![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Mon, 01 February 2016 ![]() |
Witajcie.
Chciałbym się Was zapytać w jaki sposób trzeba montować broki silnika ponieważ stary blok będzie szedł do myjki ultradźwiękowej (używany blok, sporo brudu) i został w całości rozebrany, rozbrokowany. Czy powinno się używać jakiegoś skonstruowanego przyrządu? Równomiernego wbijania? Czy też dobrą opcją będzie "wymoczenie" broków w ciekłym azocie i ułożenie ich w blok? Wyjmując stare broki zauważyłem że są ona jakoś zaklejane od wewnętrznej strony, ale może mi sie tylko tak wydawać. Pozdrawiam, Paweł |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
jakie te broki masz?
zasadniczo wbija sie na klej do tulej |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Mon, 01 February 2016 ![]() |
2x 36mm, 3x 32mm, 4x 16mm
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Ja ostatnio wbijałem w głowicę alu na sucho i trzyma prawidłowo. Fakt faktem że to wózek widłowy był.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Mon, 01 February 2016 ![]() |
Takie broki:
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Brok jest swgo rodzaju bezpiecznikiem ukł. wodnego. Ja bym wbił na sucho beż żadnego kleju.
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Ja robiłem to tak: Sprawdzilem otwory, przetarłem papierem ściernym, przepłukałem, osuszyłem, wziąłem młotek z gumową rączką, osadziłem brok na rączce, przyłożyłem do bloku i drugim młotkiem delikatnie wbiłem. Koniec
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 28 November 2012 ![]() |
Wbijaj najlepiej przez gumowy kolek.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
montuje na klej bo czesto mam jakies wzery - tylko jako wypelnienie porow
a metoda opisana wyzej jest ok, ja osobiscie dobieram nasadke odpowiedniej srednicy, przedluzka mlotek i tyle |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Mon, 01 February 2016 ![]() |
Przyglądając się gniazdom broków dostrzegam pozostałości po jakimś kleju, żółtego koloru.
![]() Doczytałem że montują na Hylomar pływające tuleje cylindra chyba w Alfach ale masa kleju zostaje plastyczna, wolałbym coś "sztywnego". Cóż, szukam i dziękuję za rady! Pozdrawiam, Paweł |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Jak chcesz zamontować broki to na "sucho" To ma wylecieć jak za bardzo podskoczy ciśnienie/zamarznie płyn. Jak chcesz otwory zakleić to po co się męczyć z wbijaniem. Zaspawaj i po sprawie.
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Są to raczej otwory technologiczne do odlewu.Broki nie mają wypadać.Są bloki bez broków albo są zaślepki wkręcane.
Loctite ma klej w ofercie między innymi do broków.Nie pamiętam numeru. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Na niebieski loctite albo curil t/k2 elringa, taki odpowiednik hylomaru
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Zazwyczaj wbijam broki na klej do osadzania łożysk. Nigdy żaden nie ciekł, ani nie wypadł. I brok nie jest/nie powinien być "bezpiecznikiem. Płyn nie może zamarzać w silniku, a od nadmiaru ciśnienia jest korek w zbiorniczku/chłodnicy.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Więc dziwnym trafem angielska nazwa to antifreeze plugs... Zużyty płyn może zamarznąć bo zmienia się jego charakterystyka. Nawet wkręcane broki są nacinane i "pękają" jak kondensator na skutek zamarzania. Tak jak pisałem: równie dobrze można sobie te otwory zaspawać i problem na amen z głowy. Jak ktoś chce się potem pierdzielić w spawanie bloku jak ja, bo mi nie wywaliło broka na dużych mrozach, to śmiało.
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Mon, 01 February 2016 ![]() |
To jak wytlumaczysz mi pozostałości pod brokami?
Producent musiał je na jakiś uszczelniacz wsadzać... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
"klej żółtego koloru" raczej przypomina mi uszczelniacz do chłodnic lub zwyczajnie przepracowany płyn chłodniczy. Zmieszał się z syfem i osadził tworząc taką konsystencją. Poza tym ja raczej biję do tych co uważają, że broki powinno się zakleić żeby trzymały i broń boże wyleciały. W twoim przypadku ścianka nie ma żadnych wżerów i wystarczy wbić brok i powinno być ok.
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 ![]() |
Więc dziwnym trafem angielska nazwa to antifreeze plugs... Zużyty płyn może zamarznąć bo zmienia się jego charakterystyka. Nawet wkręcane broki są nacinane i "pękają" jak kondensator na skutek zamarzania. Tak jak pisałem: równie dobrze można sobie te otwory zaspawać i problem na amen z głowy. Jak ktoś chce się potem pierdzielić w spawanie bloku jak ja, bo mi nie wywaliło broka na dużych mrozach, to śmiało. Broki nie mają nic wspólnego z zamarzaniem i nie mają wypadać, to bzdura. Jest dokładnie tak jak napisał Aguirre, to tylko otwory technologiczne, umożliwiające odlewanie takiego bloku. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Jak nie jak tak.Sa to zabezpieczenia przed mrozem oraz otwory technologiczne takze dwie funkcje heh
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 13:41 |