![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 11 February 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Witam uprzejmie.
Zwracam się z prośbą o parę wskazówek dot. uturbienia i podniesienia mocy w wolnossącym 2.5 litra. Tematy tak zwanego superturbo są wyjątkowo ostatnio modne na wielu forach ale tyczą się głównie silników 6 cylindrowych ew. 2.5 20v....i nie ubliżając nikomu fora dot. tematycznie danej marki jak dla mnie są kompletnym nieporozumieniem jeśli chodzi o wiedze ich użytkowników, dlatego jako użytkownik streetracing.pl od samych początków zdaje się na was:) Wielu z was pewnie na wstępie postara mi się wybić ten pomysł z głowy tekstami typu swapuj na 3.0 24v czy jakąś mocną benzynę....ja jednak w związku z tym że posiadam w garażu choćby c36 amg czy 500sel nie planuje robić z mojego w124 jakieś rakiety po prostu chce w niego tchnąć trochę życia i myślę ze jakby się udało wyciągnąć tak 150-170 ps będzie ok do codziennej jazdy. Czemu nie swap? Zjeżdziłem chyba wszystkie turbodiesle w124 w mazowieckim i śmiało mogę stwierdzić że moje 92 konie biją na głowę wszystkie te auta z milionowymi przebiegami....gdzie w swoim aucie w związku z tym że to był karawan mam minimalny przebieg jak na meśka z tych lat 224tys.....i bardzo bym nie chciał się pozbywać tego silnika.....stąd pomysł ubrać w go turbo. z tego co już sobie wykminiłem potrzebuje: - pompa z ald-ą od turbodiesla - kolektor wydechowy z turbo - kolektor ssaćy od wersji turbo - podstawka pod filtr żeby zasilić smarowanie turbo - miska od td żeby był spływ to tak żeby dojść do poziomu seryjnego turbodiesla Modyfikacje od razu przy pracach w/w. - większe sekcje myślę że 6mm dla mocy max 170 ps wystarczą - turbo jakieś większe?może od 2.9td?może jakiś holset? chciałbym by w miarę szybko wstawało do jazdy na codzien. - ic-ek i całe orurowanie w przeróbką kolektora ssącego. Pare pytan:) - nigdzie nie znalazłem odpowiedzi czy silnik wolnossący czymś się różni?chodzi mi wnętrzności. - wkładam pompe od td z sekcjami 6mm czy musze komuś mądremu dać ją do skalibrowania?jeśli tak to kogo polecacie w mazowieckim? z góry dziękuje za ew. odpowiedzi dot. mojej fanaberii:) pozdrawiam a jakby ktoś pytał jaki to w124 i czemu karawan to bo teraz tak wygląda:) ![]() -------------------- _https://www.facebook.com/stajniaw124
_https://www.facebook.com/stajnia.renowacja |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_Młody-Bydgoszcz_* |
![]()
Post
#2
|
![]() |
Jeśli chodzi o pompe to pisz do dieselmeken albo dieselpumpuk (dodadzą większe sekcje, alde itp. Itd.). Zastanów się mocno czy nie lepiej kupić jakiegoś 3.0TD ożenić to ze skrzynią z 2.7CDI lub ZF5 z BMW i mieć tą samą moc już na starcie.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeśli chodzi o turbo, zastanowiłbym się nad tym z 2.2 CDI 125KM - GT2052S ZTCP i na 150-170KM spokojnie starczy a powinno wstawać naprawdę nieźle.
Zaopatrz się w EPC'a to sam stwierdzisz jakie są różnice między wersją wolnossącą a doładowaną OM602. Jeśli zaś chodzi o pompę to oczywiście że pompiarz musi ją ustawić - sam musisz jednak wiedzieć jakiej dawki paliwa oczekujesz, do jakich obrotów ma być dostępna pełna dawka itp. itd - ew. jeśli budżet pozwala to dieselmeken będzie na dobrym wyborem. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 20 November 2005 ![]() |
Mój kolega mechanik ma 190 z wrzuconym silnikiem 2.5 z w202, turbo gtb22. Obecnie ma 240 koni i jakoś 4xx NM, sprzęgło zaczęło się ślizgac i to go trochę blokuje. Jak chcesz prześle Ci namiar na priva.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
nie noo, baleron w picupie, kosmos
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 11 February 2006 Skąd: Wawa ![]() |
MK Bardzo bym prosił o namiar.
dzięki panowie za odpowiedzi.. -------------------- _https://www.facebook.com/stajniaw124
_https://www.facebook.com/stajnia.renowacja |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sun, 20 November 2005 ![]() |
Poszedł PW
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 June 2012 Skąd: Warszawa/Okuniew ![]() |
Widziałem go w wawie jakiś czas temu, leciałem niebieskim touringiem e46. Ciekawy i nietypowy widok
![]() -------------------- E91 M57N2 335d ~ 3xxKM/7xx Nm
Ex E46 M57N ~360KM/700Nm |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 07 July 2014 ![]() |
Hej. Odezwij się do "mirasmerc" na http://mb201-124.eu on robi pompy 6mm, 7mm i chyba 7,5mm. Uturbiał też swoje OM601, ma dużą wiedzę na temat MB. https://www.youtube.com/watch?v=c4NP_wvLgpA...eature=youtu.be w komentarzach masz namiary do niego.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 08:24 |