![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 December 2003 Skąd: Radom ![]() |
mam taki silnik lekko podkręcony przez amg do 441 PS przez zmianę sterowników i wydechu
ale szukam wszelkich info o rasowaniu tego silnika kilku wielkich tunerów typu brabus czy koenig robiło kompleksowe zmiany łącznie z powiększaniem pojemności... mnie interesują bardziej "przyziemne" a z tego co widzę to czarna magia i nie uświadczysz info spotkaliście się z jakimiś projektami i danymi.... oprócz wynalazków Paganiego ![]() -------------------- M3 E30 Sport Evolution 1990 with A gruppe motor -ex
MB W140 600 SEL 1992 AMG 441PS 600 Nm-now Ferrari 512 TR Testarossa Koenig Special 1991 500 PS 570 Nm-now and foreve |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Thu, 21 February 2008 ![]() |
Nie ma info bo nikt przy tym nie grzebie, po prostu egzotyka. Silnik sam w sobie ma potencjal, podpory walu na 6 srubach, kute i dlugie korby niestety aluminiowe tuleje i brak natrysku na tloki. Najwieksza restrykcja sa przepustnice, kolektor ssacy z waskimi kanalami i katalizatory. Z gotowych kitow do tego silnika mozna by poszukac czegos od Renntecha, mam namiar na firme w niemczech ktora moze przefazowac walki, jak cos to PW.
Ciekawy projekt: http://jalopnik.com/cars/nissan/super-skyl...-v12-151163.php |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Podniose temat - moze ktos juz po roku czasu znalazl jakies info/projekty z tym motorem?
Od czego zamach, zeby pasowal do manuala? Jak znosi turbo po odprezeniu? Ktos to wazyl? w serii jest mokra czy sucha micha (sprzeczne info)?? Do jakich obrotow to sie w serii kreci? -------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 22 March 2010 ![]() |
swojego czasu przymierzałem sie do takiego auta stało po $19k
http://www.mcsmk8.com/97-SL74/97-SL74.html na ebay czasami pojawiają sie renntechowe bebechy i samochody ale sa odrazu rozrywane tunning SL600 w renntechu kosztował $90k |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 21 December 2006 Skąd: Żyrardów ![]() |
Mi chodzi o seryjne v12 z W140. Mam plan wsadzic go do "troche" lzejszej budy i delikatnie podkrecic, wiec pytam o mozliwosci tuningu tej seryjnej jednostki
-------------------- 885 60 50 40
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 December 2003 Skąd: Radom ![]() |
nie ma możliwości tuningu M120 poza zwiększeniem pojemności....to dwa silniki na jednym wale,współpraca sterowników LH a raczej jej brak wyklucza bezpieczne ingerencje,mieszanina rozwiązań analogowo-cyfrowych etc.
osobny temat to wiązki biodegradowalne i przepustnice kumający coś w temacie wiedzą o co chodzi ja przez ostatnie kilka miesięcy skupiłem się na odrestaurowaniu M120 AMG choć nic mu nie było to 18 lat odbija się na np. uszczelkach głowicy,został rozebrany i ponownie złożony z wymianą szeregu pierdół operacja karkołomna ze względu na skomplikowanie silnika no i dość kosztowna ale dorwałem egzemplarz auta z Kalifornii, ze znikomym przebiegiem bez śladów użytkowania więc może warto zabieg przeprowadził kolega Marcin Stępniewski, chyba najbardziej oblatany z tematem M120 w kraju większość 600- setek i ich silników zalegających portale to zwłoki,M120 jest bardzo podatny na uszkodzenia alusilu gładzi cylindrów,najczęsciej dochodzi do tego po odpaleniu po długim postoju i daniu w piec bądż przy kulejącej elektronice LH i złym dawkowaniu AFR no i wszystko trzeba robić pod hht lub starem jako ciekawostka to naprawa główna silnika to koszt rzędu 80 tys -------------------- M3 E30 Sport Evolution 1990 with A gruppe motor -ex
MB W140 600 SEL 1992 AMG 441PS 600 Nm-now Ferrari 512 TR Testarossa Koenig Special 1991 500 PS 570 Nm-now and foreve |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 June 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
no niestety M120 to skarbonka. Z ciekawości ile kosztowała Cie wymiana uszczelek pod głowicami i czy konieczne było wyciąganie do tego zabiegu silnika, jak w przypadku R129 600SL ?
Jeśli chodzi o wiązki silnika to w Twoim przypadku też konieczna była odbudowa ? Rozeznawałeś temat sterowania jakimś SA ? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
megasquirt by to ogarnął na wasted sparku więc myśle że jakiś komercyjny komputer typu AEM czy Autronic też powinien
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 10 December 2003 Skąd: Radom ![]() |
niestety do wszystkich zabiegów na silniku musimy go wyjąć, bo do komory nie można nawet wsunąć dłoni z braku miejsca...
od wiązek się zaczyna bo wszystko do nich jest wtórne... do roboty potrzebne jest poznanie startekinfo i dostęp do komputera diagnostycznego silnik jest wielki i skomplikowany w budowie np.rozrząd,masa osprzętu etc etc ogarnięcie M120 tak by nie generowało błędów jest wystarczającym powodem do zadowolenia i człowiekowi nawet nie przychodzą do głowy żadne rzeżby ![]() mój jest lekko podciągnięty przez amg wydech i sterowniki LH (prawdopodobnie zmienione trochę mapy) bez zmian w mechanice daje to 35KM ponad serię czyli 441PS i 600 Nm Na więcej zmieniano pojemność... Zasada jest taka ,żeby kupić taki silniczek w stanie hiper idealnym, z udokumentowanym przebiegiem,historią serwisowa itp obowiązkowo zrobić badanie i zinterpretować błędy Potem nie jezdzić tylko wymienić wiązki ![]() No i mieć jakiś warsztacik który będzie się chciał dotknąć do tego silnika bo np. na wiosnę byłem u człowieka w znanym warsztacie który przechwalał sie,że ma 14 certyfikatów ,pracował w Niemczech przy W140 etc etc...a jak się okazało to moja wiedza była większa ![]() Wierzcie mi,że w 99% będą woleli zrobić w tym czasie 5 czy 6 okularów niż pieprzyć się z M120 z niewiadomym skutkiem ![]() no ale dla chcącego nie ma nic trudnego,gdyby ktoś potrzebował fachowej porady to z Marcinem jej udzielimy no i w sieci jest na szczęście kilka bezcennych stronek bez których człowiek popełniłby seppuku już na początku "przygody" -------------------- M3 E30 Sport Evolution 1990 with A gruppe motor -ex
MB W140 600 SEL 1992 AMG 441PS 600 Nm-now Ferrari 512 TR Testarossa Koenig Special 1991 500 PS 570 Nm-now and foreve |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Tak z ciekawości się spytam jeśli ECU tego silnika jest tak popieprzone to może pociągnąć to na jakimś SA tylko który obsłuży v12...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 June 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
pytanie tylko jak to zrobić żeby bez problemów działa cały wypas ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
A ja mam pytanie, czy znasz kogos kto potrafil by uruchomic oryginalna skrzynie biegow do tego silnika, ta starsza 4 bieg. Uruchomic w W201 z M120 odpalonym na SA.
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 June 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
M120 w w201? Jak to by się tam miało zmieścić ?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 30 March 2010 Skąd: Konstancin ![]() |
A jak z tą miską? Sucha czy nie?
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Uwierz mi na slowo, zmiescilo sie. I jest szansa ze to bedzie pierwszy baby benz z V12 na swiecie.
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Miska w M120 z mercedesa jest normalna, w zondzie byla sucha.
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Uwierz mi na slowo, zmiescilo sie. potwierdzam ze u Olozwirskiego słowo drozsze pieniedzy ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Był i latał w140 na Men's Day'u z v12 w manualu. Nie gadałem z chłopakiem, alebył to 16 latek
![]() ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 June 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Gdzies tu padło pytanie o zblokowanie M120 z manualem. Otoz na Węgrzech jezdzi W140 S600 wybebeszona jako driftowoz. M120tka zostala tam spieta z manualną skrzynią od BMW 530d E60
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 05:45 |