![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 03 August 2009 ![]() |
Witam.
Mam takie pytanie bo wątków było dużo a żadnej w sumie konkretnej odpowiedzi... chodzi mi o dołożenie jakiegoś soft turbo do silnika m54b30 doładowanie w granicach 0.4 bara. Jest to dobry pomysł czy silnik raczej się do tego nie nadaje? Może jakieś wstępne rady i sugestie. Ktoś coś takiego przerabiał? Pozdrawiam! |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 17 June 2007 Skąd: Białystok ![]() |
Na 0.4 bar. to poszukaj kompresora dedykowanego do tego silnika, będzie i taniej i szybciej z montażem.
-------------------- Ręce w smarze, jaja w błocie to mechanik przy robocie....
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 03 August 2009 ![]() |
Wszystko fajnie ale chyba ciezko bedzie z miejscem na kompresor w e30...
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
to czemu nie pisałes ,ze to do e30???
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 03 August 2009 ![]() |
Nie napisałem że to do e30 bo nie jest to istotne w tym momencie, chodzi mi tylko o dany model silnika i jak to się sprawuje z soft turbem.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sat, 07 February 2009 Skąd: Kraków ![]() |
"Wszystko fajnie ale chyba ciezko bedzie z miejscem na kompresor w e30... " To w końcu istotne do jakiego samochodu czy nie ?? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
0.4 to kazdy silnik wytrzyma ale tak jak juz ktos napisał na tyle to lepiej kompresor...
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Winowrocław ![]() |
A czy 0.4 bara to w ogóle opłacalny interes ? Czy auto " dociążone " w układzie wydechowym i dolotowym dodatkowym elementem, nie będzie czasem paradoksalnie "słabsze" od auta NA ? Wiadomo, że jak się pijawi doładowanie to strzała i dzida, ale do momentu pojawienia się doładowania, jak to moze wyglądać ?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
no przeciez mówimy o kompresorze to doładowanie jest praktycznie non stop....
-------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Winowrocław ![]() |
Ale autor zadał pytanie o soft turbo.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
A czy 0.4 bara to w ogóle opłacalny interes ? Czy auto " dociążone " w układzie wydechowym i dolotowym dodatkowym elementem, nie będzie czasem paradoksalnie "słabsze" od auta NA ? Wiadomo, że jak się pijawi doładowanie to strzała i dzida, ale do momentu pojawienia się doładowania, jak to moze wyglądać ? W 3.0-litrowym silniku z dobrze dobraną turbosprężarką czas do momentu pojawienia się ciś. doładowania to bardzo krótka chwila, także nie wiem, jak chcesz odczuć, że silnik jest "słabszy" od wcześniejszego N/A. Firma G-Power sprzedaje kity do M54 i doładowuje seryjny silnik 6 psi (~0.4bar). -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 03 August 2009 ![]() |
A czy ten silnik zniesie takie dmuchnięcie? Czy trzeba odprężać silnik może coś zakuć? No i kolega ma na zbyciu turbo k03 z golfa 1.8t ale czy nie będzie to za małe?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 05 May 2009 ![]() |
W moich okolicach jeździ e46 330i kompresor,doładowanie ok o,5b Udało się wyciągnąć bodajże 290HP.Auto lata bezawaryjnie.Na 0,4 b nie trzeba było nawet
ingerować w komputer.Takie doładowanie to nie doładowanie ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Sprężarka raczej za krótka będzie ta z 1.8t ale ja bym raczej po celował 0.5 0.6 b też wytrzyma bez bólu żadnego i przyros wyraźniejszy będzie kiedyś takie m50 składaliśmy (właściciel mówił sofcik) 0.4b ale no tak jechało ale nie było szału niby tylko 0.2b podnieśliśmy tak było 0.6 max 0.7b i jeździ do dziś i efekty były bardziej wyczuwalne i namacalne no i frajda zjazdy większa i było to w e30 naprawdę robi robotę bez problemu.
POZDRO ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 03 August 2009 ![]() |
To jakie turbo byś mi polecił do takiego silnika? No i jak robiliście tamto m50 w tej e30 to czy odprężaliście silnik może zakuwaliście coś? U mnie jeździ e30 m20b25 z japońskim kit turbo i podobno dmucha o,6b na nieodprężonym silniku
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Hmmm zależy bo tak 0.6b jak świeża uszczelka to na pewno wytrzyma jak stary kapeć to dmuchnie ja zanim odpalisz z turbo, też kiedyś montowałem chiński turbo kit do e36 (na prośbę właściciela) pierwszy setap 0.8b (odprężony) w piku do 1.b na chamowni wyszło 300km z kawałkiem i niecałe 400nm nie kuty, powyżej zaczęły się kłopoty. W tym m50 na 0.6b zdjęliśmy czapkę zrobienie głowicy nowa uszczelka i trzyma. Do takiego silnika jak ty masz to ja bym zastosował holset hx35 ale to duża turbina i ciężko będzie taki mały bost ustawić, ale dla chcącego nic trudnego. Generalnie daleka droga przed tobą.
POZDRO ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 09:41 |