![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 01 November 2009 ![]() |
Witam.
Nie wiem czy do odpowiednie miejsce na moje pytanie ale szukam już od jakiegoś czasu i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. Chcę kupić Nissana Patrola Y60 tylko wymogiem jest silnik absolutnie bez żadnej elektroniki. Wiem, że silniki 4.2 diesel bez turbo był całkowicie mechaniczny. Tylko problem jest taki, że aut z tymi silnikami jest bardzo mało i są dwa razy droższe niż klasyczne 2.8TD. Więc zastanawiam się co eletrycznego miał 2.8TD i czy też może by się nadał. Konkretnie chodzi mi o silnik bez komputera, najlepiej z pośrednim wtryskiem, mechaniczną pompą paliwa, zwykłą turbosprężarką itd. itd. Czyli jeśli szlag by trafił cały prąd w aucie to, żeby i tak działał. Wie ktoś coś na temat tych silników? Symbol tego silnika to RD28T. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Nie jestem obeznany w temacie RD28, ale mój serdeczny kumpel miał taki motor w Y60 i całą elektrykę (zdaje się, że włącznie z kompem) miał zawieszoną pod samym dachem. Kilka razy przejeżdżając przez rzekę spadło mu kolanko przed turbiną i silnik się zalewał 3 razy. Za każdym razem wystarczyło wykręcić świece, zakręcić rozrusznikiem, wkręcić świece, odpalić i jechać dalej. Z tego co mi mówił, to poza gnącymi się od temperatury głowicami silnik jest niezniszczalny, z elektroniką włącznie.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 February 2004 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW ![]() |
dokladnie 2.8 poza glowicami nie do zajebania ! kumplowi rzeźnikowi tylko wiskoza padła w tym silniku
![]() -------------------- Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz http://tnij.org/cosworth Mój projekt |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Chyba K 160 z motorem 3.3 :-)
-------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 20 December 2003 Skąd: wawa ![]() |
Potwierdzam, (nie licząc krzywych od przegrania głowic) ten motor (jak i zresztą cały samochód) jest ABSOLUTNIE niezajebywalny. Dobry stary prawdziwy japoński japończyk
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
AFAIR K160 ma resory piórowe, a Y60 sprężyny śrubowe, i ten ostatni lepiej sprawdza się w terenie.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
RD28T jeśli chodzi o elektrykę to ma problem z automatem od świec żarowych,ale przerabia sie to na jakiś automat od golfa i po problemie, poza tym
jest to kowadło-nie do zepsucia. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 01 November 2009 ![]() |
Dzięki.
Generalnie, że silnik nie do zajechania pod warunkiem, że się go nie przegrzewa to wiem. Ale z tym nie powinno być problemu jeśli tylko termostat i wentylatory będą w dobrym stanie. Chciałem tylko się dowiedzieć czy ten silnik jest sterowany komputerem czy może jest to czysto mechaniczna jednostka jak wspomniany wyżej 4.2? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
to zwykły dizel na pompie rotacyjnej. żadnych zbędnych komputerów.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 14:27 |