Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> [M52B28] Padajaca odma(?) w po zmianie kolektora na M50, problem z wolnymi obrotami
Just
post Thu, 13 Mar 2008 - 12:18
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





Jakies pol roku temu wymienialem kolektor na ten z M50B25 z wiekszymi kanalami.
Wszystko bylo pieknie, ale jakies 6-8 tygodni temu zaczelo telepac silnikiem na wolnych obrotach.

Sprawdzilismy szczelnosc kolektora, uszczelki itp - bylo OK.

Zmienilem jedna gume za przeplywka bo okazala sie nieszczelna - telepanie troche sie zmniejszylo ale caly czas bylo slychac jaki syk pod kolektorem na wolnych obr.

Mechanior stwierdzil, ze odma


nr 2

Zmienilismy, pomoglo na miesiac, przestalo telepac prawie calkowicie - cos jednak dalej lekko syczalo pod kolektorem lub za przepustnica przy calkowitym odjeciu gazu.

Po 4 tyg. znowu zaczelo trzasc silnikiem na wolnych + obroty troche skacza.

Czy ktos slyszal o tym, zeby padaly odmy przy takiej przerobce, czy szukac przyczyny gdzie indziej?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 13 Mar 2008 - 12:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
brus_ik
post Thu, 13 Mar 2008 - 13:27
Post #2


Super User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Starachowice





Cześć

Już odpisałem na twój post na innym forum więc nie będę się powtarzał i tu w każdym razie jeździłem z takim kolektorem trochę dłużej i nie ma z tym żadnych problemów, jeżeli wszystko jest dobrze spasowane i wklejone nic nie powinno się tam rozszczelniać.

Sprawdź to o czym wcześniej napisałem i daj znać jaki wynik.

A co do samego pytania: "Czy ktoś słyszał, żeby pękały odmy po takiej przeróbce" - to logiczne, że jak coś jest źle spasowane i nr2 z rysunku trzeba będzie "naprężać", żeby go przykręcić na swoje miejsce to może pękać... Jak wszystko będzie dobrze pasowało to raczej nie ma prawa.

Pozdrawiam


--------------------
2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32
1997 E36 M3 S62B50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lato01
post Thu, 13 Mar 2008 - 21:23
Post #3


User
Dołączył: Wed, 07 November 2007
Skąd: Krk





Mam taki sam problem dokladnie od momentu gdy zmienilem kolektor. Nie jest to co prawda ciagle falowanie obrotow ale auto nie zatrzymuje obrotow na 650-700 tylkospadna np do 300i bujnie sie do 1000 potem do 400 itd. az sie ustabilizują. Czasem nawet maszyna zgaśnie!! Wqrza mnie i musze to zrobić. Powiecie mi z czym moze byc problem? Nie slychac zeby maszyna brala lewe powietrze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Just
post Fri, 04 Apr 2008 - 00:53
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 27 August 2006
Skąd: zza węgła





CYTAT(lato01 @ Thu, 13 Mar 2008 - 21:23) *
Mam taki sam problem dokladnie od momentu gdy zmienilem kolektor. Nie jest to co prawda ciagle falowanie obrotow ale auto nie zatrzymuje obrotow na 650-700 tylkospadna np do 300i bujnie sie do 1000 potem do 400 itd. az sie ustabilizują. Czasem nawet maszyna zgaśnie!! Wqrza mnie i musze to zrobić. Powiecie mi z czym moze byc problem? Nie slychac zeby maszyna brala lewe powietrze.


Sprawdz BARDZO DOKLADNIE szczelnosc kolektora, nie zaluj kleju czy czym tam uszczelniasz, szczegolnie przy srubkach.
Jestem po nowych bojach z kolektorem, drgania sie zmniejszyly i nie ma juz wahan obrotow.

Aha, odmy tym razem nie zmienialem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisu_K13TL
post Sun, 28 Jun 2015 - 23:44
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





Panowie odgrzewam hiper kotleta, żeby nie zakładać nowego tematu...

Mam identyczne objawy- falowanie pojawia się, ale tylko na zagrzanym, stawiam na kolektor,... Temat pojawiał się sporadycznie i falowanie było bardzo delikatne, ale dzisiaj jak parkowałem pod domem to zaczął falować mocniej, spadał na +/- 300rpm prawie przygasając... W tym tygodniu postaram się podmienić na serię, ale mam inne pytanie...

Ponieważ większość "gotowców" jest przerobionych tak sobie, czy ktoś może próbował wsadzik kolektor m50+taki zestaw?

http://www.ebay.de/itm/BMW-Tuning-ca-20-PS...=item4d2e061fab

Jeśli tak to byłbym wdzięczny za jakieś opinie... Bo jak potwierdzą się moje przypuszczenia to wy***dole tego klejonego dziada i chciałbym kupić serię m50b25+taki zestaw..


--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Mon, 29 Jun 2015 - 19:32
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Ja mam założony kolektor z m50 bez cięcia, gięcia i klejenia. Wygląda to tak:


Obecnie zamiast tych wszystkich niebieskich i forcestreamowych rurek są czarne silikony z FMIC. Problemów z falowaniem brak. Za wielką wodą możesz kupić cały silikonowy element, którym łączysz odmę z kolektorem (w jednym kawałku, bez konieczności stosowania plastikowych kolanek i trójnika, jak to ma miejsce u mnie).

A zestawik z ebaya to chyba ma dość mocno przegiętą cenę jak na korek, dwa adaptery pod listwę paliwową i płytkę do uszczelnienia przepustnicy (ja uszczelniłem przepustnicę przyciętym wężem gumowym od blosa, odpowiednio cienka rura silikonowa też pewnie by się nadała).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Mon, 29 Jun 2015 - 20:29
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





A gdzie za woda mozna taki zestaw nabyc?


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Mon, 29 Jun 2015 - 21:41
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





http://www.m50manifold.com/
Proszę.
Dodam tylko jeszcze, że oryginalne mocowanie odmy od m52 (ten metalowy stelaż) musi być nieco przerobiony (kawałek wycięty), a na dodatek trzeba wystrugać sobie adaptery do zamocowania tegoż stelaża do kolektora od m50 (rozstaw otworów na śruby nie pasuje).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisu_K13TL
post Mon, 29 Jun 2015 - 22:09
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 04 August 2013
Skąd: Kraków





maaaad dzięki piękne! Akurat mój kumpel wyjechał do stanów to złożę u niego zamówienie, niech kupi kilka sztuk biggrin.gif

Póki co zobaczę jak auto jeździ na serii i sprawdzę szczelność tego klejonego dziada, wielkie dzięki za informacje.


--------------------
Było: e36 323ti, e36 328iT, e46 325ti, e39 m5
Jest: e81 n54b30a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Tue, 30 Jun 2015 - 17:41
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





troszke pociagne offtopic, a te pomaranczowe gumki gdzie mozna nabyc? W IC pytalem telefonicznie to powiedzieli ze nie maja.

Jakiejs konkretnej firmy?


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
novaauto
post Tue, 30 Jun 2015 - 18:00
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sat, 05 June 2010
Skąd: ŁDZ





http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produk...-papierowa.html

http://sklep.auto-voll.pl/uszczelka-kol-do...11717259-2.html

http://allegro.pl/bmw-e36-e34-nowa-uszczel...5472080516.html


--------------------
89" E30 Coupe M-Tech II M52B28
96" Civic 6 HB B16A2 ITB
86" RX-7 FC SR21VET EMU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Tue, 30 Jun 2015 - 18:20
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





Dziekuje smile.gif


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 00:47