![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: OTWOCK/ŻOLIBORZ ![]() |
Kto z was korzysta z tego chwytu.czu to cos daje?
od kiedy sie scigam zawsze.odruchowo nie zdejmuje nogi z gazy przy zmianie biegow.czy jest sens pilowac sprzegło.ktos kiedy mówi mi ze mozna nawet 0.5 sek urawc.....co o tym sadzicie? -------------------- POWER ISN'T EVERYTHING<-//--////
90%driver 10%car --------------------------------------------- 9e78ee0270]http://www.importracermag.com/drifting/images/youintro.gif[/] |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 11 October 2002 ![]() |
Tylko z międzygazem, czasy lepsze o jakąś sekundę
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: Wawa ![]() |
Kiedy jezdzilem Poldkiem to scigalem sie z identycznym i co kolejny
bieg wyprzedzalem go o 1/3 samochodu, na 4 prowadzilem o cala dlugosc. Fajne uczucie jak idziesz jednakowo co do cm, a tylko wyprzedzasz podczas zmiany biegu. Oczywiscie zmienialem biegi z wcisnietym do konca gazem, co robie do dzis. Polecam ta metode Ubi. -------------------- M@verick - Megane Coupe 2.0
"Take your passion and make it happen" |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
CYTAT("uBaW_Blazej":39zm0zc0) Kto z was korzysta z tego chwytu.czu to cos daje?
od kiedy sie scigam zawsze.odruchowo nie zdejmuje nogi z gazy przy zmianie biegow.czy jest sens pilowac sprzegło.ktos kiedy mówi mi ze mozna nawet 0.5 sek urawc.....co o tym sadzicie? Z tego co napisałeś nie tyle jeździsz z międzygazem co nie zdejmujesz gazu przy zmianie biegów- a to duzy błąd. Fachowo miedzygaz to przygazówka podczas zmiany biegów. Obecnie prawie zaden z kierowców rajdowych tego nie robi bo nie musi ponieważ: a) są już nowoczesne krótkie/sekwencyjne/kłowe i wreszcie zsynchronizowane skrzynie biegów które tego niewymagają. ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Gdynia ![]() |
Moim zdaniem ma to sens jedynie przy silnikach z turbo kiedy turbina nie traci predkosci podczas zmiany biegow. W wolnossacym tylko sobie utrudniamy sprawe - a jak sie nie uda i zahaczymy o odciecie to tylko tracimy...
-------------------- [url=http://www.strefatuningu.pl:yscos1uc]www.strefatuningu.pl[/url:yscos1uc]
[url=http://www.passwordjdm.pl:yscos1uc]www.passwordjdm.pl[/url:yscos1uc] |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Sobików k. Góry Kalwarii ![]() |
W wolnossących trzymanie gazu w trakcie zmiany biegów też daje całkiem sporo, tylko żal sprzęgła.. Stosuję tylko wtedy, kiedy widzę, że idę równo z drugim samochodem.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: Łódź ![]() |
Staram sie nie stosowac tej metody za często. Chyba że faktycznie "sytuacja tego wymaga". Stosunek satyswakcji do kosztów późniejszej wymiany sprzęgła jest bardzo niekorzystny.
-------------------- Latynos / carlos - prawie to samo ;)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Ja tam zawsze wale po skrzyni i innych elementach jak jezdze ostro... sprzeglo mam dosyc twarde (no , weglud producenta powinno wytrzymac 1000+ Nm , narazie tyle nie mam) wiec kazda zmiana biegu wali po innych elemtach , no ale coz taki juz los tego auta... jest mordowane przy jezdzie , ale pozniej dopieszczane przed kolejnymi szalenstwami ...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
W pełni zgadzam się z Bullitem.
Międzygaz był stosowany w czasach gdy nie było mowy o synchronizowanych skrzyniach. Najdłużej utrzymało sie to w ciężarówkach. Był stosowany również przez kierowców rajdowych. Obecnie w sporcie nadal stosuje się skrzynie tzw. bezsynchoronizatorowe czyli kłowe ale technologia jest inna i tu zmiana biegu nie wymaga synchronizacji. Kiedyś należało przegazować na luzie by dostosowac prędkoci obrotowe poszczególnych elementów w skrzyni. Obecnie przy ścigańsku ma to o tyle sens że samochód nie spada z obrotów ale jest to okupione powaznym zurzyciem tarczy. Dodatkowo jest niebezpieczeństwo poślizgu sprzęgła, a tym samym straty w stosunku do normalnej zmiany biegów. Pozdrawiam -------------------- Econo
Speedster Turbo #4425 Volvo S80 D5 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Sobików k. Góry Kalwarii ![]() |
To też kwestia czasu zmiany biegu. Corolla ma bardzo precyzyjne drogi lewarka, także silnik nie ma czasu wkręcić się na zbyt wysokie obroty --> obciążenia nie są zbyt duże. Ale i tak używam tej metody bardzo rzadko.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: zza winkla ![]() |
CYTAT("Elmer":8qu4ulrn) Moim zdaniem ma to sens jedynie przy silnikach z turbo kiedy turbina nie traci predkosci podczas zmiany biegow. W wolnossacym tylko sobie utrudniamy sprawe - a jak sie nie uda i zahaczymy o odciecie to tylko tracimy...
O ile wiem ilość gazów wydechowych gdy na silniku nie ma obciążenia (wciśnięte sprzęgło) i tak jest o wiele za mała, żeby zrobić różnicę dla prędkości turbiny... Więc to chyba nie jest dobry argument. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Gdynia ![]() |
CYTAT("Keepsake300ZX":7m2n2gvb) O ile wiem ilość gazów wydechowych gdy na silniku nie ma obciążenia (wciśnięte sprzęgło) i tak jest o wiele za mała, żeby zrobić różnicę dla prędkości turbiny... Więc to chyba nie jest dobry argument.
Mozesz miec racje. Zreszta i tak turbina ma chyba zbyt duza bezwladnosc zeby w ogole zareagowac zmiana predkosci w takim krotkim czasie (czasie zmiany biegu). Wracajac jednak do uzywania miedzygazu to zastanawialbym sie czy lepiej z miedzygazem zmienic bieg szybciej np. o 500rpm (tzn. zostawic sobie te powiedzmy 500 rpm na wzrost obrotow podczas zmiany biegu) czy normalnie zmienic bieg, ewentulanie lekko trzymajac gaz, tuz przed samym odcieciem. Bo jezeli u kogos (jak np. u mnie) optymalne shift-pointy na 2 pierwszych biegach sa na odcieciu, to z miedzygazem ciezko sie jedzie, bo nauczenie sie odpowiedniego operowania gazem i sprzeglem zajeloby pewnie duzo czasu (i duzo sprzegiel ) - slowem szkoda samochodu. Przynamniej przy moich ~18 sekundach to tez miedzygaz chyba niewielkie ma znaczenie - to nie ten poziom, ze walcze o ulamki sekund (jeszcze ). A i tak mecze swoje sprzeglo startujac strzalem z 6200 rpm. -------------------- [url=http://www.strefatuningu.pl:yscos1uc]www.strefatuningu.pl[/url:yscos1uc]
[url=http://www.passwordjdm.pl:yscos1uc]www.passwordjdm.pl[/url:yscos1uc] |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
CYTAT("Elmer":1x3ghrmw) A i tak mecze swoje sprzeglo startujac strzalem z 6200 rpm.
A z 7200 nigdy nie startowales? |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Gdynia ![]() |
CYTAT("filaj":1r1hhklg) A z 7200 nigdy nie startowales?
Probowalem, probowalem Ciezko, bo wali po odcieciu - glupota -------------------- [url=http://www.strefatuningu.pl:yscos1uc]www.strefatuningu.pl[/url:yscos1uc]
[url=http://www.passwordjdm.pl:yscos1uc]www.passwordjdm.pl[/url:yscos1uc] |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Gdynia ![]() |
CYTAT("Elmer":3femo9so) Przynamniej przy moich ~18 sekundach to tez miedzygaz chyba niewielkie ma znaczenie - to nie ten poziom, ze walcze o ulamki sekund (jeszcze ). A i tak mecze swoje sprzeglo startujac strzalem z 6200 rpm.
Tak sobie to jeszcze raz przeczytalem i mysle sobie, co za debil sciga sie na 400m 90-konnym samochodem -------------------- [url=http://www.strefatuningu.pl:yscos1uc]www.strefatuningu.pl[/url:yscos1uc]
[url=http://www.passwordjdm.pl:yscos1uc]www.passwordjdm.pl[/url:yscos1uc] |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Sobików k. Góry Kalwarii ![]() |
Nie martw się, nie jesteś sam
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
CYTAT("Elmer":376b1m55) Tak sobie to jeszcze raz przeczytalem i mysle sobie, co za debil sciga sie na 400m 90-konnym samochodem
Tylko taki debil jak Ty Krzysiu. A tak swoja droga to przeciez b.lo'a bialy wynalazek ma cale 93KM (jak wyjedzal z fabryki-ile teraz to cholera wie), a jakos na 400m moze zloic znacznie mocniejsze auta-wybebesz caly srodek ze swojego czerstwego cifa to moze bedzie sie troche lepiej zbieral ;-P |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
CYTAT("Elmer":2o3honp4) CYTAT("filaj":2o3honp4) A z 7200 nigdy nie startowales? Probowalem, probowalem Ciezko, bo wali po odcieciu - glupota A myslalem ze Ty nie masz odciecia... |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Gdynia ![]() |
CYTAT("filaj":oi1be0e1) A tak swoja droga to przeciez b.lo'a bialy wynalazek ma cale 93KM (jak wyjedzal z fabryki-ile teraz to cholera wie), a jakos na 400m moze zloic znacznie mocniejsze auta-wybebesz caly srodek ze swojego czerstwego cifa to moze bedzie sie troche lepiej zbieral ;-P Sam sie wybebesz Nawet jakbym go odchudzil go o 50 kg (poszlaby pewnie kanapa, drugi fotel, tapicerki i cos jeszcze) to zyskam moze 0,5 sekundy - jakos niespecjalnie mi to robi. CYTAT A myslalem ze Ty nie masz odciecia...
-------------------- [url=http://www.strefatuningu.pl:yscos1uc]www.strefatuningu.pl[/url:yscos1uc]
[url=http://www.passwordjdm.pl:yscos1uc]www.passwordjdm.pl[/url:yscos1uc] |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
CYTAT("Elmer":2ma3lc6m) CYTAT A myslalem ze Ty nie masz odciecia... Zakrecilem sie, bo juz nie wiem do ilu Ci sie to auto kreci. Do 7200? Na pasie w Rumii przeciez do 7400 kreciles. Czy cos mnie sie popieprzylo... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 20:00 |