![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 13 November 2015 ![]() |
Witam,
Przymierzam się do zakupu mocniejszego auta rodzinnego. Auto ma służyć jako daily driver. Ma być duże i mieć moc, dlatego wybieram auta z V8 turbo. Do tej pory jeździłem 335i, M3 i jakimiś audi. Wstępnie brałem pod uwagę M5 F10 bo do BMW jestem mocno przekonany i ta marka nie jest mi obca. W ostatnim czasie zaczynam coraz mocniej przyglądać się CLS AMG W218 2011r. 2 sztuki już nawet oglądałem i bardzo mi się to auto podoba. W polskich internetach niewiele mogę znaleźć na temat CLS AMG 5.5 biturbo bo z tego co widzę u nas w kraju ten model jest mało popularny. W USA natomiast silnik 5.5 biturbo jest popularny ale mi zależy żeby mieć kogoś na miejscu kto ogarnia te bryki bez problemu. W związku z powyższym mam kilka pytań na które mam nadzieję pomożecie znaleźć odpowiedź. 1. Czy u nas w kraju najlepiej w Wawie znajdę tunera który zajmuje się tuningiem AMG na dobrym poziomie ? 2. Czy skrzynia w mercu jest dwusprzęgłowa i czy jest tak dobra i szybka jak DCT w BMW ? 3. CLS AMG W218 ma szpere ? Udało mi się ustalić że QUAIFE proponuje szperę do tego CLS'a ale to trochę dziwne żeby AMG nie miał szpery? 4. Nigdy nie miałem Merca, jak to jest z AMG, mają jakieś słabe strony, są wadliwe? Nie chcę kupić skarbonki, ale wiadomo że pewnych rzeczy się nie przewidzi. Chcę natomiast uniknąć tego co dzieje się z GTRami gdzie te auta uważane są za delikatne i drogie w utrzymaniu. Pewnie większość wybrałaby BMW ale ten Merc bardzo mi się podoba i dlatego biorę go mocno pod uwagę. M6 byłaby idealna ale na sztukę z pełną fv vat 23% mnie nie stać, dlatego auto nie wchodzi w grę. Podpowiecie coś odnośnie CLS AMG ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
3. Szpere w standardzie ma tylko AMG S.
4. Jaki punkt siedzenia taki punkt widzenia. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
"Ma być duże i mieć moc"
CLS w środku nie jest za duży, ale jak obcowałeś i Tobie pasuje to jak najbardziej ok, w Polsce nikt ci za wiele nie powie o tym silniku bo mało tego u nas... -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 13 November 2015 ![]() |
Troche cienko z tą szperą, ale QUAIFE w razie co nie kosztuje majątku. Nie wiem jak seryjny dyfer łapie bo być może jest ok. Na jazdach testowych nie dają przepałować auta na tyle żeby to sprawdzić
![]() CLS faktycznie nie jest aż tak duży ale po przesiadce z 335i/M3 coupe to dla mnie "krowa", spokojnie wystarczy. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie pomoge w temacie Mercedesa ale jesli chodzi o rozpracowanie modelu pod wzgledem tuningu i eksploatacji w zakresie cenowym CLS AMG '11 zdecydowanie patrzylbym w strone Audi RS6.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 13 November 2015 ![]() |
Audi niestety odpada, choć wiem jak bardzo dobre jest RS6.
|
|
|
gość_Młody-Bydgoszcz_* |
![]()
Post
#7
|
![]() |
Sportmile robił E63 Amg jak pamiętam. A tam siedzi ten sam silnik
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Sportmile robił E63 Amg jak pamiętam. A tam siedzi ten sam silnik Robil ale wyniki mialy daleko gorszy stosunek ceny do efektu niz w RS6. Choc osobiscie rozumiem awersje do Audi mimo to. Nawet RS7, ktore moim zdaniem oprocz nowego TT jest jedyna sensowna oferta w gamie mnie do konca nie przekonuje, pomijajac juz budzet 400k zl+ na marna uzywke |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 19 August 2015 ![]() |
Z ciekawości, skąd ta niechęć do audi?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Jeździłem jedynie CLS 350 CDI w automacie. Na wstępie zaznaczę że mam 22l i na codzień jeżdże 15 letnim 206 GT także troszkę inaczej patrze na takie samochody niż osoby które mają z nimi do czynienia na co dzień. Samochód należy do wspólnika ojca także znam też jego opinię. Dla mnie w środku jest prześliczny, wszystko naprawdę na mega najwyższym poziomie. Aktywne fotele bardzo wygodne i fajnie trzymają. 3.0 v6 w dieslu zrobiło na mnie mega wrażenie a tam tylko 263km bodajże także AMG pewnie robi taki rpzeciąg że głowa boli. Ja jestem strasznie zajarany tym samochodem i sam z chęcią bym takim jeździł. Właścicel też bardzo zadowolony, jeździ już bodajże 4 lata nim ( kupiony w salonie zaraz po premierze). Podkręślam to jest moje zdanie żeby mnie zaraz pół forum nie zjeb... że głupoty pisze. CLS to jest limuzyna Coupe, z tyłu 2 miejsca, bagażnikiem się nie interesowałem
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Odnosnie pytania o skrzynie to nie, nie jest to skrzynia dwusprzeglowa jak DCT w BMW. Jest to klasyczny automat ale w mercedesowskiej wersji MCT czyli z jakims wynalazkiem w postaci sprzęgieł zamiast zwyczajowego torque convertera. Trzeba by sie tym przejechac zeby ocenic - nie mialem okazji. Niemniej jednak nie jest to dwusprzeglowka.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 13 November 2015 ![]() |
Dzięki za info o E63 Sportmile-ładne liczby wyszły, nie wiem nawet czy nie za dużo:)
MisioLBN-bagażnik jest dość niski, szału nie ma, ale mi wystarczy, ważne że fotele da się położyć to snowboard zabiorę. saleen-dzięki za info, szukałem po internetach ale niewiele znalazłem, podobno skrzynie 7G są słabe ale ta MCT to inna bajka-lepsza. Jestem trochę w szoku bo liczyłem że na tym forum znajdę jakieś wsparcie w sprawie tego modelu/silnika. Trochę strach to kupić jak to taki egzotyk u nas:) |
|
|
gość_gucior_* |
![]()
Post
#13
|
![]() |
z tego co słyszałem to e63 nawet nie dojechało do Rosji a już się zesrało,
ja bym skorzystał ze sprawdzonych dostawców czyli RennTech albo Rebellion lub pogadał z ECU Performance kogo polecają do modów. poza tym CLS jest potwornie ciężkim klocem, dość ciasnym w środku. jeździłem w Kielcach CLS 63 AMG S dwa miesiące temu i to auto nadaje się wg mnie jedynie na autostradę i ewentualny sprint spod świateł. auto waży dużo i to bardzo czuć na kierownicy, dobrze robi przy tej wadze ceramika. po pojeżdżeniu tym autem wiedząc, że ma mi służyć na co dzień w tym wypady w góry nigdy bym go nie kupił a jedynie opcje 4x4 czyli audi c6 bądź c7 RS lub ostatecznie S. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 13 November 2015 ![]() |
O masz, wiadomo co się wysrało w tym E63 ?
Co do masy to CLS jest też lżejszy od M5 i Panamery Turbo, waży tyle co M3 cabrio z też miałem przez chwilę styczność. To przeznaczenie które napisałeś mi idealnie odpowiada ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
No to bierz i w serii objedziesz 99% aut, tuningiem bym sobie glowy nie zawracał...
-------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 13 November 2015 ![]() |
Gucior a miales okazje jezdzic M5 albo panamera? Jezeli tak to jak twoim zdaniem wypada cls pod wzgledem komfortu.CLS bede mial okazje pojezdzic cos dluzej w przyszlym tygodniu wiec na ta chwile nie mam zbyt duzego porownania. Panamera jest fajna ale mam wrazenie ze jest dosc sztywna, troche z wygladu mi nie pasuje i ciezko w moim budzecie znalezc cos ciekawego. Audi RS ciekawe ale audi hak dla mnie srednio sie prowadzi.
|
|
|
gość_gucior_* |
![]()
Post
#17
|
![]() |
jeździłem więcej m5 competition znajomego - szybkie, sprawne, na suchym dające dużo funu.
w panamerze tylko siedziałem, wg mnie jest to jednak najbrzydsze auto świata i nigdy bym go nie kupił, nawet za 1/5 ceny sercem gdybym miał wybierać coś z takiej półki to wybrałbym m6 grandcoupe. głową w zależności od budżetu albo rs6 c7 albo maksymalnie świeże c6. w tamtym e63 jeśli dobrze pamiętam rzygnęła żelazem skrzynia. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:11 |