![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin ![]() |
Poznaj możliwości systemu przewyższającego Hondate (nie wspominając o Crome), działającego bardzo gładko przypominając macierzyste oprogramowanie Hondy..... przeznaczone dla ECU OBD1
NepTune - System Zarządzania Silnikiem Paliwo i zapłon główne i dodatkowe mapy: - Główne i dodatkowe, low (non VTEC) i high (VTEC), mapy paliwa i zapłonu co daje razem 8 map. 24 kolumny obciążenia silnika oraz 24 wiersze obrotów dla precyzyjnego strojenia. Zarówno zwykła jak i mapa VTEC mogą być rozszerzone do 11,000 rpm (... gotowy na to ![]() Ograniczenia obrotów / VTEC: - Ograniczenie obrotów na poszczególnym biegu. - Odcięcie paliwa i (lub) zapłonu. - Limity na zwykłej i VTEC mapie (limit na zwykłej mapie jest dublowany jako limit zimnego startu) - High and Low Load VTEC Engagement RPMs ( - Próg TPS decyduje o obciążenienia silnika (niskie / wysokie) - Minimalne obciążenie do zadziałania (opcja ta pozwala na włączenie VTEC powyżej sprecyzowanego obciążeniea) - Wyłączenie poniżej minimalnego obciążenia (kiedy VTEC jest włączony ta opcja decyduje czy/kiedy wyłączyć poniżej minimalnego obciążenia lub minimalnych określonych obrotów silnika) - Prędkość minimalną - Minimalna wartość ECT (temperatury cieczy chłodzącej - ~wody) - Wyłączenie VTEC 9dla samochodów bez tego systemu) - VTEC wyłączony próg prędkości (pozwala na wystartowanie na mapie VTEC nie sprawdzając prędkości) - VTEC wyłączenie sprawdzania temperatury cieczy (pozwala na włączenie systemu w nie do końca rozgrzanym silniku - nawet na zimnym) - VTEC pominięcie sprawdzania ciśnienia (dla silników bez tego zaworu lub zmostkowanych przy ECU) - VTEC wyłączenie sprawdzania błędów (zalecane tylko dla wyścigowych wyścigówek) Korekty: - Nowa i stara wielkość wtryskiwaczy (jest użwane do ogólnej korekty paliwa dla nowych wtryskiwaczy) - Ogólny Fuel Trim (totalnie aplikowana korekta paliwa) - TPS Tip-In Fuel Trim (korekta aby dokładnie dostroić TPS Tip-In dla róznych wielkośći wtryskiwaczy / różnych ustawień) - Cranking Fuel Trim (korekta paliwa dla bezpośredniego cranking Fuel Trim) - Post Start Fuel Trim (korekrta paliwa bezpośrednio po uruchomieniu silnika) - Programowalne ECT vs Raw Cranking Fuel Maps (używane do wskazania jaka ilość paliwa jest wykorzystana do uruchominia silnika) - Programowalne ECT vs Fuel Enrichment Maps (używane przy zimnym starcie) - Programowalne ECT vs Ignition Correction Maps (używane dla korekt zimnego startu) - Programowalny IAT vs Fuel Enrichment Maps (używane dla korekt zmiany pogody) - Programowalny IAT vs Ignition Correction Maps (korekta zapłonu względem temeratury w kolektorze dolotowym) - Programowalny Gear Based Fuel Enrichment Maps (pozwala na ustawienie różnego AFR dla różnych biegów - Programowalne Gear Based Ignition Correction Maps (może zostać użyte jako środek na brak trakcji) - Programowalny Idle Ignition Corrections (korekrty zapłonu przy wolnych obrotach) - Programowalny Ignition Limitations For Ignition Maps (ograniczenia zapłonu dla map zapłonu) - Programowalny Ignition Dwell Control - Programowalny Tip-In Ignition Corrections - Programowalny Individual Cylinder Fuel Trim (pozwala na konkrertne ustawienie zasilania dla konkretnego cylindra) - Injector Battery Compensation (pozwala na dostosowanie bazowej mapy paliwa względem poziomu naładowania akumulatora) Wolne: - Ustawienie docelowych / dowolnych wolnych obrotów. - ECT vs Target Idle maps (w pełni programowalne ECT oraz wartości wolnych obrotów dla mapy wolnych obrotów po uruchomieniu silnika). - Dostosowanie cykli pracy dla silniczka krokowego. Odcięcie klimatyzacji: - Przy określonych obrotach silnika. - Powyżej ustawionego stopnia otwarcia przepustnicy. - Odzyskiwanie wolnych obrotów (rozłącza sprzęgło klimatyzacji poniżej ustawionych obrotów alby zapewnic prawidłowe wolne obroty) 3-stopnie: - Aktywowane prędkością (nie trzeba przełączać sprzęgłem) - Aktywowane określonym położeniem przepustnicy (odcina dopóki nie zostaną osiągnięte określone obroty) - Aktywowane przełącznikiem / sprzęgłem (może być użyte do włącznia/wyłączania 2-stopnia albo użyte jako wejście sprzęgła) - Próg prędkości dla 2-stopnia (pomaga ograniczyć aby zachwać trakcję pod kontrolą) - Opóźnienie zapłonu / zarządzanie paliwem (pozwala na zbudowanie turbiną doładowania - 2-stopień) - Próg otwarcia przepustnicy dla opóźnienia / zarządzania (pozwala na przygotowanie 2-stopnia przed zbudowaniem doładowania) - Zmiany biegów przy w pełn i otwartej przepustnicy (utrzymuje zadane obroty podczas zmiany biegów - wymaga użycia sprzęgła jako wejścia) - Dowolne wybrane przełącznik wyboru dla sprzegła (pozwala wybrać z wielu dostępnych) Wyjścia: - Aktywacja wejścia (nie wymaga aktywacji, ale może być stosowany jako wyłącznik) - Aktywacja wyjścia (kilka wyjść do wyboru) - Minimalne obroty silnika. - Maksymalne obroty silnika. - Minimalne obciążenie. - Maksymalne obciążenie. - Minimalna prędkość. - Minimalne położenie przepustnicy. - Minimalna wartość temperatury w dolocie. - Maksymalna wartość temperatury w dolocie. - Minimalna wartość temperatury cieczy chłodzącej. - Maksymalna wartość temperatury cieczy chłodzącej. - Cofnięcie zapłonu przez cofnięcie wartość obrotów kiedy aktywowane - Zarządzanie paliwem poprzez dodawanie obrotów kiedy aktywowane - Przełączenie mapy podczas aktywacji (pozwala na użycie drugiej mapy dla kompletnego strojenia podtlenku) - Wyłączane podczas FTS (Full throttle shifting) FTL (Full throttle launch) - Wyłączane jeśli świeci się Check Engine. Kontrola doładowania: - Aktywacji wejścia (nie wymagana do aktywacji, ale może być stosowany jako wyłącznik) - Aktywacja wyjścia (różne wyjścia do wyboru dla każdego etapu zwiększenia doładowania) - Minimalne obroty silnika. - Minimalna prędkość. - Minimalne położenie przepustnicy. - Odcięcie doładowania (pozwala na zachowanie bezpiecznej granicy doładowania - ochrona przed przeładowaniem silnika). - Kontrola doładowania oparta na PWM. - Różne częstotliwości dla różnych typów zaworów. - Szybki cykl rozkęcania pracy i ustawianie obciążenia (pozwala na zorganizowanie cyklu pracy do szczególnych warunkach obciążenia) - Określenie cyklu. - Doładowanie względem biegu. - Doładowanie względem biegu w funkcji obrotów. - Wysokie / Niskie doładowanie aktywowane przełącznikiem. Kontrola wentylatora chłodnicy: - Aktywacja wyjścia. - Minimalna temperatura płynu chłodzącego silnik. - Maksymalna prędkość. Przełączanie map: - Elastyczne ustawienie dwóch map (podstawowe i rozrzerzone mapy mogą być ustawione tak aby korzystać z MAP [ciśnienie w kolektorze dolotowym] lub TPS [położenie przepustnicy] jako odniesienie obciążenia silnika. Obciążenie i obroty mogą być zupełnie inne. Mogą być wykorzystane do rozszerzenia punktów obciążenia, skalowania alpha-n itp - Aktywacji wejścia (nie wymaga aktywacji, ale może być stosowany jako przełącznik map). - Minimalne obroty silnika. - Minimalne obciążenie silnika (ustawienie opcjonalne - do użycia z rozszerzoną mapą drugiej mapy). - Minimalne położenie przepustnicy (ustawienie opcjonalne - do użytku z Alpha-N przy strojeniu ITB) Zabezpieczenie anty kradzieżowe: .... wreszcie można autko bezpiecznie zostawić nie obawiając się o szybką kradzież.... - Wymagane spełnione określone zdarzenia (można użyć wielu spełnionych warunków aby uruchomić silnik). - Wymagany odpowiedni kod (kod jest podawany za pomocą pedału gazu i hamulca - REWELACJA !!!) - Tryb parkingowy / awaryjny (pozwala na uruchomienie silnika mimo NIE SPEŁNIENIA ww. warunków lecz ogranicza obroty silnika do określonych np 1800) Działanie w zamkniętej pętli - closed loop: - Pełne wsparcie dla sond szerokopasmowych (działa w pełnej skali 0-5V) - Docelowe napięcie dla sondy O2 (może być zmienione aby właściwie ustawić cel AFR dla oeracji w zamkniętej pętli - może być różne dla sond różnych producentó) - Włącznie Zamkniętej Pętli przed danym obciążeniem (przydatne dla małych turbo oraz kompresorów, które budują doładowanie nawet przy częściowo otwartej przepustnicy) - Inne uwarunkowania (uwarunkowane temperaturą cieczy, temperaturą w dolocie oraz obrotami). - Programowalne błędy napięcia (wyłącza Zamkniętą Pętle w przypadku awarii jakiegoś czujnika) - Wyłączenie błędów Zamkniętej Pętli. Czujniki i inne: - Wyłączenie Knock'a - Wyłączenie testu obwodu wtryskiwaczy (wiele EDM/JDM nie posiada tego) - Wyłączenie czujnika barometrycznego - Wyłączenie ELD - Wyłączenie grzałki sondy lambda (pozwala na użycie 1 przewodowej sondy lub pozwala na brak sondy jeśli działanie ECU w zamkniętej pętli jest wyłączone) - Wyłączenie błędu zaworu wolnych obrotów - silniczek krokowy (dla samochodów bez tego zaworu) - Wyłączenie klap w dolocie IAB - Włączenie klap w dolocie przy określonych obrotach silnika. - Wsparcie MAP sensora (można użyć różnorakich MAP sensorów począwszy od oryginalnego (do 0,7bara doładowanie) do 5 barowych (4 bary doładowania) oczywiście można użyć czujnik dowolnego producenta) - 4 programowalne wejścia analogowe umożliwiają rejestrowanie każdego czujnika 0-5V. Wartości graniczne są w pełni konfigurowalne. Dodatki: - Złącze serwisowe (pozwala na zmianę złącza serwisowego na dowolne inne lub woogóle wyłączyć je. To uwalnia oryginalne złącze serwisowe, {2-pinowe do samodiagnostyki} które możemy wykorzystać do czegoś innego. Gdy "wyłączymy" złącze serwisowe kody diagnostyczne możemy wyświetlić przy kluczyku w pozycji wyłączony oraz przepustnicy otwartej bardziej niż 65% - Kasowanie kodów diagnostycznych przy pomocy pedału hamulca (jeśli chcemy wykasować kody usterek wciskamy pedał hamulca podczs sprawdzania aby wykasować je z pamięci) - Błysk kontrolki "Check Engine" przy określonym biegu (aktywowane przy określonych obrotach silnika niezależnie na każdym biegu) - Programowalne opóźnienia odcięcia paliwa (obciążenie, prędkość oraz położenie przepustnicy) - Zablokowanie zapłonu (pozwala na stałe ustawienie kąt wyprzedzenia zapłonu) - "Zabicie" wtryskiwaczy (pozwala na wyłączenie silnika bez przekręcania kluczyka) ================================= Jestem autoryzowanym dealerem na Polskę: Licencja na 1 samochód + strojenie 650zł Demon RTP + licencja = 2200 zł ================================= Info: info@p-o-w.pl Tel: 509-277-876 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 05:40 |