![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 12 June 2019 ![]() |
Witam wszystkich
![]() Szukając wielu egzemplarzy samochodów z turbo benzynami byłem wręcz przekonany, że to musi być to, ale niestety.. Po przejechaniu się A5 z 3 litrowym dieslem, który ma już wystarczająco mocy, a przy tym pali 9 litrów, zacząłem się zastanawiać również nad silnikami wysokoprężnymi. Warunkiem koniecznym w samochodzie jest turbo, conajmniej 4 miejsca siedzące oraz napęd RWD/AWD. Zastanawiałem się nad e92 335i, s3 8p - w tych modelach niestety odpada instalacja lpg ze względu na bezpośredni wtrysk benzynki. Kolejną opcją byłaby Impreza STI - gaz przyjmuje, a mając już kiedyś WRX bardzo ciągnie mnie do tego modelu ![]() Kolejnymi propozycjami mogłyby być E92 335d czy też właśnie A5 3.0tdi. Co wybralibyście z tego grona i dlaczego? Może polecicie jeszcze coś innego? Samochodu szukam do około 60 tysięcy, ma dawać dużo frajdy z jazdy, dobrze trzymać się narzuconego mu toru i być przy tym jak najbardziej się da ekonomiczny. Pozdrawiam! ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Żadnen z tych samochodów nie jest ekonomiczny - jeśli spojrzymy na coś więcej niż tylko spalanie.
Najtaniej będzie zapewne w A5, potem S3. 3 litrówki BMW nie są tanie w obsłudze. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Wed, 12 June 2019 ![]() |
W 3.0tdi podobno wadliwy jest rozrząd, którego wymiana trochę kosztuje, w s3 spalanie oleju i brak możliwości instalacji lpg, a dlaczego BMW nie są tanie w obsłudze?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
Moto proszę sobie kupić, będzie frajda i będzie ekonomicznie.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
W BMW jak chcesz tylko lać paliwo jest ok, jak zmieniać te części które już stanęły nie ma źle ale momentami może zaboleć, jak serwisować na bieżąco w poprawny sposób robi się drogo. To są zaawansowane samochody, do których przy projektowaniu dosiadł się księgowy z kalkulatorem. O ile jako nowe były genialne, to jak kupujesz używane to kupujesz wspomnienie po aucie. Ktoś tak tu napisał dobrze kiedyś
![]() Chcesz kupić diesla używanego? Policz pakiet startowy: filtry, oleje, rozrząd, wtryski (nie licz, że będą dobre ![]() 3 litrowa w miarę tania w obsłudze to była benzynowa E46 M54. Potem kolejne generacje wszystko poszło znacząco w górę. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: znad morza ![]() |
BMW 530d czy 330d z silnikiem M57 to trwałe auta.
Miałem 12 lat e60 530d, w aucie używanym, szczególnie zaniedbanym trzeba liczyć się z kosztami. Chciałbyś kupić E60 za 10 wartości katalogowej i mieć bezwaryjne auto. Tak sie nie da. Spójrz na to tak. Moje E60 cennikowo kosztowało 320 tys w 2006 roku po rabatach powiedzmy 300 tys. Sprzedałem je po 12 latach z przebiegiem 300 tys km, za 30 tys złotych, pierwszy oglądający kupił. Utrata wartości 270 tys co daje 22,5 tys rocznie. Stać mnie było na serwis na porządny serwis, po czym stwierdziłem, że nie ma sensu dalej ładować w tak stare auto. Ty chcesz kupić auto za 30 tys liczysz, ze serwis będzie za 1 tys rocznie. Przemnóż to razy 5 lub 10. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
BMW 530d czy 330d z silnikiem M57 to trwałe auta. Miałem 12 lat e60 530d, w aucie używanym, szczególnie zaniedbanym trzeba liczyć się z kosztami. I na podstawie tego jednego auta jest dla Ciebie ok??? A ja uważam dokładnie odwrotnie... BMW ma dwa problemy a tak właściwie trzy problemy... 1) Psujactwo na mega poziomie 2) Ceny gratów + wynalazki 3) Grupa docelowa klienta Więc jeżeli coś Ci się często wali a naprawy są drogie to trzeba kochać to auto żeby je posiadać i normalnie serwisować. Niestety grupa docelowa użytkowników tych aut raczej nie będzie zainteresowana porządnym serwisem których wymaga BMW. I tak koło się zamyka... reasumując jest to niemiecka Alfa Romeo co w 100% się zgadza z rzeczywistością z tą różnicą że jak załatwiam graty do Alfy to mam zielone światło na kupno wszystkiego nowego a jak przyjeżdża klient BMW to zazwyczaj jest rajd po wszystkich złomach i wyszukiwanie zamienników max najtańszych. Dla mnie BMW z tych nowszych nic nie ma wspólnego z ekonomią. Jest fajna jazda ale nie pytasz o koszty... akceptujesz je i tyle. p.s. Dzisiaj pewnie wjedzie bmw x6 3,0d od nowości u mojego kolegi to naprawy 130k.km. pochłonęły pewnie już ze 35-40k. Teraz jest prognoza na coś koło 5k. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Wed, 12 June 2019 ![]() |
Może jednak faktycznie s3 wciągnie mniej kasy, co powiecie o Golfie 6R?
Silnik ten sam więc dobra alternatywa dla S3, nie bać się w nich spalania oleju? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
reasumując jest to niemiecka Alfa Romeo co w 100% się zgadza z rzeczywistością z tą różnicą że jak załatwiam graty do Alfy to mam zielone światło na kupno wszystkiego nowego a jak przyjeżdża klient BMW to zazwyczaj jest rajd po wszystkich złomach i wyszukiwanie zamienników max najtańszych. Dla mnie BMW z tych nowszych nic nie ma wspólnego z ekonomią. Jest fajna jazda ale nie pytasz o koszty... akceptujesz je i tyle. +1 Amen. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
jak ma być tanio to poszedłbym w coś takiego:
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-go...html#36e3695558 a nie w 5 lat starszego golfa R albo 8 lat starsze 335 nie mówiąc już o 330d Zobacz tylko czy są jakieś niższe spręzyny do alltracka. W cenie 6 wtrysków do diesla wsadzisz turbo z golfa R, większe heble i obniżysz zawieszenie. Będziesz miał prawie nówkę z przebiegiem 100tys. która prawdopodobnie nie widziała na oczy launcha. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 27 January 2010 Skąd: Częstochowa ![]() |
jak ma być tanio to poszedłbym w coś takiego: https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-go...html#36e3695558 a nie w 5 lat starszego golfa R albo 8 lat starsze 335 nie mówiąc już o 330d Zobacz tylko czy są jakieś niższe spręzyny do alltracka. W cenie 6 wtrysków do diesla wsadzisz turbo z golfa R, większe heble i obniżysz zawieszenie. Będziesz miał prawie nówkę z przebiegiem 100tys. która prawdopodobnie nie widziała na oczy launcha. Był też golf 7 na rynek usa z silnikiem 2.0 tsi 180 km i napędem 4 motion -------------------- RRS SDV6, Tesla M3LR, Tesla S 100D, Lexus GX460 offroad
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
Boże stare baby narzekające na choroby...miałem e46, e90, e60 wszystko m57 3.0d i naprawde nie jest takt źle jak niektórzy piszą warunek no dpf, dziękuję dobranoc
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Ja tez mialem e90
10 lat temu kupilem 3 letnie. I wtedy nie byl to synonim taniego samochodu. Teraz miaslby 13 lat i 300 albo 400 tys wiecej na blacie. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Wed, 12 June 2019 ![]() |
Widzę, że na rynku są dostępne też F30 328i, 330i w tej cenie - wiadomo że z USA, co powiecie o tych silnikach?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Boże stare baby narzekające na choroby...miałem e46, e90, e60 wszystko m57 3.0d i naprawde nie jest takt źle jak niektórzy piszą warunek no dpf, dziękuję dobranoc ![]() No zależy co kto uważa za źle... ![]() Trafiały się subaraki diesle i zadowoleni ich właściciele, trafiali się lexusowcy ze sławnym 2,2d ad też zadowoleni, bmkowcy też praktycznie wszyscy zadowoleni bo mają randomowy zestaw tłumaczeń... ktory wszystko usprawiedliwi ![]() Więc jak najbardziej wierze że mogłeś być zadowolony... ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Ja tez bylem zadowolony. I naprawde dobrze wspominam ten samochod. Ale nie odmienialem przez wszystkie przypadki slowa tani jak go kupowalem
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
.. reasumując jest to niemiecka Alfa Romeo co w 100% się zgadza z rzeczywistością z tą różnicą że jak załatwiam graty do Alfy to mam zielone światło na kupno wszystkiego nowego a jak przyjeżdża klient BMW to zazwyczaj jest rajd po wszystkich złomach i wyszukiwanie zamienników max najtańszych. Gdyby nawet 100% bmw przejeżdżających obok twojej "maszyn-szopy" kupowało i naprawiało części, to i tak daleko do określenia 100% przypadków awarii bmw. Po serwisie chociażby Raptownego widać, że ludzie potrafią solidnie serwisować nawet nastoletnie beemki, a że u Ciebie ich nie ma to już pewnie inna sprawa... |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Gdyby nawet 100% bmw przejeżdżających obok twojej "maszyn-szopy" kupowało i naprawiało części, to i tak daleko do określenia 100% przypadków awarii bmw. Po serwisie chociażby Raptownego widać, że ludzie potrafią solidnie serwisować nawet nastoletnie beemki, a że u Ciebie ich nie ma to już pewnie inna sprawa... Chłopie nie potrzebnie tak piane toczysz bo najpierw przeczytaj dokładnie czego dotyczyły procenty, a do tego jest słowo klucz "ekonomia". Więc jedź do raptownego i powiedz że chcesz ekonomicznie serwisować bmw i to mające dawać frajde ![]() A co do mojej "maszyn-szopy" ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Sam pianę bijesz praktycznie przy każdej możliwości względem pewnych aut i masz 100% pewności - bzdura i to napisze większość użytkowników, szczególnie m57.
A5 wygląda bdb, z 3.0d będzie szybkie, tylko rozrząd trzeba ogarnąć. 335d ma duży potencjał i po samym sofcie jest dzik. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 20:58 |