![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 21 January 2005 ![]() |
Jak wyzej. Ewentualnie jak ja wzmocnic? U mnie skrzynia jeszcze zyje i ma pozyc, ale przyszlosciowo sie zastanawiam co tam mozna wrzucic i za ile?
Jakas klowa?X-trac?G-trag? (te ostatki raczej pricy sa):roll: Pobno kiedys lancernika probowano tam skutecznie zaszczepic. Acha krzynka ma zniesc do 350 PS Dziekowac za info. -------------------- Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Kiedyś hwojtek pisał o możliwości wpakowania tam skrzyni właśnie od Lancera przy sporej ilości kombinacji, ale jest do do zrobienia. Odnośnie skrzyń kłowych - raczej nie chcesz tego mieć u siebie. Oprócz ceny masz jeszcze znaczący dyskomfort w postaci cięższego wchodzenia biegów i hałasu.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 21 January 2005 ![]() |
wlasnie z nim rozmawialem...
Podobno lacernik da sie, ale koszt circa kolo 10 k PLN. No i nikt jeszcze tego podobno u nas nie rzezbil... Ladnie se auto wymysliem.... Najwyzej bede pierwszy w RP. -------------------- Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 01 December 2003 Skąd: W-wa ![]() |
Da się, potrzebna flansza między skrzynią a silnikiem, mocowanie skrzyni, transfer, wyrzeźbione półosie (skrzynia evo - piasty GTR) oraz tylny dyfer. Ważne by skrzynia i transfer były od evo 4,5 lub 6, nowsze wersje nie mieszczą się pod auto i trzeba powiększać tunel. Poniżej wydumka ze skrzynią Evo6, transferem Evo8, ACD z GEMS ACD ECU oraz tylnym dyfrem- hybrydą Evo3/Evo6:
![]() ![]() ![]() ![]() Podobno da się to zrobić prościej na seryjnym wózku dając tak jak wspomniałem skrzynie/transfer/dyfer evo4-6. Pytanie tylko czy warto i czy nie lepiej zamiast budowy takiej wydumki budować budżet na auto, które nie ma powyższych dolegliwości. Druga opcja to wkład skrzyni PPG, ale wyjdzie powyżej 10000zł. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 21 January 2005 ![]() |
Widze czyta sie angielskie stronki Tez czytalem..
Piekna robote chlopcy zrobili... Po co taka wydumka? Ano po to ze Miskow jest jak.... znaczy duzo a 323 GTR juz nie tak.... ....a strzelajacych ordynarnie ze sprzegla spod swiatel przy 350 PS juz w ogole. Mnie sie madzia podoba bo to prawie jak sleeper.... Jak milo jest jak przy bramakch na A2 wysypuja ci sie z innych wozkow kolesie z oczami jak arbuzy i pytaja.... Ej ta zwykla mazda... Jaki to ma silnik? Added after 1 minutes: sorki co to PPG ? -------------------- Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 July 2003 Skąd: Katowice ![]() |
CYTAT("STRYJA":3e4zrntr) sorki co to PPG ?
http://www.ppgearbox.com.au/ jest tez przedstawiciel na PL |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 01 December 2003 Skąd: W-wa ![]() |
CYTAT("komancz":3gctdqb0)
I nawet gdzieś się czai na tym forum Dostałem maila od chłopaków z ppg, ale przynajmniej na ten rok nie mają w planach produkcji żadnych setów do Mazdy, a stare zapasy też nie istnieją. Być może w przyszłym roku coś się pojawi jeśli będą chętni - a z tym już pewnie gorzej. Jeden w pełni sprawny X-Trac jest obecnie do kupienia w Australii, cena pozwala jednak myśleć o nabyciu całego Evo5 zamiast "kilku" kółek zębatych PS. Wiem...wiem..Miśków jest dużo... |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 21 January 2005 ![]() |
Dzikowac ze sie przedstawiciel pojawil...
Tylko czy chlopcy z austarlii robia komletne krzynki czy np tylko tryby....guru hwojtek cos tak wspominal.... Abstarhujac ze na ich stronce o 323 GTR glucho... Bo po co mi mocniejsze zeby jak mi sie ma zlozyc obudowa, albo glowka... Ale jakby jakies pricy mozna podeslac na priva bede wdzieczny. Dziekowac.... Added after 6 minutes: wiem, ze tanio nie moze byc dobrze.... ale... http://www.ppgearbox.com.au/images/pricesNOV05.jpg -------------------- Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 01 December 2003 Skąd: W-wa ![]() |
CYTAT("STRYJA":2hlvrlc1) ...jak mi sie ma zlozyc obudowa, albo glowka...
Robią wkłady do seryjnej obudowy, jak będziesz miał w niej dobre łożyska, a "glowke" z głową złożoną to nic złego nie powinno się dziać. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 21 January 2005 ![]() |
Powinno byc???
Acha zainwestuje zamiast circa 10 k z 6 albo 8 na zeby i zostawie serie glowke (nawet lepiej skrecona)? Po dobrym strzale bede mogl wtedy wrzucic kolejny bieg ale FWD, bo bede o glowke nizszy Boje sie ze to jak leczenie "syfa" pudrem... Czas zbierac kaske chyba (do zobaczenia za 2 lata) Evo gearbox plan...... -------------------- Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 01 December 2003 Skąd: W-wa ![]() |
Jest jeszcze jeden detal, którego nikt zdaje się nie brać pod uwagę. Mianowicie EVO to o ile się nie mylę napęd 50/50 co stanowi wyraźne odejście od koncepcji przyjętej w GTR. Jak auto będzie się wówczas zachowywać? Z pewnością inaczej niż oryginał, może tak jak ryjący GTiR? Trzeba by zapytać tego magika z Australii, o ile powyższy sprzęt już/jeszcze jeździ.
PS. No chyba, że interesuje Cię tylko strzelanie ze sprzęgła spod świateł, wówczas nie ma problemu |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 21 January 2005 ![]() |
cenna uwaga....
Do sprawdzenia.Choc nie wiem czy rodzialem w evo nie da sie sterowac... wtedy bylby problem z glowy... Z tym strzelaniem to takie tam sie czepiasz... -------------------- Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
Witam wszystkich
Odnowię temat odnośnie wzmacniania skrzyń . Kolega od nas z forum zrobił przepiękną rzecz dla użytkowników mazd 323 GTX i GTR . Bardzo dobra i atrakcyjna cenowo alternatywa dla wkładów PAR CYTAT Oto pierwszy set na prostych zębach. III pierwsze biegi: Przełożenia seria: 1 3,454 2 1,833 3 1,31 Materiał, bazowy twardszy od oryginału. Hartowany i azotowany na koniec! oto rezultaty: ![]() I jak to wygląda w komplecie z wałkiem głównym: ![]() Co do kosztów. Pierwszy zestaw był najdroższy.Wliczone projektowanie i rysunek itd. Kosztował mnie 3400,00 PLN Następne w zależności od ilości zamawianych szt. przy 3 szt. 2800 na tym staneło! Dalej nie targowałem, bo nie wiem ilu chętnych będzie?? Oczywiście istnieje możliwość zrobienia przełożenia głównego i transferu czyli dupki. (wycena będzie po pierwszej sztuce) PYTANIE ZASADNICZE KTO JEST CHĘTNY DO TAKIEGO SETA? PYTANIA SZCZEGÓŁOWE 1. Jakie i czy zmieniać przełożenia na poszczególnych biegach! Pod spodem dostępne dane tych co robili / robią takie sety. Oryginał PPG dostępne Albins dostępne PAR dostępne 1 3,454 3,11 3 3,11 2 1,833 1,83 2,06 1,83 3 1,31 1,24 1,31 1,56 1,31 1,24 4 0,97 0,9 0,957 1,26 1,17 0,96 0,9 5 717 1,04 0,93 seria R 3,166 final gear ratio 4,214 4,13 4,43 taki jest oryginał! (kolumna pierwsza) Pytanie kluczowe dla tej kwestii. 2. Czy robić oryginalne przełożenia a zmienić przełożenie główne? Aktualnie mamy 4,214. PAR robi dwa 4,13 i 4,43 Proszę o konstruktywne odpowiedzi i chętnych na taki zestaw? Pozdr Burry Link do forum GTRPROJECT skąd zaciągnąłem temat -------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Ja mam nadzieję, że Stryja już zamówił ;-)
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Fajne, fajne. A co z obudową?
![]() r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 July 2003 Skąd: Katowice ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
AFAIK na obudowę już jest działający patent.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 26 January 2007 Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer ![]() |
najczęściej obudowa pękała dzięki temu że została wypchnięta przez wałek na zębach skośnych - jak będą proste problem powinien troszkę przystopować
a do tego kolega Sławek który ruszył z tematem u nas na forum wzmacniał już obudowę skrzyni takim motywem jak to robi PAR więc najlepiej kontaktować się z nim jeżeli ktoś był by chętny . Zaproszę go do tematu na pewno się wypowie -------------------- Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...
Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 07 September 2005 ![]() |
Dzięki Wojtek
Oczywiście, jak obiecałem temat jest rozwojowy! Co do połówki, można je wzmocnić pierścieniami i temat jest już opanowany i takie połówki chodzą i co ważne sprawdzają się! Co do wałków, tak są już zrobione pierwszy komplet na prostych zębach. Wyeliminuje to siły wzdłużne powstające od skośnych, które są w oryginale! Jeszcze w planach najbliższych jest zrobienie przełożenia głównego na prostych zębach lub ewentualnie na skośnych ale o mniejszym kącie! Co całkowicie wyeliminuje siły, które wałek główny wypychają! Dupka też jest w planach i ten temat nie jest aż tak skomplikowany! jestem w kontakcie z gościem z MRT Europe ( dla tych co nie pamiętają to team fabryczny Mazdy, który wałczył w rajdach Madziami) dlej mają od cholery gratów ale nie chcą sprzedać pojedynczo tylko na raz :-( Ale do rzeczy goście mówią że na oryginalnych skrzyniach GTR jeździli w rajdach Madziami z 280KM max. i rajd wytrzymywały! ( po rajdzie przegląd), świadczy to o tym że ok. 200 KM oesowych są w stanie wytrzymać z taką mocą. I tak to wychodzi, moja wytrzymała ok. 2 lata w KJS-ach, Michała 2,5 roku i zapewniam was że po starcie nikt się z nimi nie szczypał!! ![]() Bo dodaniu tych usprawnień, jestem przekonany że będą znacznie mocniejsze! Ile mój cel jest 300KM i pełen ogień z krótka skrzynią ![]() PYTANIE I KWESTIA ZASADNICZA!!! JEDNOSTKOWE ULEPSZANIE SWAPY ITD WIĄŻĄ SIĘ Z DUŻYM KOSZTEM, PRAWDA IM WIĘCEJ LUDZI KTÓRZY SIĘ ZBIORA DO KUPY I ZROBIMY SET DO MADZI NA ORYGINALE TYM TANIEJ. JUZ JESTESMY TAŃSI OD PAR-U CZY ALBINSA O 30% (WIĘC MOŻNA JAK WIDAĆ) Sam jestem w stanie robić taki komletny set, ale koszty projektów i wykonanie jednostkowe jest drogie. zrobienie większej liczby sami wiecie bedzie dużo tańsze!! Więc pytane kto się pisze na cos takiego!! Pozdrawiam Burry -------------------- Cierpliwość palcem dół wykopie.
Mazda 323 GTX ) Mazda 323 GTR ))))) |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: www.dogbox.pl ![]() |
dajecie gwarancję ?
![]() -------------------- ...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 16 September 2025 - 06:56 |