![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 06 May 2015 Skąd: Kościerzyna ![]() |
Witam, poszukuję informacji bo mało o tuningu tego silnika znalazłem w Polsce. Silnik to OM613, seryjnie 197HP/470NM , słabym punktem tych silników jest układ paliwowy, jest mało wydajny, można wstawić wtryskiwacze od C30 AMG CDI, ale trudno je dostać i są w kosmicznych cenach.
Chciałbym uzyskać ok. 300HP, i pytanie co trzeba zrobić? Klapki w dolocie usunięte, kolejny będzie EGR, fizycznie i z komputera, większy intercooler bo seryjny jest strasznie mały, i co dalej? Niewiem co z układem paliwowym, można wsadzić pompę wysokiego ciśnienia od V8 , 400CDI OM628 , podobno jest taka sama jak w C30AMG, dużo wydajniejsza od seryjnej OM613, podobno również we wtryskiwaczach 3.2Cdi można wymienić same końcówki-rozpylacze na te od AMG i wtedy wydajność wtrysku jest taka sama, ale nigdzie w Polsce nie mogę ich znaleźć. Czy jeżeli wymienić samą pompę i podnieść ciśnienie będzie jakiś przyrost czy bez grzebania przy wtryskach nic to nie da ? Seryjnie ciśnienie paliwa jest chyba ok 1200-1350bar (?) pompa od 400CDI zapewnia niby do 1600bar. Wszelkie opinie i pomysły mile widziane:) -------------------- 94' Jeep XJZ Cherokee "Grenade" 2JZ - zabawka i rajdówka w budowie
87' Jeep XJ Cherokee "Krakers" 4.0L R6 - projekt wstrzymany 99' Mercedes-Benz E320CDI W210 - daily po modach |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 04 March 2009 Skąd: Łuków ![]() |
Wtrysków szukaj w skandynawji (zapytaj w Black smole racing, myna diesel, dieselmaken, turbo bandit). Ja zacząłbym od wzmocnienia automatu bo one sypią się bez modów. Widziałem projekt z automatem od 55 AMG w210 podobno daje radę z 800 -900 nm
-------------------- Mk4 asz gtb2260vk
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:51 |