![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Fri, 16 November 2012 ![]() |
Cześć. Witam kolegów serdecznie, to mój pierwszy post. Zaglądam jednak na forum od czasu do czasu od ładnych paru lat.
Szukam niewielkiego samochodu o wielkości pojazdu miejskiego lub kompaktu, z rocznika 2003 lub młodszego, możliwie jak najbardziej zwinnego. Nie chodzi tu o samą moc, ale o przyjemność z jazdy i dobre zawieszenie (niedaleko mam fajne kręte drogi). Skrzynia manualna. Budżet to 20.000zł. W przyszłości planuję poprawić zawieszenie i układ hamulcowy, jeśli silnik byłby turbodoładowany to na pewno wgram program. Nie mam doświadczenia w prowadzeniu mocnym aut, do tej pory miałem tylko 126p, Micrę, Omegę 3.0 i obecnie Almerę II. Omega była najmocniejszym autem jakie prowadziłem, dzięki niej wiem też że nie lubię dużych pojazdów, jakoś nie potrafię dynamicznie nimi jeździć. Mam motocykl od trzech sezonów, ale to też nie to - preferuję samochody. Przeglądam uparcie oferty na otomoto, mam już mętlik w głowie. Nakierujecie mnie na właściwy tor? Kazek. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 02 May 2012 Skąd: Poznań ![]() |
Mini Cooper? Z cena i rocznikiem się nawet zmieścisz
![]() -------------------- My hobby, my hole life - Astra GSI Turbo
Przemieszczacz - Audi A4 1.8 Avant |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Fri, 16 November 2012 ![]() |
Cooper S byłby logicznym wyborem, ale nie jestem pewien czy jakaś zadbana sztuka jest dostępna w tym budżecie.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 02 May 2012 Skąd: Poznań ![]() |
Była mowa o przyjemności z jazdy a nie mocy a w tym budżecie Coopera S nie dostaniesz w sensownym stanie...
-------------------- My hobby, my hole life - Astra GSI Turbo
Przemieszczacz - Audi A4 1.8 Avant |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sun, 29 June 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
Polecam Miniaka. Sam mam(choć pierwotnie był dla żony
![]() Może być tylko problem ze zdrową sztuką w tej cenie |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Wed, 10 February 2010 Skąd: Wałcz ![]() |
MX5?
-------------------- Chrysler Aspen 5.7HEMI
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
MX-5/Cooper/Fiesta ST/C2VTS, wybór jest spory. Osobiście preferuję w podanej kolejności.
Dopiero dotarł do mnie rocznik - z MX-5 1.8 na pewno będzie ciężko, ale zobacz na forum modelu, jest coś ciekawego za 19999 jeśli dobrze kojarzę z zawiasem i poliuretanami. EDIT: no tak, jeszcze 106/Saxo/Clio Sport. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: Pd ![]() |
Alfa 147 lub GTV, najlepiej z V6. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Francuski Hot Hatch, dowolny. Jak ma skręcać i być do miasta, to nie mają wiele konkurencji.
Alfa Romeo owszem, nawet bardzo. Jeśli masz mechanika od Alfy, te auta wymagają specyficznej obsługi i niewiele warsztatów potrafi to zapewnić. A potem rośnie grono wkurzonych na awaryjność AR. Z budżetem 20kzł rozważyłbym jeszcze E36 328. Kupić, porobić poprawki i podstawowe mody i jest jak znalazł. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 11 November 2008 ![]() |
Za ok. 25 kpln możesz kupić Twingo RS z rocznika '08 a nawet '09. Na prostej głowy nie urywa , ale prowadzenie , szczególnie w zakrętach rewelacja.
Ewentualnie do 20 kpln starsze roczniki C2 VTS lub Swift Sporta, też fajnie chodzą po zakrętach. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Cooper S wcale nie jest zwrotny. Polecam sprawdzić promień skrętu tego auta, tam gdzie pakuję się E46 na jeden strzał, miniakiem czasem trzeba na trzy razy skręcać, nie jest bardziej zwrotny od mojego Evo nawet. To auto świetnie reaguje na kierownicę, ale nie jest w potocznym pojęciu "zwrotne".
Ja bym wchodzil (miałem MCS i znam je na wylot) w coś z typu Clio Sport albo Twingo RS, jeśli ma być "zwrotne". Jeśli szybkie, to Mini oczywiście ma większy potencjał. Oczywiście 20k PLN to budżet który nie styknie na jakiekolwiek sensowne Mini, więc za ten pieniądz poprzedniej generacji Fiesta ST może? Oglądałem sobie taką dzisiaj i naprawdę fajne z niej auto. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Wed, 08 April 2009 ![]() |
Dobry moment na kupno roadstera - zima, ceny spadają o 10-15%.
Czyli MX-5. http://moto.allegro.pl/mazda-mx-5-1-8-i2766585783.html 1.8 + szpera i zostaje na hardtop na zimę. Poruszam się zestawem MX-5 + HT na codzień i uważam, że nawet do jazdy miejskiej jest ok, chyba że ktoś ma wielką potrzebę posiadania tych 4 miejsc... |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Fri, 16 November 2012 ![]() |
Dziękuję za poświęconą mi uwagę.
Samochód ma służyć jako transport do pracy (raptem 5 kilometrów) oraz przede wszystkim do weekendowych przejażdżek po krętych drogach od wiosny do jesieni. Generalnie ilość siedzeń, pojemność bagażnika jest nieistotna. Po prostu auto żony (Golf kombi) będzie miało więcej roboty. Niespecjalnie istotne są parametry typu 0-100km/h czy V-max ponieważ przeznaczenie auta jest inne, nie zamierzam się nim ścigać spod świateł, czy połykać z dużą prędkością kilometry na autostradzie. Chcę nim jeździć przy ładnej pogodzie po zakrętach, więc chyba bardziej nada się auto z silnikiem wolnossącym o możliwie największej pojemności i momencie obrotowym. Mylę się? Bartasss, Haary: czytam Cooper, myślę Cooper S. Dla mnie istnieje tylko ta wersja. Poza budżetem. Bamboocha, kompot, majk: MX5 ponoć fajne auto. Nie miałem nigdy styczności z kabrioletem, stąd obawy co do użytkowania w zimie. Niewątpliwy plus to napęd na tył, zapewne w lecie fajnie jest też rozłożyć dach. Biorę to auto pod uwagę, kompletnie o nim zapomniałem. Kompot, hwojtek: Fiesta ST mieści się w budżecie, ma fajny silnik, pytanie czy lepsze to od Clio Sport? Knutomaniak: miałem Fiata (wiem, wiem namiastka auta), dlatego raczej AR nie chcę. Czacza: od lat marzy mi się BMW (328/330 Ci E46), ale niestety zawsze brakuje funduszy, tak też jest i tym razem. Gdybym miał więcej pieniędzy nie było by tego tematu. Katar, hwojtek: Twingo RS poza budżetem. C2 VTS jakoś mi nie podchodzi. Szczerze mówiąc nie wiem dlaczego. Nie miałem nigdy żadnej styczności z tym autem. Swift Sport nie był brany pod uwagę, ale przyjrzę mu się. Za to przez chwilę myślałem o Yaris T-Sport. Ale taki zakup chyba nie ma sensu. Hwojtek, cieszę się że zauważyłeś ten wątek, zawsze lubiłem czytać Twoje posty. Jesteś w stanie porównać Fiestę ST do Clio Sport? Które z tych aut po drobnych modyfikacjach zawieszenia i hamulców będzie lepiej sprawdzało się do dynamicznej (bez szleństw, w końcy to drogi publiczne) jazdy po winklach? Generalnie porozmawiałem sobie szczerze z żoną i nie muszę trzmać się tak kurczowo tego rocznika (2003 lub młodsze) ale lepiej nowsze niż starsze. Budżet bardzo mnie ogranicza, wiadomo chciałoby się wiele za niewiele ale trzeba zejść na ziemię. BMW, CTR czy inne samochody marzeń muszą poczekać. Planuję zmianę auta na wiosnę, do tego czasu chcę sprzedać motocykl, na auto obecnie użytkowane mam kupca. Tak jak pisałem najlepiej jeździ mi się autem o niewielkich rozmiarach, ale jeśli byłaby sensowna alternatywa w segmencie aut ciut większych to nie mówię stanowczo nie. Nie wiem dlaczego o wiele łatwiej jest mi atakować zakręt małym autem niż krową, nie potrafię tego zrozumieć. Nie śmiejcie się ale jeżdżąc dynamicznie Omegą po winklach miałem ciągle mokre ręce... Dzięki za dyskusję. Edycja: nikt nie wspomniał o Peugeot 206 RC, nie jest wart uwagi? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
Lupo GTI
![]() -------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Wed, 08 April 2009 ![]() |
http://kmparts.pl/galeria,1,10,0
Rzuć sobie okiem na zachętę, takich imprez jest kilka co rok, można się po winklach wyszaleć. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Czyli MX-5. Sprawdzić, czy autor wątku nie jest duży. Kazek, ile masz wzrostu i ile ważysz? Bamboocha, kompot, majk: MX5 ponoć fajne auto. Nie miałem nigdy styczności z kabrioletem, stąd obawy co do użytkowania w zimie. Niewątpliwy plus to napęd na tył, zapewne w lecie fajnie jest też rozłożyć dach. Biorę to auto pod uwagę, kompletnie o nim zapomniałem. Zanim wybierzesz, poszukaj informacji jak NB są zabezpieczone przed korozją. NA lubią ładnie zgnić, w czym polski kult solnika wydatnie im pomaga, o NB, neistety, wiem tylko tyle, że są. r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Rzeszów ![]() |
MG TF160 i MG ZR160. Pierwszy 2 miejscowy cabrio z silnikem za plecami kierowcy + naped na tył, waga coś chyba 1090kg i moc 160KM. ZRka ma napęd na przod, ale wazy koło 1140kg i ma przyjemny rozkład masy, mozna tanio dołożyć szperę (do obu). W tym budżecie mozesz celować w auta z konca produkcji (04-06).
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Wed, 08 April 2009 ![]() |
Sprawdzić, czy autor wątku nie jest duży. Kazek, ile masz wzrostu i ile ważysz? Zanim wybierzesz, poszukaj informacji jak NB są zabezpieczone przed korozją. NA lubią ładnie zgnić, w czym polski kult solnika wydatnie im pomaga, o NB, neistety, wiem tylko tyle, że są. r. Wszystkie rdzewieją, nawet NBFL, ale jak wyjdzie to trzeba po prostu zrobić to raz a porządnie. Jeżeli chodzi o fun z jazdy to wersja 1.8+Torsen niezależnie od rocznika jest dobrym wyborem. Można przebierać w różnych wersjach, np. Sportive z 2001 były na zawieszeniu Bilsteina i dodatkowymi rozpórkami |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sun, 08 January 2012 ![]() |
Ze swojej strony mogę polecić mitsubishi colta CzT.
Posiadam od ponad roku. Auto bezawaryjne, jeśli nie liczyć przepalających się żarówek. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 12 September 2025 - 21:12 |