![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam!!!
Szukam dla siebie kolejnego auta. Auto ma być maksymalnie wielkosci nowego Mini, jak chodzi o długosc i szerokosc. Co do oczekiwanych mocy - oby były jak najwieksze. ![]() Co warto brać pod uwagę? Trochę zastanawiam sie nad tym nowym mini, ale nigdy nie miałem stycznosci z tym autem. Zawsze kojarzyło mi sie to coś z babskim autem. Ale ponoc wersja Cooper S jedzie już niezle. Brałem pod uwagę BMW Z3 i mazde MX5, Z3 to bardzo fajne auto... ale niestety za długie (ponad 4 metry ma), mazda to samo też za długa. Budżet - elastyczne 30 tys zł, jesli sa jakeis swietne auta za 35 czy 37 tys zł - to też wezme pod uwagę. Z góry dzięki za wszystkie rady. Czytałem mocno forum, ale nie doszedłem do wniosków ktore by mnie satysfakcjonowały. Tym bardziej że nikt nie porusza tu faktu długosci auta... który dla mnie jest bardzo ważny. Z góry uprzedzam o powodzie takiego wyboru warunków brzegowych auta - bardzo małe miejsce garazowe w nowym budynku.... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
opel speedster (ja kupilem za 25tys zl) lub lotus elise okazyjnie. dlugosc ma niecale 3,8m waga niecale 900kg zero rdzy bo poszycie z wlokien szklanych, naprawy dosc tanie, czesci dostepne, niskie spalanie, niskie koszty ubezpieczen bo pojemnosc niewielka, naped tyl silnik za plecami.
mr2 tez jest dosc mala. ![]() ![]() ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
opel speedster (ja kupilem za 25tys zl) lub lotus elise okazyjnie. dlugosc ma niecale 3,8m waga niecale 900kg zero rdzy bo poszycie z wlokien szklanych, naprawy dosc tanie, czesci dostepne, niskie spalanie, niskie koszty ubezpieczen bo pojemnosc niewielka, naped tyl silnik za plecami. mr2 tez jest dosc mala. no tak autka ciekawe, ale czy dobrze nadają się do roli calorocznego daily drivera? Nad MR2 trochę myślę.... aczkolwiek chciałbym aby auto było jednak 4 osobowe. Bez zapewniania komfortu tym z tyłu, ale żeby jednak kogos mozna tam (chociaz awaryjne) wpakować. A co myślicie o Fabii RS lub Ibizie 1.8T ??? Minimalnie większe, ale za to poręczniejsze... |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT Brałem pod uwagę BMW Z3 i mazde MX5 tym sie sugerowalem,zadne z tych aut nie jest 4 osobowe. ![]() czy speedsterem da sie jezdzic w zime? ciezko jest na sliskim ale sie da. kwestia zalozenia kontroli trakcji dobrych opon czy szpery. jako daily driver u mnie daje rade.codziennie do pracy jezdze ![]() ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Mini. Albo Clio Sport.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 09 May 2003 ![]() |
Witam!!! Szukam dla siebie kolejnego auta. Auto ma być maksymalnie wielkosci nowego Mini, jak chodzi o długosc i szerokosc. Co do oczekiwanych mocy - oby były jak najwieksze. ![]() Co warto brać pod uwagę? Trochę zastanawiam sie nad tym nowym mini, ale nigdy nie miałem stycznosci z tym autem. Zawsze kojarzyło mi sie to coś z babskim autem. Ale ponoc wersja Cooper S jedzie już niezle. Brałem pod uwagę BMW Z3 i mazde MX5, Z3 to bardzo fajne auto... ale niestety za długie (ponad 4 metry ma), mazda to samo też za długa. Budżet - elastyczne 30 tys zł, jesli sa jakeis swietne auta za 35 czy 37 tys zł - to też wezme pod uwagę. Jeśli takie ograniczenia (długość) - to poruszasz się max. w segmencie aut klasy B. Zdecyduj także czy chcesz auto FWD czy RWD. Ale RWD raczej nie wchodzi w grę (skoro ograniczeniem jest długość). Subkompakty są dziś nadmuchane i niejednokrotnie przekraczają dziś dł. 4m. W każdym razie w klasie aut małych hothatchów przednionapędowych - najlepsze jest Mini i Clio Sport, w nastepnej kolejności jakieś OPC, Abarth (500, G.Punto) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Wed, 08 April 2009 ![]() |
Ostatnio na forum MX-5 poszedł Speed(dla niewtajemniczonych 1.8 turbo 178KM +fajna podatność na 220-230+) w podobnym budżecie. A jeżeli interesują Cię ogólnie roadstery to najlepszym adresem będzie szklarnia Marcina: roadstery.pl
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 08 January 2012 ![]() |
Za poprzednikami.
Myślę, że jest z czego wybierać. mini cooper S (ew. JCW - ale raczej nie w tej kwocie) opel corsa OPC ( ew. NE - ciężko w tej kwocie) renault Clio sport vw polo gti ford fiesta ST fiat punto abarth fiat 500 abarth Kilka "małych wariatów" jescze by sięznalazło zapewne :-) Jak mam mitsubishi colta CZT (1070kg, 200hp) - też jeździ nie najgorzej. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Co do Corsy to warto isc w Corse Gsi 1.8 16v ? Jak to jedzie? wydaje mi sie że te 125 koni to troche mało.... ktos powyzej radził Corse OPC - ale po pierwsze te auta chodzą od 40 tys zł w górę - a to juz dla mnie za duzo, po drugie to okropne brzydactwo - a po trzecie to jakis silnik 1.6 turbo o którym wogole nie mam pojecia... czy on nie jest bardzo usterkowy i nie trwały jak wiekszosc nowoczesnych małolitrazowych turbo-benzyn...?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
coś mi się obiło o uszy ze Cooper S ma ten sam silnik co jakas mocniejsza wersja peugeota 207?
A co myślicie o Citroenie C2 vts? Z tego co wiem ma silnik bardzo trwały i kompletnie bezawaryjny, to chyba najlepsza jednostka benzynowa koncernu PSA. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 February 2005 Skąd: Południe ![]() |
GSI 1.8 to totalny bezsens, nie ma to nic wspolnego z GSI poza nazwa - osiągi jak Passat TDI po chipie
![]() Silnik z Peugota jest w Mini S ale R56 (czyli tym od 2008 roku), a ten raczej jest poza zasięgiem cenowym. Poprzednie Mini (R53) to konstrukcja na kompresorze i nie ma nic wspolnego z silnikiem PSA. Dziwi mnie Twoje aktualne pomysly. Chcesz sprawne i szybkie auto, a patrzysz za "usportowionym" autem do miasta. Nigdy nie chciałbym zamienić się z Clio Sport czy Mini na 125 koni w C2. Dla mnie absolutnie fenomenalne jest Mini, ze wzgledu na swoj styl, jakosc wykonczenia oraz szeroko pojeta zabawę - może nie bedziesz najszybszy na torze, moze nie bedziesz najszybszy na prostej ale to naprawde rewelacyjne auto z masa dodatkow do niego. Dla mnie jedyny konkurent dla niego to jakies podłubane S3/A3, tak aby moc wynagrodziła "pospolitość". -------------------- 911 992 4S
M5 F90 800KM |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Szukasz hot hatcha. I już. A jaki to sobie popatrz co Ci pasuje. Turbo czy NA, żabie udka, makaron czy kartoffelsalat. Auto segmentu B z dobrym sercem. I to raczej wyczerpuje temat.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Silnik z Peugota jest w Mini S ale R56 (czyli tym od 2008 roku), a ten raczej jest poza zasięgiem cenowym. Poprzednie Mini (R53) to konstrukcja na kompresorze i nie ma nic wspolnego z silnikiem PSA. Mini na pewno jest na pierwszym miejscu w tym rankingu... który silnik Mini jest lepszy? który trwalszy - czy maja jakies wady wrodzone? Lepszy ten na kompresorze czy ten rodem z PSA? Gdyby ten z PSA okazał się suuuuper, to moze budżet dałoby się zwiększyć.... |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Szukasz hot hatcha. I już. A jaki to sobie popatrz co Ci pasuje. Turbo czy NA, żabie udka, makaron czy kartoffelsalat. Auto segmentu B z dobrym sercem. I to raczej wyczerpuje temat. To wiem. Wlasnie chcę sie dowiedziec, który hot hatch jest trwały, bezusterkowy i godny polecenia. Clio raczej odrzucam - wszystkie osoby którem znam i które miały Renault mialy z tymi autami olbrzymie problemy. Co do innych marek nie mam uprzedzeń.... |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Auta sygnowane przez Renault nie mają wiele wspólnego z tymi z Renault Sport. Poza tym mieliśmy w domu 3x Renault i złego słowa na te auta nie powiem.
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
To wiem. Wlasnie chcę sie dowiedziec, który hot hatch jest trwały, bezusterkowy i godny polecenia. Clio raczej odrzucam - wszystkie osoby którem znam i które miały Renault mialy z tymi autami olbrzymie problemy. Co do innych marek nie mam uprzedzeń.... Nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie. Takie auta są męczone i katowane, często używane w motorsporcie na poziomie amatorskim i wyżej, więc nie da się określić co będzie działać, a co niekoniecznie. Clio Sport F1 team jeździłem nieco i byłem zachwycony. Fotele, silnik, zawieszenie... Jakościowo Renault i już. Miałem też do czynienia z 206 S16 (tym 150PS). Tys fajnie, ale to nie to. Fiesta ST150 mi się nie podoba, ale łatwo się naprawia, bo jest zlepkiem innych Fordów. Grande Abarth się przejechałem kawałek i nie urwał dupy, ale może nie zdążyłem go poznać bliżej. W tej klasie uważam prym wiodą Francuzi i już. Kto raz poskręca sobie Renault lub PSA nie chce już patrzeć na niemiecką konkurencję. Szukaj auta w dobrym stanie, bo upierając się na jeden model możesz się skazać na poszukiwanie świętego graala. -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
W tej klasie uważam prym wiodą Francuzi i już. Kto raz poskręca sobie Renault lub PSA nie chce już patrzeć na niemiecką konkurencję. Szukaj auta w dobrym stanie, bo upierając się na jeden model możesz się skazać na poszukiwanie świętego graala. Z tym akurat trzeba sie zgodzic w 100%... i zawsze sie stosuje do tej metody... ostatnio szukałem dupowozu - mial byc diesel Audi A6c6... zakupilem Peugeota 607 benzyna - jestem z niego baaaardzo zadowolony... Pzede wszystkim stan + przebieg... a model, kolor czy wyposazenie to juz szczegóły... |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Tue, 06 December 2011 ![]() |
Ja polecam jak do miasta i nie duże.. Grande Punto Sport 1.9 w Dieslu. Znajomy ma, jeździłem nie raz. Czarne na org felgach wygląda spoko. Nie dużym kosztem zrobione na 166 KM i chyba 350NM. Jeździ się całkiem przyjemnie
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Mon, 19 November 2007 ![]() |
Integra, CTR, Mini S, ewentualnie 147 GTA.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 09 May 2003 ![]() |
Z tym akurat trzeba sie zgodzic w 100%... i zawsze sie stosuje do tej metody... ostatnio szukałem dupowozu - mial byc diesel Audi A6c6... zakupilem Peugeota 607 benzyna - jestem z niego baaaardzo zadowolony... Pzede wszystkim stan + przebieg... a model, kolor czy wyposazenie to juz szczegóły... Doradzamy Ci najlepsze możliwe opcje w tym segmencie. A Ty błądzisz i pytasz o jakieś stare GSI czy chyba jeszcze bardziej babskie niż Mini - C2 VTS.. Ustal czego tak naprawdę poszukujesz ..? Ma być tanio, oszczędnie lub bezawaryjnie ? Czy performance na pierwszym miejscu ? W kolejności - wymieniłbym Mini S zamiennie z Clio Sportem (mam obecnie drugi egzemplarz C.III RS), a dalej Corse OPC , jakieś warianty VAGa z 1.4TSI , następnie grupa Fiat (G.P.A, A.500) etc. Ale na pierwszym miejscu weź pod uwagę Mini/Clio. Jeśli jesteś uprzedzony do Renault to wybór masz prosty i zawężony do Mini. Nie przeżyjesz traumy po przesiadce z BMW.. Szukaj R53 po lifcie, bo tutaj masz szansę załapać się w budżecie. Nie śledzę cen R56 - ale to na pewno przedział powyżej 50 tys za dobry egzemplarz.. Podobnie Clio - dobra niezamęczona sztuka to minimum 40tys zł.. Corsa OPC także podobnie.. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 12:53 |