![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 25 September 2020 Skąd: Poznań ![]() |
Witam
Jako, że jestem tutaj nowy chciałbym się z wszystkimi przywitać, a więc Witam ![]() Posiadam od 6 lat E36 328 QP i to właśnie o nią się dzisiaj rozchodzi, mianowicie założenie turbo. Obecnie auto posiada kolektor M50 i jest wystrojone na 220km i 290Nm. Długo nad tym myślałem i w końcu doszedłem do wniosku, że chciałbym zamontować soft turbo (300-350km) bez konieczności otwierania słupka powiedzmy 0,5bar. Co myślicie na temat takiego zestawu: -turbo GT2860 jakiś chińczyk tylko jaki(dość małe by szybko wstawało i miało zintegrowany WG lub jakie inne z WG?) -kolektor żeliwny down mount (nie chcę turbo u góry poprzez problematyczne prowadzenie wydechu, wysokie temperatury itd.) -wtryski już posiadam bosch 0280155831 315cc (zamierzam dać regulator na 4bar więc wydajność powinna wzrosnąć do ok.365cc) -sprzęgło jednomas z dociskiem M57 -intercooler taki by zmieścił się w M-pakietowy zderzak -manualny regulator boostu Całość chciałbym wystroić na MS41.2 który już mam w miarę opanowany. Do tego oczywiście wskaźnik EGT, AFR, BOOST i temperatury (jestem w fazie robienia takiego urządzenia od podstaw z jednym dużym wyśietlaczem). Jako, że stroić będę to na oryginalnym kompie, zostaje przepływka jednak od nissana 350Z z poszerzonym zakresem. Moje pytania to co sądzicie o powyższym setupie oraz co z wydechem (chciałbym by auto było nadal w miarę cywilne). Jakiej średnicy dolot od turbo do intercoolera i dalej, alu czy kwas ? Co do pompy pytanie, celować w chińczyki czy dać dwie oryginalne równolegle oraz do ilu km wystarczyłaby oryginalna i czy pójdzie na 4 barach ? Przy dolnym montażu spływ rozumiem, że w miskę, widziałem, że ludzie często pisali o jakiś problemach z takim spływem czy to prawda ? Co z łapą silnika, gdyż wiem, że oryginalna będzie przysłaniać dolot ? Z góry dziękuję za odpowiedzi i proszę o wyrozumiałość gdyż dopiero zaczynam swoją przygodę z turbo (poza chipowaniem diesli ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Łapę silnika spawasz, turbo dajesz max do góry ile się da, poziom oleju max pół stanu, pompa paliwa oryginalna tuningowa mocniejsza.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 25 September 2020 Skąd: Poznań ![]() |
Max do góry to chyba jednak dyktuje gotowy kolektor który zakupie a myśle tu o popularnym żeliwniaku.
Pompa „oryginalna tuningowa mocniejsza” tzn bo nie zrozumiałem ? Pytanie jeszcze co myślicie o tych dwóch turbinach GT2860 i GT2871 która byłaby bardziej odpowiednia, jak to będzie wstawać i trzymać boost ? Pozdrawiam i dzięki za odpowiedz ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Odpuściłbym sobie chińskie GT28, jak już ma być coś z ryżu to chociaż te GT30 ale nie będzie miało wbudowanego WG (który i tak wymaga serwisu na starcie, bo to gówno i się zaciera)
Te pół bara bardzo szybko się znudzi, no chyba, że używasz opon 215 i takich krzywych kół, wtedy nie ma znaczenia czy to będzie 270 koni czy 390 tak naprawdę. Kolektor downmount też da Ci w kość, też będzie jazda z spływem, dolotem, wyjściem na intercooler. Warto przy wersji chłodzonej wodą wykorzystać to i nagle robi się pajęczyna. Spływ w miskę ale najlepiej na samej górze, tuż przy miejscu skręcania do bloku. Znajomy ma taką gotową miskę pod tylny montaż, jak nie chcesz swojej spawać to dam Ci namiar. Dolot do IC po stronie turbo nie musi być jakiś gruby, za to za IC jak tam będziesz miał miejsce to ładuj już więcej ![]() Generalnie temat raczej rozpracowany w wiele stron, polecam popatrzeć po różnych galeriach, nawet na tym forum - mniej więcej załapiesz co i jak zrobić, żeby było w miarę spoko. Nie dziaduj z doborem sprężarki tylko, bo później najwięcej roboty jest, żeby ją wymienić na inną ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Na GT28 nie zrobisz 350hp z nieotwieranego m52b28 raczej uprzedzam z góry na benzynie.
Tuningowa pompa mocniejsza oryginalnej firmy musi być, ciśnienie paliwa zostaw 3,0 albo 3,5bar, będzie łatwiej pompie. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 25 September 2020 Skąd: Poznań ![]() |
Szukając u majfriendów bezpośrednio znalazłem GT35 z wbudowanym WG tylko chyba za duża ciepła storna (https://pl.aliexpress.com/item/32603436507.html).
Na czym polega na serwis na starcie takiego zaworu ? Pompa jeśli oryginał to Walbro 255 ? Problem ze spływem przy dolnym montażu, chodzi o to, że spływ ma być nad lustrem oleju w misce ? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
Kup sobie tę turbine w kraju, na Ali oszczędzisz parę stówek, a z gwarancją potem problemy
na b28 odprężonym przekładką i gt35 możesz spokojnie 400+ atakować Ładowanie soft doładowania w nieotwierany silnik jest imo bez sensu, bo odprężenie przekładką to żadne koszty w ogólnym rozrachunku, a masz silnik co przyjmie te 400 koni |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 25 September 2020 Skąd: Poznań ![]() |
Można pomyśleć na GT30 + WG jednak na początek chciałbym to poskładać bez rozbierania słupka.
Czy wydech mogę zostawić seryjny razem z środkowym ? Jakie wstępne zestawienie najlepiej zastosować by miało to ręce i nogi ? Skoro jest problem z wbudowanym WG itd to myślę, że można dołożyć zewnętrzny (tylko jaki by podpasował pod kolektor żeliwny ?), GT30 bez wody (jakie A/R) + żeliwny down mount + WG (jaki, 38mm który pasuje p&p do kolektora wystarczy ?) Do ilu km wystarczą moje wtryski (340cc przy 3,5bar) ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 10:20 |