Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> ODMA w dolot czy na zewnątrz ? 1.9 TDI ASZ, Ibiza 6L GTB2260VK
AdrianR32
post Wed, 16 Apr 2014 - 12:00
Post #1


Super User
Dołączył: Sun, 03 March 2013
Skąd: warszawa





Mam pytanko Poskładałem autko

min: GTB2260vk ,Race783,BTB+Kevlar,wydech 3' ,DP3' itd

Dolot został seryjny Egr OUT a odma wpieta w dolot ,i tu pytanie bo co Osoba ogarnieta w Temacie to inna Teoria..

Jedni mowia ze ZOSTAWIC tak jak jest bo to Lepiej


Inni ze zbiera sie w IC olej Nagar itp Ustojstwa i pozalepia lopatki w turbinie itd


Wiec sam niewiem co robic ??? ohmy.gif


jedna z opini na Forum cyt " Uwolnienie odmy z dolotu i skierowanie spalin do atmosfery zwiększy ciśnienie w skrzyni korbowej.. w dolocie miedzy filtrem a turbina jest spore podciśnienie a co za tym idzie mogą pojawić się wycieki z silnika..."

Dokładnie. Jak wiadomo zbyt duże ciśnienie w skrzyni korbowej uśmierca silnik.


tak wiec jak zrobić ??? Najlepiej jak ktos obeznany w 1.9 TDI na GTB2260vk wink.gif

był bym wdzieczny za wypisanie Plusów i minusów obydwu opcji .

Dostalem tez Opinie zeby w lato był w Dolocie a na Zime na zewnątrz


--------------------
270+/510+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 16 Apr 2014 - 12:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
RobertGTI
post Wed, 16 Apr 2014 - 15:14
Post #2


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2010
Skąd: warszawa





Odma w dolot oczywiście, z tym że po drodze catch tank i po problemie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdrianR32
post Thu, 17 Apr 2014 - 08:56
Post #3


Super User
Dołączył: Sun, 03 March 2013
Skąd: warszawa





Widze ze nikt nie bardzo wie ...

pisałem do kilka topowych tunerów TDI i kazdy ze oczywiscxie w Doloty ma być odma


--------------------
270+/510+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
caro86wlkp
post Thu, 17 Apr 2014 - 18:10
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 June 2010





ja mam gtb20 i odme w atmosfere. dwa lata już tak upalam i nie miałem z tym żadnych problemów. niektóre maszyny budowlane też mają odme w atmosfere np. merlo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzybek-r
post Thu, 17 Apr 2014 - 19:54
Post #5


User
Dołączył: Sat, 02 December 2006
Skąd: Białystok





ja bym wsadzil w atmosfere

tylko nie zapomnij na ZIME KONIECZNIE w dolot !

bo wybuchnie silnik w mrozy


--------------------
E60 535d
S211 320CDi
W201 -YT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Thu, 17 Apr 2014 - 22:28
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Wybuchnie?


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzybek-r
post Fri, 18 Apr 2014 - 17:25
Post #7


User
Dołączył: Sat, 02 December 2006
Skąd: Białystok





kiedys mialem tak w leonie

odma w atmosfere pod auto , byly duze mrozy i przewod zamarzl

wytworzylo sie takie cisnienie ze bylo jedno wielkie KABUM i dziura w bloku



--------------------
E60 535d
S211 320CDi
W201 -YT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdrianR32
post Fri, 18 Apr 2014 - 20:03
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 03 March 2013
Skąd: warszawa





pierwszy raz slysze .. w AHF golf 4 podkrecony ze 110 na 220KM mialem pod autem weżem odme i nic niestalo sie a bywaly -19st..

zostawiam w dolocie tak min CTR tunning z zabrza mi poradzili


--------------------
270+/510+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzybek-r
post Fri, 18 Apr 2014 - 21:07
Post #9


User
Dołączył: Sat, 02 December 2006
Skąd: Białystok





ja tez zostawiam teraz w dolocie wink.gif

nie wiem moze zlosliwosc rzeczy martwych ale byla to diagnoza kilku mechaniorów ze przewód zamarzł i tak wyszło , moze dlatego ze nie bylo po drodze zadnego filterka ani nic....

najciekawsze jest to ze 6-8 lat temu wszyscy tunerzy "radzili" wyrzucic odme pod auto niech se "kapie" a teraz kazdy mowi "w dolot"

czyzby sie ponauczali ?


--------------------
E60 535d
S211 320CDi
W201 -YT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdrianR32
post Fri, 18 Apr 2014 - 21:12
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 03 March 2013
Skąd: warszawa





CYTAT(grzybek-r @ Sat, 19 Apr 2014 - 00:07) *
najciekawsze jest to ze 6-8 lat temu wszyscy tunerzy "radzili" wyrzucic odme pod auto niech se "kapie" a teraz kazdy mowi "w dolot"

czyzby sie ponauczali ?



dokladnie tongue.gif najwyrazniej na to wskazuje tongue.gif


--------------------
270+/510+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rav220
post Fri, 18 Apr 2014 - 22:23
Post #11


Rookie
Dołączył: Fri, 18 April 2014





odma ma byc w dolot
skierowana do atmosfery powoduje wzrost zuzycia paliwa 3-5% (nie pamietam z ktorej to ksiazki ale tak mnie uczyli) oraz niepotrzebne zanieczyszczenie srodowiska
skierowna do atmosfery i bezposrednio w dół (brak prawidlowego odolejania gazow) spowoduje szybkie wyrzucanie oleju
nalezy pamietac o czystym/droznym i niezniszczonym odolejaczu w odmie umieszczonym we wlasciwej pozycji (takie sitko w puszce/banieczce, mozna dolozyc nawet drugie dla poprawy dzialania - rozpylony olej ktory jest w gazach w skrzyni korbowej ma osiadac na sitku i splywac spowrotem do miski w wiekszych kroplach)

co do tego fragmentu to sa jakies gupoty
" Uwolnienie odmy z dolotu i skierowanie spalin do atmosfery zwiększy ciśnienie w skrzyni korbowej.. w dolocie miedzy filtrem a turbina jest spore podciśnienie a co za tym idzie mogą pojawić się wycieki z silnika..."
ciekawy jestem jak polaczenie skrzyni korbowej z atmosfera (w uproszczeniu zrobienie dziury na zewnatrz) ma spowodowac zwiekszenie cisnienia. Chyba ze ten co to pisal mial na mysli ze podcisnienie miedzy filtrem a turbina przenosi sie do skrzyni korbowej a po daniu odmy w atmosfere mamy w skrzyni korbowej cisnienie atmosferyczne zamiast podcisnienia. Tylko ze to nie robi roznicy jesli po obu stronach uszczelnienia jest to samo cisnienie to nie ma tendencji do rozciekania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kakao
post Fri, 18 Apr 2014 - 22:51
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 March 2012
Skąd: Warszawa





Siteczko na odmie jest mało praktyczne, ponieważ często się zapycha. U mnie seryjnie w volvo nie występuje. Dając odmę w dolot przed turbo (jeżeli jest odpowiednia średnica) masz pewność, że podczas pałowania w skrzyni korbowej jest podciśnienie. Wtedy korbom i pierścieniom lżej, bo turbo zasysa jak odkurzacz skuteczniej niż swobodny ruch gazów w atmosferę w wersji odmy wypuszczonej pod auto.


--------------------
volvoturbo.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Sat, 19 Apr 2014 - 17:04
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Co niektórzy pakują w układ wydechowy odme... Ja się nie odważęsmile.gif


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RobertGTI
post Sun, 20 Apr 2014 - 20:59
Post #14


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2010
Skąd: warszawa





Nie pomyliło Ci się nic przypadkiem ? biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jabcok20
post Mon, 21 Apr 2014 - 08:02
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Lębork





Nie poszukaj ponoć takie rozwiązanie było stosowane w starych autach. Rzadko bo rzadko ale było( chyba amerykańskich ).
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?...Power-gains-%29
http://www.audizine.com/forum/showthread.p...CV-into-exhaust

Fajne proste rozwiązanie ale ponoć nie da się wszystkiego przewidzieć i jednemu sprawdza się supe a drugiemu po pałowaniu wywala olej z silnika . Sam się zastanawiałem nad takim rozwiązaniem ale ostatecznie wybiore OCT.


--------------------
Mercedes W201 M104
Go to the top of the page
 
+Quote Post
std1984
post Mon, 21 Apr 2014 - 21:25
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Wrexham/Rzeszów





Miałem odme w atmosferę w 1.9 tdi atd 240 KM 445 Nm, wąż wychodził do butelki 0,5 l. Auto dostawalo regularnie wpierdol i chyba do tej pory jeździ.


--------------------
Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 07:01