Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Montaż broków w bloku, jak?
shu90
post Thu, 12 May 2016 - 11:37
Post #1


User
Dołączył: Mon, 01 February 2016





Witajcie.
Chciałbym się Was zapytać w jaki sposób trzeba montować broki silnika ponieważ stary blok będzie szedł do myjki ultradźwiękowej (używany blok, sporo brudu) i został w całości rozebrany, rozbrokowany.
Czy powinno się używać jakiegoś skonstruowanego przyrządu? Równomiernego wbijania?
Czy też dobrą opcją będzie "wymoczenie" broków w ciekłym azocie i ułożenie ich w blok?
Wyjmując stare broki zauważyłem że są ona jakoś zaklejane od wewnętrznej strony, ale może mi sie tylko tak wydawać.

Pozdrawiam,
Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 12 May 2016 - 11:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
flapjck1
post Thu, 12 May 2016 - 12:29
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





jakie te broki masz?

zasadniczo wbija sie na klej do tulej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shu90
post Thu, 12 May 2016 - 13:33
Post #3


User
Dołączył: Mon, 01 February 2016





2x 36mm, 3x 32mm, 4x 16mm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kris4cars
post Thu, 12 May 2016 - 14:46
Post #4


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





Ja ostatnio wbijałem w głowicę alu na sucho i trzyma prawidłowo. Fakt faktem że to wózek widłowy był.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Thu, 12 May 2016 - 15:33
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(shu90 @ Thu, 12 May 2016 - 13:33) *
2x 36mm, 3x 32mm, 4x 16mm




ejjj ale brok jest typu soczewka czy szklanka?

ci mi po rozmiarach? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shu90
post Thu, 12 May 2016 - 15:46
Post #6


User
Dołączył: Mon, 01 February 2016





Takie broki:



Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Thu, 12 May 2016 - 20:33
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Brok jest swgo rodzaju bezpiecznikiem ukł. wodnego. Ja bym wbił na sucho beż żadnego kleju.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Fri, 13 May 2016 - 11:32
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Ja robiłem to tak: Sprawdzilem otwory, przetarłem papierem ściernym, przepłukałem, osuszyłem, wziąłem młotek z gumową rączką, osadziłem brok na rączce, przyłożyłem do bloku i drugim młotkiem delikatnie wbiłem. Koniec


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szymi870
post Fri, 13 May 2016 - 12:38
Post #9


Frequent User
Dołączył: Wed, 28 November 2012





Wbijaj najlepiej przez gumowy kolek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Fri, 13 May 2016 - 12:42
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





montuje na klej bo czesto mam jakies wzery - tylko jako wypelnienie porow


a metoda opisana wyzej jest ok, ja osobiscie dobieram nasadke odpowiedniej srednicy, przedluzka mlotek i tyle
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shu90
post Fri, 13 May 2016 - 13:11
Post #11


User
Dołączył: Mon, 01 February 2016





Przyglądając się gniazdom broków dostrzegam pozostałości po jakimś kleju, żółtego koloru.



Doczytałem że montują na Hylomar pływające tuleje cylindra chyba w Alfach ale masa kleju zostaje plastyczna, wolałbym coś "sztywnego".
Cóż, szukam i dziękuję za rady!

Pozdrawiam,
Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Fri, 13 May 2016 - 15:25
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Jak chcesz zamontować broki to na "sucho" To ma wylecieć jak za bardzo podskoczy ciśnienie/zamarznie płyn. Jak chcesz otwory zakleić to po co się męczyć z wbijaniem. Zaspawaj i po sprawie.


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aguirre
post Fri, 13 May 2016 - 22:06
Post #13


Super User
Dołączył: Fri, 15 January 2010
Skąd: Łowicz





Są to raczej otwory technologiczne do odlewu.Broki nie mają wypadać.Są bloki bez broków albo są zaślepki wkręcane.
Loctite ma klej w ofercie między innymi do broków.Nie pamiętam numeru.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Fri, 13 May 2016 - 22:44
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Na niebieski loctite albo curil t/k2 elringa, taki odpowiednik hylomaru
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Fri, 13 May 2016 - 23:38
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





Zazwyczaj wbijam broki na klej do osadzania łożysk. Nigdy żaden nie ciekł, ani nie wypadł. I brok nie jest/nie powinien być "bezpiecznikiem. Płyn nie może zamarzać w silniku, a od nadmiaru ciśnienia jest korek w zbiorniczku/chłodnicy.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Sat, 14 May 2016 - 11:47
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Więc dziwnym trafem angielska nazwa to antifreeze plugs... Zużyty płyn może zamarznąć bo zmienia się jego charakterystyka. Nawet wkręcane broki są nacinane i "pękają" jak kondensator na skutek zamarzania. Tak jak pisałem: równie dobrze można sobie te otwory zaspawać i problem na amen z głowy. Jak ktoś chce się potem pierdzielić w spawanie bloku jak ja, bo mi nie wywaliło broka na dużych mrozach, to śmiało.


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
shu90
post Sat, 14 May 2016 - 20:53
Post #17


User
Dołączył: Mon, 01 February 2016





To jak wytlumaczysz mi pozostałości pod brokami?
Producent musiał je na jakiś uszczelniacz wsadzać...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Sat, 14 May 2016 - 21:46
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





"klej żółtego koloru" raczej przypomina mi uszczelniacz do chłodnic lub zwyczajnie przepracowany płyn chłodniczy. Zmieszał się z syfem i osadził tworząc taką konsystencją. Poza tym ja raczej biję do tych co uważają, że broki powinno się zakleić żeby trzymały i broń boże wyleciały. W twoim przypadku ścianka nie ma żadnych wżerów i wystarczy wbić brok i powinno być ok.


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goofer
post Sun, 15 May 2016 - 04:08
Post #19


User
Dołączył: Sun, 14 June 2009





CYTAT(Rezor @ Sat, 14 May 2016 - 11:47) *
Więc dziwnym trafem angielska nazwa to antifreeze plugs... Zużyty płyn może zamarznąć bo zmienia się jego charakterystyka. Nawet wkręcane broki są nacinane i "pękają" jak kondensator na skutek zamarzania. Tak jak pisałem: równie dobrze można sobie te otwory zaspawać i problem na amen z głowy. Jak ktoś chce się potem pierdzielić w spawanie bloku jak ja, bo mi nie wywaliło broka na dużych mrozach, to śmiało.


Broki nie mają nic wspólnego z zamarzaniem i nie mają wypadać, to bzdura. Jest dokładnie tak jak napisał Aguirre, to tylko otwory technologiczne, umożliwiające odlewanie takiego bloku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
waldii
post Sun, 15 May 2016 - 12:06
Post #20


Super User
Dołączył: Fri, 09 September 2011
Skąd: Gdańsk





Jak nie jak tak.Sa to zabezpieczenia przed mrozem oraz otwory technologiczne takze dwie funkcje heh
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 13:41