Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Mercedes om602 superturbo pare pytań.
bimmerholic
post Mon, 08 Feb 2016 - 20:02
Post #1


Super User
Dołączył: Sat, 11 February 2006
Skąd: Wawa





Witam uprzejmie.

Zwracam się z prośbą o parę wskazówek dot. uturbienia i podniesienia mocy w wolnossącym 2.5 litra.

Tematy tak zwanego superturbo są wyjątkowo ostatnio modne na wielu forach ale tyczą się głównie silników 6 cylindrowych ew. 2.5 20v....i nie ubliżając nikomu fora dot. tematycznie danej marki jak dla mnie są kompletnym nieporozumieniem jeśli chodzi o wiedze ich użytkowników, dlatego jako użytkownik streetracing.pl od samych początków zdaje się na was:)

Wielu z was pewnie na wstępie postara mi się wybić ten pomysł z głowy tekstami typu swapuj na 3.0 24v czy jakąś mocną benzynę....ja jednak w związku z tym że posiadam w garażu choćby c36 amg czy 500sel nie planuje robić z mojego w124 jakieś rakiety po prostu chce w niego tchnąć trochę życia i myślę ze jakby się udało wyciągnąć tak 150-170 ps będzie ok do codziennej jazdy.

Czemu nie swap? Zjeżdziłem chyba wszystkie turbodiesle w124 w mazowieckim i śmiało mogę stwierdzić że moje 92 konie biją na głowę wszystkie te auta z milionowymi przebiegami....gdzie w swoim aucie w związku z tym że to był karawan mam minimalny przebieg jak na meśka z tych lat 224tys.....i bardzo bym nie chciał się pozbywać tego silnika.....stąd pomysł ubrać w go turbo.

z tego co już sobie wykminiłem potrzebuje:

- pompa z ald-ą od turbodiesla

- kolektor wydechowy z turbo

- kolektor ssaćy od wersji turbo

- podstawka pod filtr żeby zasilić smarowanie turbo

- miska od td żeby był spływ




to tak żeby dojść do poziomu seryjnego turbodiesla




Modyfikacje od razu przy pracach w/w.

- większe sekcje myślę że 6mm dla mocy max 170 ps wystarczą

- turbo jakieś większe?może od 2.9td?może jakiś holset? chciałbym by w miarę szybko wstawało do jazdy na codzien.

- ic-ek i całe orurowanie w przeróbką kolektora ssącego.

Pare pytan:)

- nigdzie nie znalazłem odpowiedzi czy silnik wolnossący czymś się różni?chodzi mi wnętrzności.

- wkładam pompe od td z sekcjami 6mm czy musze komuś mądremu dać ją do skalibrowania?jeśli tak to kogo polecacie w mazowieckim?




z góry dziękuje za ew. odpowiedzi dot. mojej fanaberii:)

pozdrawiam




a jakby ktoś pytał jaki to w124 i czemu karawan to bo teraz tak wygląda:)









--------------------
_https://www.facebook.com/stajniaw124
_https://www.facebook.com/stajnia.renowacja
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 08 Feb 2016 - 20:02
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_Młody-Bydgoszcz_*
post Mon, 08 Feb 2016 - 21:42
Post #2









Jeśli chodzi o pompe to pisz do dieselmeken albo dieselpumpuk (dodadzą większe sekcje, alde itp. Itd.). Zastanów się mocno czy nie lepiej kupić jakiegoś 3.0TD ożenić to ze skrzynią z 2.7CDI lub ZF5 z BMW i mieć tą samą moc już na starcie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 09 Feb 2016 - 01:26
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Jeśli chodzi o turbo, zastanowiłbym się nad tym z 2.2 CDI 125KM - GT2052S ZTCP i na 150-170KM spokojnie starczy a powinno wstawać naprawdę nieźle.
Zaopatrz się w EPC'a to sam stwierdzisz jakie są różnice między wersją wolnossącą a doładowaną OM602.

Jeśli zaś chodzi o pompę to oczywiście że pompiarz musi ją ustawić - sam musisz jednak wiedzieć jakiej dawki paliwa oczekujesz, do jakich obrotów ma być dostępna pełna dawka itp. itd - ew. jeśli budżet pozwala to dieselmeken będzie na dobrym wyborem.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MK
post Wed, 10 Feb 2016 - 15:52
Post #4


User
Dołączył: Sun, 20 November 2005





Mój kolega mechanik ma 190 z wrzuconym silnikiem 2.5 z w202, turbo gtb22. Obecnie ma 240 koni i jakoś 4xx NM, sprzęgło zaczęło się ślizgac i to go trochę blokuje. Jak chcesz prześle Ci namiar na priva.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kirpek
post Wed, 10 Feb 2016 - 18:03
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





nie noo, baleron w picupie, kosmos biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bimmerholic
post Thu, 11 Feb 2016 - 13:46
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 11 February 2006
Skąd: Wawa





MK Bardzo bym prosił o namiar.

dzięki panowie za odpowiedzi..


--------------------
_https://www.facebook.com/stajniaw124
_https://www.facebook.com/stajnia.renowacja
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MK
post Thu, 11 Feb 2016 - 15:51
Post #7


User
Dołączył: Sun, 20 November 2005





Poszedł PW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciek06
post Tue, 16 Feb 2016 - 20:33
Post #8


Rookie
Dołączył: Wed, 13 June 2012
Skąd: Warszawa/Okuniew





Widziałem go w wawie jakiś czas temu, leciałem niebieskim touringiem e46. Ciekawy i nietypowy widok smile.gif


--------------------
E91 M57N2 335d ~ 3xxKM/7xx Nm
Ex E46 M57N ~360KM/700Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mariusz400E
post Tue, 16 Feb 2016 - 22:26
Post #9


Rookie
Dołączył: Mon, 07 July 2014





Hej. Odezwij się do "mirasmerc" na http://mb201-124.eu on robi pompy 6mm, 7mm i chyba 7,5mm. Uturbiał też swoje OM601, ma dużą wiedzę na temat MB. https://www.youtube.com/watch?v=c4NP_wvLgpA...eature=youtu.be w komentarzach masz namiary do niego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 08:24