Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Mapa sprawności kompresora a A/R turbiny
DriverMan
post Mon, 06 May 2013 - 00:03
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 April 2013





Witam

Ciekawi mnie jeden aspekt bo jeżeli wybraliśmy konkretną turbosprężarkę dla naszego silnika i planowanego doładowania i mieści się w zakresie sprawności - nie wchodzi za surge line i poza choke line, ale A/R danej turbiny jes zazwyczaj kilka 0.63 0.72 czy 0.85 i teraz pytanie jakie A/R należy wybrać

Czy w zależności od A/R turbiny, mapa kompresora (części zimnej) będzie adekwatnie inna w porównaniu do innych A/R ?

I jak podchodzić do tematu w przypadku Hybryd ? W jaki sposób dobrać odpowiedni A/R turbiny ?

Pozdrawiam wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 06 May 2013 - 00:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
hz10
post Mon, 06 May 2013 - 07:50
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





część wydechowa w żaden sposób nie wpływa na mape kompresora ale wpływa na zakres mapy w którym sie poruszamy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DriverMan
post Mon, 06 May 2013 - 10:11
Post #3


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 April 2013





Aha no ok wink.gif

A ktoś wie jak się liczy A/R turbiny (strony gorącej) aby dowiedzięć się np od jakich obrotów dana turbosprężarka będzie wstawać ? lub przy jakich obrotach uzyskamy dane określone doładowanie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Mon, 06 May 2013 - 10:27
Post #4


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





Bardzo chcesz uproscic temat, ktorego nie da sie ot tak przelozyc na liczby. Wez ta sama sprezarke, z tym samym a/r i zamontuj w tym samym silniku na 2 roznych kolektorach wydechowych, np. krotkie zeliwo i dlugi top mount, czy sidewinder. Wyniki beda rozne i tak samo rozne bedzie narastanie doladowania. Patrzysz na caly "pakiet", nie na sama sprezarke.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 06 May 2013 - 10:38
Post #5


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





poza tym z tego co slyszalem, to A/R strony wydechowej nie ma juz takiego znaczenia,raczej powierzchnia wylotu spalin na wirnik.
A tak jak !markos napisal, turbo to calosc. Majac ta sama "dupe" , mozesz zmienic wirnik zimny i turbo bedzie zupelnie inaczej wstawalo. Dlatego chyba najlepszym doradca jest juz gotowy projekt z danym turbo. Miedzy silnikami roznych producentow az takich duzych roznic nie bedzie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DriverMan
post Sat, 11 May 2013 - 17:11
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 April 2013





OK a jeszcze takie jedno pytanie wymieniając wirnik sprężarki (koło kompresora) czy część gorącą to wydajność turbiny się zmienia i oryginalna jej mapa sprawnosci przestaje być aktualna I te zmiany bywają na tyle duże że jest obawa wpadania w surge tym bardziej że np turbina pracowała na bliskiej jej granicy ?

Da się określić sprawność takiej turbiny już po przeróbkach czy trzeba zakładać przed przystąpieniem patrząc na oryginalną mapę i przewidzieć co możemy się spodziewać ? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 11 May 2013 - 19:51
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





po zmianie wirnika mapa idzie j...ć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DriverMan
post Sat, 11 May 2013 - 19:58
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 April 2013





i jak tu teraz określić czy wprowadzone zmiany w turbinie nie spowodują czasem przejścia zza linie surge ? wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 11 May 2013 - 20:13
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





rurka na ssaniu do kabiny i słuchasz pracy kompresora
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:31