Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Niskie ciśnienie oleju na jałowych a uszkodzona turbosprężarka
sophisty
post Mon, 01 Mar 2021 - 10:10
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 August 2015
Skąd: 3miasto





Hej,

Jestem świeżo po remoncie motoru w Megane II RS i borykam się z niskim ciśnieniem oleju na jałowych. Notabene ten sam objaw był przed remontem chociaż wtedy było jeszcze gorzej bo ciśnienia nie było przy rozgrzanym oleju kompletnie. Zero

Po remoncie (nowy wał, nowe pierścienie, blok po honowaniu, pomiarach - wszelkie pasowania zgodne z serwisówką, głowica po pełnej regeneracji również po pomiarach). Jednym słowem, silnik złożony pedantycznie z dbałością o każdy element. Wszystko składanie na OEM częściach. Aktualnie przy 90 stopniach oliwy (Millers 5W40 NT+) ciśnienie to jedynie 0,3 bara. Kolejnym problemem jest spalanie oleju (silnik po dotarciu i 3 wymianach oleju oraz przebiegu 1500km). Docierany na millers CRO 10W40.

Spalanie oleju występuje w zasadzie stale a najbardziej na długich dohamowaniach silnikiem. Na jałowych również kopci. Spalanie oleju na poziomie +- 300ml na 100km.

Po odkręceniu świec widać olej na denku 3 i 4 tłoka (kompresja na wszystkich cylindrach książkowa).

Jedynym elementem, który nie został wymieniony na nowy to turbosprężarka ponieważ na stole nie wykazywała żadnych oznak zużycia (luz poprzeczny marginalny a wzdłużnego brak, nie widziałem też oznak spalania oleju przed remontem zarówno po stronie ssącej jak i wydechowej). Czy mimo to trop w kierunku uszkodzonej turbiny jest słuszny? Luz na łożyskach = niskie ciśnienie na jałowych? Zastanawia mnie jedynie wzmożone kopcenie po dohamowaniach tj. długiej jeździe na podciśnieniu co wskazywało by bardziej na pierścienie?

Będę wdzięczny za podpowiedzi bo wizja rozkładania motoru robionego z dbałością o każdy szczegół trochę mnie przeraża.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 01 Mar 2021 - 10:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Mis
post Mon, 01 Mar 2021 - 12:50
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Turbo koniecznie do zrobienia.
Uszczelniaczy zaworowych jesteś pewny?


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sophisty
post Mon, 01 Mar 2021 - 13:11
Post #3


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 August 2015
Skąd: 3miasto





Jestem pewien, zostały wymienione na nowe Reinza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 02 Mar 2021 - 08:49
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(sophisty @ Mon, 01 Mar 2021 - 13:11) *
Jestem pewien, zostały wymienione na nowe Reinza.


To pytanie o ich montaż, czy nie zostały uszkodzone podczas wbijania?


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sophisty
post Tue, 02 Mar 2021 - 09:42
Post #5


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 August 2015
Skąd: 3miasto





Pewnie ściągnę kolektor wydechowy i zajrzę jak wyglądają trzonki zaworów, czy nie są mokre. Tylko jaki to ma związek z ciśnieniem oleju?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 02 Mar 2021 - 09:52
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Z ciśnieniem oleju żaden, ale dymienie na hamowaniu silnikiem to w większości uszczelniacze zaworów/turbo. wink.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Slawo2000
post Tue, 02 Mar 2021 - 09:59
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 23 May 2010
Skąd: Gdańsk





CYTAT
Jestem świeżo po remoncie motoru w Megane II RS i borykam się z niskim ciśnieniem oleju na jałowych.

Czy to ciśnienie jest tylko zbyt niskie na biegu jałowym? Przy wyższych pr. obrotowych jest prawidłowe? Mierzone było jakimś porządnym manometrem?


--------------------
________________________
E36 Compact S50B32 rally car
Polonez 2000
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sophisty
post Tue, 02 Mar 2021 - 10:09
Post #8


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 August 2015
Skąd: 3miasto





Dlatego właśnie pytałem czy trop -> turbo jest prawidłowy smile.gif

Tak ciśnienie jest niskie tylko na jałowych i było mierzone manometrem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobson
post Tue, 02 Mar 2021 - 10:53
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 January 2009





Zaglądałeś w ogóle do pompy oleju?


--------------------
Fiesta XR2i ITB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sophisty
post Tue, 02 Mar 2021 - 11:01
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 August 2015
Skąd: 3miasto





Silnik jest po kapitalnym remoncie jak napisałem smile.gif Absolutnie wszystko zostało wymienione na nowe w 99% OEM. W tym pompa oleju. Na starej i nowej jest praktycznie ta sama sytuacja. To nie pompa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobson
post Tue, 02 Mar 2021 - 11:22
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 January 2009





Natryski oleju na denka też wymieniłeś?


--------------------
Fiesta XR2i ITB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 02 Mar 2021 - 11:22
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Natryski dobry trop, przez turbo też może spadać ciśnienie oleju i być dym olejowy. smile.gif


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sophisty
post Tue, 02 Mar 2021 - 12:13
Post #13


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 August 2015
Skąd: 3miasto





Przyznam, że natryski nie były w ogóle dotykane i mam nadzieję, że to nie one....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobson
post Tue, 02 Mar 2021 - 12:44
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 January 2009





Lepiej módl się, żeby to były one.
Poza tym to byłby fuckup - robić kapitalny remont a nie dotknąć tak ważnego elementu w układzie smarowania.


--------------------
Fiesta XR2i ITB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sophisty
post Tue, 02 Mar 2021 - 13:36
Post #15


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 August 2015
Skąd: 3miasto





Z tym modleniem żartujesz? smile.gif Jak mam się modlić do wizji ponownego rozkładania motoru? I śmiem twierdzić, że to nie one bo jaki miałyby wpływ na spalanie oleju?

W megane natryski są wprasowywane i to nie jest element, który lubi siadać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Tue, 02 Mar 2021 - 17:26
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Na spalanie nie mają ale na ciśnienie jak najbardziej. Na mój gust spalanie oleju to jeden problem, a ciśnienie drugi - w sensie nie są to problemy powiązane tylko współistniejące.


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 03 Mar 2021 - 05:30
Post #17


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





+1 boję się, że remont był nieprawidłowy.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobson
post Wed, 03 Mar 2021 - 10:10
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 January 2009





CYTAT(sophisty @ Tue, 02 Mar 2021 - 13:36) *
Z tym modleniem żartujesz? smile.gif Jak mam się modlić do wizji ponownego rozkładania motoru? I śmiem twierdzić, że to nie one bo jaki miałyby wpływ na spalanie oleju?

Na spalanie wpływu nie mają ale na ciśnienie tak.
Co do modłów wink.gif - chodzi mi o kwestie, że te natryski mogą być całkowicie odpowiedzialne za brak ciśnienia. Jeśli to nie one masz tak naprawdę motor w całości do rozbiórki i szukanie usterki. Co jest lepsze?

CYTAT(sophisty @ Tue, 02 Mar 2021 - 13:36) *
W megane natryski są wprasowywane i to nie jest element, który lubi siadać.


Na 90% są to typowe dysze z zaworkiem (kulka z sprężynką) i są to jak najbardziej możliwe do popsucia elementy.


--------------------
Fiesta XR2i ITB
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 03 Mar 2021 - 11:34
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





ja tam mam schize, i jakby silnik byl zatarty to bym otworzyl kazdy kanal magistrali olejowej przy remoncie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markzo
post Wed, 03 Mar 2021 - 12:28
Post #20


Super User
Dołączył: Sun, 22 June 2008
Skąd: Rzeszów





Zadam głupie pytanie - zaworek w pompie dobrze założony? Znam przypadek, że był założony niepoprawnie i ciśnienie na wolnych było bardzo niskie + odpowiednia długość sprężyny (jeśli tu jest coś takiego).
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 10:41