![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Fri, 17 January 2003 Skąd: WROCŁAW ![]() |
Panowie, zachciało mi się auta na weekendowe wycieczki, na tor raczej się nie wybiorę, głównie górskie jeżdżenie i trochę miasta.
Nie zależy mi na super osiągach, ma dać frajdę z jazdy po zakrętach, cieszyć oko oraz uszy. Padło na nowe Megan RS za skrzynia automatyczną. Czy ktoś miał odczynienia z tym autem? Na filmikach z sieci większość chwali to auto, niestety w okolicy nie ma nigdzie tego modelu żeby można było zobaczyć/przymierzyć się. Pozostaje zakup w ciemno, i tego troszkę się obawiam. -------------------- BMW
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Pozostaje znalezienie poza okolicą i zgłębienie właściwej nazwy tego modelu.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Daje radę, chociaż ich manual jest chyba jeszcze lepszy (tylko sprzęgło "za długie"). A czy do takich celów nie lepiej pójść w nową Mazdę MX-5? Teraz ma większą moc, na zakrętach to po prostu bajka, w mieście to nic nie pali, a feeling i frajda z jazdy w górach boskie. Zupełnie inna, bardziej sportowa w prowadzeniu niż Megane czy jakikolwiek hot hatch klasy C. Skrzynia ręczna i sprzęgło bajka, to samo układ kierowniczy. Pięknie układa się w zakrętach. Wada to hałas powyżej 120 km/h. Ale jest też RF który już ten problem rozwiązuje znacząco.
Jeśli ma mieć siedzenia z tyłu i koniecznie automat to może jeszcze poszukaj M135/M140i. W ciemno nie kupuj. Sprawdź wcześniej każde auto. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Fri, 17 January 2003 Skąd: WROCŁAW ![]() |
Zależy mi na automacie bo może się zdarzyć, że zachce mi się wyskoczyć w dłuższa trasę(autostrada) dlatego siedzenia z tyłu i jakiś bagażnik się przyda.
Auto tylko nowe, nie chcę używek. -------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Hm...automat na autostrade? Raczej do miasta. Po co na autostradzie?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Już po feriach?
ma dać frajdę z jazdy po zakrętach, cieszyć oko oraz uszy. Padło na "Megan" cieszy uszy i oczy, ale na żywo nie widziałem, nie słyszałem i nie siedziałem.Padło na nowe Megan RS za skrzynia automatyczną. niestety w okolicy nie ma nigdzie tego modelu żeby można było zobaczyć/przymierzyć się. Zakup w ciemno zawsze cieszy oczy.
Pozostaje zakup w ciemno, i tego troszkę się obawiam. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 10 November 2015 ![]() |
Jeździłem tym na jeździe próbnej, miałem porównanie do obecnego Civic Type-R, Clio RS oraz Swifta Sport (z jazd próbnych).
Powiem tak - z komfortu zdecydowanie przegrywa z Type-R, który ma adaptacyjne zawieszenie. Mocą i momentem również. Pojemnością bagażnika też (RS ma zmniejszony bagażnik i dość wysoką podłogę przez system 4control). Na plus za to miejsce na tylnych siedzeniach - w RS byłem w stanie usiąść, w Civicu dotykałem sufitu (od czasu jak oglądam złomnika, to zawsze robię taki test ;] ) Jeśli chodzi o prowadzenie, to bardzo przyjemne. Prędkości nie czuć "aż tak bardzo", a na codzień jeżdzę E38, więc jest to jakieś sensowne porównanie wytłumienia. Jeśli chodzi o automat, to mi się podoba (łącznie z umiejscowieniem łopatek). Tylne skrętne koła są trochę "sick", przynajmniej w pierwszych minutach jazdy. Jak tylko tylne koła przestają przeszkadzać, to jedzie się super. Wydech fajnie "pierdzi", chociaż jest to chyba wspomagane. Żeby nie było jednak tak różowo: z automatem nie masz torsena ani zawiasu cup (musisz dopłacić do wersji Trophy). Recaro też wymaga dość sporej dopłaty (~11k, bo wymusza tapicerkę z Alcantary). HUD jest beznadziejny, bo jest na płytce a nie na szybie. Co do całokształtu to powiem tak: Po researchu internetu i jeździe próbnej zamówiłem to auto (dokładniej Trophy), ale tylko ze względu na automat, którego w Civicu nie ma. Jeśli nie planujesz jednak wyjeżdzać na tor i chciałbyś jeździć po autobanach, to moim zdaniem są do tego lepsze auta ![]() -------------------- ---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 1.57:27; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Fri, 17 January 2003 Skąd: WROCŁAW ![]() |
Automat przyda się na autostradę, bo wtedy zazwyczaj żona prowadzi.
Jeżdziłeś z pakietem Cup? Bo ten zawias jest bardzo twardy, natomiast seria jest bardziej komfortowa od zawias w hondzie. Tak wynika z porównaniach w necie, a nie ukrywam, że na jako takim komforcie mi zależy. Nie chce auta na tor. -------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 05 July 2017 Skąd: Warszawa ![]() |
To jak ma być automat to może lepiej Cupra/Golf GTI?
Nie jeździłem RS-em, ale trochę śledzę rynek HH i wydaje się, że Meganka dostaje od wszystkich innych graczy z tej grupy (Type-R, i30N itd.). Z takich zupełnych nowości, to radziłbym się przyjrzeć i30N Fastback - skoro auto ma nie być stricte na tor -------------------- Sikor#44 - Trener motocyklowy
_https://www.facebook.com/Sikor44/ _https://www.instagram.com/sikor44 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
To jak ma być automat to może lepiej Cupra/Golf GTI? Nie jeździłem RS-em, ale trochę śledzę rynek HH i wydaje się, że Meganka dostaje od wszystkich innych graczy z tej grupy (Type-R, i30N itd.). Z takich zupełnych nowości, to radziłbym się przyjrzeć i30N Fastback - skoro auto ma nie być stricte na tor Ciekawa zmiana odnosnie megane bo megi 3 rs to byl potwor na torze |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Fri, 17 January 2003 Skąd: WROCŁAW ![]() |
Jeździłem golfem GTI. Jeśli bym szukał auta na codzień to jest to Idealne auto. Tylko, że golf ani nie wygląda a tym bardziej nie brzmi. Podobnie jest z i30N, wygląda jak seria. Dla mnie +/-0,5sek. Nie robi różnicy w osiągach. Honda, jak bym miał 15 lat mniej, to tak.
Dzwoniłem jeszcze do 2 dilerów, ale na ten moment nik nie ma RS. -------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Jeśli myślisz że Megane IV RS jest jakis wyjątkowy na tle Golfa GTI to jesteś w błędzie. To nie jest ostry hot hatch jak poprzednik. On właśnie poszedł mocno w uniwersalność typowa dla Golfa GTI przez co stracił trochę z pazura. Jak brać to Trophy. Tym bardziej, że z automatem szpery nie masz więc jazda na zakretach też gorsza. A akurat szpera w Megane RS jest bardzo dobra na tle konkurencji i robi "robotę".
|
|
|
gość_bartez90_* |
![]()
Post
#13
|
![]() |
Szkoda ze meganka poszla w ta strone. 3 rs w wersji cup byl chyba najlepiej prowadzacym sie hh w swojej klasie. Wiadomo ze wygoda i uniwersalnosc teraz na topie, co prawda 4ka nie mialem okazji jezdzic, ale nie dobrze ze zatracila swoj urok.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Ma go mniej niż dawniej, ale tapczanem nie jest
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeździłem golfem GTI. Jeśli bym szukał auta na codzień to jest to Idealne auto. Tylko, że golf ani nie wygląda a tym bardziej nie brzmi. Podobnie jest z i30N, wygląda jak seria. Dla mnie +/-0,5sek. Nie robi różnicy w osiągach. Honda, jak bym miał 15 lat mniej, to tak. Dzwoniłem jeszcze do 2 dilerów, ale na ten moment nik nie ma RS. No to już Twoja decyzja ![]() Ot, szybki, porządnie (nie rewelacyjnie) prowadzący się hatchback z automatem. To jest właśnie auto na codzień, identycznie jak GTI. W zasadzie każde porównanie z konkurencją kończy się konkluzją "rozczarowanie" - zwłaszcza, gdy testujący mają w pamięci co potrafił poprzednik. Np.: https://www.youtube.com/watch?v=dQ9mFuqdOZ0 Co do dostępności - wiem, że daleko, ale zadzwoń do Dyszkiewicza w Konstancinie. Zawsze mają kilka RS na stanie, może się ostało jakieś demo. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 10 November 2015 ![]() |
Jeśi lubisz wycieczki, to polecam Kraków - tutaj Megane RS jest w salonie na jeździe próbnej.
Co do zawiasu - nawet zwykłe RS jest twardsze niż Honda i to bardzo czuć - Honda jest duuuużo wygodniejsza. Co do porównania Megane 3 vs 4 - wydaje mi się, że bezpośrednim następcą Megane 3 RS jest jednak 4 RS Trophy, a zwykły RS to bardziej gulf ![]() Jeździłem bez pakietu Cup, bo na jeździe próbnej był automat (a tam cup jest tylko z Trophy). Golf jest bez sensu, to już chyba lepiej Leona, przynajmniej moc większa. -------------------- ---
Megane RS Trophy 2019 : Silesia Ring 1.57:27; Poznań 1:50.87; Slovakia Ring: 2:32.40; Brno: 2:31.8 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Fri, 17 January 2003 Skąd: WROCŁAW ![]() |
Dzwoniłem wczoraj do Konstancina, w połowie marca będą mieli auto, ale nie demo.
Zadzwonię do Krakowa i popytam. Nie chce nic z grupy VW ![]() -------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 27 June 2008 ![]() |
Dzwoniłem wczoraj do Konstancina, w połowie marca będą mieli auto, ale nie demo. Zadzwonię do Krakowa i popytam. Nie chce nic z grupy VW ![]() Polecam zapytać w Renault Wektor w Bielsku Białej, niedawno jeszcze mieli czarne 4rs w automacie jako demo, jak coś gadaj z Markiem Nyczem najbardziej kompetentna osoba z wszystkich salonów jakie odwiedziłem w kwestji rs, na pewno pomoże ci dobrać optymalną konfiguracje i nie będzie przy tobie googlał co to tarcze dwu materiałowe albo próbował wcisnąć talismana w dieslu ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 27 February 2012 Skąd: łódź ![]() |
w Łodzi w Jaszpolu jest jeden w salonie i ma być "na dniach" demo
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
niech się jakiś admin zlituje i poprawi tytuł
![]() -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 11:51 |