![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Szukam alternatora, mocowanie coś na wzór egzemplarza z volvo s40/v50 2.0d
Z tą różnicą żeby był ciut płytszy: odległość od "plecków" do koła pasowego poniżej 15cm najlepiej na pasek 6pk, możliwie najlżejszy ![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
Najmniejszy alternator jaki widziałem był z wózka widłowego toyota. Model chyba 15 4p.Ale co on prądu daje jak tam gaźnik zapłon i dwie żarówki.
Suzuki olejaki miały zewn alternator ale mocowanie słabe i brak koła pasowego. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Ma być mały ale te 60A to by się przydało
![]() ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
zobacz micra k11 - malutki bardzo, u siebie będę taki stosował.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
zobacz micra k11 - malutki bardzo, u siebie będę taki stosował. Pytanie jak z wagą. Taki typowy alternator waży w okolicy 7kg. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Tico Matiz Kalos i wszelkiej maści małe japończyki typu Yaris Swift itp altki mają <55A i są bardzo kompaktowe i lekkie.
Jak nic innego się nie mieściło to wpadał Tico/Matiz i zasilał całe auto z V6 na pokładzie plus mikroakumulator i zawsze starczało. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tico Matiz Kalos i wszelkiej maści małe japończyki typu Yaris Swift itp altki mają <55A i są bardzo kompaktowe i lekkie. Jak nic innego się nie mieściło to wpadał Tico/Matiz i zasilał całe auto z V6 na pokładzie plus mikroakumulator i zawsze starczało. Jak masz auto stare technologicznie, to starczy. ABS, wspomaganie elektryczne, wentylatory - tego alternator może nie wytrzymać i się przepali. Same wentylatory przy użytku torowym to masz 30A lekko. Oczywiście mówimy o mocnych silnikach, bo takie 100 koni to wentylatorek z usb starczy ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Jak masz auto stare technologicznie, to starczy. ABS, wspomaganie elektryczne, wentylatory - tego alternator może nie wytrzymać i się przepali. Same wentylatory przy użytku torowym to masz 30A lekko. Oczywiście mówimy o mocnych silnikach, bo takie 100 koni to wentylatorek z usb starczy ![]() przy użytku torowym powyżej prewnej prędkości wentylator nie ma się już nawet po co włączać ![]() ![]() Nikt tu nie pisał o wspomaganiu elektrycznym bo wiadomo ze to inna para kaloszy choć montowałem do rajdówki wspomaganie elektryczne z opla plus ten altek i jakoś dawało radę. Natomiast napisał że te 60A by się przydało i ja taki przykład podałem. Poza tym myślisz przy silniku V6 211KM w megaciasnej komorze ze stosunkowo małą chłodnicą to ie ja miałem wentylatorów i to mocnych plus zwykłe żarówki bo to stare czasy było ? W każdym aucie instalacji można trochę a nawet mocno pomóc montując np. ledowe oświetlenie to można lekko 100W urwać i pozwolić sobie finalnie na lekki altek. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
W elektryce mam(wartości w piku): światła (5A), wentylator 2 biegowy (20A), wspomaganie z saxo (20A), ABS(15A) no i sterowanie silnika: ecumaster, wtryski x8, cewki x8. W sumie dojdzie pompa wody +10A. Do tego "pierdoły" jak spryskiwacze, wycieraczki, szyby i lusterka. Może faktycznie 60A być ciut za mało do utrzymania stablinego napięcia
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
wartości w piku większości elemetów szczególnie liczenie ABSu i jego 15A nie mają tak naprawdę znaczenia w ogólnym bilansie.
Natomiast sam silnik V8 swoje zeżre i faktycznie możesz być na granicy szczególnie z pompą wody elektryczną i wspomaganiem elektrycznym o których wogóle wcześniej nie było mowy a i jeszcze nie doliczyłeś zużycia pompy wod Szukałbym ciutkę mocniejszego altka ale nadal z małego japonczyka tylko takiego z klimą wtedy dostaniesz jakieś 80-90A -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
wartości w piku większości elemetów szczególnie liczenie ABSu i jego 15A nie mają tak naprawdę znaczenia w ogólnym bilansie. Natomiast sam silnik V8 swoje zeżre i faktycznie możesz być na granicy szczególnie z pompą wody elektryczną i wspomaganiem elektrycznym o których wogóle wcześniej nie było mowy a i jeszcze nie doliczyłeś zużycia pompy wod Szukałbym ciutkę mocniejszego altka ale nadal z małego japonczyka tylko takiego z klimą wtedy dostaniesz jakieś 80-90A ABS/ESP w peaku to do 40A bierze, jak pompa ciśnienia się odpala. Widziałeś przewody do zasilania ABS? Ja mam akurat pompę z RX8. Na małym aku i słabym alternatorze , w momencie załączania się ABS spokojnie mi leciało napięcie na 12V ![]() Oczywiście pojemniejszy aku załatwi chwilowe przeciążenie, ale w bardziej profi samochodzie masz przecież pompę paliwa z 10A, do tego wtryski , cewki, które ciągną przy wysokich obrotach 5-10A, wentylatory 2x15A, jakieś dodatkowe pompy wody, czy nawiewy w kabinie w lato. 60A moim zdaniem na styk , ale na krótkie odcinki. Wentylatora to może nie potrzebujesz przy 150-200km/h, a chyba jeszcze swoim autem na taki tor nie wyjechałeś, gdzie prędkość średnia oscyluje w tych granicach ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:43 |