Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> NISSAN PATROL - jaki silnik bez elektroniki
chaoswarrior
post Sat, 06 Feb 2010 - 18:06
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 01 November 2009





Witam.
Nie wiem czy do odpowiednie miejsce na moje pytanie ale szukam już od jakiegoś czasu i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi.
Chcę kupić Nissana Patrola Y60 tylko wymogiem jest silnik absolutnie bez żadnej elektroniki. Wiem, że silniki 4.2 diesel bez turbo był całkowicie mechaniczny. Tylko problem jest taki, że aut z tymi silnikami jest bardzo mało i są dwa razy droższe niż klasyczne 2.8TD. Więc zastanawiam się co eletrycznego miał 2.8TD i czy też może by się nadał.

Konkretnie chodzi mi o silnik bez komputera, najlepiej z pośrednim wtryskiem, mechaniczną pompą paliwa, zwykłą turbosprężarką itd. itd. Czyli jeśli szlag by trafił cały prąd w aucie to, żeby i tak działał. Wie ktoś coś na temat tych silników? Symbol tego silnika to RD28T.



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 06 Feb 2010 - 18:06
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
240Z
post Sat, 06 Feb 2010 - 21:23
Post #2


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Nie jestem obeznany w temacie RD28, ale mój serdeczny kumpel miał taki motor w Y60 i całą elektrykę (zdaje się, że włącznie z kompem) miał zawieszoną pod samym dachem. Kilka razy przejeżdżając przez rzekę spadło mu kolanko przed turbiną i silnik się zalewał 3 razy. Za każdym razem wystarczyło wykręcić świece, zakręcić rozrusznikiem, wkręcić świece, odpalić i jechać dalej. Z tego co mi mówił, to poza gnącymi się od temperatury głowicami silnik jest niezniszczalny, z elektroniką włącznie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kosiarz
post Sat, 06 Feb 2010 - 21:27
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW





dokladnie 2.8 poza glowicami nie do zajebania ! kumplowi rzeźnikowi tylko wiskoza padła w tym silniku biggrin.gif


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Sun, 07 Feb 2010 - 01:08
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Chyba K 160 z motorem 3.3 :-)


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
machon
post Sun, 07 Feb 2010 - 01:36
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 December 2003
Skąd: wawa





Potwierdzam, (nie licząc krzywych od przegrania głowic) ten motor (jak i zresztą cały samochód) jest ABSOLUTNIE niezajebywalny. Dobry stary prawdziwy japoński japończyk wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Sun, 07 Feb 2010 - 01:36
Post #6


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





AFAIR K160 ma resory piórowe, a Y60 sprężyny śrubowe, i ten ostatni lepiej sprawdza się w terenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Sun, 07 Feb 2010 - 07:59
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





RD28T jeśli chodzi o elektrykę to ma problem z automatem od świec żarowych,ale przerabia sie to na jakiś automat od golfa i po problemie, poza tym
jest to kowadło-nie do zepsucia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chaoswarrior
post Sun, 07 Feb 2010 - 10:13
Post #8


Rookie
Dołączył: Sun, 01 November 2009





Dzięki.

Generalnie, że silnik nie do zajechania pod warunkiem, że się go nie przegrzewa to wiem. Ale z tym nie powinno być problemu jeśli tylko termostat i wentylatory będą w dobrym stanie.

Chciałem tylko się dowiedzieć czy ten silnik jest sterowany komputerem czy może jest to czysto mechaniczna jednostka jak wspomniany wyżej 4.2?


Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Sun, 07 Feb 2010 - 12:30
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





to zwykły dizel na pompie rotacyjnej. żadnych zbędnych komputerów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 14:27