![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Po pierwsze napisze, że oleju NIE ubywa.
Auto to 530d 01r. 193km, katów brak, reszta seria, 256000 przelotu, korekcje na kompie +/- 0,5-6. Rano przy -22 odpala bez problemu ale puszcza niebieskawy obłoczek, i potem przez jakieś 40 sekund spaliny mają niebieskawy kolor, a potem tylko para leci. Im jest cieplej tym jest to mniej zauważalne, no i stwierdziłem też że po tankowaniu innego paliwa problem czasami zanika. W baku naprzemiennie bliska lub zwykły orlen. Mam się zacząc czymś martwić, czy po prostu obwiniać tylko nasze „super” paliwo? -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
nic sie nie dzieje niepokojacego.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
przy tych mrozach mi auto najlepiej pali i najmniej pali jak leje diesla ze statoila. nie wiem moze to przypadek ale mojejmu tacie umarly wtryski dwa razy w roznych belkach jak tnakowal orlena.
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Czyli sugerujecie paliwo? Źle się spala na zimno i stąd na niebiesko z wydechu?
Pewnie zimowe ”dodatki” to powodują.. -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 November 2007 Skąd: Łódź ![]() |
To ja się podłącze ze swoim 1.9tdi AHF...
Rano gnoja chechłam ze 2 min zanim zassie paliwo i zagada... Świece sprawdzone i są ok. Jedyne co mnie niepokoi to w węrzyku z filtra paliwa ciągnie skromne bąbelki powietrza, to może być to?? -------------------- ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 January 2008 Skąd: Białystok ![]() |
No powietrze w układzie paliwowym może utrudnić rozruch tak mi się wydaje.
Może warto spróbować to zlikwidować?? -------------------- Kszzzzysztof
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Thu, 26 November 2009 ![]() |
U mnie bylo to samo tez sie zmartwilem (Auto to 530d 01r. 193km, 225000 przebieg) Jak bylo -20 zimna to przy odpalaniu dymil przez ok 5-10 sekund mocno na niebiesko, chmura wielka byla
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 21 September 2008 ![]() |
CYTAT To ja się podłącze ze swoim 1.9tdi AHF... Rano gnoja chechłam ze 2 min zanim zassie paliwo i zagada... Świece sprawdzone i są ok. Jedyne co mnie niepokoi to w węrzyku z filtra paliwa ciągnie skromne bąbelki powietrza, to może być to?? pewnego razu naprawiałem audi a6 2,5 tdi, które rano nie odpalało bez "plaka"prędzej akumulator się kończył. dodam że to działo sie latem, po nocy nie odpalało a po pierwszym odpaleniu rano cały dzień spokój, potem jak już plak gosciowi przestał działać to przywiózł auto. pompa wtryskowa powiedziała papa, a auto nie miało wcale dużego przebiegu |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 11 July 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
To ja dodam że u siebie, co prawda w starym silniku Forda 1.8TD miałem podobny problem. Po rozruchu dymi na szaro/niebiesko, im cieplejszy tym mniej. Okazało się że był za późny kąt wtrysku.
-------------------- www.kamilwolski.pl - photofolio
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Na niebiesko to znaczy ze olej sie skads dostaje do komory spalania. Moze uszczelniacze lekko niedomagaja, moze turbina puszcza troche oleju do dolotu ktory potem jak silnik jest wylaczony splywa do cylindra? Jak oleju nie ubywa to sie nie przejmowac i jezdzic dalej, diesel musi troche zakopcic przy odpaleniu, obojetnie jaki by to kolor nie byl.
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 11 July 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Na niebiesko to znaczy ze olej sie skads dostaje do komory spalania. Moze uszczelniacze lekko niedomagaja, moze turbina puszcza troche oleju do dolotu ktory potem jak silnik jest wylaczony splywa do cylindra? Jak oleju nie ubywa to sie nie przejmowac i jezdzic dalej, diesel musi troche zakopcic przy odpaleniu, obojetnie jaki by to kolor nie byl. ![]() Nie do końca prawda. W tzw. "sam naprawiam" piszą że to pojęcie mylne jakoby niebieski dymek dotyczył tylko i wyłącznie spalania oleju w silniku wysokoprężnym. I jak piszałem wyżej - mój czasami dymił na biało, a czasami walił na niebiesko, KAŻDY mówił że olej, że turbina, a jego nie ubywało, wystarczyło przestawić zapłon. Doczytałem później, że w silniku wysokoprężnym niebieski dym tak samo może oznaczać palenie oleju jak niepełne spalenie ON. -------------------- www.kamilwolski.pl - photofolio
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Od wczoraj w baku paliwo z nowo otwartej pobliskiej stacji, dolałem co prawda troche czarnego stp(śladowe ilosci), a poprawa jest na duży +.
NIE ma już niebieskiej chmury rano, auto zauważalnie lepiej jedzie. Wina paliwa na 99% bo na tym starym jak robiłem test webasto na postoju kompem, te też kopciło na niebiesko i to sporo bardziej niż silnik, a olej tam nie ma sie jak dostać ![]() Bede musiał ubłagać właściciela zeby zrobił mnie i znajomym przyjemność i nic nie kombinował w przyszłosci ![]() -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 11 July 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
To strasznie niefajne to paliwo
![]() -------------------- www.kamilwolski.pl - photofolio
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 19 February 2010 ![]() |
nic starsznego , każdy diesel na dzień dobry puszcza trochę niebieskiego dymu.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 21 September 2005 Skąd: Kłodzko ![]() |
Nie do końca prawda. W tzw. "sam naprawiam" piszą że to pojęcie mylne jakoby niebieski dymek dotyczył tylko i wyłącznie spalania oleju w silniku wysokoprężnym. I jak piszałem wyżej - mój czasami dymił na biało, a czasami walił na niebiesko, KAŻDY mówił że olej, że turbina, a jego nie ubywało, wystarczyło przestawić zapłon. Doczytałem później, że w silniku wysokoprężnym niebieski dym tak samo może oznaczać palenie oleju jak niepełne spalenie ON. Jak to takie proste, to jak przestawić zapłon w silniku wysokoprężnym ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Thu, 26 June 2008 Skąd: Kraków ![]() |
koledze pewnie chodziło o kąt wtrysku, co do kopcenia na niebiesko to winą jest niedopalona ropa a nie olej.
Nie ma w tym nic dziwnego podczas mrozów. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 11 July 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Jak to takie proste, to jak przestawić zapłon w silniku wysokoprężnym ![]() Wybacz, rozpęd. Oczywiście że kąt wtrysku. -------------------- www.kamilwolski.pl - photofolio
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#18
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
a niedopalona ropa smierdzi tak samo jak olej czy smierdzi tak jak ze starych czarno dymiacych ciezarowek i autobusow czyli ropa:)?
pytam bo firmowe 1.4tdi tak sobie kopci, a nie bylo oszczedzane czy zima, lato czy cieplo zmino to but i odrazu potem gaszenie. -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Fri, 18 May 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Dość gryzące spaliny,o charakterystycznym zapachu,można podciągnąć pod stary dojechany autobus
![]() I Grucha_pl dobrze mówi,to jest sprawa wtrysku. -------------------- Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 06:22 |