Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Modernizacja Vectra C 2.0 DTI, Box i co jeszcze?
jakintos
post Sat, 25 Jul 2009 - 14:04
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 18 June 2009
Skąd: Wrocław/Santorini





Witam.
Tak jak właściciele 2.2 DTI ja mam pompę VP44.
100Km dla tego słonia (kombi) to trochę za mało, przydało by się jakieś 30KM więcej.
Box jest mi w stanie dać około 20KM, ale co dalej?
Myślałem żeby trochę zmodyfikować wydech ale nie wiem czy na dobre wyjdzie wycięcie środkowego tłumika i wstawienie rury i dalej jakieś tłumiki końcowe najlepiej dwa, prawy i lewy. Jeśli to nic mi nie da to nie będe tego ruszał.
Szukałem po internecie wymiana końcówek wtryskiwaczy do mojego Opla ale nic nie znalazłem, wygląda na to że nikt tego nie robił lub jest to bezsensu.
Wydaje mi się że wymiana tych końcówek po uprzednim zapakowaniu boxa mogła by coś pomóc.
Szkoda że na razie nikt z firm tuningowych nie odważył się ruszyc tej holernej pompy VP44.
Nie wiem czy jest też możliwe podkręcenie minimalnie turbiny, piszę minimalnie bo nie wiem na ile więcej box+pompa da mi paliwa.
Z tego co wiem nie da rady dostroić tego silnika po modyfikacjach mech., mam jednak nadzieje że da radę ustawić stosunek powietrza do paliwa, a jeśli i to jest nie możliwe zostaje dostrojenie samego boxa.
Czy jest w stanie ktoś mi cos doradzić oprócz wymiany silnika lub samochodu?

Pozdrawiam


--------------------
Γεια σας παιδια!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 25 Jul 2009 - 14:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
specu
post Sat, 25 Jul 2009 - 14:23
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Czemu box?


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Sat, 25 Jul 2009 - 14:54
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





kolego napewno uzyj szukajki. po co chcesz montowac brelok do auta lepiej zainwestuj w dobry program. na poczatek nie ruszałbym wydechu tylko zrobil poządngo icka. uderz do jakies firmy tuningowej to ci doradza. skoro jestes z wrocka masz pod nosem dynosoft


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 25 Jul 2009 - 23:23
Post #4









tdik, a kto robi soft do tych silników.... skoro polecasz jego zrobienie ? wink.gif

CYTAT
na poczatek nie ruszałbym wydechu tylko zrobil poządngo icka

tam już jest FMIC



nie obraź się....
...ale nie wiesz nic o tym silniku 2.0 DTI a dajesz rady


CYTAT(specu @ Sat, 25 Jul 2009 - 14:23) *
Czemu box?

Y20DTH = MJ03 Bosch VP44/PSG16
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakintos
post Sun, 26 Jul 2009 - 00:26
Post #5


Rookie
Dołączył: Thu, 18 June 2009
Skąd: Wrocław/Santorini





Witam.
Bez szukajki nie zakładam nowego tematu. Trochę było ale o silniku 2.2 DTI.
Nie rozumiem jaki soft i dlaczego box, mówimy o pompie VP44 PSG16 jak na razie nikt więcej do niej nic nie wymyślił oprócz boxa.
Wszyscy tuningowcy boją się ruszać tą pompe jak wrzątku.
Sterownik do niej jest wbudowany w samą pompę.
Gdyby nie to, to nie zakładał bym tego tematu, podjechał pod chipa czy softa i dowidzenia.
Jestem z Wrocławia ale jeszcze długo nie będe we Wrocławiu, kontaktowałem się z dynosoftem ale mi nie odpowiedzieli.
Za nim pojade gdziekolwiek to chce wiedzieć co mogę zrobic a co nie.
Zakładanie większego ICka bez większej turbiny raczej sensu nie ma.
Do większej turbiny trzeba też wiecej paliwa a wiecej paliwa pompa VP44 mi nie da. Moze jedynie dać większą dawkę za pomocą boxa.
Ale nie wydaje mi się żeby to była dawka wystarczająca do wiekszego turbo.
Raczej celowałbym na zwiększenie wydajności turbiny tej co mam ale nie wiem czy jest to technicznie możliwe.
Myślałem też o zamianie miejsc ICka z klimą, pisał też ktoś o tym na tym forum w silniku 2.2DTI ale trzeba się liczyć czy to się opłaci w stosunku zysku
1KM/zł. Bo wydać nie wiadomo ile kasy za przekładkę i mieć z tego 2KM to raczej nie.
Szukałem też w internecie czy ktoś wpadł na pomysł blink.gif podłączenie na przodzie drugiego małego ICka szeregowo z fabrycznym, czy jest sens.
Wydaje mi się że byłoby to najłatwiejsze rozwiązanie bez większych przeróbek.
Krótko mówiąc powietrze najpierw przechodziło by przez fabryczny IC który jest miedzy chłodnicami a następnie przez mniejszy z przodu.
Tak jak pisałem wyżej nie da rady dostroić tego silnika, i dlatego może ktoś mi pomóc kto się zna na silnikach.
Proszę o wypowiedz speców.

Pozdrawiam


--------------------
Γεια σας παιδια!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 26 Jul 2009 - 10:11
Post #6









CYTAT
Nie rozumiem jaki soft i dlaczego box, mówimy o pompie VP44 PSG16 jak na razie nikt więcej do niej nic nie wymyślił oprócz boxa.


masz wykład Master'sa na ten temat... dlaczego box a nie program

CYTAT("Master/s")
tymi pompami jest tak. PSG ma budowę hybrydową i nie istnieje możliwość manipulacji danymi. Wogóle grzebanie w tej hybrydzie to jak całowanie w dupę lwa. Przyjemność żadna...a ryzyko wielkie . Oczywiście zgon hybrydy równa się zgonowi całej pompy z założeniem że część hydrauliczna raczej się nie psuje...a wysiada elektronika. Zazwyczaj upala się jedna z nóżek tranzystora sterującego zaworem dozującym. Są śmiałkowie którzy to naprawiają stosując tranzystor na zewnątrz pompy a połączenia przewodów kleją specjalnym klejem. Osobiście bałbym się wyjechać takim autem w dłuższą trasę...a nuż się coś odklei. Jeśli chodzi o programowanie hybrydy...można je przeprowadzić tyko na specjalnym stanowisku (stole probierczym) firmy Bosch którego oprogramowanie umożliwia komunikację z tym sterownikiem. Liczba programowań jest limitowana i wynosi dla pomp do nr 015...wtrysk jednofazowy...3x, a pompy z numerami powyżej 015...te z wtryskiem dwufazowym...2x. W programie jest log-bit który zlicza ilość programowań. Jeśli np mamy pompę fabrycznie nową o numerze xxxxxxxx016 to jest ona czysta i trzeba ją zaprogramować. Po zaprogramowaniu pozostaje nam jeszcze w zapasie jedno programowanie. Jeśli ten limit wyczerpiemy możemy tą hybrydę wyrzucić na śmietnik. Co do samego programu to programy są przypisane do danej pompy. Po podłączeniu pompy do stołu probierczego...stół probierczy sam rozpoznaje z jaką pompą ma doczynienia i proponuje odpowiednie oprogramowanie dla danej pompy. Istnieje jednak możliwość (zależy to od chęci pompiarza) że może on ręcznie wprowadzić inny program. Wtedy się dziwimy że auto super jeździ bez chipa . Po zaprogramowaniu hybrydy uruchamiamy test w którym pompiarz musi wyregulować pompę. Generalnie chodzi o taki parametr jak charakterystyka dawkowania (pompiarz ma na nią wpływ) oraz jeśli wymieniany był czujnik obrotu wałka....parametr delta "fi". Charakterystykę dawkowania reguluje się specjalnymi podkładkami podkładamymi pod zawór dozujący. Od tego zależy też wydatek pompy który ma kluczowe znaczenie dotyczące osiąganej mocy przez silnik. Delta fi to odpowiednie położenie czujnika obrotu wałka względem wałka...co ma wpływ na regulację kąta wtrysku i osiąganą moc. Jak widać od pompy zależy wiele jeśli chodzi o osiągi i ważnym jest aby ten kto naprawia i testuje potem taką pompę robił to dobrze i dokładnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakintos
post Sun, 26 Jul 2009 - 13:04
Post #7


Rookie
Dołączył: Thu, 18 June 2009
Skąd: Wrocław/Santorini





Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale z tego wywnioskowałem żeby cokolwiek robić to trzeba by było kupić nową czystą pompę i wtedy można by jej dać programowanego powera.
Zrozumiałem też że są tylko dwie próby programowania, możliwe jest żeby fabryczna pompa miała jedną próbę programowania trafną a drugą nie wykorzystaną?
Czy po prostu robią dwie próby i wybierają ten lepszy program?
A co by dało samo podłożenie podkładek pod zawór dozujący nie ruszając elektroniki?
Rozumiem że jest też niemożliwe oszukanie tego log-bit lub wywalenie jego?

Z góry dziekuję bezduszny, proszę o w miarę prostą odpowiedz.

Pozdrawiam


--------------------
Γεια σας παιδια!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 26 Jul 2009 - 13:16
Post #8









Najlepiej zrobisz jak napiszesz do Masters'a lub zadzwonisz.
Nie chce pisać głupot i wprowadzać w błąd.



.... za drogo wychodzi uzyskanie czegokolwiek a efekt niewspółmierny do nakładów finansowych. Wstaw jakiegoś box'a bo nic sensownego na tym silniku nie zrobisz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakintos
post Mon, 27 Jul 2009 - 13:53
Post #9


Rookie
Dołączył: Thu, 18 June 2009
Skąd: Wrocław/Santorini





Więc tak, z tego co się dowiedziałem to nikt na zdrowych zmysłach nie bawi się tą pompą, gdyby to był inny rodzaj VP44 a nie ten PSG16 to była by jeszcze jakaś szansa grzebnięcia.
Tak samo małe szanse są na jakiś tuning mechaniczny, jedyna rzecz to box i poprawienie dolotu i wydechu.
Poczekam jak V tech wypuści coś nowszego i wtedy będe walczył.

Pozdrawiam


--------------------
Γεια σας παιδια!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Mon, 27 Jul 2009 - 13:57
Post #10









... no a co ma wypuścić nowszego ?

Silniki na tej technologii to ślepy zaułek. Nikt nie będzie inwestował w sprzęt do robienia programów (jest dostępny)... bo się nie opłaca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakintos
post Mon, 27 Jul 2009 - 14:17
Post #11


Rookie
Dołączył: Thu, 18 June 2009
Skąd: Wrocław/Santorini





W toku badań mają boxy z modułami dwukanałowymi ale dokładnie co to oznacza tego nie wiem.


--------------------
Γεια σας παιδια!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 21:03