A amatorskie/tanie ściganie na czasy a nie bok w bok na najlepsze czasy ale nie wyścigi najbardziej rozwinięte z fajna atmosferą to miatachallengecup czyli jakaś mx5 i tam klasa wedle możliwości finansowych serwisowych lub wypożyczanie auta co wcale nie jest głupie podliczając koszty własnego auta. W tej samej formule hothatchcup A zawodowo i bok w bok to już licencja kierowcy i wyścigi pod patronatem pzm z mnóstwem klas i wszelkimi tego zaletami i wadami. Zupełnie amatorsko autem które się po prostu lubi - drivecup i classicautocup. 5-6 przejazdów na zawody trochę więc rajdowa zgadywanka ale bez drzew, rowów, przepustów i zabijających ogrodzeń po bokach trasy. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
jakkolwiek pytanie jest typowo trollujące, to odpowiedź jest tylko jedna - rozpocząć tak jak wszyscy profesjonalni kierowcy - od kartingu. Kubica, Verstappen, Hamilton, Schumacher - wszyscy zaczynali od kartingu. Tu się uczysz operowania gazem, hamulcem, kierownicą, pojmowaniem, co to jest szczyt zakrętu, co to jest linia wyścigowa, obywasz się z szybkością i rywalizacją.
-------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
jakkolwiek pytanie jest typowo trollujące, to odpowiedź jest tylko jedna - rozpocząć tak jak wszyscy profesjonalni kierowcy - od kartingu. Kubica, Verstappen, Hamilton, Schumacher - wszyscy zaczynali od kartingu. Tu się uczysz operowania gazem, hamulcem, kierownicą, pojmowaniem, co to jest szczyt zakrętu, co to jest linia wyścigowa, obywasz się z szybkością i rywalizacją. Ewentualnie simracing, który ma niższy próg wejścia , a też nauczy pewnych odruchów. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Ewentualnie simracing, który ma niższy próg wejścia , a też nauczy pewnych odruchów. abstrahując od tego, że się totalnie nie zgadzam ![]() ![]() acha, już też totalnie pomijając, czy zaczyna się od simracingu, kartingu, czy od razu jakimś "prawdziwym aucie", to od razu trzeba się przyzwyczaić, że to jest kosztowne i nie ma co patrzeć na tysiąc pln w tą, czy w tamtą stronę ![]() A, i jeszcze na koniec - warto zadbać o swoją sprawność fizyczną i wytrzymałość. Wydaje się w samochodzie niepotrzebna, ale machanie kierownicą jednak w dłuższej perspektywie wymaga siły. Jak człowiek jest wytrzymały, to przez cały wyścigowy dzień, czy wieczór, jest w stanie trzymać równą formę od początku do końca zawodów. -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
abstrahując od tego, że się totalnie nie zgadzam ![]() ![]() acha, już też totalnie pomijając, czy zaczyna się od simracingu, kartingu, czy od razu jakimś "prawdziwym aucie", to od razu trzeba się przyzwyczaić, że to jest kosztowne i nie ma co patrzeć na tysiąc pln w tą, czy w tamtą stronę ![]() A, i jeszcze na koniec - warto zadbać o swoją sprawność fizyczną i wytrzymałość. Wydaje się w samochodzie niepotrzebna, ale machanie kierownicą jednak w dłuższej perspektywie wymaga siły. Jak człowiek jest wytrzymały, to przez cały wyścigowy dzień, czy wieczór, jest w stanie trzymać równą formę od początku do końca zawodów. No widzisz, ja grałem na kompie za 1000zł, kierownicy za 100zł (logitech force gt) i na dodatek na krześle ![]() Nie jest to prawdziwa jazda, ale pozwala nauczyć się pewnych odruchów np kontry czy jazdy na limicie. Taki Cayman GT4 CS w Assetto Corsa jest idealny do tego treningu, bardzo fajnie lata bokami i jest co robić na takim Poznaniu. Co do sprawności to zgoda. Przydaje się wytrzymałość fizyczna. Na gokartach nie mam siły po 15 minutach. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 12:22 |