Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Naprawa gwintów HELICOIL / Zamiennik opinie
sari
post Wed, 27 Jan 2016 - 21:44
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 January 2016





Witam, chcę się zaopatrzyć w zestaw do "szybkiej" naprawy gwintów wewnętrznych.
Opinie o helicoil są stosunkowo dobre, kluczem do sukcesu w tym wypadku jest specjany rozmiar gwintownika dobrany tak że spręzynka się rozpiera w otworze, zastosowanie tradycyjnego gwintownika z zestawu powoduje że sprzezynka wyjeżdza i gwint nadaje się do poprawy.
Jak się ma sprawa z zamiennikami jest kilka rodzajów, różnice cenowe znaczne, a jeśli róźnicy brak to po co przepłacać? Macie jakieś doświadczenia z tańszymi zamiennikami?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 27 Jan 2016 - 21:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
flapjck1
post Wed, 27 Jan 2016 - 21:51
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Ja uzywam v-coil, jedyne sensowne cenowo sprezynki do calowych gwintow, jakichs super obciazonych gwintow nie robilem ale np,gwint korka spustowego w alu misće naprawilem ladnie i mozna konkretnie mocno dokrecic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sari
post Wed, 27 Jan 2016 - 22:19
Post #3


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 January 2016





Dzięki, Twój zestaw od m5 do m12 to 600zl, mi jednak chodziło o te tańsze wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rychulja
post Wed, 27 Jan 2016 - 22:38
Post #4


Super User
Dołączył: Mon, 13 September 2010
Skąd: Rzeszów





Ja zamawiam sprężynki z IC i gwintuje gwintownikami z zestawu kupionego za starych czasów i nawet napinacze od rozrządu do tej pory na tych sprężynkach jeżdżą


--------------------
Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa
BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 27 Jan 2016 - 22:41
Post #5


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ja stosowalem z allegro zestaw 8x1.25 za jakies 40zl
Naprawilem narazie 2 gwinty, w tym do kolektora ssacego i dokrecane 50-60nm znosi bez problemi poki co. Moge dla testu zrobic jakis gwint tym i go zerwac, zobaczymy przy ilu pusci i co pusci (gwint, helicoil, sruba)


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GnieznoGniezno
post Thu, 28 Jan 2016 - 00:20
Post #6


User
Dołączył: Fri, 04 September 2015





Kupilem pare mies temu magazyny z klamotami wiekszosc zlom i w jednej szafce znalazłem kartony z tymi sprezynkami - troche tego jest takze jak ktos zainteresowany pw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrew01
post Thu, 28 Jan 2016 - 00:40
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009





Ja takim zestawem jak ten: http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-gwintu...5898121692.html
tylko m12x1,25 naprawiłem otwór w piaście pod śrubę koła i wszystko super ekstra. Wielokrotnie odkręcałem o dokręcałem koła i gwint-sprężynka w idealnym stanie.Jestem niemal pewny że gwint jest mocniejszy niż oryginalny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Thu, 28 Jan 2016 - 07:29
Post #8


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Ja używałem BaerCoil, M11x1,5. Przeciągnięty gwint na stopce podpory wału w bloku. Na próbnym bloku mimo usilnych starań dokręcałem na ponad 110nm(Alu) i nie dało się tego wyrwać


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Thu, 28 Jan 2016 - 08:17
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





ja mam takie coś: http://www.bollhoff-armstrong.co.uk/en/uk-...l-plus-kits.php Naprawiałem gwint w głowicy pod swiecę zapłonową w 1.8T jakieś 4 lata temu i działa do dzisiaj.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Thu, 28 Jan 2016 - 14:43
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





Głowica mi siedzi na helicoilach takich, jak Andrew01 pokazał. Dokręcone po 105Nm i trzyma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markzo
post Thu, 28 Jan 2016 - 16:58
Post #11


Super User
Dołączył: Sun, 22 June 2008
Skąd: Rzeszów





Ja kupiłem zestaw na 1 gwint (chyba 10 sprężynek) M12x1,25, koło 40zł z allegro. Wstawiłem w głowice, w miejsce przykręcenia kolektora wydechowego - już parędziesiąt tysięcy kilometrów i trzyma elegancko wink.gif robiłem próby w starej głowicy, normalnie zrobiony gwint mogłem przekręcić, a helicoil bez szans - prędzej łokieć strzeli wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sari
post Fri, 29 Jan 2016 - 20:07
Post #12


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 January 2016





Dzięki Panowie, widać na powyższych przykładach w tym przypadku że nie warto przepłacać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 29 Jan 2016 - 21:38
Post #13


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Zestaw z allegro, 8x1.25. Zrobilem taki test - w kolektorze otwor przelotowy na srube (srednica 8.80mm) nagwintowalem tym zestawem i wkrecilem sprezynke. Wiertlo do zestawu ma srednice 8.15mm, czyli otwor jest o 0.65mm za duzy. Wzialem srube od tego kolektora (M8) i wkrecilem, przy 70Nm zaczelo sie obracac , albo sprezynka zaczela zrywac gwint w kolektorze, albo sruba puscila. Samo wkrecanie sruby w sprezynke wymaga jakies 15-20Nm.

Wydaje sie,ze dla dlugich gwintow mozna wkrecic 2 sprezynki. Powinno to dac jeszcze wieksza wytrzymalosc, ale nie wiem,czy profesjonalisci tak robia.
Jutro zrobie kolejny test na odpowiednim otworze.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Fri, 29 Jan 2016 - 23:35
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





Kupuje sie sprezynki o roznej dlugosci, okresla sia ja jako xD gdzie D to srednica gwintu, widzialem sprezynki od 0,5 do 3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 30 Jan 2016 - 14:13
Post #15


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(flapjck1 @ Fri, 29 Jan 2016 - 23:35) *
Kupuje sie sprezynki o roznej dlugosci, okresla sia ja jako xD gdzie D to srednica gwintu, widzialem sprezynki od 0,5 do 3

O widzisz , czlowiek sie cale zycie uczy smile.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sari
post Mon, 08 Feb 2016 - 19:04
Post #16


Frequent User
Dołączył: Thu, 07 January 2016





I jak jackkpl udało się zrobić drugi test?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 08 Feb 2016 - 20:39
Post #17


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ciezko o wnioski z mojego testu. W kolektor ssacy od accorda wkrecilem srube 8.8 (w seryjny gwint m8), urwalem leb srubie przy 45Nm. Drugi gwint zrobilem helicoil, wkrecilem taka sama srube i tez puscil leb przy okolo 45-50Nm smile.gif. Nie wiem ile taka sruba powinna wytrzymac, ale jakos szybko sie poddaly.

Do dokrecania uzywalem najtanszego klucza wychylnego z allegro. Jak go mierzylem w imadle ciezarkiem to wartosci pokazywal sensowne (5kg na ramieniu 50cm ~25Nm).

Wg tej tabeli moment przekroczylem 2 krotnie wink.gif
http://www.euro-met.com.pl/Optymalne%20war...C3%B3w,446.html


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:53