Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Niebieski dymek przy zimnym starcie., Jak to w końcu jest?
killme
post Wed, 27 Jan 2010 - 12:41
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Po pierwsze napisze, że oleju NIE ubywa.

Auto to 530d 01r. 193km, katów brak, reszta seria, 256000 przelotu, korekcje na kompie +/- 0,5-6. Rano przy -22 odpala bez problemu ale puszcza niebieskawy obłoczek, i potem przez jakieś 40 sekund spaliny mają niebieskawy kolor, a potem tylko para leci.

Im jest cieplej tym jest to mniej zauważalne, no i stwierdziłem też że po tankowaniu innego paliwa problem czasami zanika. W baku naprzemiennie bliska lub zwykły orlen.

Mam się zacząc czymś martwić, czy po prostu obwiniać tylko nasze „super” paliwo?



--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 27 Jan 2010 - 12:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
iibitdi
post Wed, 27 Jan 2010 - 20:25
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 26 June 2008
Skąd: Kraków





nic sie nie dzieje niepokojacego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Thu, 28 Jan 2010 - 11:17
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





przy tych mrozach mi auto najlepiej pali i najmniej pali jak leje diesla ze statoila. nie wiem moze to przypadek ale mojejmu tacie umarly wtryski dwa razy w roznych belkach jak tnakowal orlena.


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Thu, 28 Jan 2010 - 12:57
Post #4


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Czyli sugerujecie paliwo? Źle się spala na zimno i stąd na niebiesko z wydechu?

Pewnie zimowe ”dodatki” to powodują..



--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PiurielSR
post Thu, 28 Jan 2010 - 20:16
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 November 2007
Skąd: Łódź





To ja się podłącze ze swoim 1.9tdi AHF...

Rano gnoja chechłam ze 2 min zanim zassie paliwo i zagada...

Świece sprawdzone i są ok.

Jedyne co mnie niepokoi to w węrzyku z filtra paliwa ciągnie skromne bąbelki powietrza, to może być to??


--------------------
╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PCM
post Thu, 28 Jan 2010 - 21:37
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 12 January 2008
Skąd: Białystok





No powietrze w układzie paliwowym może utrudnić rozruch tak mi się wydaje.
Może warto spróbować to zlikwidować??


--------------------
Kszzzzysztof
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VR6-MKII
post Thu, 28 Jan 2010 - 22:08
Post #7


User
Dołączył: Thu, 26 November 2009





U mnie bylo to samo tez sie zmartwilem (Auto to 530d 01r. 193km, 225000 przebieg) Jak bylo -20 zimna to przy odpalaniu dymil przez ok 5-10 sekund mocno na niebiesko, chmura wielka byla smile.gif! Po chwili tylko para. Ale dzis jak sie zrobilo ok 2 stopni nie dymil praktycznie wcale na niebiesko po odpaleniu. W sumie zawsze tankuje na Shellu lub BP ale ostatnie tankowanie zrobilem na Orlenie verva ON Juz myslalem ze to przez paliwo...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siwy530d
post Fri, 05 Feb 2010 - 19:35
Post #8


User
Dołączył: Sun, 21 September 2008





CYTAT
To ja się podłącze ze swoim 1.9tdi AHF...

Rano gnoja chechłam ze 2 min zanim zassie paliwo i zagada...

Świece sprawdzone i są ok.

Jedyne co mnie niepokoi to w węrzyku z filtra paliwa ciągnie skromne bąbelki powietrza, to może być to??


pewnego razu naprawiałem audi a6 2,5 tdi, które rano nie odpalało bez "plaka"prędzej akumulator się kończył. dodam że to działo sie latem, po nocy nie odpalało a po pierwszym odpaleniu rano cały dzień spokój, potem jak już plak gosciowi przestał działać to przywiózł auto. pompa wtryskowa powiedziała papa, a auto nie miało wcale dużego przebiegu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grucha_pl
post Fri, 05 Feb 2010 - 19:50
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 11 July 2005
Skąd: Bydgoszcz





To ja dodam że u siebie, co prawda w starym silniku Forda 1.8TD miałem podobny problem. Po rozruchu dymi na szaro/niebiesko, im cieplejszy tym mniej. Okazało się że był za późny kąt wtrysku.


--------------------
www.kamilwolski.pl - photofolio
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Fri, 05 Feb 2010 - 22:33
Post #10


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Na niebiesko to znaczy ze olej sie skads dostaje do komory spalania. Moze uszczelniacze lekko niedomagaja, moze turbina puszcza troche oleju do dolotu ktory potem jak silnik jest wylaczony splywa do cylindra? Jak oleju nie ubywa to sie nie przejmowac i jezdzic dalej, diesel musi troche zakopcic przy odpaleniu, obojetnie jaki by to kolor nie byl. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grucha_pl
post Fri, 05 Feb 2010 - 22:36
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 11 July 2005
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(Feluke @ Fri, 05 Feb 2010 - 22:33) *
Na niebiesko to znaczy ze olej sie skads dostaje do komory spalania. Moze uszczelniacze lekko niedomagaja, moze turbina puszcza troche oleju do dolotu ktory potem jak silnik jest wylaczony splywa do cylindra? Jak oleju nie ubywa to sie nie przejmowac i jezdzic dalej, diesel musi troche zakopcic przy odpaleniu, obojetnie jaki by to kolor nie byl. wink.gif


Nie do końca prawda. W tzw. "sam naprawiam" piszą że to pojęcie mylne jakoby niebieski dymek dotyczył tylko i wyłącznie spalania oleju w silniku wysokoprężnym. I jak piszałem wyżej - mój czasami dymił na biało, a czasami walił na niebiesko, KAŻDY mówił że olej, że turbina, a jego nie ubywało, wystarczyło przestawić zapłon. Doczytałem później, że w silniku wysokoprężnym niebieski dym tak samo może oznaczać palenie oleju jak niepełne spalenie ON.


--------------------
www.kamilwolski.pl - photofolio
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Fri, 05 Feb 2010 - 23:54
Post #12


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Od wczoraj w baku paliwo z nowo otwartej pobliskiej stacji, dolałem co prawda troche czarnego stp(śladowe ilosci), a poprawa jest na duży +.
NIE ma już niebieskiej chmury rano, auto zauważalnie lepiej jedzie.
Wina paliwa na 99% bo na tym starym jak robiłem test webasto na postoju kompem, te też kopciło na niebiesko i to sporo bardziej niż silnik, a olej tam nie ma sie jak dostać biggrin.gif
Bede musiał ubłagać właściciela zeby zrobił mnie i znajomym przyjemność i nic nie kombinował w przyszłosci tongue.gif



--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grucha_pl
post Fri, 05 Feb 2010 - 23:59
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 11 July 2005
Skąd: Bydgoszcz





To strasznie niefajne to paliwo wink.gif.


--------------------
www.kamilwolski.pl - photofolio
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fregata100
post Fri, 19 Feb 2010 - 14:42
Post #14


Rookie
Dołączył: Fri, 19 February 2010





nic starsznego , każdy diesel na dzień dobry puszcza trochę niebieskiego dymu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzys139
post Thu, 25 Feb 2010 - 08:04
Post #15


Rookie
Dołączył: Wed, 21 September 2005
Skąd: Kłodzko





CYTAT(Grucha_pl @ Fri, 05 Feb 2010 - 22:36) *
Nie do końca prawda. W tzw. "sam naprawiam" piszą że to pojęcie mylne jakoby niebieski dymek dotyczył tylko i wyłącznie spalania oleju w silniku wysokoprężnym. I jak piszałem wyżej - mój czasami dymił na biało, a czasami walił na niebiesko, KAŻDY mówił że olej, że turbina, a jego nie ubywało, wystarczyło przestawić zapłon. Doczytałem później, że w silniku wysokoprężnym niebieski dym tak samo może oznaczać palenie oleju jak niepełne spalenie ON.


Jak to takie proste, to jak przestawić zapłon w silniku wysokoprężnym tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iibitdi
post Thu, 25 Feb 2010 - 09:32
Post #16


Super User
Dołączył: Thu, 26 June 2008
Skąd: Kraków





koledze pewnie chodziło o kąt wtrysku, co do kopcenia na niebiesko to winą jest niedopalona ropa a nie olej.
Nie ma w tym nic dziwnego podczas mrozów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grucha_pl
post Thu, 25 Feb 2010 - 11:21
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 11 July 2005
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(krzys139 @ Thu, 25 Feb 2010 - 08:04) *
Jak to takie proste, to jak przestawić zapłon w silniku wysokoprężnym tongue.gif


Wybacz, rozpęd. Oczywiście że kąt wtrysku.


--------------------
www.kamilwolski.pl - photofolio
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 25 Feb 2010 - 14:19
Post #18









CYTAT(iibitdi @ Thu, 25 Feb 2010 - 09:32) *
koledze pewnie chodziło o kąt wtrysku, co do kopcenia na niebiesko to winą jest niedopalona ropa a nie olej.
Nie ma w tym nic dziwnego podczas mrozów.


dokładnie tak
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sat, 03 Apr 2010 - 17:49
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





a niedopalona ropa smierdzi tak samo jak olej czy smierdzi tak jak ze starych czarno dymiacych ciezarowek i autobusow czyli ropa:)?
pytam bo firmowe 1.4tdi tak sobie kopci, a nie bylo oszczedzane czy zima, lato czy cieplo zmino to but i odrazu potem gaszenie.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubik_CDTi
post Sat, 03 Apr 2010 - 23:41
Post #20


Super User
Dołączył: Fri, 18 May 2007
Skąd: Białystok





Dość gryzące spaliny,o charakterystycznym zapachu,można podciągnąć pod stary dojechany autobus wink.gif
I Grucha_pl dobrze mówi,to jest sprawa wtrysku.


--------------------
Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 06:22