![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 December 2010 ![]() |
Cześć,
szukam auta na co dzień i do niezbyt częstego, ale regularnego upalania (pojeżdżawki Ułęż, NMnP). Mam konkretne typy - McS r56, Punto Abarth (najpewniej wersja 155 KM) i Clio Sport III (200 KM). Spośród nich będę wybierał, bo od biedy jest z czego. Przegrzebałem forum i informacje o Clio sprowadzają się do tego, że dobrze skręca i hamuje, ale ma nietrwałe zawieszenie, a na dodatek kosztowne w naprawie. Nie jest szybkie, ale sam silnik jest w miarę trwały. Na temat przydatności MCS i Abartha do upalania jest bardzo niewiele. Interesuje mnie, czy są na forum osoby, które używają tych aut w warunkach amatorskiej jazdy sportowej. Na co szczególnie należy zwracać uwagę? Jak trwałe są silniki, zawieszenia i skrzynie? Czy są jakieś wady dyskwalifikujące te auta? Np. sporo się nasłuchałem o tym, że 1,6 t w MCS ma kłopoty z rozrządem i generalnie źle znosi pojeżdżawkowy tryb jazdy. A fiat to w ogóle nie jedzie, a w clio strach biegi zmieniać, itd. Zasadniczo takie plotki czniam, bo doskonale rozumiem, że wiele zależy od egzemplarza. Dlatego postanowiłem zasięgnąć informacji u źródła, czyli u Was. Budżet: około 30 tys. zł (wiem, że są tematy w podobnym budżecie, ale jest mowa o innych autach, dlatego nie chcę tam robić bałaganu) BMW: miałem Honda: chciałbym, ale nie ma |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
miniaki pare osob palowalo ( zarowno jakies pojezdzawki czy superoesy jak i szybkie treningi na poznaniu ) raczej daja rade z tego co obserwowalem
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Ja mam Abartha GP od siedmiu lat (kupiłem nowego). Po wymianie sprężyn na Eibacha i włożeniu hamulców z esseesse (same klocki tak na prawdę starczą, potem zmieniłem tarcze) robi się przyjemnie. Jeździłem na Kielcach, Jastrzębiu, Poznani, Brnie, Zalužani (Bośnia) i Nordschleife. Jedyne czego brakowało to mocy na szybszych torach
![]() Clio RS jednak szybsze na zakrętach, ale raczej są zmęczone życiem. -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Budżet 30 tys starczy na GP Abarth w pakiecie esseesse i powinno zostać na kompletny pakiet strartowy.
Auto posiada wtedy większe turbo Garrett, które nie puchnie na końcu obrotów tak jak seryjna IHI (i nie pęka w nich żeliwo), większe wtryski, lepszy łapacz powietrza, niższe sprężyny. Generalnie tak jak kolega napisał: potrzebny większy cooler, ponieważ auto przez brak klasycznego grilla generuje straszne temperatury , wydech też go trochę trzyma. Do tego soft i można te 220 koni zrobić. Części tanie. Najgorsza jest skrzynia(M32) oraz precyzja zmiany biegów, często lecą poduszki amortyzatorów.Podczas sprintów czasem się nie wie, czy ta dwójka to weszła czy nie. Moje auto ma 125 tys km, jeździło całe życie po Polskich drogach i nic trzeszczy, nic się nie powycierało, auto ma bardzo dużo fajnych smaczków oraz współczesne wyposażenie, no i nigdzie nie ma znaczka Fiata ![]() Osiągi seryjnego auta są na poziomie 7,2 - 7,3 sek do setki oraz 15,3 na ćwiartkę(mierzone RL), z tym, że pozbyłem się fabrycznych 18stek a na 17stki Speedline Marmora założyłem Neovę 215/45 Jako 2 miesięczny użytkownik takiego auta gorąco polecam, bo jest to naprawdę ciekawe auto i można znaleźć bardzo zadbane egzemplarze. -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Ten 1.6 z mini to sobie odpusc
![]() ![]() -------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
Mialem clio III RS genialny woz. Sztywny, gokart w zakretach. Seryjny faktycznie nie jest za szybki, moj mial pare zmian i moc na poziomie 215km robila juz z niego calkiem szybkie auto ;-) 100% bezwypadek byl i dalej tak jest serwisowany w aso. Teraz jezdzi nim moj brat. Chcesz, moge sie zapytac go, lub dac Ci namiar, choc auto jest w takim super stanue ze nie wiem czy by chcial sprzedawaca. Zawieszenie wcale nie jest nie trwale. Uwazac trzeba na skrzynie biegow i perfekcyjnie wbijac biegi przy szybkiej jezdzie.
-------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Wybrałbym Mini. Co prawda na pojeżdżawkach szybsze będzie Clio. Problem w tym, że takie jazdy to ułamek całego okresu eksploatacji samochodu.
Mini ma zdecydowanie najwięcej charakteru z tej trójki. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 December 2010 ![]() |
Panowie (i Panie?) dziękuję bardzo.
srbenda i sadam55 - dokładnie o takie info mi chodziło. Już teraz wiem, że idealnie byłoby trafić Abartha z pakietem essese. Przy okazji zrobiłem przegląd cen części i wygląda na to, że graty do Abartha są o połowę tańsze od miniaka i od Clio. Jaką to auto ma charakterystykę? Zarzuca tyłem? wypluwa przód? flapjack1, moritz86, Tommo - mini do mnie bardzo przemawia, to charakterne i świetnie jeżdżące już w serii auto. Ale takie realacje jak moritza słyszę już nie pierwszy raz, do tego obiły mi się o uszy historie o sekretnych ułamaniach plastikowego bagnetu, wydmuchaniach uszczelki spod głowicy. Mało to zachęcające. Interesują mnie roczniki 2007-2008, czy do tego czasu nie zdążyli się uporać, z takimi wadami? Wiecie coś o tym? Toldi - tak po prawdzie, to jest coś pociągające w starej szkole 2.0 na. Czy to prawda, że zawieszenie do Clio jest horrendalnie drogie? Zwrotnice, wahacze? W razie awarii skrzyni, z jakimi kosztami trzeba się liczyć? Czy ja dobrze kojarzę, że tam się coś urywa w dolocie? Możesz mi opisać, jakie mody miałeś? W pierwszej kolejności zadbam o to, by wybrane auto osiągnęło poziom witalnej serii, ewentualnie poprawię zawias i hamulce, KM będę szukał później. Ale zawsze warto wiedzieć, no co się nastawiać. I owszem, delikatnie podpytaj brata ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 December 2010 ![]() |
Słuchajcie, właśnie obdzwoniłem jedną Cliówkę z ogłoszenia. Pan mówi, że kupił w sieci dealerskiej, dostał 3 mce gwarancji, i po miesiącu mu obróciło panewkę. Czy to się zdarza sportom, zwłaszcza przy przebiegu 100 kkm?
Poza tym Pan twierdzi, że wymieniono mu silnik na fabrycznie nową jednostkę, z nowym sprzęgłem itd. i to wszystko w polskim salonie. Jakoś trudno mi w to uwierzyć. Słyszeliście o podobnej praktyce? Czy jest na forumie ktoś z sieci dealerskiej Renault i mógłby potwierdzić lub obalić ten scenariusz? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
Czesci do CLIO III RS nie sa drogie - to sa mity ludzi którzy nie jezdzili tymi wozami
![]() Z dolotem nic a nic sie nie dzieje, bajki. Skrzynia czasami potrafi synchron 3 biegu walnac ale to zalezy jak sie jezdzi. Nasza skrzynia po rewizji w ASO wiec jest igła ![]() Porównujac mini do clio RS to troche jak porównac hipstera do pakera z siłowni ![]() Clio jest agresywne, wulgarne kreci sie prawie do 8 tys. Handling i grip w tym wozie jest niesamowity ![]() W naszym clio aktualnie wydech milltek, teraz czekamy na kolektor z UK KTR - wiec bedzie calusi wydech zrobiony, oraz remap silnika z modem dolotu, wkladka ITG i daje to teraz 210KM i 220NM, po kolektorze dojdzie około 5KM i 10NM. Olej w Clio trzeba zmieniac najlepiej na dedykowane, ja lałem ELF'a, brat tak samo. I MAX co 15 tys KM, wtedy nie ma mowy o obracaniu panewek czy innych akcjach. Musl byc to jakis zajazd i tyle ![]() Zawieszeniowa sa dystanse oraz krótsza sprezyna. Nie chce zachwalac tylko jednego wozu, ale to zalezy co chce sie miec. czy szybkiego mieszczucha - mini ( pytanie jak z rozrzadem w tych starszych mini, bo ponoc mocno sie rozciagaja i dzwonia ) , czy rasowego sportowca - clio. Fiat jest tez fajny sam nad nim myslalem, ale pojemnosc 1.4 i wyzylowany silnik po podniesieniu mocy mnie stanowczo odrzucił. P.S fiat zrobiony na ok 185KM dostawał srogie baty od mojego clio ![]() -------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 Skąd: Płońsk ![]() |
jakby co mój kolega ma ciekawe clio na sprzedaż, naprawdę fajny, nieźle utrzymany egzemplarz: http://olx.pl/oferta/renault-clio-rs-CID5-...html#59bdc919d1
-------------------- _https://www.facebook.com/punto16vT
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Jaką to auto ma charakterystykę? Zarzuca tyłem? wypluwa przód? Zarzuca tyłem w dość niespodziewanych momentach. Po wymianie sprężyn na Eibach Prokit zrobił się o wiele bardziej przewidywalny. Podsterowność (prawie) nie występuje, no chyba że wlepisz gaz na wejściu w zakręt... -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Nie powiem czy GPA wyjeżdża czy zarzuca, nie miałem póki co możliwości pojeździć ostro po winklach i szukać granicy dla tego auta, ale póki co jak dla mnie jest bardzo neutralny.To wspomaganie wymaga przyzwyczajenia
Tu masz coś z ringu: https://www.youtube.com/watch?v=UZmVdMSOtOQ a tu z Tsukuby https://www.youtube.com/watch?v=iJx1Ap3xqTQ gdzie Punto dostaje ostre baty od min Mini ![]() No i nie powiedziałbym, że 1.4 z turbo o mocy 180 koni jest wyżyłowane, nie słyszałem jeszcze, żeby komuś korba wyszła bokiem, czy panewkę obróciło w serii. 300 koni z 2.0 ma teraz w zasadzie każdy producent, to też żyłowane motory w takim razie. Clio RS też są tak naprawdę żyłowany, bo tam moc trzeba wyprodukować obrotami, a mimo wszystko to są bardzo wytrzymałe silniki. T jet spokojnie przyjmuje do 300 koni.Wszystko wygląda tak samo jak u innych: dobry olej co 10 a nie co 15 tys, i jeździć z głową. -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 03 April 2015 ![]() |
Moge się wypowiedzieć jedynie co do Fiata. Silnik wytrzyma spokojnie 250KM, więc te 180 w ss to nie jest dla niego problem. Tak jak ktoś wspomniał w gpa 155KM masz turbine ihi wielkości naparstka, która dodatkowo pęka obok klapki wg przy przebiegach nawet poniżej 50.000 km. W gpa ss masz garretta gt1446, który nie jest jakąś tam lochą, ale daje sobie rady, możesz iśc również td04, jest dużo projektów na 230-250KM. Nie wiem jaka jest różnica w prowadzeniu między abarthem, a sportem, ale sporta wyrzuca przodem.
-------------------- Turbosprężarki. Serwis, sprzedaż, skup.
Oleje Millers. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Tu mój drugi przejazd na Ringu > youtu.be/a_gZTqKhoxs
Dupy nie urywa ale jakoś tam jedzie - nagrywane z A500 na B14 i ~210KM. -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Moj citroen z 1.6thp 156km byl z 2011 roku jak go kupowalem to w aso mowili, ze wszystko juz poprawione
![]() ![]() ![]() -------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 22 December 2010 ![]() |
Dzięki za wszelkie info, w ogóle się potężnie doedukowałem jeśli idzie o wymienione modele
![]() Na poniedziałek zaplanowałem oględziny kilku sztuk, trzymajcie kciuki. Czy jest ktoś na forum, kto mi sprawdzi po vinie Renaulta? Kornat - ja to auto do sprzedaży widziałem bodaj w połowie zeszłego roku, co ono jakieś przeklęte? Czy Clio się generalnie źle sprzedaje? Abarthowcy - czy ktoś jest z Wawy i ma zdrowego Abartha? Zajrzałbym do niego, żeby mieć punkt odniesienia przy oględzinach |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
abarthforum.pl
A ja jestem z Katowic ![]() -------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 Skąd: Płońsk ![]() |
Kornat - ja to auto do sprzedaży widziałem bodaj w połowie zeszłego roku, co ono jakieś przeklęte? Czy Clio się generalnie źle sprzedaje? I wtedy własnie kupił je kolega, poprzedni właściciel też był z Płońska. -------------------- _https://www.facebook.com/punto16vT
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 28 December 2012 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Co do Mini to myślę że sporo mogę się wypowiedzieć. Niestety silnik R56 jest dość kapryśny i trzeba bardzo mocno o niego dbać. Pierwszy silnik - urwany tłok
![]() Miałem zrobione praktycznie wszystkie modyfikacje: - Silnik JCW - Turbo JCW - IC Wagner - Kompletny dolot AEM - pełen wydech bez cat-a - Hamulec JCW + przewody w oplocie - Zawias Ohlins itd. Moc ok 250km i 330nm ( dodam że to automat ) Po wymianie silnika nie miałem z nim większych problemów. Niestety ciężko kupić Mini w którym motor będzie w dobrym stanie. Jeśli chodzi o własności jezdne to seria dobrze działa. Ohlins to wiadomo inna bajka i nie da się porównać. Praktycznie seryjnym Mini na Poznaniu zrobiłem 1: 59 a po modyfikacjach 1:55 gdzie spokojnie można zejść do niskiego 1:50. ![]() ![]() -------------------- Tor Poznań
BMW 320d E90 - 1:40.6 BMW 318is CUP - 1:51.8 Mercedes A45 AMG - 1:52.0 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:07 |