![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 24 July 2013 Skąd: Śladów/Warszawa ![]() |
Ogólnie zajmując się wanklami postanowiłem swoje auto poświęcić na testy różnych rozwiązań ...
Na dzień dzisiejszy w trakcie odbudowy silnika powiększyłem kanały dolotowe i wydechowe (na szablonach racingbeat), Wleciało lekkie koło zamachowe o uwolniłem wydech. Motor odbudowany jest na częściach z Atkins Rotary. Jest odczuwalna różnica ![]() ![]() tutaj mała jazda testowa REVService rx8 testdrive co do samego wozu.... MODEL: Mazda RX8 High Power 2004 wersja USA Modyfikacje Silnik: -kompletna odbudowa na podzespołach Atkins Rotary(Uszczelnienia, apexy, sprężyny, panewki) -szlif grodzi -regeneracja housingów -porting kanałów dolotowych i wydechowych (na szablonach Racingbeat) -lekki zamach Mazdaspeed -Powiększony przelot zaworów powietrza wysokich obrotów (przebudowa kolektora dolotowego) Układ dolotowy: Seria ... ciężko tu coś poprawić Układ wydechowy: wywalony kat, Catback Toyosports Układ napędowy: Skrzynia 6 biegów i szpera (seria) BODY KIT: Pakiet Mazda Aero ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Rotary Engine Vehicles Service
Naprawa i modyfikacje silników wankla, serwis pojazdów z silnikiem rotacyjnym. 508-279-238 tomek@rotaryengines.pl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Napewno mod zwroci uwage, w dziale projekty obowiazuje pewien szablon zglaszania projektu
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 24 July 2013 Skąd: Śladów/Warszawa ![]() |
jeżeli coś naruszyłem to przepraszam
![]() -------------------- Rotary Engine Vehicles Service
Naprawa i modyfikacje silników wankla, serwis pojazdów z silnikiem rotacyjnym. 508-279-238 tomek@rotaryengines.pl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie przepraszam , tylko czytaj http://www.racingforum.pl/Zasady-tego-forum-t14754.html i poprawiaj 1 post.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Czyli wlasciwie mamy tu seryjna RX8 z silnikiem po remoncie i z kanalami liznietymi dremelem?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 24 July 2013 Skąd: Śladów/Warszawa ![]() |
Dokładnie.... silnik rotacyjny działa jak dwusów więc powiększenie kanałów daje efekt (jak w 4 sówie) większych i dłużej otwierających się zaworów. Do tego zmodyfikowany układ w kolektorze dolotowym pozwala zassać więcej powietrza Różnica jest dość mocno odczuwalna.
-------------------- Rotary Engine Vehicles Service
Naprawa i modyfikacje silników wankla, serwis pojazdów z silnikiem rotacyjnym. 508-279-238 tomek@rotaryengines.pl |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 June 2008 Skąd: KrK/RbK ![]() |
Różnica jest dość mocno odczuwalna. "dosc mocno" jest dosc mocno pojeciem wzglednym... przydaly by sie dla potwiedzenia jakieś kreski... choćby z hamowni
-------------------- Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Vfc
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Dźwięk wankla zawsze wzbudza we mnie ciary:)
Macie już pomysł co zrobić z solenoidem dozującym olej? Zostaje czy będzie mixol lany do baku? -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 24 July 2013 Skąd: Śladów/Warszawa ![]() |
"dosc mocno" jest dosc mocno pojeciem wzglednym... przydaly by sie dla potwiedzenia jakieś kreski... choćby z hamowni Po 12 paź. na hamownię jadę i z pewnością wrzucę wykres. Podanie oleju na gładzie zostaje jak jest... Lanie oleju do baku to patent raczej na bezkompromisowe turbo. Sprawdzimy co dało to i następnie będziemy dłubać dalej. BTW mixol sprawdza się w 13b z rx7 ale nestety w Renesisie zostawia kupę syfu, którego silnik nie jest w stanie wypluć bez płukanki. -------------------- Rotary Engine Vehicles Service
Naprawa i modyfikacje silników wankla, serwis pojazdów z silnikiem rotacyjnym. 508-279-238 tomek@rotaryengines.pl |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Ale mówisz konkretnie o Mixolu? Są dobre oleje do dwusuwów lane do crosów, może takie coś by dało rade?
Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
Ciekawe co wyjdzie. Jezdzilem i slabsza i mocniejsza i to auto generalnie nie jedzie, na to co podaje papier. Poza silnikiem auto calkiem spoko. Mozesz pomierzyc jakies czasy 0-200 wtedy mozna bedzie cos powiedziec, najlepiej z RL.
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 24 July 2013 Skąd: Śladów/Warszawa ![]() |
Ciekawe co wyjdzie. Jezdzilem i slabsza i mocniejsza i to auto generalnie nie jedzie, na to co podaje papier. Poza silnikiem auto calkiem spoko. Mozesz pomierzyc jakies czasy 0-200 wtedy mozna bedzie cos powiedziec, najlepiej z RL. Zdrowa seria wypluwa między 210 a 217 hp... a podają 231 ![]() realnie liczę na 230+ Potem będziemy stroić tylko się jeszcze zastanawiam czym.. Ale mówisz konkretnie o Mixolu? Są dobre oleje do dwusuwów lane do crosów, może takie coś by dało rade? Można oczywiście.... z mixolem to wogóle z daleka.. Jak silnik jest świerzy czyli powiedzmy do 30 tysi to wystarczy płukać co 10 tysi Seafoam-em i będzie czyściutko. w silniku z większym przebiegiem jest ryzyko że wypłukane kawałki nagaru zablokują apexy i kllops. Pozdrawiam tu masz silnik po 30 tysiącach ![]() ![]() -------------------- Rotary Engine Vehicles Service
Naprawa i modyfikacje silników wankla, serwis pojazdów z silnikiem rotacyjnym. 508-279-238 tomek@rotaryengines.pl |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
W kwestii strojenia odezwij się do Jadzwina. Jeśli tu jest taki trriger jak w 13brew czyli dwa czujniki. 1 12pulsów co 30 stopni a drugi dający sygnał jeden raz na obrót wału (btdc 5stopni) to emu powinno to ogarnąć. ma wyj pwm wiec można sterować dawkowaniem oleju.
-------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 24 July 2013 Skąd: Śladów/Warszawa ![]() |
Co do osiągów to zmierzyłem dzisiaj aplikacją Torque i wyszło 0-100 6,6s. i 15,5 na 1/4 mili. Wychodzi, że zbliżyłem się do serii deklarowanej w katalogach przez producenta
![]() ![]() ![]() EMU by był fajną sprawą ... hmmm jestem za Jeszcze na Apexi power fc mnie nie stać ![]() -------------------- Rotary Engine Vehicles Service
Naprawa i modyfikacje silników wankla, serwis pojazdów z silnikiem rotacyjnym. 508-279-238 tomek@rotaryengines.pl |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: wrocław ![]() |
Troche ten filmik na przypale. Widac twarz kierowcy predkosc i piekna polska droge
![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 24 July 2013 Skąd: Śladów/Warszawa ![]() |
Troche ten filmik na przypale. Widac twarz kierowcy predkosc i piekna polska droge ![]() Jest 1000 powodów czemu nie ma wolnych obrotów. Od uszkodzonej przepływki po koniec silnika... Zawsze trzeba kompresję zmierzyć najpierw.... To jest najbardziej miarodajna ocena stanu silnika wankla. Praktycznie tylko te silniki robię i zdaję sobie sprawę z nieopłacalności dłubania w tym modelu. Niestety żeby uzyskać osiągi powiedzmy evo trzeba w sam silnik wsadzić tyle co jest warte takie evo.... Chciałbym przetestować jaknajwięcej modów i opracować technologie pozwalające zmniejszyć koszty odbudowy, eksploatacji i tuningu tych silników w naszym kraju.... To smutne, że pierwszym celem modyfikacji jest osiągnięcie seryjnej mocy podanej przez Mazdę ale cóż.... ktoś musi ![]() -------------------- Rotary Engine Vehicles Service
Naprawa i modyfikacje silników wankla, serwis pojazdów z silnikiem rotacyjnym. 508-279-238 tomek@rotaryengines.pl |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 05 May 2009 Skąd: Nowa Huta ![]() |
Popatrz sobie na spec apexi fc i emu;)
Apexi się chowa. Czekam na rozwój tematu. Pozdro -------------------- BMW...freude am fahren...
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Jest (lub był, mam nadzieję, że jest tu gdzieś wciąż) na forum użytkownik Aniołek, który ma parę pucharów na 1/4 mili i miał parę mocno przerobionych aut. Wojował z mazdą rx8 zawzięcie i poddał się, mam nadzieję że ty będziesz miał więcej szczęścia lub że znaleziono już rozwiązanie tamtych problemów, niestety nie mogę znaleźć jego tematu. Powodzenia, wankle są leciutkie i mają super dźwięk
![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Dokładnie.... Nie wylapales... Zwykle watki o samochodach z tak "szerokim" wachlarzem zmian sa natychmiast zamykane, ciezko tu mowic o jakimkolwiek projekcie, bo to co zrobiles, robi polowa posiadaczy Civicow w Polsce, z ta roznica, ze maja zwykle 4 cylindrowe silniki. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:19 |