Modyfikacje RX-8, zawieszenie, wydech, układ napędowy, moc, etc |
Modyfikacje RX-8, zawieszenie, wydech, układ napędowy, moc, etc |
Sun, 01 Feb 2009 - 03:26
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 01 February 2009 |
Przedmiot(jakoś ciężko mi użyć tego słowa w stosunku do niej.. ;-) ) dyskusji:
Mazda RX-8 High Power ( 231 koni, 6 biegów manual) (wersja amerykańska co nic nie zmienia ;-) ) (najnowsza wersja softu (update) prosto z serwisu) (paliwo tylko pb98) Stan: seria poza kilkoma szczegółami, jeden wspomniany poniżej a drugi to dolot z hameryki by AEM, dość gruby. Kilka pytań: 1) Jaki zawias polecacie wsadzić do rexa? auto świetnie się prowadzi, jednak seryjny zawias dostał mocno w dupę od Polskich dróg i trzeba to naprawić, a jak już coś zmieniać to na lepsze :-). nie zależy mi na wygodzie, auto ma się świetnie prowadzić w zakrętach, jednak przeznaczenie to ulica, i w sumie jeżdżę madzią prawie codziennie, bo aż nie chce mi się wsiadać do wolniejszej alternatywy ;-) 2) Wydech... a) Katalizator padł, jego wnętrze umarło, jest więc pusty w środku, muszę to jakoś kompleksowo ogarnąć (jakiś high-flow cat?), może przy okazji wyjebać system odzyskiwania paliwa z wydechu, poszerzyć wydech, w jaki rozmiar iść? jakieś inne rady? tyczy się powyższego: z racji uszkodzonego katalizatora ( a raczej jego praktycznego braku ) druga sonda lambda rzuca check engine.... chciałbym się tego pozbyć choćby dlatego że jak check engine będzie się miał pojawić z innego powodu to w bierzącym stanie tego nie zauważe... krótko: jak? 3) mocy przybywaj.... moja madzia jest dość mocno dolana paliwem nawet jak na rexa, pali przez to duże ilości paliwa co jestem w stanie przeżyć, aczkolwiek taki nadmiar też nie jest dobry (widać po świecach), może trzeba by ją gdzieś wystroić jakoś lepiej.... gdzie? idąc dalej przy okazji takich zabaw miło byłoby dodać kilka kucyków, jakieś porady co do tego samochodu i jego nietypowego silnika? prawdopodobnie to związane z paliwem: zamiana biegów przy 8-9.5k rpm = strzał gdzieś z tyłu przypuszczalnie z wydechu, ale może się myle i to jakieś luzy w układzie napędowym? jak to sprawdzić? Na koniec: miłoby było gdybyście w odpowiedziach uwzględniali nr pytań które zadałem, prościej byłoby się w tym połapać :-) |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 01 Feb 2009 - 03:26
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 01 Feb 2009 - 10:02
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 31 October 2002 Skąd: ze wśi! jestem wieśniakiem! |
konie będą kosztowały..
człowiek o ksywie kojot ogarnia rexy bardzo dobrze: http://www.rxklub.pl/rxforum/viewtopic.php?t=34 można poczytać opinie o nim i nieudolności aso w sprawie "WUNKLÓW" ... to czego nie naprawiają inni on naprawi |
|
|
Sun, 01 Feb 2009 - 11:34
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 01 February 2009 |
konie będą kosztowały.. Niewątpliwie ;-) człowiek o ksywie kojot ogarnia rexy bardzo dobrze: http://www.rxklub.pl/rxforum/viewtopic.php?t=34 można poczytać opinie o nim i nieudolności aso w sprawie "WUNKLÓW" ... to czego nie naprawiają inni on naprawi tak wiem, miałem do czynienia i z ASO i kojotem (rxwawa) :-). pierwsze (aso) odradzam, kojota polecam. |
|
|
Sun, 01 Feb 2009 - 15:04
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ |
w N/A to chyba się dużo z tego silnika nie da wykrzesać kiedyś na forum Mazdaspeed czytałem posta Marco który ostro działał i niewiele to dało chyba przez mocno nieadaptacyjny soft. Są jak widzę turbo-kity do tego auta ale nie wiem jak z wytrzymałością motoru, podobno są rotory dużo gorsze niż w RX-7 FD.
Jeśli dobrze kojarzę to jest niebieska RX-8 widziałem ją w Kobyłce w listopadzie, pozdrawiam. -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
Sun, 01 Feb 2009 - 16:10
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 31 October 2002 Skąd: ze wśi! jestem wieśniakiem! |
da się dojść w okolice 300ps za jakieś 5k usd
osobiście dziwi mnie że jeszcze nikt tam nie zaczał wkładać 13b rew tutaj ścieżki na moce nawet i 600ps ( bez gazu ) zostały przetarte nie raz.. I to w autach na ulicę... |
|
|
Sun, 01 Feb 2009 - 16:48
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 01 February 2009 |
Turbokity za 5k USD też widziałem :-), ale nie tędy droga, chodziło mi bardziej o zrobienie z tych 231 250 niż 400 ;-)
Bardziej natomiast interesuje mnie kwestia zawieszenia, na temat której nikt się nie wypowiedział :-). |
|
|
Mon, 02 Feb 2009 - 00:38
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 12 February 2004 |
Z zawieszeniem jest akurat najprosciej, poniewaz Mazda sama sprzedaje czesci tuningowe pod szyldem Mazdaspeed i Mazdaspeed Motorsports Development (oferuja tanie czesci i szerokopojeta pomoc dla ludzi chcących scigac sie samochodami Mazda).
http://www.mazdausa.com/MusaWeb/speedDispl...tModelYear=2004 http://www.mazdaspeeddevelopment.com/ Jezeli chodzi o moc, to zajrzyj tu: http://www.racingbeat.com/FRmazda4.htm (wybor czesci jest w rozwijanym menu po lewej stronie) http://www.cobbtuning.com/categories/?id=3108 |
|
|
Thu, 10 Dec 2009 - 22:08
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 September 2009 |
Witam odnawiam temat ponieważ od niedawna jestem posiadaczek rx-8 i chciałem zapytac czy już ktoś próbował zwiększać moc w rx-8 z pozytywnym skutkiem?
Pozdrawiam |
|
|
Thu, 10 Dec 2009 - 22:16
Post
#9
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! |
Podnosić, czy też odzyskiwać, próbował -- Aniołek. Z takim skutkiem, że teraz jeździ bodajże Vette.
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
Tue, 26 Jan 2010 - 14:44
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 17 December 2009 |
-------------------- Usunięto komercyjną sygnaturę.
|
|
|
Tue, 26 Jan 2010 - 17:08
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: W-wa |
Fajny film i co w związku z tym?? Jak widać swap na 13b-rew. Z renesisem nic sensowego nie zrobisz i na to mądrego nie ma.
-------------------- Mazda Rx-8 Turbo by Rev Service
Celica GT4 ST205 by REV Service ex Mazdaspeed Protege 2003 Black Mica by Coobcio Garage |
|
|
Wed, 27 Jan 2010 - 12:28
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sun, 20 July 2008 |
Najwięcej info na temat modyfikacji RX-8 znajdziesz na http://www.rx8club.com. Jednak prawda jest taka, że mody N/A w Rexie do tanich nie należą, a przyrosty mocy nie są zbyt duże...
-------------------- MR-S -> XK8 -> RX-8 R3 -> 428ix & EVO 9 -> Levante S & EVO 9
|
|
|
Sun, 31 Jan 2010 - 10:58
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 14 September 2006 |
Widzę że koledzy już wszystko napisali co trzeba wiec nie ma się co rozpisywać , byłeś na hamowni ? , ciekawe czy masz chociaż 200KM w swoim HP ogólnie auto bardzo , bardzo , bardzo fajne gdyby nie ten bezsensowny silnik zapewne jezdził bym nim do dziś , włosi mają bardzo fajną ligę RX-8 i bardzo dobrze przetarte szlaki w tuningu ale koszt tego nie jest zbytnio sensowny , do dzisiaj wspominam jak w 15min można było spalić paliwa za 100zł a tego nie potrafi nawet moja Vetta
auto jak dla mnie jako 3-4 w garażu jako ciekawostka motoryzacyjna -------------------- 2004 wice mistrz Polski w klasie turbo
2009 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 2 miejsce Gecko Cup King of Street 2010 1 miejsce Gecko Cup Street RWD 1 miejsce Gecko Cup King of Street |
|
|
Thu, 12 Sep 2013 - 23:36
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 |
a jak z wytrzymałością wogóle tych silników? dajmy na to wersja 231 KM bo 192 to będzie padaczka. Ile tys km wytrzyma zanim się rozleci?
-------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
Fri, 13 Sep 2013 - 10:01
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 August 2011 Skąd: Radość. |
wg mechaników jednego z warszawskich aso Mazdy, nikt nie widział nigdy seryjnego silnika powyżej 140kkm przebiegu.
Pracując z nimi chwile i poznając zakres wiedzy ogólnej serwisu o Wanklach traktowałbym to raczej z przymrużeniem łoka. Ponoć wszystko zależy od magika który w tym grzebie, nie wiem nic z praktyki, natomiast nasłuchałem się o tym parę ładnych godzin podczas próby zakupu mx5 (nie pytaj co ma piernik bo nie wiem) i wszyscy zgodnym chórem twierdzą, że nie łatwą sprawą jest znaleźć dobrego serwisanta. Okiem kobiety zaś, bo znajoma męczy takie coś 230hp już trzeci rok - super auto, mogłoby być szybsze. Kupione jako nowe, coś koło 100k przebiegu teraz. Jeśli ona go jeszcze nie zabiła to wcale nie jest taki zły silnik jak mówią -------------------- Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
|
|
|
Mon, 16 Sep 2013 - 14:54
Post
#16
|
|
User Dołączył: Wed, 24 July 2013 Skąd: Śladów/Warszawa |
Fakty są takie.... Silnik w okolicach 100k. powinno się rozebrać, oczyścić i wymienić wszystkie uszczelnienia oraz sprężynki pod nimi. Nie zaszkodzi szlif przegród. Przy rozebranym silniku możemy zrobić porting kanałów dolotowych i wydechowych co da nam bez strojenia około 12 do 17 koni. Więcej można ugrać wysyłając ecu na remap lub inwestując w np APEXI. To jak z rozrządem .... zaleca się wymianę ale przecież działa No i potem mam telefony "tyyyyy jechało, coś zgrzytnęło i nie odpala". Mocniejsza wersja ma więcej mocy, wyżej się kręci ale za to słabsza ma lepszy rozkład momentu i lepiej znosi jakieś delikatne doładowania. Świerze silniki można utrzymać w czystości i kondycji płukankami typu seafoam ale przy większych przebiegach robi wręcz odwrotnie. Reasumując silnik nie jest tani w eksploatacji ale za to auto prowadzi się naprawdę rewelacyjnie i jest coraz więcej gratów do tego.
-------------------- Rotary Engine Vehicles Service
Naprawa i modyfikacje silników wankla, serwis pojazdów z silnikiem rotacyjnym. 508-279-238 tomek@rotaryengines.pl |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 18 April 2024 - 18:00 |