Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Mały dostawczak koło domu. Co wybrać?
Er-a-de-ek
post Sat, 27 Apr 2013 - 23:49
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





Witam,
Chcę kupić małego dostawczaka do własnych potrzeb. Już nie raz musiałem kombinować by coś przewieźć a tak by się zawsze przydał.
Wymagania to blaszak 2 osobowy + boczne drzwi, tylne otwierane na zewnątrz a nie klapa do góry.

Chciałbym poznać wszystkie za i przeciw, wybrane auta to:
1. Ford Transit Connect z silnikiem 1.8TDDI 75KM
2. Renault Kangoo 1.5DCi 85KM (po lifcie)
3. PSA czyli partner/berlingo 1.6HDi 90KM (po lifcie)
4. Fiat Doblo 1.9JTD 105KM (po lifcie)

Wszystkie te auta cenowo są zbliżone.
Najkorzystniej patrząc wychodzi fiat. Nie dość że największe to i silnik dobry.

Chciałbym poznać wasze opinie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 27 Apr 2013 - 23:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
RaNaar
post Sun, 28 Apr 2013 - 08:54
Post #2


Frequent User
Dołączył: Mon, 05 December 2005
Skąd: Kraków





Jeśli ten 1,5dCi z Kangoo ma cokolwiek wspólnego z 1,5 montowanym w Scenic'u II, to czuje się zobowiązany wspomnieć, ż czujnik poziomu oleju nie zawsze działa tak jak powinien. Mi udało się dzięki temu zatrzeć motor ;-D

Usunięcie obu usterek (wymianę czujnika i 'silnika') - mimo upływu gwarancji - finansowo wsparło Renautl.

Poza tym miałem dwa Kangoo I - 1,2 i 1,6 z czego oba zapewniają zerową(!) dynamikę, ale ten pierwszy również minimalne spalanie - drzwi otwierane do góry uważam za wygodniejsze rozwiązanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Sun, 28 Apr 2013 - 09:22
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Z tych to raczej Doblo. Silnik przede wszystkim robi megarobote i do tego ma więksą pakę niż berlingo/partner/kangoo. DO tego w berlingo, nie wiem czy w tym po licie tez, jest ta przekleta belka co trzeba ją robić raz na jakiś czas. No i 600kg na pakę i przycierasz hakiem o leżących policjantów biggrin.gif
Brat miał berlingo a kolega ma w swojej flocie doblo i doblo bez prównania lepsze smile.gif A tych connectów mało w sumie jeździ więc troche podejrzane smile.gif


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Sun, 28 Apr 2013 - 09:26
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Connect to nieco przerobiony przód Focusa II z dopiętym dostawczym tyłem. Daje to radę nawet. Zarówno on jak Doblo (pierwszej generacji) mają tył na resorach piórowych. Nie jest najbardziej finezyjne rozwiązanie, ale weź to zepsuj. A francki... no przeciwnie. Fajnie, komfortowo itp, ale to delikates. Rozważałbym między Doblo a Connectem.

Jak się ma do tych aut Caddy?


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ju-by
post Sun, 28 Apr 2013 - 10:00
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





Nissan NV200 katalogowo jest dość drogi, ale można dostać sowite rabaty. Silnik 1,5 Dci Renault, stosunkowo duży.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sun, 28 Apr 2013 - 11:46
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(RaNaar @ Sun, 28 Apr 2013 - 08:54) *
drzwi otwierane do góry uważam za wygodniejsze rozwiązanie.

Są lepsze w przypadku jak pada deszcz i musisz coś wyładować. Ale jak już chciałbyś załadować paletę wózkiem widłowym to nie da rady. Wszystko zależy od tego co kto będzie woził ale osobiście wolałbym drzwi od klapy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Er-a-de-ek
post Sun, 28 Apr 2013 - 12:58
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





CYTAT(ju-by @ Sun, 28 Apr 2013 - 10:00) *
Nissan NV200 katalogowo jest dość drogi, ale można dostać sowite rabaty. Silnik 1,5 Dci Renault, stosunkowo duży.

Zapomniałem napisać że chodzi mi o rynek wtórny.

CYTAT(Misior @ Sun, 28 Apr 2013 - 11:46) *
Są lepsze w przypadku jak pada deszcz i musisz coś wyładować. Ale jak już chciałbyś załadować paletę wózkiem widłowym to nie da rady. Wszystko zależy od tego co kto będzie woził ale osobiście wolałbym drzwi od klapy.

Ja wożę wszystko. Czasami silniki, czasem skrzynie, trochę metalu, za niedługo zacznie się budowa to i więcej będzie musiał znieść (worki, suporex itd. itp.). Jak się dużo złomu uzbiera a nie lubię mieć syf koło siebie to też to trzeba wywieźć.
Samochód ma robić za potocznego woła roboczego. Bo lista rzeczy którą czasami wożę jest dość obszerna.
Jak chodzi o przestrzeń to Doblo oferuję naprawdę dużo.

Caddy i Combo wykluczyłem. Caddy wydaję mi się zbyt delikatny do tortur no i cena nie jest zbyt optymistyczna.

Tak przeglądam oferty to najkorzystniej wypada Doblo. Za podobne pieniądze kupimy roczniki młodsze i lepiej wyposażone od pozostałych.

Czy ktoś wie ile ma Doblo na haku?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
*Pinio
post Sun, 28 Apr 2013 - 17:22
Post #8


User
Dołączył: Fri, 26 September 2008
Skąd: Wlkp





Scudo wink.gif Odsuwane dzwi boczne ma, dość wysoki, gumowa podłoga którą łatwo można zmyć nawet Karcherem i silnik najlepiej 1,9 TD aa i zapomniałbym 3 siedzenia z produ smile.gif


--------------------
Największe kłamstwo w Internecie - Szukałem, ale nie znalazłem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iktorn92
post Sun, 28 Apr 2013 - 17:39
Post #9


Frequent User
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Jelenia Góra





Ze swojej strony polecam rownież Doblo potocznie zwane Dajablo, znosi wiele, tani serwis i do tego rzadki smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wielki
post Sun, 28 Apr 2013 - 18:51
Post #10


Super User
Dołączył: Tue, 16 November 2004
Skąd: W-wa





Connect 1,8 75 km 2004 240kkm mamy go od 1,5 roku. Kupiony za 14 tyś zl
Często zdażają się jakieś małe awarie , łączniki , poduszki ,jesteśmy też już po wymianie uszczelki i turbinka też coś czuje zaraz wyzionie ducha smile.gif jest w miarę głośny nawet jak na dieselka ale komfort i prowadzenie nieporównywalne do fiata .
Z plusów to tani i łatwy dostęp do części nowych jak i używanych i dobrych fachowców . Spalanie w mieście na poziomie 7litrów i chyba najdłuższa paka 1,8 m. Jest to mały transit i mimo wielu wad bardzo mi się dobrze nim jeździ.
Fiat brzydki jak noc wink.gif i komfort znikomy ale silnik to u znajomego ma już 0,5 miliona na blacie i mimo rozpadającej sie całości i bardzo ciężkiej nogi nie chce paść , spalanie podobne jak nie mniejsze .

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Don Pablo
post Sun, 28 Apr 2013 - 19:10
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)





Ja osobiście wolałbym coś większego (nawet, jeśli miałbybyć starszy) np. T4, Transit L1H1, Trafic. Łatwość manewrowania podobna, możliwości przewozowe- bez porównania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
candy81
post Sun, 28 Apr 2013 - 21:20
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 January 2009





A ja wlasnie polecam partnera. Mam 2szt jednego przed liftem 1.9D dw8 i 1.6hdi koncowka produkcji. Pierwszy nie ma dynamiki spala od 6.5 do 8l i nie chce sie zepsuc. Drugi znacznie lepiej przyspiesza, lepiej sie prowadzi i spala znacznie niej bo od 5 do 6.5l.
Jezeli chodzi o pake, to pomiedzy nadkolami dokladnie jest 120cm. Dlugosc to jakies 140cm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Sun, 28 Apr 2013 - 21:42
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Doblo


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
*Pinio
post Sun, 28 Apr 2013 - 22:05
Post #14


User
Dołączył: Fri, 26 September 2008
Skąd: Wlkp





CYTAT
Fiat brzydki jak noc wink.gif i komfort znikomy ale silnik to u znajomego ma już 0,5 miliona na blacie i mimo rozpadającej sie całości i bardzo ciężkiej nogi nie chce paść , spalanie podobne jak nie mniejsze .


My Pascudo to nawet z kluczykami w stacyjce zostawialiśmy bo i tak nikt tego by ukraść nie chciał smile.gif ale grunt że robotę robił i przewiezienie nim Kanapy z zamkniętymi drzwiami z tyłu nie stanowiło problemu


--------------------
Największe kłamstwo w Internecie - Szukałem, ale nie znalazłem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Sun, 28 Apr 2013 - 22:19
Post #15


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





Scudo albo caddy maxi ale będzie problem z dostaniem tego w rozsądnej cenie. Doblo fajny, jeśli się nie będzie zwracać uwagi na mankamenty pierdołek które psują ogólne wrażenie i plastik ist fantastik. Ale to każdy chyba teraz ma.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaro z
post Sun, 28 Apr 2013 - 22:58
Post #16


Rookie
Dołączył: Thu, 25 March 2010
Skąd: Łomża





popieram DON PABLO vway t4 2.5 tdi najlepsze rozwiązanie,starszy ale zawsze można zmodzić.nie na darmo deutsche post takim jeździła dry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Mon, 29 Apr 2013 - 20:43
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





jaro z jak już tak gadasz to t4 też jest mały ja tam wole lt35 dwie palety wchodzą bez problemu;p a tak na serio szukaj auta w dobrym stanie omijaj raczej służbowe auta bo te nigdy lekko nie miały... Jeśli masz budowę w planie to licz się z tym że takie auto po akcji będzie się nadawało w środku do wybebeszenia;p Tanie duże auto do zakatowania? Lublin skrzyniowy;p


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej87
post Mon, 29 Apr 2013 - 21:40
Post #18


Super User
Dołączył: Mon, 13 October 2008





Może Logan MCV w wersji furgon czyli dwa siedzenia plus paka. Wchodzą towary dwumetrowej długości, ale dość niski jest.

Auto z silnikiem 1.6 MPI 8V i gazem dobrej firmy jest mało awaryjne. Do 100 tys. u nas się prawie nic nie działo w jednym, w drugim bardziej katowanym: drążki, uszczelka pod głowicą i pierdoły jakieś.


--------------------
Sprzedam części do E36, E39.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kenobi
post Mon, 29 Apr 2013 - 21:55
Post #19


Frequent User
Dołączył: Thu, 19 May 2011
Skąd: DLU





mecze takiego doblaka juz 5 rok, konstrukcja nie do wywalenia, aby olej w silniku i oby nie na zimnym smile.gif zawias trwaly, serwis nie drogi, a na pace to wiezyczki od czolgu jeszcze tylko nie wozil - polecam


--------------------
torque ? no, thanks !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Er-a-de-ek
post Tue, 30 Apr 2013 - 07:17
Post #20


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





I chyba zostane przy Doblo.
Czy ładny? Nie musi. Po prostu ma "oszczędzać" inne auta.
Ma to służyć jako wół roboczy. Wrzucić, trzasnąć drzwiami i jechać.
Nie martwić się że się pobrudzi itd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 19:41