![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 03 May 2004 ![]() |
Witam,
czy są jakieś poważne przeciwwskazania przed zakupem Tucsona z salonu ? Jeździł ktoś ? Benzyna czy hybryda ? Pozdr. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
importer
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
-------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Ze swojej strony mogę Tucsna z czystym sumieniem polecić. Jak ktoś poszukuje dużego kompaktowego SUV-a to będzie to jeden z najlepszych (jeśli nie najlepszy) wybór. Tucson wygrywa notorycznie wszelkie testy porównawcze (ostatnio jest fajny test porównawczy z rAV4 w Motorze) i faktycznie ciężko doszukać się słabych stron. Prowadzenie jak na SUV-a jest bardzo dobre a osiągi wersji Hybrydowej są naprawdę bardzo dobre. W wersji hybrydowej paradoksalnie mamy największy bagażnik (wg. producenta chyba 616l) i to jest jeden z większych (jak nie największy) w kompaktowych SUV-ach i nawet wśród SUV-ów klasy średniej. Zresztą wyniki sprzedaży mówią same za siebie. Gdyby nie ograniczona dostępność to Tucson był by z pewnością w top 5 sprzedaży bo cena skalkulowana jest bardzo rozsądnie biorąc pod uwagę ofertę konkurencyjną. Oczywiście jak już wcześniej pisałem to jest SUV wiec nie ma co oczekiwać, że na autostradzie będzie szybszy od superba tsi i ekonomiczniejszy od superba tdi. Ale jako auto na co dzień i auto rodzinne sprawdzi się b. dobrze. Ja polecam hybrydę bo różnica w cenie w stosunku nawet do zwykłej 1.6t 150 KM nie jest duża a potencjał auta sporo większy i do tego niższe spalanie. Skrzynia automatyczna hydrokinetyczna zastosowana w hybrydzie działa naprawdę b. dobrze i nie zamula jak w przypadku wielu dsg (z tymi mam porównanie). Małym brakiem może być to, że Tucson ma tylko zwykłe LED-y a nie matrycowe ale w praktyce światła są b. dobre - lepsze od xenonów zdecydowanej większości aut, które miałem okazję sprawdzić (głównie grupa VAG).
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
A możesz powiedzieć jak wygląda jazda w aktualnych zimowych warunkach? Jak rozumiem z Twoich postów, dojazdy po 10-15km krajówkami to miód dla takiego Tucsona. Zastanawia mnie jak wygląda takie kręcenie się w okół komina, po 1-2km. Rusza rano z hybrydy, czy pali spaliniaka póki nie złapie temperatury?
-------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
U mnie generalnie auto wyjeżdża z ciepłego garażu więc odpalam się na silniku elektrycznym ale przy niskich temperaturach generalnie dość szybko uruchamia się silnik spalinowy. To czy akurat używany jest napęd elektryczny czy spalinowy zależy głównie od obciążenia silnika oraz stanu naładowania baterii ale w zimie podczas rozgrzewania na pewno więcej silnik pracuje na benzynie. spalanie jednak nawet na bardzo krótkich dystansach (1-5 km) w zimie jest dużo niższe niż np. w 2.0 TDI i praktycznie zawsze cześć trasy jest pokonywana na prądzie. W moim przypadku mało jest samego kręcenia się wokół komina ale spalanie podczas takiej jazdy potrafi być naprawdę niskie.
Zobacz ten test: https://www.youtube.com/watch?v=hDPKtBHZze8 Przy oszczędnej jeździe drogami krajowymi Tucson potrafi spalić porównywalnie lub nawet mniej niż kompakt z silnikiem diesla i mniej niż auto klasy średniej z mocnym dieslem pod maską. Zejście ze spalaniem poniżej 5,0l na drogach krajowych naprawdę nie jest niczym dziwnym. Jadąc z Sosnowca w Pieniny (krajówkami) miałem kiedyś spalanie średnie 4,3l i wcale się nie wlokłem tylko jechałem na tyle na ile powalał ruch drogowy a gdzie mogłem i miało to sens to wyprzedzałem zawalidrogi. Natomiast jak ktoś liczy na niskie spalanie na autostradzie to jest to możliwe pod warunkiem, że będziemy utrzymywać 120 max 130 km/h. Wtedy można liczyć na spalanie poniżej 7,0l/100 km pod warunkiem płynnej jazdy z głową. Do latania powyżej 140 km/h lepiej kupić sobie diesla i to najlepiej nie SUV-a bo każdy sUV przy wyższych prędkościach będzie spalał znacznie więcej niż auto z analogicznym napędem o bardziej "tradycyjnych" kształtach. To czysta fizyka. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 03 May 2004 ![]() |
Zamówiony, mam nadzieję że polubię...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Na kiedy masz odbiór?
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 03 May 2004 ![]() |
Manualne benzyny: koniec kwietnia, hybrydy: koniec sierpnia. Gezet Zielona Góra.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 03 May 2004 ![]() |
1. Czy da się wyłączyć na stałe start/stop ?
2. Czy da się wyłączyć na stałe asystenta pasa ruchu ? 3. Czy da się włączyć na stałe Auto hold ? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Ad 1 - tak, dodatkowy moduł w ASO albo od dostawcy EMG
Ad 2 - chyba tak, pewności nie mam, musisz grzebać w menu zegarów Ad 3 - nie mam pojęcia, Ew jAk wyżej |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 03 May 2004 ![]() |
Jaki programator tpms kupić do Tucsona ?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Sprawdź na jakiej częstotliwość działają i taki kup.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Od siebie chcę tylko dodać, że bagażnik Tucsona nie ma deklarowanych przez producenta 620 l. To jest fikcja. Oni to musza liczyć ze wszystkimi zakamarkami i półkami pod podłogą bagażnika. Tutaj to widać:
https://dailydriver.pl/test/test-hyundai-tucson-1-6-t-gdi/ Dla porównania testowane teraz Stelvio ma wyraźnie większy kufer, a ma tylko 525 l. Stelvio na 21-calowych felgach i zwykłych amortyzatorach jest też bardziej komfortowe niż Tucson N line na 19-stkach i wiekszych balonach. Z Tucsonem jest też jakiś problem w wersjach z manualną skrzynią biegów, jesteśmy w trakcie zbierania informacji w tej sprawie od użytkowników. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Zacznijmy od tego, że w tym artykule jest błąd bo Tucson ma różną pojemność bagażnika w zależności od wersji. Hybryda ma największy bagażnik ze względu na możliwość obniżenia podłogi. W opisywanej w artykule wersji pojemność wynosi jeśli się nie mylę 577 litrów a nie 620. Bagażnik hybrydy ma wg. producenta 616 litrów a w rzeczywistości myślę, że jest to ok 520-540l. Ale i tak jest jak na kompaktowego SUV-a bardzo duży - na pewno jeden z największych a nawet w porównaniu do SUV-ów klasy średniej nie ma się czego wstydzić. Producenci nagminnie zawyżają dane co obrazują testy gdzie np. Passat Kombi B6/ B7 zamiast deklarowanych 603l ma niespełna 500 a Golf chyba VI miał rzeczywistej tylko jak dobrze pamiętam coś 270l. Dla porównania Qashqai nie ma nawet 400l itd. można by wymieniać.
W "zwykłych" benzynach kłopotliwy bywa filtr GPF ale nie kojarzę aby ktoś miał z nim problem w hybrydzie. Czasami coś się zadzieje w elektronice ale w normie dla współczesnych pojazdów. U mnie 30 tys. i zero kłopotów no może ze 2-3 razy jakieś ostrzeżenie się pojawiło na desce i zaraz zgasło. To auto jest w pierwszej 10 sprzedaży w Europie wiec biorąc pod uwagę wielkość sprzedaży info o awariach będą się pojawiać ale w przypadku innych marek jest nie lepiej a najczęściej dużo gorzej. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Zacząć musimy od tego, że w tym artykule błędu nie ma, ale faktycznie Hyundai może wprowadzać klientów w błąd (i dziennikarzy też). Dlaczego? Po pierwsze wg informacji producenta wersja, którą testowaliśmy (z linku) to zwykle 1.6T 150 KM z przednim napędem i bagażnik ma 620 l wg producenta. Nie wierzę w to, bo oni liczą tę pojemność ze wszystkimi schowkami i zakamarkami pod podłogą. Realnie ten kufer jest mały.
Pozostałe wersje wyglądają następująco: Wersje 1.6 T-GDI z miękką hybrydą (150 i 180 KM) mają kufer 577 l wg Hyundaia. Wersja 1.6 T-GDI HEV 230 KM ma 616 l. Wersja 1.6 T-GDI PHEV 265 KM ma 577 l. Jeśli bazowa wersja 1.6 T-GDI 150 KM ma 620 l to wypiję swój mocz, a potem zrobię wjazd na chatę PR-owcom Hyundaia, że mnie do tego zmusili ![]() PS. Teraz mam do testu Sportage z tym samym bagażnikiem. Koreańczycy lecą w ... kulki z tymi pomiarami. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Zacząć musimy od tego, że w tym artykule błędu nie ma, ale faktycznie Hyundai może wprowadzać klientów w błąd (i dziennikarzy też). Dlaczego? Po pierwsze wg informacji producenta wersja, którą testowaliśmy (z linku) to zwykle 1.6T 150 KM z przednim napędem i bagażnik ma 620 l wg producenta. Nie wierzę w to, bo oni liczą tę pojemność ze wszystkimi schowkami i zakamarkami pod podłogą. Realnie ten kufer jest mały. Pozostałe wersje wyglądają następująco: Wersje 1.6 T-GDI z miękką hybrydą (150 i 180 KM) mają kufer 577 l wg Hyundaia. Wersja 1.6 T-GDI HEV 230 KM ma 616 l. Wersja 1.6 T-GDI PHEV 265 KM ma 577 l. Jeśli bazowa wersja 1.6 T-GDI 150 KM ma 620 l to wypiję swój mocz, a potem zrobię wjazd na chatę PR-owcom Hyundaia, że mnie do tego zmusili ![]() PS. Teraz mam do testu Sportage z tym samym bagażnikiem. Koreańczycy lecą w ... kulki z tymi pomiarami. W Hybrydzie tam gdzie jest 616l da się obniżyć podłogę a w 1.6T z miekką hybrydą nie da sie ze względu na instalacje elektryczną miękkiej hybrydy. W tym artykule na zdjęciu jest podniesiona podłoga więc nie widać całej jego objętości. Wg. mnie 1,6 T w wersji bez miękkiej hybrydy w wersji N-line wogóle nie występował i w artykule jest błąd tym bardziej, ze piszą o półkach pod podłogą a ani słowa o obniżanej podłodze (ale nie będę się upierał) natomiast bezspornym jest, ze zjecie przedstawia bagażnik o pojemności 577l. Jak pisałem akurat w kuki z pomiarami to najbardziej lecą Niemcy a lecą praktycznie wszyscy producenci z małymi wyjątkami. W Passacie brakuje ponad 100l i nikt o tym nie trąbi. Nie podniecaj się tak, że nie ma tyle litrów ile deklaruje producent bo praktycznie nigdzie nie ma a tu może brakuje 10 góra 15% a w wielu autach brakuje nawet 30% (Golf) i nikt z tego powodu afery nie robi. W Hyundaiu w Hybrydzie jest na pewno większy bagażnik niż np. w Volvo XC60 i większy niż w Toyocie RAV 4 czy VW Tiguanie o zdecydowanej większości klasowych konkurentów nie wspominając Superbowi też brakuje dobre 50l pojemności a jeśli odsuniesz roletę i ładujesz powyżej to do Superba S2 wejdzie praktycznie dokładnie tyle samo bagażu. Sprawdzone "organoleptycznie" jako , że w domu były oba auta. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
faktycznie tez bagaznik na zdjeciu to blizej mu do 450 litrow do linii rolety niz do 600litrow.
cx60 570litrow niby ![]() rav4 580l ![]() a tutaj niby 600 ![]() ogolnie ta pojemnosc bagaznika wlasnie chyba przez kazdego jest liczona inaczej. jeden podaje do lini dachu inny do rolety inny z wnekami na kolo zapasowe i gasnice pod podloga inny do lini podlogi zaslaniajacej kolo zapasowe. cyrk i tyle. aut z sporym bagaznikiem jest na prawde malo i wiele aut mozna od razu skreslic po zobaczzeniu ile miejsca jest w bagazniku na zywo. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Wg. mnie 1,6 T w wersji bez miękkiej hybrydy w wersji N-line wogóle nie występował i w artykule jest błąd tym bardziej, ze piszą o półkach pod podłogą a ani słowa o obniżanej podłodze (ale nie będę się upierał) Tomku, szanuję Cię, ale wierz mi, jestem najbardziej upierdliwym w branży dziennikarzem pod katem danych technicznych i homologacyjnych ![]() ![]() Owszem, bagażnik może mieć te swoje prawie 600 l, ale ze wszystkim co jest pod jego podłogą, a w tym modelu to przestrzeń ciężka do wykorzystania. Ogólnie ja się w ten bagażnik nie zapakowałem z tymi samymi torbami i wózkiem, które miałem w Pugu 3008 Hybrid4 300 KM, a tam jest podobno niecałe 400 l. Tyle, że ustawność kufra w obu przypadkach jest odmienna. Kończąc ten wątek (niech każdy obejrzy sobie na żywo przed zakupem), zrobię jeszcze pewne porównanie. W grudniu odbieram Tucsona HEV 230 KM, a do tego czasu z 5 innych SUV-ów. Zapakuję do nich te same torby walizki i pokażę na zdjęciach jak to wygląda. Będę miał też jakiegoś SUV-a volskwagena ale niestety mniejszego i to jeszcze R-kę z 4x4, ale też porównam. Może coś ciekawego powstanie z tej naszej wymiany zdań ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Tomku, szanuję Cię, ale wierz mi, jestem najbardziej upierdliwym w branży dziennikarzem pod katem danych technicznych i homologacyjnych ![]() ![]() Owszem, bagażnik może mieć te swoje prawie 600 l, ale ze wszystkim co jest pod jego podłogą, a w tym modelu to przestrzeń ciężka do wykorzystania. Ogólnie ja się w ten bagażnik nie zapakowałem z tymi samymi torbami i wózkiem, które miałem w Pugu 3008 Hybrid4 300 KM, a tam jest podobno niecałe 400 l. Tyle, że ustawność kufra w obu przypadkach jest odmienna. Kończąc ten wątek (niech każdy obejrzy sobie na żywo przed zakupem), zrobię jeszcze pewne porównanie. W grudniu odbieram Tucsona HEV 230 KM, a do tego czasu z 5 innych SUV-ów. Zapakuję do nich te same torby walizki i pokażę na zdjęciach jak to wygląda. Będę miał też jakiegoś SUV-a volskwagena ale niestety mniejszego i to jeszcze R-kę z 4x4, ale też porównam. Może coś ciekawego powstanie z tej naszej wymiany zdań ![]() I to jest bardzo dobry pomysł. Ale uparcie będę wracał do tego, że zarówno w materiale prasowym jak i w zdjęciu, które udostępnił kolega w poście powyżej podłoga bagażnika jest w podwyższonej pozycji a jeśli faktycznie jest to wersja z barażnikiem o pojemnosci 616 lub 620l to istnieje możliwośc obniżenia tej podłogi wiec pokazywanie takich zdjeć nie ma sensu. W Superbie również mam możliwośc obnizenia podłogi a bez jej obniżenia to nawet ze schowkami rzeczywista pojemnośc bagażnika będzie o dobre 100l niższa od tej katalogowej. -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 19:50 |