Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> M52b28 a M54b30 , co lepsze do pojeżdżawkowego e36, a może hybryda?
Sputnik
post Sun, 01 Aug 2010 - 17:45
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: Wrocław





Hej,


Zastanawiam się jaki silnik będzie najlepszym wyborem do e36 budowanego dla funu(kjsy, trackdaye i jakieś tam drifty). Z jednej strony nowoczesny piec m54b30 a z drugiej nie za drogie m52b28. Za b28 przemawia sprawdzona ścieżka tuningu, i coraz to większe know how które mamy w Polsce, za b30 przemawia duża moc nominalna i jej przebieg.

Co jest lepszym wyborem jeśli obydwie jednostki chcieli byśmy odrobinę ulepszyć?
1)Jaka jest ścieżka tuningu N/A w przypadku obu jednostek?
2)Jakie cyfry są do osiągnięcia w obydwu silnikach?
3)Jakich problemów należy się spodziewać przy swapie b30?
4)Jak obydwa silniki wyglądają wagowo?

dzięki za odpowiedzi!


--------------------
QUATTRO ist fur sissies
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 01 Aug 2010 - 17:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Blacha
post Sun, 01 Aug 2010 - 21:13
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





Wagowo silniki wychodzą podobnie choć M54 jest pare kilo ciżęższy.
Różnica w mocy to tylko/aż 38KM lecz łatwo podkręcić M52 używając kolektora od M50, robiąc remap i dobry wydech.
Jak wiadomo M54 jest jednostką młodszą więc jej stan teoretycznie powinien być lepszy ale jej nowoczesność to też ilość elektroniki w nim zawarte... sto sąd i czujników, elektryczny pedał gazu itp.
Największy ból pojawia się przy zakupie bo za połowę kompletnego M54 miałem ostatnio okazję kupić kompletne M52 ze sprzęgłem i skrzynią.
Lepiej pomodzić czy kupić mocną serie? Ja osobiście zdecydował bym się na M52 a zaoszcędzoną kase przeznaczył na usprawnienia i przynajmniej wiedział bym czym jeżdze ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sputnik
post Sun, 01 Aug 2010 - 21:52
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: Wrocław





Do jakiej mocy/momentu można podkręcić m52 wolnossące nie budując go praktycznie od zera? Czy dużo elementów pasuje z s50?


--------------------
QUATTRO ist fur sissies
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blacha
post Sun, 01 Aug 2010 - 23:22
Post #4


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





http://www.racingforum.pl/index.php?showto...4398&hl=m54

nawet chciało mi się szukać tongue.gif temat podobny
Co do elementów z S50 to zależy co chcesz przekładać, z bebechami będzie mały problem bo blok S50 jest wyższy ale jak pomodzisz można wszystko, ITB, podstawa filtra oleju, i inne tego typu rzeczy pasują zamiennie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotres
post Sun, 01 Aug 2010 - 23:47
Post #5


Super User
Dołączył: Sat, 06 December 2003





CYTAT(Blacha @ Sun, 01 Aug 2010 - 23:22) *
Co do elementów z S50 to zależy co chcesz przekładać, z bebechami będzie mały problem bo blok S50 jest wyższy ale jak pomodzisz można wszystko, ITB, podstawa filtra oleju, i inne tego typu rzeczy pasują zamiennie


To ciekawe co piszesz, osobiscie jeszcze nie widzialem m52b28 z innymi czesciami z S50 jak tylko kolektor wydechowy. ITB ? ....osobiscie nie slyszalem zeby je ktos z powodzeniem wszczepil do M52.


--------------------
z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Tue, 03 Aug 2010 - 00:12
Post #6


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





IMO M54 is the way to go. Kolega będzie niebawem przerabiał taki swap do 318ti, dam znać jak będę wiedział więcej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek_7
post Tue, 03 Aug 2010 - 04:15
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 08 July 2003





Co będzie bazą? M52B28 jest taniej i prościej (pełna transformacja z 318i na 328i w dwa dni na gotowo, w 5k się można wyrobić spokojnie), na M54B30 musisz liczyć z 15k i przygotować się na problemy mimo pozornie łatwego swapa. Poczytaj beemka-klub.pl.
Mody w B28 to ssący z M50B25 i już można wskoczyć na 210KM. Dalej można iść m.in. w wałki z S52 i 230KM się powinno pojawić, na forum jest user który ma już coś takiego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gallardo
post Tue, 03 Aug 2010 - 10:41
Post #8


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 November 2006





KOD
na M54B30 musisz liczyć z 15k



Łoooo matko smile.gif chyba dosc sporo cie poniosło smile.gif Tyle to sie placilo za takiego swapa ( jesli nie robiles sam ) 3 lata temu jak mb54b30 moglos policzyzc na palcach jednej reki w PL smile.gif

Pakuj m54b30 , napewno bedziesz duzo bardziej zadowolony .

Mialem seryjne m54b30 w e36 , oraz m52b28 z kolektorem m50 + kolo jednomasowe 6.3kg + wydech robiony na zamowienie . Oczucia i czasy z m54b30 na pokladzie duzo lepsze. Drugi raz bym nie wsadzic/nie kupil e36 z m52 .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek_7
post Wed, 04 Aug 2010 - 05:30
Post #9


Frequent User
Dołączył: Tue, 08 July 2003





Nie chcę się rozwodzić ale to zależy co i jak ma być zrobione no i nie każdy zrobi swapa samemu (a raczej znakomita większość nie zrobi).
Jak ma być zrobione porządnie i u kogoś kto nie przegina z cenami to fakty są takie że 15k trzeba liczyć na gotowo.
Oczywiście chętnie zobaczę kosztorys przerobienia jakiegoś 320i na 330i za <10k smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sulek
post Wed, 04 Aug 2010 - 12:15
Post #10


User
Dołączył: Mon, 15 September 2008





Możesz jeszcze wrzucić do M52 korby, tłoki i wał korbowy do M54 i będziesz miał M52B30.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sputnik
post Wed, 04 Aug 2010 - 21:46
Post #11


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: Wrocław





P@P? I na jakie osiągi można liczyć w stosunku do m54?


--------------------
QUATTRO ist fur sissies
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sulek
post Wed, 04 Aug 2010 - 22:29
Post #12


User
Dołączył: Mon, 15 September 2008





Nie wiem jakie osiągi, ale podobno P&P. Taki gościu dzidziusbmw składa taki silnik.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 06 Aug 2010 - 07:55
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





z doświadczenia moge powiedzieć że różnica w osiągach jest absolutnie nie warta przepłacania za m54. nie wiem jaka bedzie różnica w lekkiej budzie ale przy 1.5 t różnica miedzy 2.8 tu a 3.0 jest w zasadzie nie odczuwalna w/g mojej dupohamowni smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 06 Aug 2010 - 16:11
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(tomek_7 @ Tue, 03 Aug 2010 - 04:15) *
Co będzie bazą? M52B28 jest taniej i prościej (pełna transformacja z 318i na 328i w dwa dni na gotowo, w 5k się można wyrobić spokojnie), na M54B30 musisz liczyć z 15k i przygotować się na problemy mimo pozornie łatwego swapa. Poczytaj beemka-klub.pl.
Mody w B28 to ssący z M50B25 i już można wskoczyć na 210KM. Dalej można iść m.in. w wałki z S52 i 230KM się powinno pojawić, na forum jest user który ma już coś takiego.

i po tylu modach masz tyle dopiero co m54 w serii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blacha
post Fri, 06 Aug 2010 - 19:45
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





Może i tak ale koszta nadal przemawiają za M52
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gallardo
post Fri, 06 Aug 2010 - 22:41
Post #16


Frequent User
Dołączył: Mon, 20 November 2006





KOD
Nie chcę się rozwodzić ale to zależy co i jak ma być zrobione no i nie każdy zrobi swapa samemu (a raczej znakomita większość nie zrobi).
Jak ma być zrobione porządnie i u kogoś kto nie przegina z cenami to fakty są takie że 15k trzeba liczyć na gotowo.
Oczywiście chętnie zobaczę kosztorys przerobienia jakiegoś 320i na 330i za <10k smile.gif


Silnik kompletny z osprzetem , kompem , ewesm itp 4000-45000
Uklad wydechowy z 2.8 800
skrzynia moze zostac z 320i m52
wal z m52 ( 2.0 lub 2.5 ) 300zl
dyfer zwykly 300 lub szpera 1000
polosie 300
hamulce 500
nowe sprzeglo 500
lapy z m52 150
chlodnica moze zostac z 2.0 jesli byla klima.
samo podlaczenie 1000zl max . Lub podlaczenie + wsadzenie 1500-2000zl.

KAzdy kto sam umie zmienic klocki , spokojnie wsadzi m54 smile.gif

Jeszcze mozna sprzedac stary silnik + caly naped i odzyskamy troche kasy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gtx
post Sat, 07 Aug 2010 - 00:36
Post #17


Frequent User
Dołączył: Fri, 02 February 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(sulek @ Wed, 04 Aug 2010 - 22:29) *
Nie wiem jakie osiągi, ale podobno P&P. Taki gościu dzidziusbmw składa taki silnik.



jak zlozy to pogadamy laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sputnik
post Sat, 07 Aug 2010 - 00:39
Post #18


Super User
Dołączył: Fri, 01 July 2005
Skąd: Wrocław





A jeśli hybryda na bloku m52 to na jakich elementach? Wał korby tłoki, co z głowicą i osprzętem?


--------------------
QUATTRO ist fur sissies
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Blacha
post Sat, 07 Aug 2010 - 11:16
Post #19


Frequent User
Dołączył: Sun, 09 August 2009
Skąd: Dolny Śląsk





To zależy jaką chcesz pojemność. Weź z M52B28 wał i tłoki i dodaj pancerne korby z M50B25 i masz mocny zestaw 2,8. Możesz przełożyć cały układ z M54B30 i masz 3,0 ale nie wiem jak jego wytrzymałość... tylko skoro chcesz przekładać bebechy to po co brać blok alu skoro podchodzi z M50 pancerne żeliwo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Sat, 07 Aug 2010 - 11:18
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





CYTAT
(kjsy, trackdaye)


CYTAT
tylko skoro chcesz przekładać bebechy to po co brać blok alu skoro podchodzi z M50 pancerne żeliwo?


Na pewno chodzi o masę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 09:48