Materiał na wahacze, fiesta mk1 2.0 zetec |
Materiał na wahacze, fiesta mk1 2.0 zetec |
Wed, 10 Oct 2018 - 12:18
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 |
Hej,
poproszę o porady z jakiego materiału zrobić wahacze - myślałem o rurach, średnica około 2cm, ścianka 2mm. Idealnie, gdyby w środek szło nagwintować lub zewnątrz i zamocować od razu łożysko sferyczne lub/i sworzeń wahacza. Auto lekkie fiesta mk1 o strasznie prymitywnym zawieszeniu. Cel to zamiana starego zawieszenia na coś sztywniejszego i z regulacją. Zwrotnice będą na 90% z fiesty mk7 kompletne. Zawieszenie dość podobne jak w escorcie mk1. |
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 10 Oct 2018 - 12:18
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 10 Oct 2018 - 16:24
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan |
Co do rur fi 20mm to zdecydowanie za mało tak na oko to 35mm powinno być ok kwestia jaka jest konstrukcja wahacza, przy grubości 2mm zapomnij i jakichkolwiek gwintach. Co do łożysk sferycznych to zdecydowanie odradzam stosowanie ich przy wahaczach, poliuetan spiszę się lepiej. Przeguby sferyczne możesz wykorzystać przy budowie łączników stabilizatora. Ewentualnie jak chcesz hardcorowe zawieszenie to zastosuj pręt 6-kątny do budowy zawieszenia + uniball.
|
|
|
Thu, 11 Oct 2018 - 07:35
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond |
-------------------- SONDA powstania działu Elektryka/Elektronika/Strojenie/Kodowanie/Logowanie/Diagnostyka
(Prosze wklejac link bez pierwszego znaku _) _http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=155892&hl |
|
|
Thu, 11 Oct 2018 - 08:30
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa |
Wiem, że wrzuciłeś jako przykład zastosowania 4130, ale nie mogłem nie skomentować wielce okazyjnej ceny tych wahaczy |
|
|
Fri, 12 Oct 2018 - 08:08
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz |
4130, ale przede wszystkim rura bezszfowa, w środek wspawujesz tulejke gwintowaną pod główke cięgna. Im większa główka tym wyższe obciążenia zniesie i dłużej wytrzyma. Im większa główka tym większy gwint ;-)
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
Fri, 12 Oct 2018 - 08:16
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 |
Dam radę pospawać to migomatem?
|
|
|
Fri, 12 Oct 2018 - 20:08
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 |
Hej, myślałem o czymś takim, może ewentualnie bez gięcia jakby się udało.
http://www.zetecinside.com/xr2/pictures/20100224_2.jpg Tak wygląda polecane zawieszenie do mk1 |
|
|
Fri, 12 Oct 2018 - 21:49
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan |
Tutaj http://uniball.fi/cgi-bin/webio2kauppa?Car...itti=rallycorsa jest wersja prosta zawieszenia dedykowanego do mk1/mk2 ale mniejsza o to, w twoim zdjęciu moją uwagę zwróciły czerwone przeguby, które idzie regulować tylko poprzez obrót samego unibala, a nie tak jak powinno być czyli na zasadzie śruby rzymskiej. Jeśli ma być konstrukcja rurowa to tak jak pisano tuleje wspawane w rurę sprawdzą się bdb, ewentualnie proste wahacze można toczyć z pręta okrągłego, pręta 6 kątnego, tulei stalowych kwestia posiadania zaplecza technicznego. Drążki kierownicze najłatwiej dotoczyć. Co do użycia rury to szukaj pod hasłem rura precyzyjna bezszwowa.
|
|
|
Sat, 13 Oct 2018 - 16:57
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond |
Bielawa poszukaj ogólnodostępnych informacji
Pracuje w silnie związanej branży ale nie jestem spawaczem. Aż dziwne że żaden zawodowy spawacz nie zajmuje tutaj stanowiska. Podpowiem Tylko i wyłącznie TIG. Z uwagi na delikatność tego materiału. Nie można go przegrzać bo ktoś się zabije ! Materiał podgrzać do powiedzmy 600 C Powoli chłodzić Spawać małym prądem. To bardzo ważne. Powinien to robić fachowiec z powodów jak wyżej Drut np. Union I2 4130 w polskim odpowiedniku to 25HM, rury precyzyjne. Materiał można ulepszać cieplnie. Np. Widziałem jak ktoś robi z S355JR lub L360 Spawa sie je dużo łatwiej . Jednak waga chromomolibdenu bije na głowę "zwykłe stale" ponieważ można użyć cieńszych ścianek Możesz też skontaktować się z naszym Adminem Albertem. Robił ostatnio wachacze do swojej TTRS Robi też customowe wachacze Nie wiem jednak jaki materiał na nie stosuje. Edit:On robi z C45, to raczej drogi towar. O bezszwowej rurze nawet nie mówię bo to jest oczywiste. Podzwoń podjedź do firmy robiącej klatki do aut. Powinni mieć jakieś lepsze rurki. W końcu dużo Ci nie potrzeba. -------------------- SONDA powstania działu Elektryka/Elektronika/Strojenie/Kodowanie/Logowanie/Diagnostyka
(Prosze wklejac link bez pierwszego znaku _) _http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=155892&hl |
|
|
Sat, 13 Oct 2018 - 21:07
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 |
Hej,
tak właśnie wyszukałem, że ten gatunek raczej tigiem trzeba spawać, stąd pytanie. Muszę poszukać kogoś w takim razie kto spawa TIGiem ;-) |
|
|
Wed, 24 Oct 2018 - 10:56
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond |
Poprawka
4130 jest wg normy usa, jest bardzo zblizona do 1.7218, 25HM, 25CrMo4- to te same stale tylko oznaczenia wg roznych norm Jedyne sensowne wyjscie wg mnie to grzac w piecu, wyjac do spawania i wjebac od razu do pieca spowrotem raz zeby odprężyć, dwa zeby ostudzic razem z piecem. Edycja: https://www.alfa-tech.com.pl/stal-konstrukc...peraturach-20hm tu masz info o spawaniu dla dwudziestki, bardzo podobnej -------------------- SONDA powstania działu Elektryka/Elektronika/Strojenie/Kodowanie/Logowanie/Diagnostyka
(Prosze wklejac link bez pierwszego znaku _) _http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=155892&hl |
|
|
Thu, 25 Oct 2018 - 11:34
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 |
Dzięki za informacje! Postaram się rozeznać w temacie! Będę informował o postępach!
Nie wiem tylko czy to nie overkill biorąc pod uwagę z czego są zrobione seryjne rozwiązania. Najtańsze dwie zgrzane blachy lub wytłoczka z grubszej blachy. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 25 April 2024 - 08:19 |