![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Hej! Mam pytanie do Was. W mojej Hondzie Civic ej9 1.4iS najprawdopodobniej szlag trafił przewody hamulcowe. Jutro rano jadę do mechanika ale ma on takie obłożenie robotą, że nie da pewnie rady znaleźć czasu na zdemontowania przewodów a tym bardziej poszukanie kogoś kto je dorobi.
Czy możecie polecić mi kogoś kto wymieni mi te przewody w całości na miejscu? Bo mechanika mam w Radzyminie, a firmy dorabiające przewody jak np. http://www.dprs.pl w Warszawie.Chciałbym wstawić auto i po prostu odebrać je zrobione. Tak się jeszcze da? ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
przecież przewód miedziany kupuje się na metry a potem zarabia końcówki tylko. zwykły mechanik powinien to bez problemów ogarnąć...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
" na odległość" gadałem z gościem z firmy dorabiającej przewody, że w tym modelu bardzo często okazuje, że przeżarte od rdzy są całe przewody idące pod podwoziem pod listwą (hamulcowe i paliwowe). Jeśli trzeba by je demontować, to raz że potrzeba na to czasu, którego mechanika nie ma w tym tygodniu, a po drugie transportu by je dowieźć na wzór do tej firmy dorabiającej zamienniki. A ja nie mogę się tym zająć w tygodniu i dlatego chciałbym to oddać komuś do zrobienia.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
miedziane hamulcowe tak jak pisałem ciągnie się pod autem z metra, nie trzeba nic dorabiać na zamówienie. może problem jest z paliwowymi - ale nie wiem bo z tym do czynienia nie miałem. hamulcowego kupujesz zwinięte kilkanaście metrów przewodu, końcówki, maszynka do zarabiania i tyle.. widocznie się mechanikowi nie chce tego ciągnąć, bo dorabiania to za dużo tam nie ma...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Honada zmień mechanika
![]() ![]() Siewcu ma racje. W każdym modelu okazuje się inaczej. Dopiero jak podniesiesz to wiesz gdzie uciąć stary przewód i dołączyć nowy. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Dzwoniłem jeszcze do dwóch warsztatów zajmujących się Hondami i tez nie chciało im sie za to brać. Zapisany jestem dopiero na 20 listopada do Automaxa (robią Hondy, Toyoty, Acury itd.). Jeśli możecie kogoś polecić w Wawie i okolicy to dajcie znać, może załapie się na wcześniejszy termin. Niby każdy mechanik to może zrobić, ale ja już różne rzeczy przerabiałem na poprzednich autach. Kiedyś w Felicji gość założył termostat na odwrót...Jak żyć!
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 06 July 2012 Skąd: wot ![]() |
Mozna zawsze kupic gotowe zarobione
http://pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=pro&...p&z=wmo#szu |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Sprawdź w JHM.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Sorry ale byle pan Henio (o ile zaufany) to zrobi. To chyba nie trzeba do JHM czy innych hondziarzy bo oni wola na bank grubsze zabawy
![]() -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 24 May 2011 ![]() |
Mogę zrobic od reki w jeden dzień na gotowo tyle ze masz do mnie kolo 50km z Marek
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Sobczak w Markach (Legionowa 29) tego nie ogarnie?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
nie ogarnie ? Sorry ale.. Już zostało powiedziane że ogarnie każdy. Dosłownie każdy. Nawet jakiś uczeń. Wystarczy zarabiarka za grosze. To jest tak proste że aż się dziwię że powstał ten temat
![]() -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Raz jest to proste innym razem już nie. Wszystko zależy od korozji. Sama wymiana polega na od kręceniu starego, i przykręcaniu nowego, ale w przypadku kiedy wszystko ma już swoje lata, to taka prosta czynność potrafi pochłonąć kupę czasu. Śruby osłon pod podwoziem się ukręcają, przewody przy kołach, w miejscach łączenia się z elastycznymi też nie chcą zawsze się odkręcić. Mnie mechanik odsyłał z tym problemem daleko od siebie
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Wszystko da się sprawnie zrobić jeżeli ma się dobrze, należycie wyposażony warsztat. Np specjalne klucze hamulcowe przy których niema opcji nieodkręcenia lub uszkodzenia nakrętki. Czas to pieniądz i liczy się to adekwatnie do potrzebnego czasu.
Lepiej wymieniać całą długość niż dorabiać do starych, stalowych przewodów. Dla mnie to strata czasu ale szkoły są różne. Mi położenie na nowo całego auta zajmuje pół dnia, a komuś może to zajmie cały dzień lub więcej. Kwestia "ruszania się" -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Raz jest to proste innym razem już nie. Wszystko zależy od korozji. . Śruby osłon pod podwoziem się ukręcają, przewody przy kołach, w miejscach łączenia się z elastycznymi też nie chcą zawsze się odkręcić. Mnie mechanik odsyłał z tym problemem daleko od siebie ![]() dokładnie. U mnie korozja jest niestety od spodu duża, mój mechanik wg mnie po prostu nie chce się z tym grzebać bo zajmie mu to pół dnia, może więcej, bo okaże się, że trzeba dokupić części, które się rozpadły ze starości przy demontażu przewodów. Czas to pieniądz i liczy się to adekwatnie do potrzebnego czasu. dokładnie! i dlatego nie bardzo są chętni do podjęcia się tej roboty. Tak jak mówię, ci co się znają mają terminy od 20 listopada, a ja potrzebuje auta prawie na już. Wszystko da się sprawnie zrobić jeżeli ma się dobrze, należycie wyposażony warsztat. Np specjalne klucze hamulcowe przy których niema opcji nieodkręcenia lub uszkodzenia nakrętki. Masz rację, jesteś fachowcem. Zaręczam Ci, że o takich nadal w Polsce niełatwo. niektórzy mają lepiej wyposażone w narzędzia piwnice niż mechanicy warsztaty. A Ci co mają narzędzia, nie mają teraz czasu ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
No zrobiłem u Sobczaka w Markach te przewody ale ciezko mi powiedziec czy mogę gościa polecić. Okazało sie ze rdzy jest bardzo duzo, ze opróćz hamuklcowych do wymiany są paliwowe (być może tak było bo w dzień kiedy jechałem do mechanika Honda nie chcaiła odpali - czekać trzeba było dłuższą chwilę az paliwo dotrze po 3 dniach stania).
I teraz najlepsze. Cena za usługę to 1000 zł. Niby dużo dorabiał czegoś (uchwyty puściły itd.) ale dokłądnie nie wiem co. odebrałem dzis auto przed chwilą (wstawiłęm w czwartek o 9:00 rano). Jutro podjade w dzien jak zdarze po dokladny rachunek i ogledziny na podnośniku bo dziś jego syn mi tylko oddał auto (Sobczaka starego nie było). Co mogło tyle kosztować skoro przewody paliwowe nie były oryginalne i z tego co przebąkiwał to tylko częściowo wymienione były? Jak dla mnie o jakies 200-300 zł za duzo sobie policzył ale może mnie oświecicie co tam mogło być drogiego do naprawy wymiany? |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Być może lecieli ku....mi jak im się sypał piasek do oczu w trakcie demontażu zbiornika paliwa.
A za to się niestety płaci ![]() -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
I wlasnie dlatego wszyscy mechanicy ci odmawiali, bo robota teoretycznie banalna ale czasochlonna, i za to trzeba wziac kase
Prosciej ogarnac 5x klocki hamulcowe, roboty mniej a kasa nawet wieksza, przytnie pare pln na czesciach, za robote skasuje |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
To jest dobra cena, rok, dwa lata temu robilem VIgen w okolicach Krk, hamulce+paliwo. Zaplacilem w okolicach 9stowek, ja jestem zadowolony z roboty. Nie wiem jak Ty.
-------------------- --
B18c = 210hp/195nm K20z4 = 255hp/235nm STi = 350hp/500nm |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
I wlasnie dlatego wszyscy mechanicy ci odmawiali, bo robota teoretycznie banalna ale czasochlonna, i za to trzeba wziac kase Mi się wydaje że raczej odmawiali dlatego bo zwykły mechanik pomyślał sobie, że jak powie chłopu 1000zł za tą robotę to mu nie zapłaci albo go wyśmieje. A niestety tyle to musi kosztować. Jeśli jest to zrobione fachowo to dobra cena. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:18 |