Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Od czego skrzynia do 323 GTR?
STRYJA
post Sun, 13 Nov 2005 - 19:48
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





Jak wyzej. Ewentualnie jak ja wzmocnic? U mnie skrzynia jeszcze zyje i ma pozyc, ale przyszlosciowo sie zastanawiam co tam mozna wrzucic i za ile?
Jakas klowa?X-trac?G-trag? (te ostatki raczej pricy sa):roll:
Pobno kiedys lancernika probowano tam skutecznie zaszczepic.
Acha krzynka ma zniesc do 350 PS
Dziekowac za info.


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 13 Nov 2005 - 19:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
240Z
post Sun, 13 Nov 2005 - 20:06
Post #2


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Kiedyś hwojtek pisał o możliwości wpakowania tam skrzyni właśnie od Lancera przy sporej ilości kombinacji, ale jest do do zrobienia. Odnośnie skrzyń kłowych - raczej nie chcesz tego mieć u siebie. Oprócz ceny masz jeszcze znaczący dyskomfort w postaci cięższego wchodzenia biegów i hałasu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Sun, 13 Nov 2005 - 22:40
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





wlasnie z nim rozmawialem...
Podobno lacernik da sie, ale koszt circa kolo 10 k PLN.
No i nikt jeszcze tego podobno u nas nie rzezbil...
Ladnie se auto wymysliem....
Najwyzej bede pierwszy w RP.


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radex
post Mon, 14 Nov 2005 - 09:42
Post #4


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 December 2003
Skąd: W-wa





Da się, potrzebna flansza między skrzynią a silnikiem, mocowanie skrzyni, transfer, wyrzeźbione półosie (skrzynia evo - piasty GTR) oraz tylny dyfer. Ważne by skrzynia i transfer były od evo 4,5 lub 6, nowsze wersje nie mieszczą się pod auto i trzeba powiększać tunel. Poniżej wydumka ze skrzynią Evo6, transferem Evo8, ACD z GEMS ACD ECU oraz tylnym dyfrem- hybrydą Evo3/Evo6:






Podobno da się to zrobić prościej na seryjnym wózku dając tak jak wspomniałem skrzynie/transfer/dyfer evo4-6.

Pytanie tylko czy warto i czy nie lepiej zamiast budowy takiej wydumki budować budżet na auto, które nie ma powyższych dolegliwości.

Druga opcja to wkład skrzyni PPG, ale wyjdzie powyżej 10000zł.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Mon, 14 Nov 2005 - 14:53
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





Widze czyta sie angielskie stronki Tez czytalem..
Piekna robote chlopcy zrobili...
Po co taka wydumka? Ano po to ze Miskow jest jak.... znaczy duzo
a 323 GTR juz nie tak....
....a strzelajacych ordynarnie ze sprzegla spod swiatel przy 350 PS juz w ogole.
Mnie sie madzia podoba bo to prawie jak sleeper....
Jak milo jest jak przy bramakch na A2 wysypuja ci sie z innych wozkow kolesie z oczami jak arbuzy i pytaja....
Ej ta zwykla mazda... Jaki to ma silnik?

Added after 1 minutes:

sorki co to PPG ?


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
komancz
post Mon, 14 Nov 2005 - 15:12
Post #6


Super User
Dołączył: Tue, 15 July 2003
Skąd: Katowice





CYTAT("STRYJA":3e4zrntr)
sorki co to PPG ?


http://www.ppgearbox.com.au/

jest tez przedstawiciel na PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radex
post Mon, 14 Nov 2005 - 15:29
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 December 2003
Skąd: W-wa





CYTAT("komancz":3gctdqb0)
http://www.ppgearbox.com.au/

jest tez przedstawiciel na PL


I nawet gdzieś się czai na tym forum
Dostałem maila od chłopaków z ppg, ale przynajmniej na ten rok nie mają w planach produkcji żadnych setów do Mazdy, a stare zapasy też nie istnieją. Być może w przyszłym roku coś się pojawi jeśli będą chętni - a z tym już pewnie gorzej.

Jeden w pełni sprawny X-Trac jest obecnie do kupienia w Australii, cena pozwala jednak myśleć o nabyciu całego Evo5 zamiast "kilku" kółek zębatych

PS. Wiem...wiem..Miśków jest dużo...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Mon, 14 Nov 2005 - 16:50
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





Dzikowac ze sie przedstawiciel pojawil...
Tylko czy chlopcy z austarlii robia komletne krzynki czy np tylko tryby....guru hwojtek cos tak wspominal....
Abstarhujac ze na ich stronce o 323 GTR glucho...
Bo po co mi mocniejsze zeby jak mi sie ma zlozyc obudowa, albo glowka...
Ale jakby jakies pricy mozna podeslac na priva bede wdzieczny.
Dziekowac....

Added after 6 minutes:

wiem, ze tanio nie moze byc dobrze....
ale...
http://www.ppgearbox.com.au/images/pricesNOV05.jpg


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radex
post Mon, 14 Nov 2005 - 17:02
Post #9


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 December 2003
Skąd: W-wa





CYTAT("STRYJA":2hlvrlc1)
...jak mi sie ma zlozyc obudowa, albo glowka...


Robią wkłady do seryjnej obudowy, jak będziesz miał w niej dobre łożyska, a "glowke" z głową złożoną to nic złego nie powinno się dziać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Mon, 14 Nov 2005 - 17:26
Post #10


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





Powinno byc???
Acha zainwestuje zamiast circa 10 k z 6 albo 8 na zeby i zostawie serie glowke (nawet lepiej skrecona)?
Po dobrym strzale bede mogl wtedy wrzucic kolejny bieg ale FWD, bo bede o glowke nizszy
Boje sie ze to jak leczenie "syfa" pudrem...
Czas zbierac kaske chyba (do zobaczenia za 2 lata)
Evo gearbox plan......


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radex
post Tue, 15 Nov 2005 - 13:01
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 01 December 2003
Skąd: W-wa





Jest jeszcze jeden detal, którego nikt zdaje się nie brać pod uwagę. Mianowicie EVO to o ile się nie mylę napęd 50/50 co stanowi wyraźne odejście od koncepcji przyjętej w GTR. Jak auto będzie się wówczas zachowywać? Z pewnością inaczej niż oryginał, może tak jak ryjący GTiR? Trzeba by zapytać tego magika z Australii, o ile powyższy sprzęt już/jeszcze jeździ.
PS. No chyba, że interesuje Cię tylko strzelanie ze sprzęgła spod świateł, wówczas nie ma problemu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Tue, 15 Nov 2005 - 16:12
Post #12


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





cenna uwaga....
Do sprawdzenia.Choc nie wiem czy rodzialem w evo nie da sie sterowac... wtedy bylby problem z glowy...
Z tym strzelaniem to takie tam sie czepiasz...


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Tue, 19 Jan 2010 - 17:36
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





Witam wszystkich
Odnowię temat odnośnie wzmacniania skrzyń .
Kolega od nas z forum zrobił przepiękną rzecz dla użytkowników mazd 323 GTX i GTR .
Bardzo dobra i atrakcyjna cenowo alternatywa dla wkładów PAR

CYTAT
Oto pierwszy set na prostych zębach.
III pierwsze biegi:
Przełożenia seria:
1 3,454
2 1,833
3 1,31
Materiał, bazowy twardszy od oryginału. Hartowany i azotowany na koniec!
oto rezultaty:

I jak to wygląda w komplecie z wałkiem głównym:


Co do kosztów.
Pierwszy zestaw był najdroższy.Wliczone projektowanie i rysunek itd.
Kosztował mnie 3400,00 PLN
Następne w zależności od ilości zamawianych szt. przy 3 szt. 2800 na tym staneło!
Dalej nie targowałem, bo nie wiem ilu chętnych będzie??
Oczywiście istnieje możliwość zrobienia przełożenia głównego i transferu czyli dupki. (wycena będzie po pierwszej sztuce)

PYTANIE ZASADNICZE KTO JEST CHĘTNY DO TAKIEGO SETA?

PYTANIA SZCZEGÓŁOWE

1. Jakie i czy zmieniać przełożenia na poszczególnych biegach!
Pod spodem dostępne dane tych co robili / robią takie sety.
Oryginał PPG dostępne Albins dostępne PAR dostępne
1 3,454 3,11 3 3,11
2 1,833 1,83 2,06 1,83
3 1,31 1,24 1,31 1,56 1,31 1,24
4 0,97 0,9 0,957 1,26 1,17 0,96 0,9
5 717 1,04 0,93 seria
R 3,166
final gear ratio
4,214 4,13 4,43
taki jest oryginał! (kolumna pierwsza)

Pytanie kluczowe dla tej kwestii.
2. Czy robić oryginalne przełożenia a zmienić przełożenie główne?
Aktualnie mamy 4,214.
PAR robi dwa 4,13 i 4,43

Proszę o konstruktywne odpowiedzi i chętnych na taki zestaw?

Pozdr
Burry

Link do forum GTRPROJECT skąd zaciągnąłem temat


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 19 Jan 2010 - 22:10
Post #14


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Ja mam nadzieję, że Stryja już zamówił ;-)


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Tue, 19 Jan 2010 - 22:28
Post #15


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





Fajne, fajne. A co z obudową? smile.gif

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
komancz
post Wed, 20 Jan 2010 - 11:09
Post #16


Super User
Dołączył: Tue, 15 July 2003
Skąd: Katowice





CYTAT(k11 @ Tue, 19 Jan 2010 - 22:28) *
Fajne, fajne. A co z obudową? smile.gif

r.

Ano wlasnie , przeciez tak naprawde to z obudowami jest problem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 20 Jan 2010 - 12:24
Post #17


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





AFAIK na obudowę już jest działający patent.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek_GTX
post Wed, 20 Jan 2010 - 12:26
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Fri, 26 January 2007
Skąd: Marki - kiedyś W-Wa Wawer





najczęściej obudowa pękała dzięki temu że została wypchnięta przez wałek na zębach skośnych - jak będą proste problem powinien troszkę przystopować
a do tego kolega Sławek który ruszył z tematem u nas na forum wzmacniał już obudowę skrzyni takim motywem jak to robi PAR więc najlepiej kontaktować się z nim jeżeli ktoś był by chętny .

Zaproszę go do tematu na pewno się wypowie


--------------------
Jak to na forach bywa na początku pomagają a później się wymądrzają ...

Teraz Pług-407SW 2.2HDI Twin-Turbo, Mercedes W201 E230 Youngtimer w poszukiwaniu Supry MK3 7MGTE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Burry
post Wed, 20 Jan 2010 - 14:33
Post #19


Frequent User
Dołączył: Wed, 07 September 2005





Dzięki Wojtek

Oczywiście, jak obiecałem temat jest rozwojowy!

Co do połówki, można je wzmocnić pierścieniami i temat jest już opanowany i takie połówki chodzą i co ważne sprawdzają się!
Co do wałków, tak są już zrobione pierwszy komplet na prostych zębach. Wyeliminuje to siły wzdłużne powstające od skośnych, które są w oryginale!
Jeszcze w planach najbliższych jest zrobienie przełożenia głównego na prostych zębach lub ewentualnie na skośnych ale o mniejszym kącie!
Co całkowicie wyeliminuje siły, które wałek główny wypychają!
Dupka też jest w planach i ten temat nie jest aż tak skomplikowany!

jestem w kontakcie z gościem z MRT Europe ( dla tych co nie pamiętają to team fabryczny Mazdy, który wałczył w rajdach Madziami) dlej mają od cholery gratów ale nie chcą sprzedać pojedynczo tylko na raz :-(

Ale do rzeczy goście mówią że na oryginalnych skrzyniach GTR jeździli w rajdach Madziami z 280KM max.
i rajd wytrzymywały! ( po rajdzie przegląd), świadczy to o tym że ok. 200 KM oesowych są w stanie wytrzymać z taką mocą.
I tak to wychodzi, moja wytrzymała ok. 2 lata w KJS-ach, Michała 2,5 roku i zapewniam was że po starcie nikt się z nimi nie szczypał!! biggrin.gif

Bo dodaniu tych usprawnień, jestem przekonany że będą znacznie mocniejsze!
Ile mój cel jest 300KM i pełen ogień z krótka skrzynią rolleyes.gif

PYTANIE I KWESTIA ZASADNICZA!!!
JEDNOSTKOWE ULEPSZANIE SWAPY ITD WIĄŻĄ SIĘ Z DUŻYM KOSZTEM, PRAWDA

IM WIĘCEJ LUDZI KTÓRZY SIĘ ZBIORA DO KUPY I ZROBIMY SET DO MADZI NA ORYGINALE TYM TANIEJ.
JUZ JESTESMY TAŃSI OD PAR-U CZY ALBINSA O 30% (WIĘC MOŻNA JAK WIDAĆ)

Sam jestem w stanie robić taki komletny set, ale koszty projektów i wykonanie jednostkowe jest drogie.
zrobienie większej liczby sami wiecie bedzie dużo tańsze!!

Więc pytane kto się pisze na cos takiego!!

Pozdrawiam
Burry


--------------------
Cierpliwość palcem dół wykopie.
Mazda 323 GTX )
Mazda 323 GTR )))))
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GRE
post Wed, 20 Jan 2010 - 14:59
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: www.dogbox.pl





dajecie gwarancję ? wink.gif


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 16 September 2025 - 06:56