Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Niska kompresja po remoncie
etam
post Mon, 07 Mar 2011 - 22:29
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007





witam,
po remoncie silnika (pierscienie, panewki itd) kompresja na wszyskich jest niska 3bar. po zalaniu olejem tłoka wzrasta do 7bar. silnik nie odpala ze względu na tę kompresję.
znalazlem jakis stary wątek tutaj i pisali że powodem mogą być szklanki.
co jeszcze oprucz źle ustawionych pierścieni może mieć wpływ na to? przyznam szczerze, że podczas montażu nie sprawdziłem szczeliny w pierścieniu po jego wsadzeniu do cylindra, wiedziałem że to trzeba sprawdzić ale nie zrobiłem tego.
wszystko przykręcone na odpowiedni moment. rozrząd złożony dobrze.

pytam, bo moze jest jakies wyjscie zamiast wyjmować tłoki i skontrolować ułożenie pierścieni i szczelinę.

pzdr


--------------------
s2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 07 Mar 2011 - 22:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Cieniu
post Mon, 07 Mar 2011 - 23:28
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 August 2008
Skąd: Szczytno





nawet jak by szczeliny miały po5mm to powinien chodzić chyba ze wszystkie pierscienie ułożyłeś identycznie na tłoku w co wątpie
wina leży napewno nie na tłokach.
wycisnąłeś przed montażem olej ze szklanek ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Div
post Mon, 07 Mar 2011 - 23:45
Post #3


Frequent User
Dołączył: Fri, 30 October 2009
Skąd: Kraków





inne pytanie, robiłeś głowice? jak tak to co dokładnie.


--------------------
"Połączenie teorii i praktyki: nic nie działa, nikt nie wie dlaczego..."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
etam
post Tue, 08 Mar 2011 - 08:26
Post #4


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007





nie wycisnąłem oleju ze szklanek.
mam tez problem z ukladem wtryskowym, ale nawet kiepsko ustawiony powinien zagadac. tutaj ze wzgledu na bardzo niską kompresję nie spala mieszanki.
w głowicy robiłem tylko planowanie i czyszczenie.
jeżeli wina nie leży po stronie pierścieni, to dlaczego jest taka niska kompresja? góra jest szczelna na bank.


--------------------
s2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Tue, 08 Mar 2011 - 08:28
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jak nie wycisnołes oleju ze szklanek to masz odpowiedź czemu nie ma kompresji
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cichy78
post Tue, 08 Mar 2011 - 09:09
Post #6


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 June 2005
Skąd: dolnyśląsk





jakie ma znaczenie wyciskanie oleju ze szkalnek do kompresji?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
novaauto
post Tue, 08 Mar 2011 - 09:16
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sat, 05 June 2010
Skąd: ŁDZ





Ponieważ zawory są podparte i ciśnienie psu w d...


--------------------
89" E30 Coupe M-Tech II M52B28
96" Civic 6 HB B16A2 ITB
86" RX-7 FC SR21VET EMU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
etam
post Tue, 08 Mar 2011 - 09:20
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007





opisz dokładniej jaki to ma wpływ na kompresje. w takim samym silniku wymienialem jakis czas temu szklanki bez spuszczenia z nich oleju i bylo ok


--------------------
s2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
novaauto
post Tue, 08 Mar 2011 - 09:33
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sat, 05 June 2010
Skąd: ŁDZ





Jeśli w poprzednim silniku wsadziłeś je na swoje miejsce to jest możliwe ze było ok, natomiast podejrzewam ze tu pozamieniałeś szklanki, każdy zawór ma inna długość po pewnym przebiegu i tu szukaj przyczyny.Wyciśnij olej by na nowo skasowało luzy i sprawdź jakie jest ciśnienie.


--------------------
89" E30 Coupe M-Tech II M52B28
96" Civic 6 HB B16A2 ITB
86" RX-7 FC SR21VET EMU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
etam
post Tue, 08 Mar 2011 - 10:01
Post #10


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007





chyba jest to błędna diagnoza.
nie dopisalem wyzej, w glowicy mam nowe zawory i szklanki. poza tym, tyle razy co kręciłem żeby go odpalić to kilka razu olej przeleciał przez cały układ.
poza tym nie ma to znaczenia, skoro dolałem oleju do cylindra i kompresja wzrosła dwukrotnie.


--------------------
s2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cichy78
post Tue, 08 Mar 2011 - 10:39
Post #11


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 June 2005
Skąd: dolnyśląsk





dzięki za odpowiedź w sprawie szklanek biggrin.gif


raczej nie obędzie się bez zdejmowania głowicy bo wygląda na to że problem tkwi w bloku i cylindrach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
qbejs
post Tue, 08 Mar 2011 - 11:25
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Sun, 30 April 2006
Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer





Trochę walnę offtopem i przyłącze się z pytaniem. Silnik seryjny ma c/r 10.5:1 i kompresje 15 bar, odprężony tłokami obniżającymi c/r na 9.5:1 i posiada kompresje około 10.5-11 bar. Wg. mnie chyba jest ok ( mierzone przy około 800km od odpalenia silnika po remoncie ) ale wg. mojego znajomego, który dłużej siedzi w temacie mam za mało. Co Wy na to ? Bo mam zrobiony już taki mętlik w głowie że szkoda gadać tongue.gif


--------------------
VW 16V++ :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michau9
post Tue, 08 Mar 2011 - 13:15
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 December 2008
Skąd: Poznań





luzy zaworowe pewnie zginęły wink.gif i nie domykają się zawory. Nie trzeba ściągać głowicy żeby sprawdzić i zrobić.
albo tak jak u mnie, przeskoczył rozrząd i po zaworkach :/
pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki_VU
post Tue, 08 Mar 2011 - 13:30
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 February 2008
Skąd: Mława





Mialem kiedys podobny przypadek z tym ze silnik odpalal ale chodzil jakby na 2 garach
robiony byl po kolizji rozrzadu czyli wymienione kilka zaworow i co tam potrzeba (zaklada robil)
ja poskladalem jak Bozia przykazala a tu dupa...
doszedlem ze mam niska kompresje na 2 skrajnych cylindrach
zaczelem badac temat i wlasnie wina byla po stronie szklanek a sprawdzilem wtlaczajac powietrze do cylindra przez swiece w pozycji jak krzywki byly w gorze wiec zawory powinny byc zamkniete a powietrze spieprzalo w kolektory co bylo wyraznie slychac...
potem wyjalem walki rozrzadu i ponownie cisnienie w cylindry i juz wszystko ok czyli sie sprezalo wewnatrz...

szklanki wszystkie na stol, rozebralem, moczyly sie w benzynie 24h potem poskladalem i silnik odpalil od pierwszego i problem znikl...

tez bylem zdziwiony bo wczesniej sie z tym nie spotkalem mimo zamieniania popychaczy miejscami a tu byly tak zawalone syfem w srodku ze masakra...


--------------------
Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było
Audi S6 C5 Avant
Calibra 3.2 V6 RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
etam
post Tue, 08 Mar 2011 - 13:51
Post #15


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007





w nowych popychaczach też to jest możliwe? jakos trudno mi w to uwierzyc. oczywiscie sprawdze najpierw to, bo szybciej niz rozbierac motor.


--------------------
s2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Tue, 08 Mar 2011 - 14:15
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





a czy jestes pewny ze dokreciles glowice dobrze?

ja bym ja na twoim miejscu dociagnal jakies 30 stopni proforma wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
etam
post Tue, 08 Mar 2011 - 14:31
Post #17


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 November 2007





głowica dokręcona jak trzeba.


--------------------
s2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Tue, 08 Mar 2011 - 15:00
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





jak ściągniesz pokrywę zaworów, zapniesz 5 lub 4 i będziesz pchał auto słuchając, to mniej więcej poznasz co jest nie tak z domykaniem się zaworów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michau9
post Tue, 08 Mar 2011 - 15:02
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 December 2008
Skąd: Poznań





nawet gdy jest wszystko nowe (wraz z głowicą) to i tak powinno się je sprawdzić i ustawić. A u ciebie są nowe zawory i popychacze, a głowica stara, gniazda 'wyklepane' i zawory powinny wchodzić nieco głębiej, żeby się całkiem domykały.
pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
novaauto
post Tue, 08 Mar 2011 - 15:09
Post #20


Frequent User
Dołączył: Sat, 05 June 2010
Skąd: ŁDZ





Powiedz jeszcze czy dotarłeś nowe zawory ??


--------------------
89" E30 Coupe M-Tech II M52B28
96" Civic 6 HB B16A2 ITB
86" RX-7 FC SR21VET EMU
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:05