Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> MIEDZY GAZ.......
uBaW_Blazej
post Tue, 15 Oct 2002 - 23:57
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: OTWOCK/ŻOLIBORZ





Kto z was korzysta z tego chwytu.czu to cos daje?
od kiedy sie scigam zawsze.odruchowo nie zdejmuje nogi z gazy przy zmianie biegow.czy jest sens pilowac sprzegło.ktos kiedy mówi mi ze mozna nawet 0.5 sek urawc.....co o tym sadzicie?


--------------------
POWER ISN'T EVERYTHING<-//--////
90%driver 10%car
---------------------------------------------
9e78ee0270]http://www.importracermag.com/drifting/images/youintro.gif[/]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 15 Oct 2002 - 23:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
OZ
post Wed, 16 Oct 2002 - 00:12
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 October 2002





Tylko z międzygazem, czasy lepsze o jakąś sekundę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M@verick
post Wed, 16 Oct 2002 - 02:35
Post #3


User
Dołączył: Wed, 16 October 2002
Skąd: Wawa





Kiedy jezdzilem Poldkiem to scigalem sie z identycznym i co kolejny
bieg wyprzedzalem go o 1/3 samochodu, na 4 prowadzilem o cala dlugosc. Fajne uczucie jak idziesz jednakowo co do cm, a tylko wyprzedzasz podczas zmiany biegu. Oczywiscie zmienialem biegi z wcisnietym do konca gazem, co robie do dzis. Polecam ta metode Ubi.


--------------------
M@verick - Megane Coupe 2.0
"Take your passion and make it happen"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Wed, 16 Oct 2002 - 14:24
Post #4


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





CYTAT("uBaW_Blazej":39zm0zc0)
Kto z was korzysta z tego chwytu.czu to cos daje?
od kiedy sie scigam zawsze.odruchowo nie zdejmuje nogi z gazy przy zmianie biegow.czy jest sens pilowac sprzegło.ktos kiedy mówi mi ze mozna nawet 0.5 sek urawc.....co o tym sadzicie?


Z tego co napisałeś nie tyle jeździsz z międzygazem co nie zdejmujesz gazu przy zmianie biegów- a to duzy błąd.

Fachowo miedzygaz to przygazówka podczas zmiany biegów. Obecnie prawie zaden z kierowców rajdowych tego nie robi bo nie musi ponieważ:

a) są już nowoczesne krótkie/sekwencyjne/kłowe i wreszcie zsynchronizowane skrzynie biegów które tego niewymagają.

cool.gif de fakto nic nie zyskujesz a walisz ślizgiem po sprzegle..... co w krótkim okresie je wykończy....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elmer
post Wed, 16 Oct 2002 - 14:37
Post #5


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Gdynia





Moim zdaniem ma to sens jedynie przy silnikach z turbo kiedy turbina nie traci predkosci podczas zmiany biegow. W wolnossacym tylko sobie utrudniamy sprawe - a jak sie nie uda i zahaczymy o odciecie to tylko tracimy...


--------------------
[url=http://www.strefatuningu.pl:yscos1uc]www.strefatuningu.pl[/url:yscos1uc]
[url=http://www.passwordjdm.pl:yscos1uc]www.passwordjdm.pl[/url:yscos1uc]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
-=mateo=-
post Wed, 16 Oct 2002 - 14:52
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Sobików k. Góry Kalwarii





W wolnossących trzymanie gazu w trakcie zmiany biegów też daje całkiem sporo, tylko żal sprzęgła.. Stosuję tylko wtedy, kiedy widzę, że idę równo z drugim samochodem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Latynos
post Wed, 16 Oct 2002 - 15:47
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: Łódź





Staram sie nie stosowac tej metody za często. Chyba że faktycznie "sytuacja tego wymaga". Stosunek satyswakcji do kosztów późniejszej wymiany sprzęgła jest bardzo niekorzystny.


--------------------
Latynos / carlos - prawie to samo ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 16 Oct 2002 - 19:09
Post #8


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Ja tam zawsze wale po skrzyni i innych elementach jak jezdze ostro... sprzeglo mam dosyc twarde (no , weglud producenta powinno wytrzymac 1000+ Nm , narazie tyle nie mam) wiec kazda zmiana biegu wali po innych elemtach , no ale coz taki juz los tego auta... jest mordowane przy jezdzie , ale pozniej dopieszczane przed kolejnymi szalenstwami ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Econo
post Wed, 16 Oct 2002 - 19:29
Post #9


Frequent User
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





W pełni zgadzam się z Bullitem.

Międzygaz był stosowany w czasach gdy nie było mowy o synchronizowanych skrzyniach. Najdłużej utrzymało sie to w ciężarówkach. Był stosowany również przez kierowców rajdowych. Obecnie w sporcie nadal stosuje się skrzynie tzw. bezsynchoronizatorowe czyli kłowe ale technologia jest inna i tu zmiana biegu nie wymaga synchronizacji. Kiedyś należało przegazować na luzie by dostosowac prędkoci obrotowe poszczególnych elementów w skrzyni.

Obecnie przy ścigańsku ma to o tyle sens że samochód nie spada z obrotów ale jest to okupione powaznym zurzyciem tarczy. Dodatkowo jest niebezpieczeństwo poślizgu sprzęgła, a tym samym straty w stosunku do normalnej zmiany biegów.


Pozdrawiam


--------------------
Econo
Speedster Turbo #4425
Volvo S80 D5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
-=mateo=-
post Wed, 16 Oct 2002 - 20:29
Post #10


Super User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Sobików k. Góry Kalwarii





To też kwestia czasu zmiany biegu. Corolla ma bardzo precyzyjne drogi lewarka, także silnik nie ma czasu wkręcić się na zbyt wysokie obroty --> obciążenia nie są zbyt duże. Ale i tak używam tej metody bardzo rzadko.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Keepsake
post Thu, 17 Oct 2002 - 18:26
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: zza winkla





CYTAT("Elmer":8qu4ulrn)
Moim zdaniem ma to sens jedynie przy silnikach z turbo kiedy turbina nie traci predkosci podczas zmiany biegow. W wolnossacym tylko sobie utrudniamy sprawe - a jak sie nie uda i zahaczymy o odciecie to tylko tracimy...

O ile wiem ilość gazów wydechowych gdy na silniku nie ma obciążenia (wciśnięte sprzęgło) i tak jest o wiele za mała, żeby zrobić różnicę dla prędkości turbiny... Więc to chyba nie jest dobry argument.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elmer
post Thu, 17 Oct 2002 - 19:45
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Gdynia





CYTAT("Keepsake300ZX":7m2n2gvb)
O ile wiem ilość gazów wydechowych gdy na silniku nie ma obciążenia (wciśnięte sprzęgło) i tak jest o wiele za mała, żeby zrobić różnicę dla prędkości turbiny... Więc to chyba nie jest dobry argument.


Mozesz miec racje. Zreszta i tak turbina ma chyba zbyt duza bezwladnosc zeby w ogole zareagowac zmiana predkosci w takim krotkim czasie (czasie zmiany biegu).

Wracajac jednak do uzywania miedzygazu to zastanawialbym sie czy lepiej z miedzygazem zmienic bieg szybciej np. o 500rpm (tzn. zostawic sobie te powiedzmy 500 rpm na wzrost obrotow podczas zmiany biegu) czy normalnie zmienic bieg, ewentulanie lekko trzymajac gaz, tuz przed samym odcieciem. Bo jezeli u kogos (jak np. u mnie) optymalne shift-pointy na 2 pierwszych biegach sa na odcieciu, to z miedzygazem ciezko sie jedzie, bo nauczenie sie odpowiedniego operowania gazem i sprzeglem zajeloby pewnie duzo czasu (i duzo sprzegiel ) - slowem szkoda samochodu. Przynamniej przy moich ~18 sekundach to tez miedzygaz chyba niewielkie ma znaczenie - to nie ten poziom, ze walcze o ulamki sekund (jeszcze ). A i tak mecze swoje sprzeglo startujac strzalem z 6200 rpm.


--------------------
[url=http://www.strefatuningu.pl:yscos1uc]www.strefatuningu.pl[/url:yscos1uc]
[url=http://www.passwordjdm.pl:yscos1uc]www.passwordjdm.pl[/url:yscos1uc]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Thu, 17 Oct 2002 - 20:04
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT("Elmer":1x3ghrmw)
A i tak mecze swoje sprzeglo startujac strzalem z 6200 rpm.


A z 7200 nigdy nie startowales?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elmer
post Thu, 17 Oct 2002 - 20:13
Post #14


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Gdynia





CYTAT("filaj":1r1hhklg)
A z 7200 nigdy nie startowales?


Probowalem, probowalem Ciezko, bo wali po odcieciu - glupota


--------------------
[url=http://www.strefatuningu.pl:yscos1uc]www.strefatuningu.pl[/url:yscos1uc]
[url=http://www.passwordjdm.pl:yscos1uc]www.passwordjdm.pl[/url:yscos1uc]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elmer
post Thu, 17 Oct 2002 - 20:16
Post #15


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Gdynia





CYTAT("Elmer":3femo9so)
Przynamniej przy moich ~18 sekundach to tez miedzygaz chyba niewielkie ma znaczenie - to nie ten poziom, ze walcze o ulamki sekund (jeszcze ). A i tak mecze swoje sprzeglo startujac strzalem z 6200 rpm.


Tak sobie to jeszcze raz przeczytalem i mysle sobie, co za debil sciga sie na 400m 90-konnym samochodem


--------------------
[url=http://www.strefatuningu.pl:yscos1uc]www.strefatuningu.pl[/url:yscos1uc]
[url=http://www.passwordjdm.pl:yscos1uc]www.passwordjdm.pl[/url:yscos1uc]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
-=mateo=-
post Thu, 17 Oct 2002 - 21:01
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Sobików k. Góry Kalwarii





Nie martw się, nie jesteś sam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Fri, 18 Oct 2002 - 15:12
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT("Elmer":376b1m55)
Tak sobie to jeszcze raz przeczytalem i mysle sobie, co za debil sciga sie na 400m 90-konnym samochodem


Tylko taki debil jak Ty Krzysiu. A tak swoja droga to przeciez b.lo'a bialy wynalazek ma cale 93KM (jak wyjedzal z fabryki-ile teraz to cholera wie), a jakos na 400m moze zloic znacznie mocniejsze auta-wybebesz caly srodek ze swojego czerstwego cifa to moze bedzie sie troche lepiej zbieral ;-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Fri, 18 Oct 2002 - 15:13
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT("Elmer":2o3honp4)
CYTAT("filaj":2o3honp4)
A z 7200 nigdy nie startowales?


Probowalem, probowalem Ciezko, bo wali po odcieciu - glupota

A myslalem ze Ty nie masz odciecia...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elmer
post Fri, 18 Oct 2002 - 17:32
Post #19


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Gdynia





CYTAT("filaj":oi1be0e1)
A tak swoja droga to przeciez b.lo'a bialy wynalazek ma cale 93KM (jak wyjedzal z fabryki-ile teraz to cholera wie), a jakos na 400m moze zloic znacznie mocniejsze auta-wybebesz caly srodek ze swojego czerstwego cifa to moze bedzie sie troche lepiej zbieral ;-P


Sam sie wybebesz Nawet jakbym go odchudzil go o 50 kg (poszlaby pewnie kanapa, drugi fotel, tapicerki i cos jeszcze) to zyskam moze 0,5 sekundy - jakos niespecjalnie mi to robi.

CYTAT
A myslalem ze Ty nie masz odciecia...




--------------------
[url=http://www.strefatuningu.pl:yscos1uc]www.strefatuningu.pl[/url:yscos1uc]
[url=http://www.passwordjdm.pl:yscos1uc]www.passwordjdm.pl[/url:yscos1uc]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Fri, 18 Oct 2002 - 18:42
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT("Elmer":2ma3lc6m)
CYTAT
A myslalem ze Ty nie masz odciecia...



Zakrecilem sie, bo juz nie wiem do ilu Ci sie to auto kreci. Do 7200? Na pasie w Rumii przeciez do 7400 kreciles. Czy cos mnie sie popieprzylo...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 20:00