Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> M54B30 i turbo...
Michał550
post Mon, 03 Aug 2009 - 12:12
Post #1


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 August 2009





Witam.

Mam takie pytanie bo wątków było dużo a żadnej w sumie konkretnej odpowiedzi... chodzi mi o dołożenie jakiegoś soft turbo do silnika m54b30 doładowanie w granicach 0.4 bara. Jest to dobry pomysł czy silnik raczej się do tego nie nadaje? Może jakieś wstępne rady i sugestie. Ktoś coś takiego przerabiał? Pozdrawiam!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 03 Aug 2009 - 12:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kruszon
post Tue, 04 Aug 2009 - 22:32
Post #2


User
Dołączył: Sun, 17 June 2007
Skąd: Białystok





Na 0.4 bar. to poszukaj kompresora dedykowanego do tego silnika, będzie i taniej i szybciej z montażem.


--------------------
Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michał550
post Tue, 04 Aug 2009 - 22:51
Post #3


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 August 2009





Wszystko fajnie ale chyba ciezko bedzie z miejscem na kompresor w e30...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Wed, 05 Aug 2009 - 08:16
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





to czemu nie pisałes ,ze to do e30???


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michał550
post Wed, 05 Aug 2009 - 10:07
Post #5


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 August 2009





Nie napisałem że to do e30 bo nie jest to istotne w tym momencie, chodzi mi tylko o dany model silnika i jak to się sprawuje z soft turbem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mktech
post Wed, 05 Aug 2009 - 11:55
Post #6


User
Dołączył: Sat, 07 February 2009
Skąd: Kraków






"Wszystko fajnie ale chyba ciezko bedzie z miejscem na kompresor w e30... "


To w końcu istotne do jakiego samochodu czy nie ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Wed, 05 Aug 2009 - 11:57
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





0.4 to kazdy silnik wytrzyma ale tak jak juz ktos napisał na tyle to lepiej kompresor...


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VTEC
post Wed, 05 Aug 2009 - 13:04
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Winowrocław





A czy 0.4 bara to w ogóle opłacalny interes ? Czy auto " dociążone " w układzie wydechowym i dolotowym dodatkowym elementem, nie będzie czasem paradoksalnie "słabsze" od auta NA ? Wiadomo, że jak się pijawi doładowanie to strzała i dzida, ale do momentu pojawienia się doładowania, jak to moze wyglądać ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SONIC
post Wed, 05 Aug 2009 - 16:01
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 December 2005
Skąd: Płock





no przeciez mówimy o kompresorze to doładowanie jest praktycznie non stop....


--------------------
BMW E64 645i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VTEC
post Wed, 05 Aug 2009 - 16:10
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Winowrocław





Ale autor zadał pytanie o soft turbo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Wed, 05 Aug 2009 - 17:13
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(VTEC @ Wed, 05 Aug 2009 - 13:04) *
A czy 0.4 bara to w ogóle opłacalny interes ? Czy auto " dociążone " w układzie wydechowym i dolotowym dodatkowym elementem, nie będzie czasem paradoksalnie "słabsze" od auta NA ? Wiadomo, że jak się pijawi doładowanie to strzała i dzida, ale do momentu pojawienia się doładowania, jak to moze wyglądać ?

W 3.0-litrowym silniku z dobrze dobraną turbosprężarką czas do momentu pojawienia się ciś. doładowania to bardzo krótka chwila, także nie wiem, jak chcesz odczuć, że silnik jest "słabszy" od wcześniejszego N/A. Firma G-Power sprzedaje kity do M54 i doładowuje seryjny silnik 6 psi (~0.4bar).


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michał550
post Wed, 05 Aug 2009 - 17:49
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 August 2009





A czy ten silnik zniesie takie dmuchnięcie? Czy trzeba odprężać silnik może coś zakuć? No i kolega ma na zbyciu turbo k03 z golfa 1.8t ale czy nie będzie to za małe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yeti24
post Wed, 05 Aug 2009 - 20:43
Post #13


Rookie
Dołączył: Tue, 05 May 2009





W moich okolicach jeździ e46 330i kompresor,doładowanie ok o,5b Udało się wyciągnąć bodajże 290HP.Auto lata bezawaryjnie.Na 0,4 b nie trzeba było nawet
ingerować w komputer.Takie doładowanie to nie doładowanie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Wed, 05 Aug 2009 - 22:12
Post #14


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Sprężarka raczej za krótka będzie ta z 1.8t ale ja bym raczej po celował 0.5 0.6 b też wytrzyma bez bólu żadnego i przyros wyraźniejszy będzie kiedyś takie m50 składaliśmy (właściciel mówił sofcik) 0.4b ale no tak jechało ale nie było szału niby tylko 0.2b podnieśliśmy tak było 0.6 max 0.7b i jeździ do dziś i efekty były bardziej wyczuwalne i namacalne no i frajda zjazdy większa i było to w e30 naprawdę robi robotę bez problemu.



POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michał550
post Thu, 06 Aug 2009 - 07:52
Post #15


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 August 2009





To jakie turbo byś mi polecił do takiego silnika? No i jak robiliście tamto m50 w tej e30 to czy odprężaliście silnik może zakuwaliście coś? U mnie jeździ e30 m20b25 z japońskim kit turbo i podobno dmucha o,6b na nieodprężonym silniku unsure.gif ale mi się wydaje że przydało by się coś odprężyć? Czy jestem w błędzie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Thu, 06 Aug 2009 - 21:05
Post #16


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Hmmm zależy bo tak 0.6b jak świeża uszczelka to na pewno wytrzyma jak stary kapeć to dmuchnie ja zanim odpalisz z turbo, też kiedyś montowałem chiński turbo kit do e36 (na prośbę właściciela) pierwszy setap 0.8b (odprężony) w piku do 1.b na chamowni wyszło 300km z kawałkiem i niecałe 400nm nie kuty, powyżej zaczęły się kłopoty. W tym m50 na 0.6b zdjęliśmy czapkę zrobienie głowicy nowa uszczelka i trzyma. Do takiego silnika jak ty masz to ja bym zastosował holset hx35 ale to duża turbina i ciężko będzie taki mały bost ustawić, ale dla chcącego nic trudnego. Generalnie daleka droga przed tobą.




POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 09:41