![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 18 January 2012 ![]() |
Witam.Jestem posiadaczem audi a4 b6 z 2003r z silnikiem avf,auto ma przejechane 102000 km ok 20000 km temu wgrany wirus na 170 KM i 380 Nm,zrobiony w profesjonalnej firmie.A teraz sedno sprawy:tydzien temu podczas jazdy po miescie auto nagle przestalo ciagnac do ok 3000 obr/min powyzej ladowalo juz normalnie objaw jakby kierownice spalin w turbinie sie zapiekly,po chwili jechalo normalnie pozniej juz calkiem mol-turbo przeladowalo,zgasilem auto,ponownie odpalilem turbina ruszyla,chcialem sie kawalek przejechac zeby sprawdzic czy juz jest ok ale auto mul kompletny,dalem gazu do ok 3500 obr/min myslac ze moze sie cos ruszy a tu nic tylko lup i kupa dymu za autem-turbo sie rozlecialo.Po rozebraniu turbiny okazuje sie ze masakra-z wirnika strony zimnej przy podstawie brakuje kawalka,lopatki zmielone,walek urwany,plyta przepchnieta w druga strone,lopatki strony goracej zmielone o zeliwo,co najciekawsze lozysko cale i nietkniete.Wczesniej zadnych niepokojacych objawow,dymienia czy ubytku oleju.Jak myslicie co moglo byc przyczyna?
-------------------- Turbosprezarki gtb1756vk gtb 2260vk BRD flaqnsze wydechowe pod gtb1756vk ze stali nierdzewnej,wycinanie woda
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 01 January 2011 Skąd: DW / ONY ![]() |
Witam.Jestem posiadaczem audi a4 b6 z 2003r z silnikiem avf,auto ma przejechane 102000 km ok 20000 km temu wgrany wirus na 170 KM i 380 Nm,zrobiony w profesjonalnej firmie.A teraz sedno sprawy:tydzien temu podczas jazdy po miescie auto nagle przestalo ciagnac do ok 3000 obr/min powyzej ladowalo juz normalnie objaw jakby kierownice spalin w turbinie sie zapiekly,po chwili jechalo normalnie pozniej juz calkiem mol-turbo przeladowalo,zgasilem auto,ponownie odpalilem turbina ruszyla,chcialem sie kawalek przejechac zeby sprawdzic czy juz jest ok ale auto mul kompletny,dalem gazu do ok 3500 obr/min myslac ze moze sie cos ruszy a tu nic tylko lup i kupa dymu za autem-turbo sie rozlecialo.Po rozebraniu turbiny okazuje sie ze masakra-z wirnika strony zimnej przy podstawie brakuje kawalka,lopatki zmielone,walek urwany,plyta przepchnieta w druga strone,lopatki strony goracej zmielone o zeliwo,co najciekawsze lozysko cale i nietkniete.Wczesniej zadnych niepokojacych objawow,dymienia czy ubytku oleju.Jak myslicie co moglo byc przyczyna? profesionalnej firmie ? jakiej ? -------------------- === tu był podpis komercyjny, niezgodny z regulaminem forum ===
|
|
|
gość_Golfista_* |
![]()
Post
#3
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Wed, 18 January 2012 ![]() |
Nie wiem co nazwa firmy ma tu do rzeczy,nie jest to zaden pseudo tuning z allegro tylko program zrobiony w jednej z bardziej znanych firm z pomiarami na hamowni itd.wolalbym sie dowiedziec co moglo byc przyczyna ww sytuacji.
-------------------- Turbosprezarki gtb1756vk gtb 2260vk BRD flaqnsze wydechowe pod gtb1756vk ze stali nierdzewnej,wycinanie woda
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
przyczyna pewnie losowa, to się zdarza.
jeżeli tuner zna się na rzeczy to pewnie nie wina programu, choć moim zdaniem 170KM z avf-a to troszeczkę zbyt dużo (chyba, że wyjątkowa sztuka), turbina przy takiej mocy ma już trochę za dużo roboty. mogła być to wada egzemplarza turbiny, lub nierozgarnięty kierownik, katujący na zimnym, albo wyłączający czasami od razu po mocniejszej jeździe, przytkany przewód olejowy, ciało obce w dolocie... itd. itp. temat z du... |
|
|
gość_macyy_* |
![]()
Post
#6
|
![]() |
Skoro brakuje kawałka łopatki to zapewne zaciągnęła jakiś syf, a nie od razu, że tuner albo kierownik...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 March 2009 ![]() |
choć moim zdaniem 170KM z avf-a to troszeczkę zbyt dużo (chyba, że wyjątkowa sztuka), turbina przy takiej mocy ma już trochę za dużo roboty. Grzegorz chyba masz na myśli ajm? na avf/awx 170/380 to raczej bezpieczny i standardowy setup... -------------------- moment i moc by www.rperformance.pl
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Wed, 18 January 2012 ![]() |
Moze troche zle napisalem brakuje kawalka kola, lopatki sie wszystkie zmielily o obudowe,do dolotu nic nie wpadlo,gdyby byla zle uzytkowana lozysko by pewnie siadlo a jest nie ruszone.mozliwe zeby tak nagle rozlecialo sie kolo kompresji bez powodu?
-------------------- Turbosprezarki gtb1756vk gtb 2260vk BRD flaqnsze wydechowe pod gtb1756vk ze stali nierdzewnej,wycinanie woda
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Fri, 12 October 2007 ![]() |
jakie ustawione programowo doladowanie?
poza tym zmielone lopatki wskazuja na wczesniejsze tarcie o obudowe, co wyraznie slychac i czuc. poza tym bledne jest podejscie i szukania nagle winy, bo turbina sie rozleciala. powody sa zawsze te same. to normalne, ze sie rozlatuja i nalezy sie cieszyc, ze zrobila to w tak bezpieczny sposob i mozna dalej uzytkowac silnik. nie kazdy mial tyle szczescia ![]() -------------------- A14NET
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Wed, 18 January 2012 ![]() |
Ale ja nie szukam winnego.Jestem poprostu ciekawy od czego to sie stalo i czy mozna bylo tego uniknac,a wczesniej nic nie bylo slychac,prawdopodobnie oderwal sie ten kawalek kola i je zablokowal przy czym kolo sie przesunelo i lopatki zmielily sie o obudowe,pekl walek i z drugiej strony stalo sie to samo-tak stwierdzil specjalista od turbawek przy czym on za przyczyne uznal program ale nie chce mi sie w to zbytnio wiezyc,ogolnie stwierdzil ze te turbiny maja slabe kola.
-------------------- Turbosprezarki gtb1756vk gtb 2260vk BRD flaqnsze wydechowe pod gtb1756vk ze stali nierdzewnej,wycinanie woda
|
|
|
gość_ROB_555_* |
![]()
Post
#11
|
![]() |
Problemem jest cienki walek w tubinach AWX/AVF.... po zimie czesto zapiekaja sie kierowniczki i turbo lata na 150%. Pare takich overboostow i wirnik odrywa sie z mocowania. Taki urok...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Wed, 18 January 2012 ![]() |
Dzieki teraz uswiadomiles mi dlaczego sie rozleciala,wlasnie przed mialem taki objaw jakby kierownice sie zapiekly.
-------------------- Turbosprezarki gtb1756vk gtb 2260vk BRD flaqnsze wydechowe pod gtb1756vk ze stali nierdzewnej,wycinanie woda
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A to nie powinno notlaufić nontoper wcześniej?
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Nie robiąc podobnego tematu
ahf, turbina ARL, ssący ARL, fmic. BRAK PROGRAMU wsadziłem boosta i od jakiegoś czasu mam właśnie coś podobnego jak kolega z tym że mam uszkodzony napinacz i wywala mi bład po przekroczeniu 2000obr/min Za nim nie zaświeci się błąd napinacza(poduszki) turbina jest w stanie napompować nawet 2bary auto prawie stoi w miejscu nie jedzie... Po zgaśnięciu komunikatu na FIS boost spada ale nie zawsze, czasem odetnie go i w ogóle nie pompuje czasem dalej wali 2bary, zazwyczaj spadnie do 1,2 i zaczyna jechać jak powinien. Zdarza sie tak żę przy redukcji gdzie komunikat wyswietliło juz dawno temu podczas wyprzedzania zapopmuje 1,5 trzyma 1,5 ale nie jedzie nagle dostaje kopa zapierd...ala a boost w piku 1,2 spadający do 1bara. Wczesniej na seryjnej turbinie było czuć wzrost mocy po zgasnieciu komunikatu ale nie zdarzało sie żde auto nie jechało, po wsadzeniu turbina ARL, ssący ARL, fmic. BRAK PROGRAMU tez tak było a dopiero od 1,5-2 miesięcy mam takie jaja... Czasem auto w ogóle nie chce jechać szybkie wyłączenie kluczka podczas jazdy włączenie i jedzie normalnie nie robi mu nawet różnicy komunikat o poduszce Ktoś coś poradzi |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Wed, 18 January 2012 ![]() |
No wlasnie notlaufa zlapalo dopiero na koncu zanim ponownie odpalilem.
Teraz mam dylemat co wsadzic zeby nie bylo powtorki z rozrywki czy gtb1756vk jest lepsza(wytrzymalsza)opcja? A i dla kolegow ktorzy tak bardzo dociekali czy chip profi czy nie wykresik: seria: ![]() program: ![]() -------------------- Turbosprezarki gtb1756vk gtb 2260vk BRD flaqnsze wydechowe pod gtb1756vk ze stali nierdzewnej,wycinanie woda
|
|
|
gość_ROB_555_* |
![]()
Post
#16
|
![]() |
Wsadz np KKK (zamiennik 1749va) ostatnio na rynku sie pojawily. Nie rozbieralem ale zewnatrz bardzo przyzwoite wrazenie turbo robi. Co wiecej w turbinach KKK geometria praktycznie sie nie przycina (tam tylko zuzycie mechaniczne pierscienia wystepuje ale po grubych przebiegach).
Albo od razu turbo BRD (tez KKK ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 29 April 2011 ![]() |
A mi się widzi że turbafka była już zmęczona , 103 tys km od 2003 mało realne w dieslu. Raczej 20.tys km / przyjmuje się średnio 20 tys km rocznie/ , poza tym nie jezdziłeś autem od nowości więc nie wiesz jak było traktowane. Zapodaj nową i będzie hulac.
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Wed, 18 January 2012 ![]() |
wiem ze malo realny przebieg jednak prawdziwy,ale mniejsza o to.a co myslicie o tej gtb,ponoc ladnie chodza a i na przyszlosc jakis zapas bedzie jakby sie zachcialo cos dalej modzic.
-------------------- Turbosprezarki gtb1756vk gtb 2260vk BRD flaqnsze wydechowe pod gtb1756vk ze stali nierdzewnej,wycinanie woda
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Wed, 18 January 2012 ![]() |
wiem ze malo realny przebieg jednak prawdziwy,ale mniejsza o to.a co myslicie o tej gtb,ponoc ladnie chodza a i na przyszlosc jakis zapas bedzie jakby sie zachcialo cos dalej modzic.
-------------------- Turbosprezarki gtb1756vk gtb 2260vk BRD flaqnsze wydechowe pod gtb1756vk ze stali nierdzewnej,wycinanie woda
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 September 2008 Skąd: łódź ![]() |
Czytam temat uważnie bo w zeszłym tygodniu spotkało mnie dokładnie to samo, urwał się chyba wirnik po stronie gorącej.
Pacjent to też AVF ale z softem na 200+/- . Ciekawi mnie problem bo mi pękła właśnie turbina GTB1756vk. Kierownice nie zapieczone i brak przeładowywania . Coś nagle puknęło metalicznie i poszedł olej w wydech i wielka zasłona dymna. Turbo śmieć zastanawia mnie co było przyczyną uszkodzenia. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:02 |