![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Hej,
Jestem świeżo po remoncie motoru w Megane II RS i borykam się z niskim ciśnieniem oleju na jałowych. Notabene ten sam objaw był przed remontem chociaż wtedy było jeszcze gorzej bo ciśnienia nie było przy rozgrzanym oleju kompletnie. Zero Po remoncie (nowy wał, nowe pierścienie, blok po honowaniu, pomiarach - wszelkie pasowania zgodne z serwisówką, głowica po pełnej regeneracji również po pomiarach). Jednym słowem, silnik złożony pedantycznie z dbałością o każdy element. Wszystko składanie na OEM częściach. Aktualnie przy 90 stopniach oliwy (Millers 5W40 NT+) ciśnienie to jedynie 0,3 bara. Kolejnym problemem jest spalanie oleju (silnik po dotarciu i 3 wymianach oleju oraz przebiegu 1500km). Docierany na millers CRO 10W40. Spalanie oleju występuje w zasadzie stale a najbardziej na długich dohamowaniach silnikiem. Na jałowych również kopci. Spalanie oleju na poziomie +- 300ml na 100km. Po odkręceniu świec widać olej na denku 3 i 4 tłoka (kompresja na wszystkich cylindrach książkowa). Jedynym elementem, który nie został wymieniony na nowy to turbosprężarka ponieważ na stole nie wykazywała żadnych oznak zużycia (luz poprzeczny marginalny a wzdłużnego brak, nie widziałem też oznak spalania oleju przed remontem zarówno po stronie ssącej jak i wydechowej). Czy mimo to trop w kierunku uszkodzonej turbiny jest słuszny? Luz na łożyskach = niskie ciśnienie na jałowych? Zastanawia mnie jedynie wzmożone kopcenie po dohamowaniach tj. długiej jeździe na podciśnieniu co wskazywało by bardziej na pierścienie? Będę wdzięczny za podpowiedzi bo wizja rozkładania motoru robionego z dbałością o każdy szczegół trochę mnie przeraża. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Turbo koniecznie do zrobienia.
Uszczelniaczy zaworowych jesteś pewny? -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Jestem pewien, zostały wymienione na nowe Reinza.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Jestem pewien, zostały wymienione na nowe Reinza. To pytanie o ich montaż, czy nie zostały uszkodzone podczas wbijania? -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Pewnie ściągnę kolektor wydechowy i zajrzę jak wyglądają trzonki zaworów, czy nie są mokre. Tylko jaki to ma związek z ciśnieniem oleju?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Z ciśnieniem oleju żaden, ale dymienie na hamowaniu silnikiem to w większości uszczelniacze zaworów/turbo.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT Jestem świeżo po remoncie motoru w Megane II RS i borykam się z niskim ciśnieniem oleju na jałowych. Czy to ciśnienie jest tylko zbyt niskie na biegu jałowym? Przy wyższych pr. obrotowych jest prawidłowe? Mierzone było jakimś porządnym manometrem? -------------------- ________________________
E36 Compact S50B32 rally car Polonez 2000 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Dlatego właśnie pytałem czy trop -> turbo jest prawidłowy
![]() Tak ciśnienie jest niskie tylko na jałowych i było mierzone manometrem. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 January 2009 ![]() |
Zaglądałeś w ogóle do pompy oleju?
-------------------- Fiesta XR2i ITB
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Silnik jest po kapitalnym remoncie jak napisałem
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 January 2009 ![]() |
Natryski oleju na denka też wymieniłeś?
-------------------- Fiesta XR2i ITB
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Natryski dobry trop, przez turbo też może spadać ciśnienie oleju i być dym olejowy.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Przyznam, że natryski nie były w ogóle dotykane i mam nadzieję, że to nie one....
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 January 2009 ![]() |
Lepiej módl się, żeby to były one.
Poza tym to byłby fuckup - robić kapitalny remont a nie dotknąć tak ważnego elementu w układzie smarowania. -------------------- Fiesta XR2i ITB
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Z tym modleniem żartujesz?
![]() W megane natryski są wprasowywane i to nie jest element, który lubi siadać. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Na spalanie nie mają ale na ciśnienie jak najbardziej. Na mój gust spalanie oleju to jeden problem, a ciśnienie drugi - w sensie nie są to problemy powiązane tylko współistniejące.
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
+1 boję się, że remont był nieprawidłowy.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 11 January 2009 ![]() |
Z tym modleniem żartujesz? ![]() Na spalanie wpływu nie mają ale na ciśnienie tak. Co do modłów ![]() W megane natryski są wprasowywane i to nie jest element, który lubi siadać. Na 90% są to typowe dysze z zaworkiem (kulka z sprężynką) i są to jak najbardziej możliwe do popsucia elementy. -------------------- Fiesta XR2i ITB
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
ja tam mam schize, i jakby silnik byl zatarty to bym otworzyl kazdy kanal magistrali olejowej przy remoncie
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
Zadam głupie pytanie - zaworek w pompie dobrze założony? Znam przypadek, że był założony niepoprawnie i ciśnienie na wolnych było bardzo niskie + odpowiednia długość sprężyny (jeśli tu jest coś takiego).
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 10:41 |