![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
Z cyklu "Rozmyslania w korku"
![]() Zaczne od automatycznych skrzyni biegow - 1) Dlaczego w moich autach z automatyczna skrzynia biegow, po odpuszczeniu gazu auto duzo wolniej (lub w ogole?) hamuje silnikiem niz w autach w manualu? Czy po odpuszczeniu gazu automat wrzuca "luz" i dlatego auto sie toczy duzo dluzej? 2) Dlaczego w wiekszosci przypadkow ( przynajmniej z tych ktore znam) auta z automatyczna skrzynia biegow pala wiecej niz ich odpowiedniki z manualna? Tak na chlopski rozum - co za problem zaprogramowac skrzynie na maksymalna ekonomie? Skoro sa przyciski do przelaczania na sport mogloby byc tez odwrotnie - zmiana zawsze przy 3000obr itp. ... Dzieki! ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 August 2009 ![]() |
z wikipedii:
"Typowa skrzynia automatyczna w trybie podstawowym D nie ma żadnych możliwości hamowania momentem ("hamowania silnikiem" czy podobnie, ale samą skrzynią), gdyż w układzie kinetycznym występują sprzęgła jednokierunkowe i hydrokinetyczne." "W przypadku sytuacji zapewniającej optymalną obsługę skrzyni biegów (samochód prowadzony przez kierowcę fabrycznego doskonale znającego cechy pojazdu, jazda odbywająca się na torze testowym świetnie znanym kierowcy, jak również samochód jeździ sam na torze) zużycie paliwa przez samochód ze skrzynią manualną jest niższe o 0,9–1,2 l/100 km w porównaniu z analogicznym pojazdem ze skrzynią automatyczną. Natomiast w sytuacji, kiedy nie można zapewnić optymalnej obsługi skrzyni manualnej (czyli w normalnym ruchu po drodze) różnica ta maleje, a nawet zużycie paliwa w pojeździe ze skrzynią manualną jest wyższe." |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
gdyż w układzie kinetycznym występują sprzęgła jednokierunkowe i hydrokinetyczne." No dobra, super, a po polsku?? ![]() A co do spalania - Twoj cytat mnie nie przekonuje. Dane producentow, internet i moje wlasne doswiadczenie wskazuje ze auto pali wiecej przy takiej samej jezdzie. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
poczytaj sobie na googlach o sprzęgle hydrokinetycznym... i sam znajdziesz odpowiedzi na wszytskie swoje pytania
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
straty w automacie są większe (pompa, sprzęgło) stąd są chłodnice do chłodzenia oleju ,sporo momentu w takiej skrzyni jest w ciepło, co do braku hamowania to jak wyżej, silnik spada z obrotów sprzęgło przestaje działać i skrzynia zostaje rozłączona z silnikiem ,to tak w skrócie
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 09 March 2003 Skąd: Londyn ![]() |
Dzieki
![]() Mam nastepne - teraz paliwa. Czy to prawda ze oktany "ulatniaja sie z paliwa" i lepiej jest kupowac ze stacji z duzym ruchem, gdzie paliwo bedzie "swiezsze" bo czesciej wymieniane? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
generalnie benzyna ulega starzeniu ale nie sądze żeby w ciągu paru miesięcy zmieniła swe parametry
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 August 2007 Skąd: SNC/Wro ![]() |
no widzisz hz10, i tu dziwna sprawa, bo nieraz miałem problemy z uruchomieniem jakiegoś pojazdu, w którym paliwo stało dośc długo, bądź zostało wlane paliwo ktore juz miało kilka miesięcy, natomiast po wlaniu "świeżego" paliwa nie było najmniejszych problemów.
Pomijam źródło paliwa, czy było ono od znanego dostawcy czy nie, ale zawsze po upływie dłuższego czasu miało specyficzny zapach. Tego typu problemow z ON nie miałem. ![]() -------------------- ...przede mną i za mną ognia kurz...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
z własnego podwórka, moto stoi nie używane przez ponad pół roku (okres zimowy) i zawsze pali od strzała i mocy mu nie brakuje , ale pewnie tak jak napisałeś zależy co zie zatankuje
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 December 2004 Skąd: Malbork/Gdańsk ![]() |
A ja z kolei nie mialem czasu ostatnio swojego sztrucla robic i stoi pod dziupla lakiernika, w tydzien wsiaklo 12l paliwa z baku, a tylko ja mialem kluczyc od korka. Zalalem swieze paliwko i od strzala zagadal
-------------------- VW CC GT 2014
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Warszawa / WN ![]() |
To ja jeszcze zapytam, czy auto z DSG też nie hamuje silnikiem? rottie nie podał jaki ma automat
![]() -------------------- Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA) Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze ![]() |
a propo automatu. jak jest na Drive to silnikiem nie hamuje ale jesli w zwyklym automacie wrzuci sie na 1,2...(jazda pod gorke lub cos w tym stylu, aby skrzynia nie przelaczyla na nastepny bieg tylko jechala na danym np na dwojce na wysokich obrotach) to juz wtedy mozna hamowac silnikiem. jak to jest?
-------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
DSG jest "zwykłą" przekładnią mechaniczną, sprzęgła są cierne a nie hydrokinetyczne wiec normalnie hamuje silnikiem.
DSG to w zasadzie manual wspierany siłownikami które szybciej i prcyzyjniej szarpią lewarkiem niż ty. To duże uproszczenie ale do tego sie sprowadza. -------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Automat napewno hamuje, ale duzo slabiej. Na D jak sie puszcza gaz, to zwykle wrzuca wyzszy bieg - jezeli sie recznie ogranicza biegi to czuc hamowanie. Oczywiscie na niskich obrotach ze wzgledu na wymienione sprzeglo hydrokinetyczne nie ma co wiele liczyc na hamowanie
![]() -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
a propo automatu. jak jest na Drive to silnikiem nie hamuje ale jesli w zwyklym automacie wrzuci sie na 1,2...(jazda pod gorke lub cos w tym stylu, aby skrzynia nie przelaczyla na nastepny bieg tylko jechala na danym np na dwojce na wysokich obrotach) to juz wtedy mozna hamowac silnikiem. jak to jest? Wydaje mi się, że na tej 4-ce też hamuje, tylko to bardzo słabo odczuwalne zjawisko. W trybie Drive (mówię na przykładzie mojej skrzyni) po odjęciu nogi z gazu jest tak jak napisał Colin wpakowany najwyższy bieg. Gdy prędkość mam 50 km/h i więcej to ładuje już 4-kę. A że 3-kę mam do 200 kmh i nawet przy 140-150 nie czuć hamowania gdy zadam mu tylko 3, czasem nie czuć hamowania gdy zadam mu 2 przy 80 (2ka do 130kmh) to nie dziwię sie, że nie czuć hamowania najdłuższego biegu 4-ki przy odjęciu nogi z gazu nawet przy prędkości 140-150. I tu pytaine ode mnie: Czy na Drive po odjęciu nogi z gazu, zanim dojdzie do całkowitego "wyrzucenia na luz" paliwo jest podawane? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Jezeli jest odcinane, to napewno powyzej wyzszych obrotow niz w manualu. Zwykle auta z reczna skrzynia maja odciecie paliwa powyzej 1200-1600obr. Automat stawiam, ze minimum 2500, bo zwykle do takich obr wyczuwalny jest "uslizg" sprzegla (czy tez konwertera).
-------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
To by wyjaśniało poniekąd odczucia z jazdy... Dzięki.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze ![]() |
dodam jeszcze ze w dodge-u caravanie ktorym jezdzilem i fordzie f-150 po wrzuceniu na jakikolwiek inny bieg niz D (1,2,3) bylo odczuwalne hamowanie silnikiem tak jak w zwyklym manualu. podczas jazdy tymi autami na Drive, po puszczeniu calkowicie gazu skrzynia w ogole nie hamowala. totalny "luz"
powiedzmy ze dojezdzam do swiatel ale jest czerwone wiec puszczam gaz. auto sie toczy okolo 50-60 km/h. nagle zapala sie zielone wiec wciskam gaz. silnik wczodzi na obroty i jedzie np na 3-4 biegu. jakby z luzu od razu na zadany bieg. druga sytuacja to taka gdy sie rozpedzam spod swiatel, osiagam ok 80 km/h i juz cche przy takiej predkosci zostac. odpuszczam gaz ale nie calkowicie. doslowinie minimalnie go trzymam. od razu skrzynia przezuca na mozliwie najwyzszy bieg w tym przypadku niech to bedzie 4. chodzi na ok 1700obr/m i tak sie dalej toczy. -------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip ![]() |
zależy też czy skrzynia jest sterowana mechanicznie czy elektronicznie
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
dodam jeszcze ze w dodge-u caravanie ktorym jezdzilem i fordzie f-150 po wrzuceniu na jakikolwiek inny bieg niz D (1,2,3) bylo odczuwalne hamowanie silnikiem tak jak w zwyklym manualu. podczas jazdy tymi autami na Drive, po puszczeniu calkowicie gazu skrzynia w ogole nie hamowala. totalny "luz" Amerykanie z defaulta na programach innych niż D mają włączony lockup. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 18:48 |