![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam
Jaki efekt moze byc kiedy przepustnica otwiera sie na np max 90% przewidywanego otwarcia? Moje pytanie bierze sie z stad ze mam elektroniczna przepustnice, pedal gazu z potencjomentrem i podobno moze sie ten zestaw rozkalibrowac. Obroty max powinny zostac osiagniete? Moc przy poszczegolnych niskich rmp tez bedzie taka sama jak na 100% otwarcia? Tak wlasnie mysle czy efekt ktory mam u siebie, czyli idealny ksiazkowy przebieg do 5krmp a pozniej moc stoi w miejscu do odciecia 7.2krmp. http://www.dziki.pl/clio/rura.jpg -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Zanim napiszesz co by było gdyby ... to sprawdź to. Dogrzeb się do przepustnicy (10 min roboty) usiądź w aucie na właczonym zapłonie i popros mame niech looka na przepustnice... Póżniej zróbcie na odwrót niech mama naciska pedał a ty popatrz.
Jak dojdziesz do wniosku ze się nie otwiera na 100% to będziesz wiedział czemu nie masz tyle mocy ile powinieneś mieć. -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
To sprawdzilem, tylko mam wrazenie ze do pelnego otwarcia troche brakuje.
I dlatego wlasnie pytam czy moze byc taki efekt. Jaki efekt daje abyt mala przepustnica, tez odcina tylko gore czy po calosci? -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Wrocek ![]() |
Sprawdź to na urządzeniu diagnostycznym !!, jesli brakuje kilku procent do pełnego otwarcia to jest to dopuszczalne.
-------------------- Jetronik employee
>>Tu byłem<< Ninja EVO(A Honda Hunter & V8 Eater) <b>[url=http://www.srtw.pl/portal.php:27mqq1nl]Streetracing Team Wrocław[/url:27mqq1nl]</b> |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
CYTAT Jaki efekt moze byc kiedy przepustnica otwiera sie na np max 90% przewidywanego otwarcia? Mniej powietrza, mniejsza moc CYTAT Moje pytanie bierze sie z stad ze mam elektroniczna przepustnice, pedal gazu z potencjomentrem i podobno moze sie ten zestaw rozkalibrowac. Spoko, mechaniczne też CYTAT Obroty max powinny zostac osiagniete? Bez obciążenia (na luzie) to max obroty możesz osiągnać nawet na 85-90% otwarcia. CYTAT Moc przy poszczegolnych niskich rmp tez bedzie taka sama jak na 100% otwarcia?
Jakby tak było to by przepustnica była zbędna. Na niskich rpm moc jest inna bo masz mniej otwartą przepustnice a na wysokich jest inna bo masz szerzej otwartą przepustnice i silnik sie kręci wyżej. To jest właśnie ideą przepustnicy - sterowanie zmianami mocy Albo źle napisałeś pytanie albo sie zapędziłeś. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
jezeli posiadasz TPS to oczywiscie przy niepelnym otwarciu przepustnicy niemozesz osiagnac pelnej mocy
TPS jest informatorem silnika o wychyleniu przepustnicy i na tej podstawie (sa i inne czynniki) dobierany jest AFR logika podpowiada ze jezeli nieosiagasz Full Throttle nieosiagasz Full Pover -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
TPS jest, a potrzebny do dzialania ASR i ESP.
Ale przeciez jesli mamy 2krmp i damy pedal w podloge to czy bedzie 100% czy 50% to przyspieszenie bedzie takie same a jedynie dzwiek sie moze zmieni, tzn bedzie glosniej burczal przez otwarcie przepustnicy. I tu wlasnie moje pytanie, jak by to wygladalo np na wykresie z hamowni, jeden pomiar na 100% gazu a drugi pozniej 80%. Moc spadnie tylko wysoko czy od samego poczatku? Ja to sobie kombinuje tak, ja jest 2krpm to nie wazne czy jest 30% otwarcia czy 100% jesli i tak 30% wystarczy na takie obroty a wiecej nic nie da, w koncu przepustnica to hamulec powietrza tylko. Dopiero powiedzmy przy 5-6krmp moze sie okazac ze 80% otwarcia to za malo i mozna by dac wiecej. Oczywiscie caly czas mowimy o NA. -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Otwock ![]() |
CYTAT("dzik":26x1ex7w) TPS jest, a potrzebny do dzialania ASR i ESP.
Ale przeciez jesli mamy 2krmp i damy pedal w podloge to czy bedzie 100% czy 50% to przyspieszenie bedzie takie same a jedynie dzwiek sie moze zmieni, tzn bedzie glosniej burczal przez otwarcie przepustnicy. I tu wlasnie moje pytanie, jak by to wygladalo np na wykresie z hamowni, jeden pomiar na 100% gazu a drugi pozniej 80%. Moc spadnie tylko wysoko czy od samego poczatku? Ja to sobie kombinuje tak, ja jest 2krpm to nie wazne czy jest 30% otwarcia czy 100% jesli i tak 30% wystarczy na takie obroty a wiecej nic nie da, w koncu przepustnica to hamulec powietrza tylko. Dopiero powiedzmy przy 5-6krmp moze sie okazac ze 80% otwarcia to za malo i mozna by dac wiecej. Oczywiscie caly czas mowimy o NA. Wsiadz do swojego auta i zrob tak jak mowisz- tzn najpierw zacznij przyspieszac na I biegu majac pedal wcisniety np. w 1/4, za drugim razem wcisnij do oporu. Później powiedz nam co myslisz o swojej wczesniejszej teorii -------------------- Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy) Suzuki GSX600F |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sat, 09 November 2002 Skąd: Poznań/Plewiska ![]() |
wykres wygląda jak by zawcześnie przerwano hamowanie- operator sprzętu nie dociągnął do odcinki, patrząc na wykres nie wskazuje to raczej
na problem z przepustnica, bo spadek momentu jest bardzo gwałtowny, nie pomieszało się cos z przłożeniem wpisanym w hamowni? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 23 September 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("dzik":1d1pz6rx) TPS jest, a potrzebny do dzialania ASR i ESP. TPS jest potrzebny dla określenia składu mieszanki... jest jednym z czujników z których sygnałów komputer korzysta ustalając dawkę paliwa, zapłon itp. CYTAT("dzik":1d1pz6rx) w koncu przepustnica to hamulec powietrza tylko. no jasne... a jak silnik ma mniej powietrza to ma również mniej paliwa (bo komputer dobiera skład mieszanki).... CYTAT("dzik":1d1pz6rx) ja jest 2krpm to nie wazne czy jest 30% otwarcia czy 100% jesli i tak 30% wystarczy na takie obroty a wiecej nic nie da
proszę cię - wyjedź na ulicę, dokręć się do 2000rpm na powiedzmy 2 biegu, wciśnij gaz na 25% i nieruszając nogą czekaj na efekty.... potem spróbuj tak samo tylko wciśnij do oporu.... ps. nawet mapa paliwa i zapłonu w seryjnym ECU wygląda kompletnie inaczej dla WOT, AFR jest inny, EGR wtedy nie działa, ble, ble, ble... -------------------- we ride together, we die together...
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
CYTAT("dzik":1jqoz2lw) TPS jest, a potrzebny do dzialania ASR i ESP.
Ale przeciez jesli mamy 2krmp i damy pedal w podloge to czy bedzie 100% czy 50% to przyspieszenie bedzie takie same a jedynie dzwiek sie moze zmieni, tzn bedzie glosniej burczal przez otwarcie przepustnicy. I tu wlasnie moje pytanie, jak by to wygladalo np na wykresie z hamowni, jeden pomiar na 100% gazu a drugi pozniej 80%. Moc spadnie tylko wysoko czy od samego poczatku? Ja to sobie kombinuje tak, ja jest 2krpm to nie wazne czy jest 30% otwarcia czy 100% jesli i tak 30% wystarczy na takie obroty a wiecej nic nie da, w koncu przepustnica to hamulec powietrza tylko. Dopiero powiedzmy przy 5-6krmp moze sie okazac ze 80% otwarcia to za malo i mozna by dac wiecej. Oczywiscie caly czas mowimy o NA. niezapominaj ze masz jeszcze cos takiego jak PRZEPLYWKA I LAMBDA -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Moze zle dobralem przyklady ale dzisiaj sie przejechalem i do 5-6tys nie widze roznicy pomiedzy pedalem na 3/4 a w podlodze., oczywiscie na 3/4 przy 5tys juz czuc ze idzie gorzej i zatrzymuje sie gdzies przy 5,5 w podlodze oczywiscie idzie do odciecia.
Rozumiem ze blad moze byc taki ze komp przy pedale w podlodze odbiera np 90% i tak wszystko ustawia, od przepustnicy po mapy. Ale czy moze byc blad innego rodzaju, tzn komp widzi pedal w podlodze, dostosowuje mapy ale przepustnica nie odchyla sie maksymalnie. Bede musial skoczyc do ASO i mam nadzieje ze na ich kompie da sie odpisac polozenie pedalu. W poprzednim clio 1,4 16v ale z przepustnica na linke do 5tys lepiej przyspieszal na 3/4 gazu niz pelnym. Niestety tego na spokojnie nie sprawdze u siebie teraz gdyz na drodze w miejscowosci w ktorej jestem jest chyba metr sniegu Co do hamowni to pomiar na 100% jest ok gdyz hamowalem sie juz na trzech hamowniach i wykresy idealnie sie pokrywaja. Dwie inercje jedna obciazeniowka. -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Otwock ![]() |
CYTAT("dzik":2uydzjqk) Moze zle dobralem przyklady ale dzisiaj sie przejechalem i do 5-6tys nie widze roznicy pomiedzy pedalem na 3/4 a w podlodze.
Po prostu masz rozkalibrowana dupohamownie -------------------- Piotruś
Octavia TDI (90PS + bonusy) Suzuki GSX600F |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 14:16 |